Dr. Öğr. Üyesi
YELİZ ÖZKAN HIDIROĞLU
EĞİTİM FAKÜLTESİ >> MATEMATİK VE FEN BİLİMLERİ EĞİTİMİ >> MATEMATİK EĞİTİMİ
YÖK AKADEMİK ORCID:Eğitim Bilgileri
-
2017 - 2021 Doktora
PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ
EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ
-
2012 - 2014 Yüksek Lisans
GAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ
EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ
-
2014 - 2016 Yüksek Lisans
PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ
EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ
-
2006 - 2010 Lisans
DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ
BUCA EĞİTİM FAKÜLTESİ
Araştırma Alanları
-
Eğitim Bilimleri Temel Alanı
Eğitim Bilimleri
Mesleki Deneyim
Üniversite Dışı Deneyim
-
2011 -
MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI
İlköğretim Matematik Öğretmeni
İdari Görevler
Yayınlar ve Eserler
Makaleler
-
Matematik Öğretmeni Adaylarının Özdüzenlemeli Öğrenme Ortamları İçin Geliştirdikleri Matematiksel Problemler
Trakya Eğitim Dergisi
Özgün Makale Uluslararası
-
Öğretmen Adaylarının Akademik Okuryazarlık Algılarıyla Yaşam Boyu Öğrenme Eğilimleri Arasındaki İlişki
Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi Dergisi
Özgün Makale Uluslararası
-
The Relationship between Mind Types and Organizational Citizenship Behaviors of School Administrators
Journal of Education and Future
Özgün Makale Uluslararası
-
The Mediating Role of Organizational and Professional Commitment in the Relationship between Teacher Empowerment and Organizational Citizenship Behaviors
Psycho-Educational Research Reviews
Özgün Makale Uluslararası
-
The Relationship Between Technology Literacies and Proactive Personalities of Secondary School Mathematics Teachers
International Journal of Technology in Education and Science (IJTES)
Özgün Makale Uluslararası
-
Examining Teachers' Perceptions on Empowerment According to Various Variables
International Journal of Curriculum and Instructional Studies
Özgün Makale Uluslararası
-
The Relationship between Mathematics Teachers' Mind Types and Computational Thinking Skills
PAMUKKALE UNIVERSITESI EGITIM FAKULTESI DERGISI-PAMUKKALE UNIVERSITY JOURNAL OF EDUCATION
Özgün Makale Uluslararası
-
Development of Teachers' Empowerment Scale: A validity and Reliability Study
International Journal of Assessment Tools in Education
Özgün Makale Uluslararası
-
Öğretmen Güçlendirmeyle İlgili Araştırmaların Tematik, Metodolojik ve İstatistiksel Olarak İncelenmesi
Inonu University Journal of the Faculty of Education
Derleme Makale Uluslararası
-
Türkiye'de Eğitim Denetimi Alanında Yayımlanan Makalelerin İncelenmesi
Batı Anadolu Eğitim Bilimleri Dergisi(BAEBD)
Derleme Makale Uluslararası
-
Matematik Öğretmenlerinin Akran Denetimine İlişkin Görüşleri
Journal of Theoretical Educational Sciences
Özgün Makale Uluslararası
-
Okul Müdürlerinin Okuldaki Planlarına Yönelik Gerçekleştirdikleri Üstbilişsel İzleme ve DeğerlendirmeDavranışları
Ihlara Eğitim Araştırmaları Dergisi
Özgün Makale Uluslararası
-
Okul Müdürlerinin Yönetsel Güçlülükleri İle Örgütsel Bağlılıkları Arasındaki İlişki
Ege Eğitim Dergisi
Özgün Makale Uluslararası
-
A Content Analysis Towards Article in Educational Administration in Turkey
International Journal of Human Sciences
Özgün Makale Uluslararası
-
Okul müdürlerinin üstbilişsel planlama eylemleri.
Adnan Menderes Üniversitesi Eğitim Bilimleri Dergisi
Özgün Makale Ulusal
-
Altıncı sınıf öğretmenlerinin matematiksel modellemede oluşturdukları gerçek yaşam problem durumu modelleri
Elementary Education
Özgün Makale Uluslararası
-
Etkili okul yöneticisinin epistemolojik inançları ve bu inançların öğretmenlerin mesleki performanslarına etkisi.
Mediterranean Journal of Educational Research
Özgün Makale Uluslararası
-
Examining epistemological beliefs in explaining mathematics teachers’ approaches in mathematical modelling.
Journal of Theory and Practice in Education
Özgün Makale Uluslararası
-
Başarılı bir ortaokulda okul müdürünün çok faktörlü liderlik vasıflarının araştırılması (Şanlıurfa/Siverek örneği).
Adnan Menderes Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi
Özgün Makale Ulusal
Bildiriler
-
İlköğretim Matematik ve Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Bilgi İşlemsel Düşünme Becerileri ve Yaratıcılık Algılarının Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi
3. International 21st Century Educational Research Congress INER CONGRESS 2025
Özet bildiri Uluslararası
-
İlköğretim Matematik Öğretmen Adaylarının Yapay Zeka Okuryazarlığı Algılarının Çeşitli Değişkenlere Göre İncelenmesi
5th International Conference on Science, Mathematics, Entrepreneurship and Technology Education
Özet bildiri Uluslararası
-
Matematik Öğretmeni Adaylarının Bilimsel Gösterim ile İlgili Kavram Yanılgılarının İncelenmesi
15th International Congress on New Trends in Education
Özet bildiri Uluslararası
-
Matematik Öğretmeni Adaylarının Özdüzenlemeli Öğrenme Ortamları İçin Geliştirdikleri Matematiksel Problemler
16. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi
Özet bildiri Ulusal
-
Türkiye'de Olasılık ve İstatistik Üzerine Yapılmış Tezlerin İncelenmesi
International Education Congress
Özet bildiri Uluslararası
-
Ortaokul Öğrencilerinin Matematiğe Yönelik Tutumları İle Özdüzenleme Becerileri Arasındaki İlişki
UBEST 2022
Özet bildiri Uluslararası
-
Current Strategies for the Empowerment of Mathematics Teachers
ICMME 2022
Özet bildiri Uluslararası
-
Ortaokul Öğrencilerinin Özdüzenleme Becerilerine İlişkin Algıları
ICONTE 2022
Özet bildiri Uluslararası
-
Ortaokul Öğrencilerinin Öz Düzenleme Becerilerine İlişkin Algıları
ICONTE 2022
Özet bildiri Uluslararası
-
Öğretmenlerin Mesleki Bağlılıkları İle Örgütsel Bağlılıkları Arasındaki İlişki
EYFOR 2021
Özet bildiri Uluslararası
-
Öğretmenlerin Güçlendirilmesiyle Örgütsel Bağlılıkları Arasındaki İlişkide Örgütsel Bağlılık ve Mesleki Bağlılığın Aracılık Rolü
EJER 2021
Özet bildiri Uluslararası
-
An Examination of Teachers' Perceptions Towards Professional Commitment According to Various Variables
ICCI-EPOK 2021
Özet bildiri Uluslararası
-
An Examination of Teachers' Perceptions on Empowerment According to Various Variables
ICCI-EPOK 2021
Özet bildiri Uluslararası
-
Başarılı Bir Matematik Öğretmen Adayının Matematiksel Modelleme Sürecindeki Teknoloji Rolleri
TÜRKBİLMAT 5
Özet bildiri Uluslararası
-
Öğretmenlerin Güçlendirilmesiyle Örgütsel Bağlılıkları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi
UBEST 2021
Özet bildiri Uluslararası
-
Öğretmen Güçlendirmeyle İlgili Çalışmaların Tematik, Metadolojik ve İstatistiksel Olarak İncelenmesi
IDU-ICER 2019
Özet bildiri Uluslararası
-
Matematik Öğretmenlerinin Zihin Tiplerine İlişkin Algılarının Çeşitli Değişkenlere Göre İncelenmesi
I-SASEC 2019
Tam metin bildiri Uluslararası
-
Ortaokul Matematik Öğretmenlerinin Teknoloji Okuryazarlığı İle Proaktif Kişilikleri Arasındaki İlişki
UBEST 2019
Özet bildiri Uluslararası
-
2023 Eğitim Vizyonu'ndaki Öğretim Süreçlerinde Dijital İçerik ve Dijital Beceri Destekli Dönüşüme Bakış
UBEST 2019
Tam metin bildiri Uluslararası
-
Okul Müdürlerinin Üstbilişsel Planlama Eylemleri
EJER 2018
Özet bildiri Uluslararası
-
Okul Müdürlerinin Üstbilişsel İzleme Eylemleri
EJER 2018
Özet bildiri Uluslararası
-
Türkiye'de Eğitim Alanındaki Matematiksel Modelleme İle İlgili Lisansüstü Tezlerin İncelenmesi
UFBMEK 2018
Özet bildiri Uluslararası
-
Öğretmen Algılarına Göre Okul Müdürlerinin Yönetsel Güçlülükleri İle Örgütsel Bağlılıkları Arasındaki İlişki
IVrd Internetional Eurasian Educational Research Congress
Özet bildiri Uluslararası
-
Öğretmen Algılarına Göre Okul Müdürlerinin Örgütsel Bağlılık Düzeyleri
EJER 2017
Özet bildiri Uluslararası
-
Öğretmen Algılarına Göre Okul Müdürlerinin Yönetsel Güçlülük Düzeyleri
EJER 2017
Özet bildiri Uluslararası
-
HTTM (History/Technology/Theory/Modeling) Öğrenme Modeli ve Ortaokul-Lise Düzeyinde Uygulanabilecek HTTM Etkinlikleri
II. Uluslararası Felsefe, Eğitim, Sanat ve Bilim Tarihi Sempozyumu
Özet bildiri Uluslararası
-
Altıncı Sınıf Öğrencilerinin Matematiksel Modelleme Sürecinde Oluşturdukları Durum Modelleri
WCEIS 2016
Özet bildiri Uluslararası
-
Modelleme Yaklaşımlarına Bütüncül Bir Bakış ve Yeni Bir Öğrenme Modeli Önerisi HTTM HiTheoTechMod Modeli ve Kuramsal Temeli
25. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi
Özet bildiri Ulusal
-
Matematik Öğretmenlerinin Matematiksel Modellemedeki Yaklaşımlarını Açıklamada Epistemolojik İnançların Etkisi
Uluslararası Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Sempozyumu
Özet bildiri Uluslararası
-
Başarılı Bir İlköğretim Okulunda Okul Müdürünün Çok Faktörlü Liderlik Vasıflarının Araştırılması
23. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı
Özet bildiri Ulusal
Kitap / Kitap Bölüm
-
Sosyal Bilimlerde Mükemmellik Arayışı
Duvar Yayınları
Bölüm(ler) Uluslararası
-
Farklı Bakış Açıları İle Yenilikçi Eğitim Bilimleri Çalışmaları
Anı Yayıncılık
Bölüm(ler) Uluslararası
-
Fen ve Matematik Eğitiminde Güncel Araştırmalar
Anı Yayıncılık
Bölüm(ler) Uluslararası
-
Temel Matematiksel Kavramlar ve Uygulamaları
Pegem Akademi
Bölüm(ler) Uluslararası
-
Eğitim Bilimlerinde Yenilik ve Nitelik Arayışı
Pegem Akademi
Bölüm(ler) Uluslararası