Doç. Dr.

FATMA NİLGÜN CEVHER KALBURAN

EĞİTİM FAKÜLTESİ >> TEMEL EĞİTİM >> OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİ
YÖK AKADEMİK ORCID: 0000-0003-0622-1480
Eğitim Bilgileri
  • 2006 - 2009 Doktora

    GAZİ ÜNİVERSİTESİ

    EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ

  • 2002 - 2005 Yüksek Lisans

    PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ

    EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ

  • 1998 - 2002 Lisans

    PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ

    EĞİTİM FAKÜLTESİ

Araştırma Alanları
  • Eğitim Bilimleri Temel Alanı

    Okul Öncesi Eğitimi

Mesleki Deneyim
  • 2017 - DOÇENT

    PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ TEMEL EĞİTİM BÖLÜMÜ

    OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİ ANABİLİM DALI

  • 2011 - YARDIMCI DOÇENT

    PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ TEMEL EĞİTİM BÖLÜMÜ

    OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİ ANABİLİM DALI

  • 2010 - 2011 ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ

    PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ TEMEL EĞİTİM BÖLÜMÜ

    OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİ ANABİLİM DALI

  • 2006 - 2010 ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ

    GAZİ ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİ (YL) (TEZLİ)

  • 2002 - 2006 ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ

    PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ TEMEL EĞİTİM BÖLÜMÜ

    OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİ ANABİLİM DALI

Üniversite Dışı Deneyim
  • 2000 - 2002

    PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ

    SEKRETER

İdari Görevler
  • 2023 -

    Anabilim Dalı Başkanı

    Yurt İçi

    PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ

  • 2018 -

    Enstitü Müdür Yardımcısı

    Yurt İçi

    PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ

  • 2014 -

    Arş. Uyg. Merkezi Müdür Yardımcısı

    Yurt İçi

    PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ

Yayınlar ve Eserler
Makaleler
Bildiriler
Kitap / Kitap Bölüm
  • 2024DENİZ UMAY HAZAR,CEVHER KALBURAN FATMA NİLGÜN

    The Impact of Risk and Outdoor Play on Children’s Learning - Listening, Responding, and Acting on Collective Voices

    Springer Nature

    Bölüm(ler) Uluslararası

  • 2023CEVHER KALBURAN FATMA NİLGÜN, BAYRAKTAROĞLU EDA

    Çocuk ve Doğa

    Nobel

    Bölüm(ler) Uluslararası

  • 2021CEVHER KALBURAN FATMA NİLGÜN, BAYRAKTAROĞLU EDA

    Çocuk ve Çevre

    İzge Yayıncılık

    Bölüm(ler) Ulusal

  • 2019CEVHER KALBURAN FATMA NİLGÜN,GÜNGÖR HANDE

    Erken Çocukluk Döneminde Çevre Eğitimi ve Sürdürülebilirlik

    ANI Yayıncılık

    Bölüm(ler) Uluslararası

  • 2019CEVHER KALBURAN FATMA NİLGÜN

    Erken Çocukluk DönemindeÇevre Eğitimi veSürdürülebilirlik

    ANI Yayıncılık

    Bölüm(ler) Ulusal

  • 2018CEYLAN ŞEHNAZ,CEVHER KALBURAN FATMA NİLGÜN

    YARATICILIK REHBERİ: GELİŞİMSEL VE EĞİTİMSEL ALANLARDA YARATICILIK

    HEDEF CS

    Bölüm(ler) Ulusal

  • 2015CEVHER KALBURAN FATMA NİLGÜN

    Okul Öncesi İlkokul Çoçukları için Sosyal Bilgiler Öğretimi

    Nobel Yayın Dağıtım

    Bölüm(ler) Uluslararası

  • 2012CEVHER KALBURAN FATMA NİLGÜN

    Erken çocukluk döneminde yaratıcılık ve sanat

    Eğiten Kitap

    Tümü Ulusal

  • 2011CEVHER KALBURAN FATMA NİLGÜN

    Okul Öncesi Eğitimde Özel Öğretim Yöntemleri

    PEGEM AKADEMİ

    Bölüm(ler) Uluslararası

  • 2010CEVHER KALBURAN FATMA NİLGÜN

    ÖYKÜLERLE ALFABE

    EĞİTEN KİTAP

    Tümü Ulusal

  • 2010CEVHER KALBURAN FATMA NİLGÜN

    How do children learn best

    ARAŞTIRMACI ÇOCUK

    Bölüm(ler) Uluslararası

Projeler ve Patentler
Projeler
  • 15.11.2022 - 15.05.2023Tamamlandı

    1 Riskli Oyunun Türkiye ve Almanya?daki Doğa Temelli Anaokullarında Karşılaştırmalı Olarak İncelenmesi

    Yürütücü -Tübitak 1002

  • 01.07.2022 - 01.07.2023Tamamlandı

    2 Doğaya Açılan Pencereden Sosyal Beceri Eğitimi

    Eğitmen TÜBİTAK PROJESİ

  • 02.03.2022 - 17.10.2023Tamamlandı

    3 Riskli Oyunun Türkiye ve Almanya'daki Doğa Temelli Anaokullarında Karşılaştırmalı Olarak İncelenmesi

    Yürütücü Yükseköğretim Kurumları tarafından destekli bilimsel araştırma projesi

  • 01.07.2021 - 01.07.2022Tamamlandı

    4 Öğretmenden Çocuğa: Okul Öncesi Dönemde Öz-Düzenleme Becerilerini Destekleme

    Eğitmen TÜBİTAK PROJESİ

  • 22.09.2017 - 29.01.2018Tamamlandı

    5 ŞİİR ODAKLI DESTEKLEYİCİ EĞİTİM PROGRAMININ OKUL ÖNCESİ DÖNEMİ ÇOCUKLARININ FONOLOJİK FARKINDALIKLARINA ETKİSİ

    Yürütücü Yükseköğretim Kurumları tarafından destekli bilimsel araştırma projesi

  • 21.09.2017 - 20.09.2020Tamamlandı

    6 2017EĞBE005-BİR OKUL ÖNCESİ EĞİTİM KURUMUNDA EKOLOJİK AYAK İZİ UYGULAMALARI İLE SÜRDÜRÜLEBİLİR YAŞAM FIRSATLARININ GELİŞTİRİLMESİ

    Yürütücü Yükseköğretim Kurumları tarafından destekli bilimsel araştırma projesi

  • 19.06.2017 - 21.06.2017Tamamlandı

    7 TR32/17/TD/0022 Sürdürülebilir Yaşam Yolunda Anaokulları

    Eğitmen Kalkınma Bakanlığı

  • 20.04.2015 - 30.04.2015Tamamlandı

    8 Growing up in Europe

    Araştırmacı Avrupa Birliği

  • 26.01.2015 - 26.02.2016Tamamlandı

    9 Eko Okullar Etiketi Bulunan ve Eko Okullar Etiketi Bulunmayan Anaokullarının Bahçe özellikleri

    Yürütücü Yükseköğretim Kurumları tarafından destekli bilimsel araştırma projesi

  • 02.08.2009 - 01.12.2010Tamamlandı

    10 Gazi Üniversitesi BAP Projesi Proje Kodu 08 2009 03

    Araştırmacı Yükseköğretim Kurumları tarafından destekli bilimsel araştırma projesi

  • 01.01.2009 - 30.06.2010Tamamlandı

    11 İlköğretim 8 sınıf Kız Öğrencilerine Verilen Davranışsal Özerklik Gelişimi Eğitim Programının Öğrenim Devamlılığına Etkisinin İncelenmesi

    Araştırmacı ARAŞTIRMA PROJESİ

Sanatsal Faaliyetler
Ödüller
  • 2023

    Yayın Teşvik Ödülü

    TÜBİTAK TEŞVİK

    Yayın Teşvik Ödülü

  • 2016

    Yayın Teşvik

    TÜBİTAK'tan alınan ödül

    Yayın Teşvik Ödülü TÜBİTAK

  • 2014

    Yayın Teşvik Ödülü

    TÜBİTAK'tan alınan ödül

    Yayın Teşvik Ödülü TÜBİTAK

  • 2014

    Genç Araştırmacı Ödülü

    Alanında özel kurum ve kuruluşlarından alınan ödül

    Grup Başarı Ödülleri BAHÇEŞEHİR ÜNİVERSİTESİ

  • 2012

    Yayın Teşvik Ödülü

    TÜBİTAK'tan alınan ödül

    Yayın Teşvik Ödülü TÜBİTAK

Tez Danışmanlığı
  • Tamamlandı

    Okula başlangıç öğretmen eğitim programı'nın okul öncesi eğitime başlayan çocukların sosyal duygusal uyumlarına ve okula hazır oluş düzeylerine etkisi

    Eğitim Bilimleri Enstitüsü Temel Eğitim Ana Bilim Dalı

  • Tamamlandı

    Riskli oyunun Türkiye ve Almanya'daki doğa temelli anaokullarında karşılaştırmalı olarak incelenmesi

    Eğitim Bilimleri Enstitüsü Temel Eğitim Ana Bilim Dalı

  • Devam Ediyor

    4-6 Yaş Grubu Çocukların Dış Mekanda ve İç Mekanda Oynadıkları Oyunlar Sırasında Ürettikleri Mizahın İncelenmesi

    Eğitim Bilimleri Enstitüsü Temel Eğitim Ana Bilim Dalı

  • Devam Ediyor

    Yaratıcılık Öğretmenin 'Doğa'sında Mesleki Gelişim Programının Okul Öncesi Öğretmenlerinin Yaratıcılığa Karşı Duyarlılıklarına ve Eğitsel Uygulamalarına Etkisi

    Eğitim Bilimleri Enstitüsü Temel Eğitim Ana Bilim Dalı

  • Tamamlandı

    Okul öncesi öğretmenlerine yönelik mesleki gelişim programı: Riskli oyun ile ilgili anlayış geliştirme

    Eğitim Bilimleri Enstitüsü Temel Eğitim Ana Bilim Dalı

  • Tamamlandı

    Özel gereksinimli çocuğu olan ebeveynlerin açık hava oyun parklarına ilişkin görüşlerinin incelenmesi

    Eğitim Bilimleri Enstitüsü Temel Eğitim Ana Bilim Dalı

  • Tamamlandı

    Bir okul öncesi eğitim kurumunda ekolojik ayak izi uygulamaları ile sürdürülebilir yaşam fırsatlarının geliştirilmesi

    Eğitim Bilimleri Enstitüsü Temel Eğitim Ana Bilim Dalı

  • Tamamlandı

    Anaokullarında sunulan riskli oyun fırsatlarının fiziksel özellikler ve yetişkin yaklaşımları bağlamında incelenmesi

    Eğitim Bilimleri Enstitüsü Temel Eğitim Ana Bilim Dalı

  • Tamamlandı

    Şiir odaklı destekleyici eğitim programının okul öncesi dönemi çocuklarının fonolojik farkındalıklarına etkisi

    Eğitim Bilimleri Enstitüsü Temel Eğitim Ana Bilim Dalı

  • Tamamlandı

    Annelerin çocuklarına yönelik iletişim becerilerinin 5-6 yaş grubu çocuklarının iletişim becerileri üzerindeki yordayıcı etkisi

    Eğitim Bilimleri Enstitüsü Temel Eğitim Ana Bilim Dalı

  • Tamamlandı

    Eko-okullar etiketi bulunan ve eko-okullar etiketi bulunmayan anaokullarının bahçe özellikleri

    Eğitim Bilimleri Enstitüsü İlköğretim Ana Bilim Dalı

  • Tamamlandı

    Okul öncesi öğretmen adaylarının aile katılım çalışmalarına yönelik öz - yeterlik inançlarının incelenmesi

    Eğitim Bilimleri Enstitüsü İlköğretim Ana Bilim Dalı