Dr. Öğr. Üyesi
ÇİĞDEM TIKIROĞLU
EĞİTİM FAKÜLTESİ >> ÖZEL EĞİTİM >> ÖZEL EĞİTİM
YÖK AKADEMİK ORCID: 0000-0001-8413-6981Eğitim Bilgileri
-
2011 - 2019 Doktora
ANADOLU ÜNİVERSİTESİ
EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ
-
2008 - 2011 Yüksek Lisans
ANADOLU ÜNİVERSİTESİ
EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ
-
2003 - 2008 Lisans
PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ
EĞİTİM FAKÜLTESİ
-
1998 - 2002 Lisans
PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ
DENİZLİ SAĞLIK YÜKSEKOKULU
Araştırma Alanları
-
Eğitim Bilimleri Temel Alanı
Zihin Engelliler Eğitimi
Mesleki Deneyim
-
2020 - DOKTOR ÖĞRETİM ÜYESİ
PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ ÖZEL EĞİTİM BÖLÜMÜ
ÖZEL EĞİTİM ANABİLİM DALI
-
2009 - ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ
PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ ÖZEL EĞİTİM BÖLÜMÜ
Üniversite Dışı Deneyim
-
2005 - 2009
Pamukkale Üniversitesi Eğitim Uygulama Araştırma Hastanesi
Hemşire
-
2002 - 2005
Ege Üniversitesi Tıp Fakültesi Hastanesi
Hemşire
İdari Görevler
-
Yönetim Kurulu Üyeliği
Yurt İçi
PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ
-
Fakülte Yönetim Kurulu Üyeliği
Yurt İçi
PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ
-
Bölüm Başkan Yardımcısı
Yurt İçi
PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ
Yayınlar ve Eserler
Makaleler
-
Erken çocukluk dönemindeki kaynaştırma uygulamalarında sosyal etkileşimin geliştirilmesine yönelik akran aracılı müdahaleler
Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Özel Eğitim Dergisi
Derleme Makale Ulusal
-
Peer victimization and its relationship to self-esteem and loneliness in primary and middle school students with special needs
Turkish Online Journal of Educational Technology
Özgün Makale Uluslararası
-
The instruction methods in teaching mathematics to preschool students with special needs
The Turkish Online Journal of Educational Technology
Özgün Makale Uluslararası
-
Peer acceptance of young children with disabilities in inclusive early childhood programs
Pamukkale University Journal of Education
Özgün Makale Uluslararası
Bildiriler
-
Normal gelişim gösteren çocukların gelişimsel yetersizlik gösteren akranlarıyla oyun etkinlikleri sırasında akran aracılı uygulamaları kullanmalarının sosyal etkileşim davranışları üzerindeki etkileri
28. Ulusal Özel Eğitim Kongresi
Özet bildiri Ulusal
-
Peer victimization and its relationship to self-esteem and loneliness in primary and middle school students with special needs. (Özel gereksinimli öğrencilerde akran zorbalığına maruz kalma ve psikososyal uyum arasındaki ilişkilerin incelenmesi)
INTE-International Conference on New Horizons in Education
Tam metin bildiri Uluslararası
-
) İlkokul Kaynaştırma Sınıflarındaki Özel Gereksinimli Öğrencilerin Öğrenci-Öğretmen İlişkilerinin NiteliğiniEtkileyen Faktörlerin İncelenmesi
IVth International EurasianEducational Research Congress
Özet bildiri Uluslararası
-
Okulöncesi Öğretmenlerinin BEP Geliştirme Sürecinde Yaşadıkları Güçlüklerin Bazı Değişkenler Açısındanİncelenmesi
IV International EurasianEducational Research Congress
Özet bildiri Uluslararası
-
Okul öncesi eğitim ortamlarında zihinsel yetersizliği olan çocukların sosyal kabulünün incelenmesi
3rd International Conference on New Horizons in Education
Özet bildiri Uluslararası
-
Children’s understandings of disability in inclusive early childhood classrooms
3. International Congress on Early Childhood Education
Özet bildiri Uluslararası
Kitap / Kitap Bölüm
-
Gelişimsel Yetersizliği Olan Çocuklar İçin Doğal Gelişimsel Davranışsal Müdahaleler
Vize Akademik Yayıncılık
Bölüm(ler) Ulusal
-
Gelişimsel Yetersizliği Olan Çocuklar İçin Doğal Gelişimsel Davranışsal Müdahaleler
Vize Akademik Yayıncılık
Bölüm(ler) Ulusal
-
Araştırmadan Uygulamaya Erken Çocukluk Özel Eğitimi El Kitabı
Vizetek
Bölüm(ler) Uluslararası
-
Contemporary Perspectives and Research on Early Childhood Education
Cambridge Scholars Publishing
Bölüm(ler) Uluslararası
Projeler ve Patentler
Projeler
-
1 Tipik Gelişen Çocukların Oyun Etkinlikleri Sırasında Akran Aracılı Uygulamaları Kullanmalarının Tipik Gelişen ve Otizmli Çocukların Sosyal Etkileşim Davranışları Üzerindeki Etkileri
Araştırmacı Yükseköğretim Kurumları tarafından destekli bilimsel araştırma projesi