Doç. Dr.
SERHAT SÜRAL
EĞİTİM FAKÜLTESİ >> EĞİTİM BİLİMLERİ >> EĞİTİM PROGRAMLARI VE ÖĞRETİM
YÖK AKADEMİK ORCID: 0000-0001-9601-3954Eğitim Bilgileri
-
2009 - 2013 Doktora
ADNAN MENDERES ÜNİVERSİTESİ
SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ
-
2006 - 2008 Yüksek Lisans
PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ
EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ
-
2002 - 2006 Lisans
PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ
EĞİTİM FAKÜLTESİ
Araştırma Alanları
-
Eğitim Bilimleri Temel Alanı
Eğitim Bilimleri
Mesleki Deneyim
-
2019 - DOÇENT
PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ EĞİTİM BİLİMLERİ BÖLÜMÜ
EĞİTİM PROGRAMLARI VE ÖĞRETİM ANABİLİM DALI
-
2017 - YARDIMCI DOÇENT
PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ EĞİTİM BİLİMLERİ BÖLÜMÜ
EĞİTİM PROGRAMLARI VE ÖĞRETİM ANABİLİM DALI
-
2006 - ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ
PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ TEMEL EĞİTİM BÖLÜMÜ
SINIF EĞİTİMİ ANABİLİM DALI
Üniversite Dışı Deneyim
-
2020 -
MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI
Ders Kitabı Yazım Komisyonunda Program Geliştirme Uzmanı
İdari Görevler
-
Enstitü Müdür Yardımcısı
Yurt İçi
PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ
-
Eğitim ve Öğretim Komisyon Üyeliği
Yurt İçi
PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ
-
Enstitü Yönetim Kurulu üyeliği
Yurt İçi
PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ
Yayınlar ve Eserler
Makaleler
-
8. Sınıf Öğrencilerinin Lise Tercihlerinin Belirlenmesinde Davranış Yatkınlığı Algılarının İncelenmesi
Journal of Education for Life
Özgün Makale Ulusal
-
Developing a Behavioral Disposition Perception Scale for Determining High School Preferences of 8th Graders,
International Journal of Education and Literacy Studies
Özgün Makale Uluslararası
-
Öğretmen Adaylarının Öğrenme Öğretme Anlayış Düzeyleri İle Metaforik Algılarının İncelenmesi
Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
Özgün Makale Uluslararası
-
Teachers' Views on Digital Addictions Among Preschool Children
Psycho-Educational Research Reviews
Özgün Makale Uluslararası
-
THE PREDICTIVE POWER OF THE CURRICULUM LITERACY LEVELS OF PRE-SERVICE TEACHERS UPON THEIR COMPETENCIES IN LESSON PLANNING
Malaysian Online Journal of Educational Sciences
Özgün Makale Uluslararası
-
THE INVESTIGATION OF PRIMARY AND SECONDARY TEACHERS’xx IN-CLASS APPROACH IN TERMS
Journal of Turkish Studies
Özgün Makale Ulusal
-
An Examination of Pre-Service Teachers’ Competencies in Lesson Planning
Journal of Education and Training Studies
Özgün Makale Uluslararası
-
Development of Pamukkale Piano Learning Style Scale
International Journal of Assessment Tools in Education
Özgün Makale Uluslararası
-
An Investigation of First Grade Elementary Teacher Candidates’xx Perceptions of Their Teaching Profession Competencies: A Mixed Method Study
Universal Journal of Educational Research
Özgün Makale Uluslararası
-
A Study of Curriculum Literacy and Information Literacy Levels of Teacher Candidates in Department of Social Sciences Education
European Journal of Educational Research
Özgün Makale Uluslararası
-
Sınıf Öğretmenliği Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Uygulaması Dersindeki Uygulama Öğretmenleri Hakkındaki Düşüncelerinin İncelenmesi
Bilecik Şeyh Edebali Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi
Özgün Makale Ulusal
-
The Development Study of Thoughts Scale Towards Measurement and Assessment Course on High Education
International Journal of Assessment Tools in Education
Özgün Makale Ulusal
-
The Opinions of Primary Teacher Candidates Towards Evaluation Performances of Instructors
International Journal of Assessment Tools in Education
Özgün Makale Ulusal
-
Sınıf Öğretmenliği Öğretmen Adaylarının Öğretmen Yetiştirme Programındaki Derslerin Gerekliliği ve İşe Vurukluk Düzeyleri Hakkındaki Görüşleri
Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
Özgün Makale Ulusal
-
The Investigation of the Students of Pedagogical Formation the Towards Teaching Profession Qualifications
Mersin University Journal of the Faculty of Education
Özgün Makale Ulusal
-
Öğretmen Adaylarının Aktif Öğrenmeye Yönelik Algılarının Farklı Değişkenler Açısından İncelenmesi
Karadeniz Sosyal Bilimler Dergisi
Özgün Makale Uluslararası
-
The Relationship Between Primary School Teachers Teaching Styles With The Attitudes Towards The Teaching Profession And Classtoom Managment Approaches
The Journal of International Social Research
Özgün Makale Uluslararası
-
Sınıf Öğretmenliği Öğretmen Adaylarının Fen Ve Teknoloji Öğretimi Dersindeki Öğrenme Stilleri İle Akademik Başarıları Arasındaki İlişki
Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi
Özgün Makale Ulusal
-
Beyin Temelli Öğrenme Yönteminin Öğrencilerin Fen Bilimleri Dersinin Erişisine Etkisi
Adnan Menderes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi
Özgün Makale Ulusal
-
Eğitim Fakültesi Öğrencileri ile Pedagojik Formasyon Alan Öğrencilerin Ölçme Değerlendirme Dersine Yönelik Tutumlarının İncelenmesi
Adnan Menderes Üniversitesi Sosyal Bilimleri Enstitüsü Dergisi
Özgün Makale Ulusal
-
GRASHA REICHMANN ÖĞRENME VE ÖĞRETME STİLİ ÖLÇEKLERİNİN TÜRKÇE UYARLAMA ÇALIŞMASI
e-Journal of New World Sciences Academy
Özgün Makale Uluslararası
-
PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİNİN FARKLI FAKÜLTELERİNDE GÖREV YAPAN ÖĞRETİM ELEMANLARININ ÖĞRETME STİLLERİNİN KARŞILAŞTIRILMASI
e-Journal of New World Sciences Academy
Özgün Makale Uluslararası
-
FEN VE TEKNOLOJİ ÖĞRETİMİ DERSİNE YÖNEL K TUTUM ÖLÇEĞİ GELİŞTİRME ÇALIŞMASI
Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi
Özgün Makale Ulusal
Bildiriler
-
The predictive power of teacher candidates' lesson planning competencies on their teaching practice performance
14th International Academic Studies Conference
Tam metin bildiri Uluslararası
-
Öğretmen Adaylarının Öğretim Sürecinde 21. Yy. Becerileri ve Dijital Eğitim Hakkındaki Görüşleri
11th International Congress on Curriculum & Instruction
Tam metin bildiri Uluslararası
-
“Yer Bilimleri Eğitimi-5” Projesinin Öğretmenlerin Yerbilimleri Başarı Düzeylerine Etkisi
Uluslararası Katılımlı 75. Türkiye Jeoloji Kurultayı
Özet bildiri Uluslararası
-
The Comparison of Education Systems of Russia, India and Turkey
11th International Academic Studies Conference
Tam metin bildiri Uluslararası
-
21st CENTURY SKILLS EXPECTED FROM THE INDIVIDUAL WITHIN THE FRAMEWORK OF CONTEMPORARY EDUCATIONAL APPROACH
6th International New York Academic Research Congress
Tam metin bildiri Uluslararası
-
The Understanding That Directs The Learning Teaching Process In A Pragmatical Manner: Constructionism
5th International New York Academic Research Congress
Tam metin bildiri Uluslararası
-
Investigation of Relationship Between Teacher Motivation Levels and Learning Strategies of Teacher Candidates
II. INTERNATIONAL SIIRT CONFERENCE ON SCIENTIFIC RESEARCH
Tam metin bildiri Uluslararası
-
Okul Dışı Öğrenme Ortamlarında Gerçekleştirilen Faaliyetlerin Öğretmenlerin Yer Bilimleri Başarı Düzeylerine Etkisi
III. Uluslararası Coğrafya Eğitimi Sempozyumu
Özet bildiri Uluslararası
-
Pedagojik Formasyon Öğrencileri ile Eğitim Fakültesi Öğrencilerinin Öğrenme Öğretme Anlayışlarının Belirlenen DeğişkenlereGöre İncelenmesi
11th International Congress on New Trends in Education
Tam metin bildiri Uluslararası
-
Eğitim Fakültesi’xxnde Öğrenim Gören Öğretmen Adaylarının ”Meslek Bilgisi” Derslerinin Gerekliliği Ve Etkililiği Hakkındaki Görüşlerinin İncelenmesi
10th International Congress on New Trends in Education
Tam metin bildiri Uluslararası
-
The Comparıson Of Thoughts Towards The Measurement And Assessment Course Of Teacher Candıdates Who Have Learned In Dıfferent Departments Of Faculty Of Educatıon
IV th International Eurasian Educational Research Congress
Özet bildiri Uluslararası
-
The Invastıgatıon Of Theır Thoughts About Mentors In Teachıng Practıce Course Of Prımary Teacher Candıdates
16.International Primary Teacher Education Symposium
Özet bildiri Uluslararası
-
The Study Of Attitudes Towards Measurement And Evaluation Regarding Subdimensions Of Evaluation Criteria Measurement Method And Cognitive Levels Of Measurements
The 3rd International Congress on Curriculum and Instruction
Özet bildiri Uluslararası
-
İlkoğretim Bölümündeki Öğretmen Adaylarının Öğrenme Stilleri ile Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Tutumları Arasındaki İlişki
XII. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu
Özet bildiri Ulusal
-
Ortaöğretimde Görev Yapan Öğretmenlerin Öğretme Stillerinin Farklı Değişkenler İle İncelenmesi
. 20. Eğitim Bilimleri Kongresi.Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
Tam metin bildiri Ulusal
-
Cumhuriyet Dönemi Köy Öğretmeni Yetiştirme Denemeleri Denizli Köy Muallim Mektebi Örneği
Ölümünün 80. Yıldönümünde Cumhuriyet Eğitim Devrimi ve Mustafa Necati Sempozyumu
Tam metin bildiri Ulusal
-
Eğitim fakültesinin farklı bölümlerinde öğrenim gören öğrencilerinin öğrenme stillerinin karşılaştırılması
VII Ulusal Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu
Tam metin bildiri Ulusal
Kitap / Kitap Bölüm
-
Eğitim Bilimleri Alanında Yeni Yaklaşımlar
Platanus Publishing
Bölüm(ler) Uluslararası
-
Eğitim Bilimleri Çalışmaları
Yaz Yayınları
Bölüm(ler) Uluslararası
-
Eğitimde Güncel Araştırmalar
Gece Kitaplığı
Bölüm(ler) Uluslararası
-
Dünya Ülkelerinden Örneklerle KARŞILAŞTIRMALI EĞİTİM VE ÖĞRETMEN YETİŞTİRME SİSTEMLERİNE BAKIŞ I
Pegem Akademi
Bölüm(ler) Uluslararası
-
Eğitim Bilimleri Alanında Akademik Araştırmalar ve Derlemeler
Platanus Publishing
Bölüm(ler) Uluslararası
-
Eğitim Bilimleri Alanında Uluslararası Araştırmalar VIII
Eğitim Yayınevi
Bölüm(ler) Uluslararası
-
İletişim ve Medya Alanında Uluslararası Araştırmalar VIII
Eğitim Yayınevi
Bölüm(ler) Uluslararası
-
Eğitim Bilimlerinde Teori ve Araştırmalar - Ekim 2022
Serüven Yayınevi
Bölüm(ler) Uluslararası
-
Eğitime Giriş
Anı Yayıncılık
Bölüm(ler) Ulusal
-
Güncel Eğitim Bilimleri Araştırmaları IV
Akademisyen Kitabevi
Bölüm(ler) Uluslararası
-
EĞİTİM BİLİMLERİNDE AKADEMİK ARAŞTIRMALAR
Ivpe
Bölüm(ler) Uluslararası
-
Eğitim Bilimine Giriş
Anı Yayıncılık
Bölüm(ler) Ulusal
-
Eğitim Bilimine Giriş
Anı Yayıncılık
Bölüm(ler) Ulusal
-
Developments in Educational Sciences
St. Klıment Ohrıdskı Unıversıty Press
Bölüm(ler) Uluslararası
Projeler ve Patentler
Projeler
-
1 Çüruksu (Denizli) Havzasında Yer Bilimleri Eğitimi 5
Eğitmen TÜBİTAK PROJESİ
-
2 Çürüksu (Denizli) Havzasında Yer Bilimleri Eğitimi - 4
Eğitmen TÜBİTAK PROJESİ
Sanatsal Faaliyetler
Ödüller
Tez Danışmanlığı
-
Öğretmen adaylarının öğretim teknolojileri dersine yönelik yaratıcı kişilik özellikleri ile akademik motivasyonları arasındaki ilişkinin incelenmesi
Eğitim Bilimleri Enstitüsü Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı
-
Öğretmen adaylarının program okuryazarlık düzeyleri ile eğitim programına ilişkin metaforik algılarının incelenmesi
Eğitim Bilimleri Enstitüsü Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı
-
8. sınıf öğrencilerinin lise tercihlerinin belirlenmesinde davranış yatkınlığı algılarının incelenmesi
Eğitim Bilimleri Enstitüsü Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı
-
Dokuzuncu sınıf öğrencilerinin öğrenme stilleri ile matematik dersi akademik başarıları ve ders çalışma alışkanlıkları arasındaki ilişki
Eğitim Bilimleri Enstitüsü Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı