Doç. Dr.
FATMA NİLGÜN CEVHER KALBURAN
EĞİTİM FAKÜLTESİ >> TEMEL EĞİTİM >> OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİ
YÖK AKADEMİK ORCID: 0000-0003-0622-1480Eğitim Bilgileri
-
2006 - 2009 Doktora
GAZİ ÜNİVERSİTESİ
EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ
-
2002 - 2005 Yüksek Lisans
PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ
EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ
-
1998 - 2002 Lisans
PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ
EĞİTİM FAKÜLTESİ
Araştırma Alanları
-
Eğitim Bilimleri Temel Alanı
Okul Öncesi Eğitimi
Mesleki Deneyim
-
2017 - DOÇENT
PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ TEMEL EĞİTİM BÖLÜMÜ
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİ ANABİLİM DALI
-
2011 - YARDIMCI DOÇENT
PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ TEMEL EĞİTİM BÖLÜMÜ
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİ ANABİLİM DALI
-
2010 - 2011 ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ
PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ TEMEL EĞİTİM BÖLÜMÜ
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİ ANABİLİM DALI
-
2006 - 2010 ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ
GAZİ ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİ (YL) (TEZLİ)
-
2002 - 2006 ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ
PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ TEMEL EĞİTİM BÖLÜMÜ
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİ ANABİLİM DALI
Üniversite Dışı Deneyim
-
2000 - 2002
PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ
SEKRETER
İdari Görevler
-
Anabilim Dalı Başkanı
Yurt İçi
PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ
-
Enstitü Müdür Yardımcısı
Yurt İçi
PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ
-
Arş. Uyg. Merkezi Müdür Yardımcısı
Yurt İçi
PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ
Yayınlar ve Eserler
Makaleler
-
Risky play approaches of educators in German and Turkish nature-based preschools
European Journal of Education
Özgün Makale Uluslararası
-
A cross-cultural comparative study on potential and actualized risky play in German and Turkish nature-based preschools
International Journal of Educational Research
Özgün Makale Uluslararası
-
Comparison of quality and risky play opportunities of playgrounds in Germany
Journal of Outdoor and Environmental Education
Özgün Makale Uluslararası
-
AÇIK HAVA OYUN PARKLARINDA RİSKLİ OYUNA ÇOK YÖNLÜ BAKIŞ
Sosyal Politika Calismalari Dergisi
Özgün Makale Ulusal
-
AN INVESTIGATION OF THE ECOLOGICAL FOOTPRINT AWARENESS LEVELS OF 60-72-MONTH-OLD CHILDREN
International Online Journal of Primary Education
Özgün Makale Uluslararası
-
Experiences of Preschool Teachers in the Professional Development Program of Children’s Self-Regulation Skills
Journal of Teacher Education and Educators
Özgün Makale Uluslararası
-
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM KURUMU ÇALIŞANLARININ EKOLOJİK AYAK İZİ FARKINDALIK DÜZEYLERİNİN BELİRLENMESİ
International Journal of New Trends in Arts, Sports &Science Education
Özgün Makale Uluslararası
-
Experiences of teachers after training on outdoor education in early childhood
JOURNAL OF ADVENTURE EDUCATION AND OUTDOOR LEARNING
Özgün Makale Uluslararası
-
Preschool Educators' Opinions and Practices on School Gardening
URBAN EDUCATION
Özgün Makale Uluslararası
-
The Effect of Poetry Focused Supportive Educational Program to Preschool Children's Phonological Awareness
Kastamonu Eğitim Dergisi
Özgün Makale Uluslararası
-
Özel Gereksinimli Çocuğu Olan Ebeveynlerin Açık Hava Oyun Parklarına İlişkin Görüşleri
Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Özel Eğitim Dergisi
Özgün Makale Uluslararası
-
In defense of play: children\u2019s play preferences and thoughts about play prohibition
International Journal of Play
Özgün Makale Uluslararası
-
Children, mothers, and preschool teachers’ perceptions of play: Findings from Turkey and Norway.
Journal of Early Childhood Studies
Özgün Makale Uluslararası
-
Çocuklar İçin Ekolojik Ayak İzi Farkındalık Ölçeği’nin(EKAY-Ö) Geliştirilmesi
uluslararası erken çocukluk eğitimi çalışmaları dergisi
Özgün Makale Ulusal
-
Eko-Okul Olan ve Olmayan Anaokullarının Bahçe Özellikleri ile Öğretmenlerin Bahçe Özellikleri ve Kullanımına İlişkin Görüşleri
İlköğretim Online
Özgün Makale Uluslararası
-
OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ AİLE KATILIM ÇALIŞMALARINA YÖNELİK ÖZ-YETERLİK İNANÇLARININ İNCELENMESİ
akademik bakış
Özgün Makale Uluslararası
-
Risky Play and Parenting Styles
Journal of Child and Family Studies
Özgün Makale Uluslararası
-
Developing pre service teachers understanding of children s risky play
Journal of Adventure Education and Outdoor Learning
Özgün Makale Uluslararası
-
A COMPARATIVE STUDY ON SCHOOL GROUNDS OF STATE AND PRIVATE PRESCHOOLS IN DENIZLI
Pamukkale University Journal of Social Sciences Institute
Özgün Makale Uluslararası
-
ERKEN ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE RİSKLİ OYUN
KASTAMONU EĞİTİM FAKÜLTESİ DERGİSİ
Özgün Makale Uluslararası
-
Early childhood pre service teachers concerns and solutions to overcome them the case of Pamukkale University
South African Journal of Education
Özgün Makale Uluslararası
-
OKUL ÖNCESİ DÖNEM ÇOCUKLARININ DIS MEKÂNDA OYUN FIRSATLARI VE EBEVEYN GÖRÜŞLERİ
SOSYAL POLİTİKA ÇALIŞMALARI DERGİSİ
Özgün Makale Ulusal
-
Comparing and contrasting primary school playgrounds in Turkey and Australia
The International Education Journal: Comparative Perspectives
Özgün Makale Uluslararası
-
Okul öncesi öğretmenleri ile öğretmen adaylarının çevresel tutumları yönünden karşılaştırılması
Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri
Özgün Makale Uluslararası
-
A research study on maintaining girls commitment to education in Turkey
Learning
Özgün Makale Uluslararası
-
Aile eğitim programlari ve etkililiği Dünyada neler uygulaniyor
PAU EĞİTİM FAKÜLTESİ DERGİSİ
Özgün Makale Ulusal
-
Benlik kavramı ve benlik saygısı Önemi ve geliştirilmesi
AKADEMİK DİZAYN
Özgün Makale Ulusal
-
Okul öncesi eğitim kurumlarına devam eden 5 6 yaş çocuklarında akademik benlik saygısı
BUCA EĞİTİM FAKÜLTESİ DERGİSİ
Özgün Makale Ulusal
-
Okul öncesi öğretmenlerinin sınıf yönetimi becerilerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi
PAU EĞİTİM FAKÜLTESİ DERGİSİ
Özgün Makale Ulusal
Bildiriler
-
60-72 Aylık Çocuklar için Ekolojik Ayak izi Farkındalık Ölçeği’nin (EKAY-Ö) Geliştirilmesi
5. Uluslararası Okul Öncesi Eğitim Kongresi
Özet bildiri Uluslararası
-
Okul Öncesi Eğitim Kurum Çalışanlarının Ekolojik Ayak İzi Farkındalık Düzeylerinin Belirlenmesi
IV th International EurasianEducational Research Congress
Özet bildiri Uluslararası
-
School playgrounds as learning environments Early childhood teachers beliefs and practices
7th International Conference on Education. INEAG
Tam metin bildiri Uluslararası
-
Investigation of the environmental attitudes of the early childhood teacher candidates
Procedia-Social and Behavioural Sciences
Tam metin bildiri Uluslararası
-
The use of interactive CD ROM in early childhood cducation Teachers thoughts and practices
Procedia-Computer Science Journal
Tam metin bildiri Uluslararası
-
Early childhood teachers thoughts and practices about the use of computers in early childhood education
Procedia-Computer Science Journal
Tam metin bildiri Uluslararası
-
Okul öncesi çocukları ve ebeveynlerinin çevresel tutumlarını geliştirmeye yönelik çevre eğitim programının etkisinin incelenmesi
II. Uluslar arası Türkiye Eğitim Araştırmaları Kongresi
Tam metin bildiri Uluslararası
-
Okul öncesi öğretmenlerinin çevresel tutumları
II. Uluslar arası Türkiye Eğitim Araştırmaları Kongresi
Tam metin bildiri Uluslararası
-
Okul öncesi eğitim programlarında bilim etkinlikleri
II. Uluslar arası Türkiye Eğitim Araştırmaları Kongresi
Tam metin bildiri Uluslararası
-
How to teach and learn science in early childhood education Exploring teachers epistemological beliefs
I. Uluslararası Türkiye Eğitim Araştırmaları Kongresi
Tam metin bildiri Uluslararası
-
Exploring early childhood teachers attitudes and theories regarding how young children come to know science sharing findings from a case study
ESERA (European Science Education Research Association) 2009 Conference
Tam metin bildiri Uluslararası
-
Altı yaş çocuklarının mimarlık mesleği ile ilgili görüşleri
ARCHILD Uluslararası Mimarlık ve Çocuk Kongresi
Tam metin bildiri Uluslararası
-
Okul öncesi eğitim kurumu iç mekan tasarımlarında renk kullanımı
ARCHILD Uluslar arası Mimarlık ve Çocuk Kongresi
Tam metin bildiri Uluslararası
-
The attitudes of early childhood teacher candidates concerning teaching of world citizenship in the 21st century
Second South European and Mediterranean Conference (Citizenship, Identity and Culture: The Challenge for Education)
Tam metin bildiri Uluslararası
-
Okul öncesi öğretmenlerinin bakış açısıyla yaratıcı hareket ve dans
13. Uluslar arası Eğitimde Drama ve Tiyatro Kongresi. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi
Tam metin bildiri Uluslararası
-
Türk toplumunda aile çocuk ilişkilerine genel bir bakış
ICANAS 38 (38. Uluslararası Asya ve Kuzey Afrika Çalışmaları Kongresi). Atatürk Kültür, Dil ve Tarih Yüksek Kurumu
Tam metin bildiri Uluslararası
-
Aile çocuk iletişimi
3. Uluslararası Çocuk ve İletişim Kongresi. İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi
Tam metin bildiri Uluslararası
Kitap / Kitap Bölüm
-
The Impact of Risk and Outdoor Play on Children’s Learning - Listening, Responding, and Acting on Collective Voices
Springer Nature
Bölüm(ler) Uluslararası
-
Çocuk ve Doğa
Nobel
Bölüm(ler) Uluslararası
-
Çocuk ve Çevre
İzge Yayıncılık
Bölüm(ler) Ulusal
-
Erken Çocukluk Döneminde Çevre Eğitimi ve Sürdürülebilirlik
ANI Yayıncılık
Bölüm(ler) Uluslararası
-
Erken Çocukluk DönemindeÇevre Eğitimi veSürdürülebilirlik
ANI Yayıncılık
Bölüm(ler) Ulusal
-
YARATICILIK REHBERİ: GELİŞİMSEL VE EĞİTİMSEL ALANLARDA YARATICILIK
HEDEF CS
Bölüm(ler) Ulusal
-
Okul Öncesi İlkokul Çoçukları için Sosyal Bilgiler Öğretimi
Nobel Yayın Dağıtım
Bölüm(ler) Uluslararası
-
Erken çocukluk döneminde yaratıcılık ve sanat
Eğiten Kitap
Tümü Ulusal
-
Okul Öncesi Eğitimde Özel Öğretim Yöntemleri
PEGEM AKADEMİ
Bölüm(ler) Uluslararası
-
ÖYKÜLERLE ALFABE
EĞİTEN KİTAP
Tümü Ulusal
-
How do children learn best
ARAŞTIRMACI ÇOCUK
Bölüm(ler) Uluslararası
Projeler ve Patentler
Projeler
-
1 Riskli Oyunun Türkiye ve Almanya?daki Doğa Temelli Anaokullarında Karşılaştırmalı Olarak İncelenmesi
Yürütücü -Tübitak 1002
-
2 Doğaya Açılan Pencereden Sosyal Beceri Eğitimi
Eğitmen TÜBİTAK PROJESİ
-
3 Riskli Oyunun Türkiye ve Almanya'daki Doğa Temelli Anaokullarında Karşılaştırmalı Olarak İncelenmesi
Yürütücü Yükseköğretim Kurumları tarafından destekli bilimsel araştırma projesi
-
4 Öğretmenden Çocuğa: Okul Öncesi Dönemde Öz-Düzenleme Becerilerini Destekleme
Eğitmen TÜBİTAK PROJESİ
-
5 ŞİİR ODAKLI DESTEKLEYİCİ EĞİTİM PROGRAMININ OKUL ÖNCESİ DÖNEMİ ÇOCUKLARININ FONOLOJİK FARKINDALIKLARINA ETKİSİ
Yürütücü Yükseköğretim Kurumları tarafından destekli bilimsel araştırma projesi
-
6 2017EĞBE005-BİR OKUL ÖNCESİ EĞİTİM KURUMUNDA EKOLOJİK AYAK İZİ UYGULAMALARI İLE SÜRDÜRÜLEBİLİR YAŞAM FIRSATLARININ GELİŞTİRİLMESİ
Yürütücü Yükseköğretim Kurumları tarafından destekli bilimsel araştırma projesi
-
7 TR32/17/TD/0022 Sürdürülebilir Yaşam Yolunda Anaokulları
Eğitmen Kalkınma Bakanlığı
-
8 Growing up in Europe
Araştırmacı Avrupa Birliği
-
9 Eko Okullar Etiketi Bulunan ve Eko Okullar Etiketi Bulunmayan Anaokullarının Bahçe özellikleri
Yürütücü Yükseköğretim Kurumları tarafından destekli bilimsel araştırma projesi
-
10 Gazi Üniversitesi BAP Projesi Proje Kodu 08 2009 03
Araştırmacı Yükseköğretim Kurumları tarafından destekli bilimsel araştırma projesi
-
11 İlköğretim 8 sınıf Kız Öğrencilerine Verilen Davranışsal Özerklik Gelişimi Eğitim Programının Öğrenim Devamlılığına Etkisinin İncelenmesi
Araştırmacı ARAŞTIRMA PROJESİ
Sanatsal Faaliyetler
Ödüller
-
Yayın Teşvik Ödülü
TÜBİTAK TEŞVİK
Yayın Teşvik Ödülü
-
Yayın Teşvik
TÜBİTAK'tan alınan ödül
Yayın Teşvik Ödülü TÜBİTAK
-
Yayın Teşvik Ödülü
TÜBİTAK'tan alınan ödül
Yayın Teşvik Ödülü TÜBİTAK
-
Genç Araştırmacı Ödülü
Alanında özel kurum ve kuruluşlarından alınan ödül
Grup Başarı Ödülleri BAHÇEŞEHİR ÜNİVERSİTESİ
-
Yayın Teşvik Ödülü
TÜBİTAK'tan alınan ödül
Yayın Teşvik Ödülü TÜBİTAK
Tez Danışmanlığı
-
Okula başlangıç öğretmen eğitim programı'nın okul öncesi eğitime başlayan çocukların sosyal duygusal uyumlarına ve okula hazır oluş düzeylerine etkisi
Eğitim Bilimleri Enstitüsü Temel Eğitim Ana Bilim Dalı
-
Riskli oyunun Türkiye ve Almanya'daki doğa temelli anaokullarında karşılaştırmalı olarak incelenmesi
Eğitim Bilimleri Enstitüsü Temel Eğitim Ana Bilim Dalı
-
4-6 Yaş Grubu Çocukların Dış Mekanda ve İç Mekanda Oynadıkları Oyunlar Sırasında Ürettikleri Mizahın İncelenmesi
Eğitim Bilimleri Enstitüsü Temel Eğitim Ana Bilim Dalı
-
Yaratıcılık Öğretmenin 'Doğa'sında Mesleki Gelişim Programının Okul Öncesi Öğretmenlerinin Yaratıcılığa Karşı Duyarlılıklarına ve Eğitsel Uygulamalarına Etkisi
Eğitim Bilimleri Enstitüsü Temel Eğitim Ana Bilim Dalı
-
Okul öncesi öğretmenlerine yönelik mesleki gelişim programı: Riskli oyun ile ilgili anlayış geliştirme
Eğitim Bilimleri Enstitüsü Temel Eğitim Ana Bilim Dalı
-
Özel gereksinimli çocuğu olan ebeveynlerin açık hava oyun parklarına ilişkin görüşlerinin incelenmesi
Eğitim Bilimleri Enstitüsü Temel Eğitim Ana Bilim Dalı
-
Bir okul öncesi eğitim kurumunda ekolojik ayak izi uygulamaları ile sürdürülebilir yaşam fırsatlarının geliştirilmesi
Eğitim Bilimleri Enstitüsü Temel Eğitim Ana Bilim Dalı
-
Anaokullarında sunulan riskli oyun fırsatlarının fiziksel özellikler ve yetişkin yaklaşımları bağlamında incelenmesi
Eğitim Bilimleri Enstitüsü Temel Eğitim Ana Bilim Dalı
-
Şiir odaklı destekleyici eğitim programının okul öncesi dönemi çocuklarının fonolojik farkındalıklarına etkisi
Eğitim Bilimleri Enstitüsü Temel Eğitim Ana Bilim Dalı
-
Annelerin çocuklarına yönelik iletişim becerilerinin 5-6 yaş grubu çocuklarının iletişim becerileri üzerindeki yordayıcı etkisi
Eğitim Bilimleri Enstitüsü Temel Eğitim Ana Bilim Dalı
-
Eko-okullar etiketi bulunan ve eko-okullar etiketi bulunmayan anaokullarının bahçe özellikleri
Eğitim Bilimleri Enstitüsü İlköğretim Ana Bilim Dalı
-
Okul öncesi öğretmen adaylarının aile katılım çalışmalarına yönelik öz - yeterlik inançlarının incelenmesi
Eğitim Bilimleri Enstitüsü İlköğretim Ana Bilim Dalı