Doç. Dr.
ÇAĞLAR NACİ HIDIROĞLU
EĞİTİM FAKÜLTESİ >> MATEMATİK VE FEN BİLİMLERİ EĞİTİMİ >> MATEMATİK EĞİTİMi
YÖK AKADEMİK ORCID: 0000-0002-3774-4957Eğitim Bilgileri
-
2012 - 2015 Doktora
DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ
EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ
-
2010 - 2012 Yüksek Lisans
DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ
EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ
-
2013 - 2016 Yüksek Lisans
PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ
EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ
-
2005 - 2010 Lisans
DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ
BUCA EĞİTİM FAKÜLTESİ
Araştırma Alanları
-
Eğitim Bilimleri Temel Alanı
Matematik Eğitimi
Mesleki Deneyim
-
2019 - 2022 DOÇENT
PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ MATEMATİK VE FEN BİLİMLERİ EĞİTİMİ BÖLÜMÜ
MATEMATİK EĞİTİMİ ANABİLİM DALI
-
2017 - DOKTOR ÖĞRETİM ÜYESİ
PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ MATEMATİK VE FEN BİLİMLERİ EĞİTİMİ BÖLÜMÜ
MATEMATİK EĞİTİMİ ANABİLİM DALI
-
2013 - 2017 ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ
PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ EĞİTİM BİLİMLERİ BÖLÜMÜ
EĞİTİM PROGRAMLARI VE ÖĞRETİM ANABİLİM DALI
İdari Görevler
Yayınlar ve Eserler
Makaleler
-
Teknoloji ile Zenginleştirilmiş Matematiksel Modelleme Sürecinin Kavramsallaştırılması
Batı Anadolu Eğitim Bilimleri Dergisi(BAEBD)
Özgün Makale Uluslararası
-
Mathematics student teachers’ task design processes: The case of History, Theory, Technology, and Modeling
Journal of Pedagogical Research (JPR)
Özgün Makale Uluslararası
-
Transdisciplinary Role of Technology in STEM Education
Malaysian Online Journal of Educational Technology (MOJET)
Özgün Makale Uluslararası
-
SECONDARY/HIGH SCHOOL MATHEMATICS TEACHERS' AND MATHEMATICS TEACHER CANDIDATES' OPINIONS ABOUT HTTM (HISTORY/THEORY/TECHNOLOGY/MODELING) LEARNING PROCESS
Acta Didactica Napocensia
Özgün Makale Uluslararası
-
The Relationship between Technology Literacies and Proactive Personalities of Secondary School Mathematics Teachers
International Journal of Technology in Education and Science
Özgün Makale Uluslararası
-
The Relationship between Mathematics Teachers' Mind Types and Computational Thinking Skills
Pamukkale University Journal of Education
Özgün Makale Uluslararası
-
GeoGebra Destekli Matematiksel Modelleme Sürecinin Merdiven Problemi Çözümü Çerçevesinde Yapılandırılması
BAŞKENT UNIVERSITY JOURNAL OF EDUCATION
Özgün Makale Uluslararası
-
HTTM (History/ Theory/ Technology/ Modeling) Öğrenme Ortamının Fen Bilgisi Öğretmeni Adaylarının Matematiksel Düşünmelerine İlişkin Algılarına ve Matematiksel Modelleme Becerilerine Etkisi
Batı Anadolu Eğitim Bilimleri Dergisi(BAEBD)
Özgün Makale Ulusal
-
Ortaokul Beşinci Sınıf Matematik Dersi Ögretim Programının Kesirler Ünitesinin Değerlendirilmesi
Akdeniz Eğitim Araştırmaları Dergisi
Özgün Makale Uluslararası
-
Matematik Öğretmenlerinin Akran Denetimine İlişkin Görüşleri
Kuramsal Eğitimbilim Dergisi
Özgün Makale Uluslararası
-
Okul Müdürlerinin Yönetsel Güçlülükleri ile Örgütsel Bağlılıkları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi
Ege Eğitim Dergisi
Özgün Makale Ulusal
-
Üstbiliş Kavramına ve Problem Çözme Sürecinde Üstbilişin Rolüne Eleştirel Bir Bakış
Pamukkale University Journal of Social Sciences Institute
Özgün Makale Ulusal
-
Factors Revealed while Posing Mathematical Modelling Problems by Mathematics Student Teachers
European Journal of Educational Research
Özgün Makale Uluslararası
-
Matematik Öğretmeni Adaylarının Teknoloji Destekli Matematiksel Modelleme Sürecindeki Eylemleri: Uzaklık Problemi
Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
Özgün Makale Uluslararası
-
Examining of model eliciting activities developed by mathematics student teachers
Journal on Mathematics Education
Özgün Makale Uluslararası
-
The Conceptualization of the Mathematical Modelling Process in Technology-Aided Environment
The International Journal for Technology in Mathematics Education
Özgün Makale Uluslararası
-
Altıncı Sınıf Öğrencilerinin Matematiksel Modellemede Oluşturdukları Gerçek Yaşam Problem Durumu Modelleri
İlköğretim Online
Özgün Makale Ulusal
-
Mathematics Student Teachers’ Modelling Approaches While Solving the Designed Eşme Rug Problem
Eurasia Journal of Mathematics Science and Technology Education
Özgün Makale Uluslararası
-
Matematik Öğretmenlerinin Matematiksel Modellemedeki Yaklaşımlarını Açıklamada Epistemolojik İnançlarının İncelenmesi
Eğitimde Kuram ve Uygulama
Özgün Makale Ulusal
-
Teknoloji Destekli Ortamda Matematiksel Modelleme Sürecindeki Bilişsel ve Üst Bilişsel Eylemler Arasındaki Geçişler
Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi (elektronik)
Özgün Makale Ulusal
-
Hammond’un Değerlendirme Küpü Çerçevesinde Öğretim İlke ve Yöntemleri Dersinin Değerlendirilmesi
Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi (MAKÜ) (elektronik)
Özgün Makale Ulusal
-
Teknoloji Destekli Ortamda Matematiksel Modellemede Ortaya Çıkan Üst Bilişsel Yapılar
Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Dergisi
Özgün Makale Ulusal
-
A Student Teacher s Choice and Use of Examples in Teaching Probability
Acta Didactica Napocensia
Özgün Makale Uluslararası
-
Öğrencilerin Kuyruklu Yıldız Problemi ne İlişkin Çözüm Yaklaşımlarının Matematiksel Modelleme Süreci Çerçevesinde İncelenmesi
Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi (MAKÜ) (elektronik)
Özgün Makale Ulusal
-
Matematiksel Modellemede GeoGebra Kullanımı: Boy -Ayak Uzunluğu Problemi
Pamukkale Üniversitesi, Eğitim Fakültesi Dergisi
Özgün Makale Ulusal
-
Başarılı Bir Ortaokulda Okul Müdürünün Çok Faktörlü Liderlik Vasıflarının Araştırılması (Şanlıurfa/Siverek Örneği)
Adnan Menderes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi
Özgün Makale Ulusal
-
Matematiksel Modelleme Sürecini Açıklayan Farklı Yaklaşımlar
Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
Özgün Makale Ulusal
-
Matematik Öğretmeni Adaylarının Modelleme Sürecinde Kullandıkları Gösterim Şekilleri
Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Dergisi
Özgün Makale Ulusal
-
Teknoloji Destekli Ortamda Matematiksel Modellemede Modelin Doğrulanmasındaki Yaklaşımların ve Düşünme Süreçlerinin Kavramsallaştırılması
Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri
Özgün Makale Uluslararası
-
Determining The Views of Mathematics Student Teachers Related to Mathematical Modeling
International Journal for Mathematics Teaching and Learning
Özgün Makale Uluslararası
Bildiriler
-
Constructing Learning Process within the Framework of the HTTM Activity (History/ Theory/ Technology/ Modeling) Called ”Eratosthenes and the Calculation of the Earth’s Circumference”
II. International Symposium of Academic Studies on Education and Culture [I-SASEC 2019]
Özet bildiri Uluslararası
-
Investigating Mathematics Teachers’ Perceptions of Mind Types According to Various Variables
II. International Symposium of Academic Studies on Education and Culture [I-SASEC 2019]
Özet bildiri Uluslararası
-
2023 Eğitim Vizyonu’ndaki Öğretim Süreçlerinde Dijital İçerik ve Dijital Beceri Destekli Dönüşüme Bakış
I. Uluslararası Bilim, Eğitim, Sanat ve Teknoloji Sempozyumu
Özet bildiri Uluslararası
-
Ortaokul Matematik Öğretmenlerinin Teknoloji Okuryazarlığı ve Proaktif Kişilikleri Arasındaki İlişki
I. Uluslararası Bilim, Eğitim, Sanat ve Teknoloji Sempozyumu
Özet bildiri Uluslararası
-
HTTM (History/Theory/Technology/Modeling) Öğrenme Sürecinde Oluşturulan Üst Düzey Matematiksel Modeller
Vth International Eurasian Educational Research Congress
Özet bildiri Uluslararası
-
HTTM (History/Theory/Technology/Modeling) Öğrenme sürecine Bir Bakış (Beklentiler, İhtiyaçlar ve Sürecin Akışı): Galileo ve Pisa Kulesi HTTM Etkinliği
2nd Education Research and Teacher Education Congress
Özet bildiri Uluslararası
-
HTTM (History / Theory / Technology / Modeling) ÖğrenmeSürecine Bir Bakış (Beklentiler, İhtiyaçlar ve Sürecin Akışı):Galileo ve Pisa Kulesi Deneyi HTTM Etkinliği
2nd Education Research and Teacher Education Congress
Tam metin bildiri Uluslararası
-
HTTM (History/Theory/Technology/Modeling) Öğrenme Ortamının Fen Bilgisi Öğretmeni Adaylarının Matematiksel Düşünmeye İlişkin Algılarına ve Matematiksel Modelleme Becerilerine Etkisi
13. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi
Özet bildiri Ulusal
-
Türkiye’de Eğitim Alanındaki Matematiksel Modelleme İle İlgili Lisansüstü Tezlerin İncelenmesi
13. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Sempozyumu
Özet bildiri Ulusal
-
Pedagojik Formasyon Dersi Alan Matematik Öğretmeni Adaylarının Matematiksel Modellemede Stratejik Etkenlere ve Varsayımlara lişkin Yaklaşımları
III. INES International Education and Social Science Congress
Özet bildiri Uluslararası
-
Öğretmen ve Öğretmen Adaylarının HTTM (History/Theory/Technology/Modeling) Öğrenme Sürecine İlişkin Görüşleri
III. INES International Education and Social Science Congress
Özet bildiri Uluslararası
-
Matematiksel Modellemede Matematikselleştirme ve Üst Matematikselleştirme
7th International Congress of Research in Education
Özet bildiri Uluslararası
-
Beşinci Sınıf Öğrencilerinin Matematiksel Modellemedeki Yeterlikleri
IVrd International Eurasian Educational Research Congress
Özet bildiri Uluslararası
-
Öğretmen Algılarına Göre Okul Müdürlerinin Örgütsel Bağlılık Düzeyleri
IVth International Eurasian Educational Research Congress
Özet bildiri Uluslararası
-
Öğretmen Algılarına Göre Okul Müdürlerinin Yönetsel Güçlülük Düzeyleri
IVth International Eurasian Educational Research Congress
Özet bildiri Uluslararası
-
Öğretmen Algılarına Göre Okul Müdürlerinin Yönetsel Güçlülükleri ile Örgütsel Bağlılıkları Arasındaki İlişki
IVrd International Eurasian Educational Research Congress
Özet bildiri Uluslararası
-
HTTM (History/Technology/Theory/Modeling) Öğrenme Modeli ve Ortaokul-Lise Düzeyinde Uygulanabilecek HTMM Etkinlikleri
II. Uluslararası Felsefe, Eğitim, Sanat ve Bilim Tarihi Sempozyumu
Özet bildiri Uluslararası
-
Altıncı Sınıf Öğrencilerinin Matematiksel Modelleme Sürecinde Oluşturdukları Durum Modelleri
5th World Conference on Educational and Instructional Studies-WCEIS
Özet bildiri Uluslararası
-
Ortaokul Beşinci Sınıf Matematik Dersi Öğretim Programındaki Kesirler Ünitesinin Kazanımları Arasındaki Örüntü
IIIrd International Eurasian Educational Research Congress
Özet bildiri Uluslararası
-
Modelleme Yaklaşımlarına Bütüncül Bir Bakış ve Yeni Bir Öğrenme Modeli Önerisi HTTM HiTheoTechMod Modeli ve Kuramsal Temeli
25. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi
Özet bildiri Ulusal
-
Teknoloji Destekli Ortamda Matematiksel Modelleme Sürecindeki Bilişsel Eylemlerin Yapısı
Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Sempozyumu-2, Adıyaman Üniversitesi
Özet bildiri Ulusal
-
Teknoloji Destekli Ortamda Matematiksel Modellemede Ortaya Çıkan Üst Bilişsel Planlama Yapıları
Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Sempozyumu-2
Özet bildiri Ulusal
-
Matematik Öğretmenlerinin Matematiksel Modellemedeki Yaklaşımlarını Açıklamada Epistemolojik İnançlarının Etkisi
Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Sempozyumu-2
Özet bildiri Ulusal
-
Matematik Öğretmenleri Modellemeye Dayalı Ders Planı Hazırlarken Nelere Dikkat Ediyorlar?
Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Sempozyumu-2
Özet bildiri Ulusal
-
Başarılı Bir İlköğretim Okulunda Okul Müdürünün Çok Faktörlü Liderlik Vasıflarının Araştırılması
23. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı
Özet bildiri Ulusal
-
Hammond’un Değerlendirme Modeli Çerçevesinde Öğretim İlke ve Yöntemleri Dersinin Değerlendirilmesi
3. Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi
Özet bildiri Ulusal
-
Teknoloji Destekli Ortamda Matematiksel Modelleme Sürecinin Kavramsallaştırılması
11. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi
Özet bildiri Ulusal
-
Matematik Öğretmeni Adaylarının Modelleme Sürecinde Kullandıkları Gösterim Şekilleri
1. Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Sempozyumu
Özet bildiri Ulusal
-
Teknoloji Destekli Matematiksel Modelleme Süreci Çerçevesinde Uzaklık Problemi Çözümlerinin İncelenmesi
12. Matematik Eğitimi Sempozyumu
Özet bildiri Ulusal
-
Matematiksel Modelleme Problemi Çözüm Sürecinde Modelin Doğrulanmasına Yönelik Sergilenen Yaklaşımlar ve Düşünme Süreçleri
11. Matematik Sempozyumu
Özet bildiri Ulusal
-
Öğretmen Adaylarının Piramit Problemi Çözümlerinin Matematiksel Modelleme Süreci Çerçevesinde İncelenmesi
11. Matematik Sempozyumu
Özet bildiri Ulusal
-
Öğretmen Adaylarının Matematiksel Modelleme Problemi Tasarlarken Dikkate Aldıkları Temel Unsurlar
11. Matematik Sempozyumu
Özet bildiri Ulusal
-
Matematik Öğrenimine Katkı Sağlamada Önemli Bir Araç: Etkinlik
1. Matematik Öğretimine Çağdaş Yaklaşımlar Sempozyumu
Özet bildiri Ulusal
-
The Analysis of The Designed Eşme Carpet Problem’s Solutions Through 7-Stage Mathematical Modelling Process
35th Conference of the International Group for Psychology of Mathematics Education: PME-35
Özet bildiri Uluslararası
-
Determining Views of Prospective Mathematics Teachers Related to Mathematical Modelling
35th Conference of the International Group for Psychology of Mathematics Education: PME-35
Özet bildiri Uluslararası
-
The Analysis of Prospective Teachers’ Thought Processes in the Mathematical Modelling through a Designed Fermi Problem
35th Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education
Özet bildiri Uluslararası
-
A Student Teacher’s Choice of Examples in Teaching Probability
35th Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education
Özet bildiri Uluslararası
-
Examining Model Eliciting Activities Developed By Prospective Mathematics Teachers
35th Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education
Özet bildiri Uluslararası
-
Öğretmen Adaylarının Matematiksel Model Oluşturmada Değişken Kullanma Yaklaşımları
20. Eğitim Bilimleri Kurultayı, Burdur
Özet bildiri Ulusal
-
Teknoloji Destekli Ortamda Öğretmen Adaylarının Tasarlanan Bir Matematiksel Modelleme Problemindeki Çözüm Yaklaşımları
20. Eğitim Bilimleri Kurultayı
Özet bildiri Ulusal
-
Öğrenciler Matematiksel Modellemede Birlikte Çalıştıklarında Hangi Yaklaşımları Sergiliyorlar?
9. Matematik Sempozyumu
Özet bildiri Ulusal
-
Öğrencilerin Modellemede Bireysel ve Birlikte Çalısarak Ortaya Koydukları Yaklasımlar ve Düsünme Süreçleri
9. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi
Özet bildiri Ulusal
Kitap / Kitap Bölüm
-
Farklı Disiplinler Açısından Kavram Öğretimi
Nobel Akademik Yayıncılık
Bölüm(ler) Uluslararası
-
Matematik Eğitiminde İlişkilendirme
Pegem Akademi Yayıncılık
Bölüm(ler) Uluslararası
-
Matematik Eğitiminde Matematiksel Modelleme: Araştırmacılar Eğitimciler ve Öğrenciler için (4. BASKI)
PEGEM AKADEMİ
Tümü Uluslararası
-
Matematiksel Modelleme-Teoriden Uygulamaya Bütünsel Bakış
PEGEM AKADEMİ
Bölüm(ler) Uluslararası
-
Matematik Eğitiminde Matematiksel Modelleme: Araştırmacılar Eğitimciler ve Öğrenciler için (3. BASKI)
PEGEM AKADEMİ
Tümü Uluslararası
-
MATEMATİK ÖĞRETİMİNİN TEMELLERİ: ORTAOKUL
Anı Yayıncılık
Bölüm(ler) Ulusal
-
Matematik Eğitiminde Matematiksel Modelleme: Araştırmacılar Eğitimciler ve Öğrenciler için (2. BASKI)
PEGEM AKADEMİ
Tümü Uluslararası
-
Matematik Eğitiminde Matematiksel Modelleme: Araştırmacılar Eğitimciler ve Öğrenciler için
PEGEM AKADEMİ
Tümü Uluslararası
-
Temel Matematiksel Kavramlar ve Uygulamaları Öğrenenler ve Öğretenler İçin
PEGEM AKADEMİ
Bölüm(ler) Uluslararası
-
Temel Matematiksel Kavramlar ve Uygulamaları Öğrenenler ve Öğretenler İçin
PEGEM AKADEMİ
Bölüm(ler) Uluslararası
-
Eğitim Bilimlerinde Yenilik ve Nitelik Arayışı
PEGEM AKADEMİ
Bölüm(ler) Uluslararası
Projeler ve Patentler
Projeler
-
1 Seyr-i Bilim Şenliği
Eğitmen TÜBİTAK PROJESİ
-
2 Sınıf Ortamından Ülke Ekonomisine: Parayı Akıllı Yönetebilen Sınıflar
Eğitmen TÜBİTAK PROJESİ
-
3 Ortaokul Seviyesinde Sınıf İçi Matematiksel Modelleme Etkinlikleri Yazma
Uzman TÜBİTAK PROJESİ
-
4 Matematik Eğitiminde Yenilikçi Teknoloji Uygulamaları-II
Eğitmen TÜBİTAK PROJESİ
-
5 Bilimsel Süreçlerde Matematiksel Modelleme ve Uygulamaları
Eğitmen TÜBİTAK PROJESİ
-
6 Ortaokul Matematik Öğretmeni Adaylarının HTTM (History/Theory/Technology/Modeling) Öğrenme Sürecine İlişkin Görüşleri, Uygulama ve Tasarım Sürecindeki Zihinsel Eylemleri
Yürütücü Yükseköğretim Kurumları tarafından destekli bilimsel araştırma projesi
-
7 Matematik Eğitiminde Yenilikçi Teknoloji Uygulamaları
Eğitmen TÜBİTAK PROJESİ
-
8 Samsun Matematik Uygulamaları Yaz Kampı: Model Oluşturma Etkinlikleri
Yardımcı Personel TÜBİTAK PROJESİ
-
9 Matematik Öğretmenlerinin Model Oluşturma Etkinliği Tasarım Süreçleri ve Etkinliklere İlişkin Görüşleri
Araştırmacı TÜBİTAK PROJESİ
-
10 Teknoloji Destekli Ortamda Matematiksel Modelleme Problemlerinin Çözüm Süreçlerinin Analiz Edilmesi: Yaklaşım ve Düşünme Süreçleri Üzerine Bir Açıklama
Araştırmacı Yükseköğretim Kurumları tarafından destekli bilimsel araştırma projesi
Sanatsal Faaliyetler
Ödüller
Tez Danışmanlığı
-
Matematik öğretmeni adaylarının teknoloji destekli matematiksel modelleme sürecindeki bilgi işlemsel düşünmeye ilişkin zihinsel eylemlerinin incelenmesi
Eğitim Bilimleri Enstitüsü Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Ana Bilim Dalı