Prof. Dr.
NECLA KÖKSAL
EĞİTİM FAKÜLTESİ >> EĞİTİM BİLİMLERİ >> EĞİTİM PROGRAMLARI VE ÖĞRETİM
YÖK AKADEMİK ORCID:Eğitim Bilgileri
-
2000 - 2006 Doktora
HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ
SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ
-
1992 - 1995 Yüksek Lisans
DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ
SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ
-
1988 - 1992 Lisans
DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ
DENİZLİ EĞİTİM YÜKSEKOKULU
Araştırma Alanları
-
Eğitim Bilimleri Temel Alanı
Eğitim Programları ve Öğretim
Mesleki Deneyim
-
2014 - DOÇENT
PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ EĞİTİM BİLİMLERİ BÖLÜMÜ
EĞİTİM PROGRAMLARI VE ÖĞRETİM ANABİLİM DALI
-
2007 - YARDIMCI DOÇENT
PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ EĞİTİM BİLİMLERİ BÖLÜMÜ
EĞİTİM PROGRAMLARI VE ÖĞRETİM ANABİLİM DALI
Üniversite Dışı Deneyim
-
2008 - 2009
The Nottingham University
Visiting Scholar
İdari Görevler
-
Arş. Uyg. Merkezi Müdürü
Yurt İçi
PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ
-
Anabilim Dalı Başkanı
Yurt İçi
PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ
-
Enstitü Müdür Yardımcısı
Yurt İçi
PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ
-
Anabilim Dalı Başkanı
Yurt İçi
PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ
Yayınlar ve Eserler
Makaleler
-
Scale of Life Skills Supporting Learning for Higher Education Students
Yükseköğretim Dergisi
Özgün Makale Ulusal
-
Görsel Düşünme Stratejilerinin Uygulandığı Öğrenme Ortamlarında Fen Öğretmen Adaylarının Argümantasyon Düzeyleri
Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
Özgün Makale Ulusal
-
Body in drama class: The role of body in learning
World Journal of Education.
Özgün Makale Uluslararası
-
Altıncı sınıf öğrencilerinin görsel düşünme süreçleri
Eğitimde Nitel Araştırmalar Dergisi
Özgün Makale Uluslararası
-
Ortaokul öğrencilerinin eleştirel düşünme ve iletişim becerileri.
Pamukkale ÜniversitesiEğitim Fakültesi Dergisi
Özgün Makale Ulusal
-
Doğrular açılar ve çokgenler konularının kavram karikatür destekli yapılandırmacı öğrenme yaklaşımına göre işlenmesi
Eğitimde Nitel Araştırmalar
Özgün Makale Uluslararası
-
Görsel sanatlar dersi öğretim programının sürdürülebilir kalkınma eğitimi bağlamında incelenmesi
Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
Özgün Makale Uluslararası
-
İlköğretim ikinci kademe öğretmenlerinin yapılandırmacı yaklaşıma yönelik tutumları.
Atatürk Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi.
Özgün Makale Ulusal
-
Öğretmen adaylarının mesleki gelişimlerini destekleyici üniversite olanakları
Pamukkale üniversitesi eğitim fakültesi dergisi
Özgün Makale Uluslararası
-
İlköğretim ikinci kademe öğretmenlerinin epistemolojik inançlarının değerlendirilmesi
Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi
Özgün Makale Ulusal
-
Competencies in teacher education preservice teachers perceptions about competencies and their attitudes
Educational Research and Review
Özgün Makale Uluslararası
-
Pre service teachers as lifelong learners University facilities for promoting their Professional development
Eğitim Araştırmaları – Eurasian Journal of Educational Research
Özgün Makale Uluslararası
-
Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının bilime ve bilimin doğasına yönelik görüşleri
Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
Özgün Makale Ulusal
-
Öğretmen adaylarının mesleki gelişimlerini destekleyici üniversite olanakları
Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
Özgün Makale Uluslararası
-
Initial teacher education in Turkey and England Comparing competencies and standards
Journal of Education and Future
Özgün Makale Ulusal
-
Sosyal Bilgiler Öğretmen Adaylarının Bilimin Doğasına ve Öğrenme Öğretme Sürecine Yansıtılmasına İlişkin Görüşleri
Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi
Özgün Makale Ulusal
-
Eğitim fakültesi öğretmen adaylarının ve fen edebiyat fakültesi öğrencilerinin öğretmen kavramıyla ilgili metaforlara ilişkin görüşleri
Akdeniz Eğitim Araştırmaları Dergisi
Özgün Makale Ulusal
-
Öğretmenlik mesleği genel yeterliklerinin öğretmen müdür ve bakanlık yetkilileri tarafından değerlendirilmesi
Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
Özgün Makale Ulusal
-
Yansıtıcı düşünmenin öğretmen adaylarının öğretmenlik uygulamalarına katkıları
Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
Özgün Makale Uluslararası
-
Eğitim programları ve yaratıcı drama
Yaratıcı Drama Dergisi
Özgün Makale Ulusal
-
Beyin temelli öğrenmenin yabancı dil öğretiminde yeri
Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Dergisi
Özgün Makale Ulusal
Bildiriler
-
ADDIE öğretim tasarım modelinin ve güdüleyici yaklaşımın öğrencilerin akademik başarılarına etkisi ve öğrenme sürecine katkısı
5. uluslararası eğitim programları ve öğretim kongresi
Özet bildiri Uluslararası
-
Görsel Düşünme: Öğretmenlerin Algıları
IV. International Eurasian Educational Research Congress (EJER)
Özet bildiri Uluslararası
-
Görsel Düşünme: Öğretmenlerin Algıları
Ivth International Eurasian Educational Research Congress
Özet bildiri Uluslararası
-
Teaching Values across the Curriculum: The Case of Turkey
XIV Seminar on Physical Education
Uluslararası
-
Öğretim tasarım modellerinin aşama, süreç ve vurgulanan özelliklerine göre karşılaştırılması
2. Uluslararası Felsefe, Eğitim, Bilim Tarihi ve Sanat Sempozyumu
Özet bildiri Ulusal
-
İngilizce Öğretmen Adaylarının Genel Kültür Derslerine Yönelik Görüşleri
3. International Eurasian Educational Research Congress
Sözlü Bildiri Uluslararası
-
Yapılandırmacı öğrenme ortamında kavram karikatürlerinin kullamının öğrencilerin matematik metaforlarına etkisi
V. Uluslararası Eğitim Araştırmaları Kongresi
Özet bildiri Uluslararası
-
Eğitim fakültesi öğretmen adaylarının ve fen edebiyat fakültesi öğrencilerinin öğretmen kavramıyla ilgili metaforlara ilişkin görüşleri
I. International Congress on Curriculum and Instruction
Özet bildiri Uluslararası
-
Comparing teacher standards and competencies in England and Turkey how pre service teachers understand and interpret them
ECER (European Conference in European Educational Research)
Özet bildiri Uluslararası
-
Pre service teachers as lifelong learners university facilities for promoting their professional development
WCCES (World Council of Comparative Education Societies) XIV WORLD CONGRESS
Özet bildiri Uluslararası
-
Examining the usefulness of teacher standards and competencies in England and Turkey a comparative study amongst pre service teachers
ECER (European Conference in European Educational Research)
Özet bildiri Uluslararası
-
The role of values education in high school history curriculum related to educational standards in european union
International Conference: Education and Values In The Balkan Countries
Özet bildiri Uluslararası
-
Beyin temelli öğrenmenin yabancı dil öğretiminde yeri
2000'li Yıllarda I.Öğrenme ve Öğretme Sempozyumu
Özet bildiri Uluslararası
-
Sosyal Bilgiler Öğretmen Adaylarının Bilimin Doğasına ve Öğrenme Öğretme Sürecine Yansıtılmasına İlişkin Görüşleri
19. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı
Özet bildiri Ulusal
-
Öğretmen adaylarının öğretmen yeterliklerine sahip olma düzeylerinin ve mesleğe yönelik tutumlarının değerlendirilmesi
18. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı
Özet bildiri Ulusal
-
Eğitim Programları ve Öğretim Alanında Yapılan Doktora Tezlerinin Yayınlanma Durumları
III. Lisansüstü Eğitim Sempozyumu
Özet bildiri Ulusal
-
Öğretmenlik Uygulaması Dersi Kapsamındaki Uygulamaların Sınıf Öğretmenlerine Katkıları
XIV. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi
Özet bildiri Ulusal
-
Eğitim Programları ve Öğretim Alanında Yapılan Tezlerin Konularının ve Yöntemlerinin İncelenmesi
II. Lisansüstü Eğitim Sempozyumu
Özet bildiri Ulusal
Kitap / Kitap Bölüm
-
Kuramdan Uygulamaya Mikro Öğretim
Pegem Akademi
Bölüm(ler) Uluslararası
-
Eğitimde Progrma Dışı Etkinlikler
Pegem Akademi
Bölüm(ler) Uluslararası
-
Eğitimde Yeni Yönelimler Beyin Temelli Öğrenme
PegemA Akademi
Tümü Ulusal
Projeler ve Patentler
Projeler
-
1 Ekocanlar Çöpteki Hazinenin Peşinde
Eğitmen TÜBİTAK PROJESİ
-
2 Çevre Dedektifi Horoz İş Başında
Eğitmen TÜBİTAK PROJESİ
-
3 Çevre Dedektifi Horoz İş Başında
Eğitmen TÜBİTAK PROJESİ
-
4 İngiltere ve Türkiye de Öğretmen Adaylarının Sahip Oldukları Öğretmen Standartlarının Belirlenmesi
Yönetici BAP
-
5 Öğretim Programları İle Bütünleştirilmiş Drama Temelli Düşünme Becerileri Eğitimi
Yürütücü TÜBİTAK PROJESİ
-
6 ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİNİN ELEŞTİREL DÜŞÜNME VE İLETİŞİM BECERİLERİ
Yürütücü Yükseköğretim Kurumları tarafından destekli bilimsel araştırma projesi
-
7 Meraklıyım öyleyse varım
Araştırmacı Özel Kuruluşlar
Sanatsal Faaliyetler
-
Perception of the Body
XIV Seminar on Physical Education,
SERGİ Uluslararası
Ödüller
Tez Danışmanlığı
-
Yabancı dil öğretmenlerinin Web2.0 araçlarını kullanma deneyimlerinin incelenmesi
Eğitim Bilimleri Enstitüsü Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı
-
İngilizce öğretmenlerinin eleştirel düşünme eğilimleri ile bireysel yenilikçilik düzeylerinin incelenmesi
Eğitim Bilimleri Enstitüsü Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı
-
Doğrular, açılar ve çokgenler konularının kavram karikatür destekli yapılandırmacı öğrenme yaklaşımına göre işlenmesi
Eğitim Bilimleri Enstitüsü Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı
-
İlköğretim ikinci kademe öğretmenlerinin epistemolojik inançları ile yapılandırmacı yaklaşıma yönelik tutumları arasındaki ilişki
Eğitim Bilimleri Enstitüsü Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı
-
Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının bilime ve bilimin doğasına yönelik görüşleri
Sosyal Bilimler Enstitüsü Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı