Doç. Dr.
ESRA UÇAK
EĞİTİM FAKÜLTESİ >> MATEMATİK VE FEN BİLİMLERİ EĞİTİMİ >> FEN BİLGİSİ EĞİTİMİ
YÖK AKADEMİK ORCID: 0000-0003-2897-6462Eğitim Bilgileri
-
2011 - 2014 Doktora
PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ
EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ
-
2003 - 2006 Yüksek Lisans
PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ
EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ
-
2001 - 2003 Lisans
PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ
EĞİTİM FAKÜLTESİ
Araştırma Alanları
-
Eğitim Bilimleri Temel Alanı
Fen Bilgisi Eğitimi
Mesleki Deneyim
-
2020 - DOÇENT
PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ MATEMATİK VE FEN BİLİMLERİ EĞİTİMİ BÖLÜMÜ
FEN BİLGİSİ EĞİTİMİ ANABİLİM DALI
-
2018 - 2020 DOKTOR ÖĞRETİM ÜYESİ
PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ MATEMATİK VE FEN BİLİMLERİ EĞİTİMİ BÖLÜMÜ
FEN BİLGİSİ EĞİTİMİ ANABİLİM DALI
-
2004 - 2018 ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ
PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ MATEMATİK VE FEN BİLİMLERİ EĞİTİMİ BÖLÜMÜ
FEN BİLGİSİ EĞİTİMİ ANABİLİM DALI
İdari Görevler
Yayınlar ve Eserler
Makaleler
-
The way teacher roles preferred by science teachers reflect on the lessons they teach in terms of their discourse: COVID-19 vaccine
Research in Science & Technological Education
Özgün Makale Uluslararası
-
Comparing Socioscientific Teacher Roles, Communicative Approaches, and Discourse Patterns While Teaching Socioscientific Issues as well as Standard Science Subjects
International Journal of Science and Mathematics Education
Özgün Makale Uluslararası
-
Investigating the Argumentation Levels and Opinions of Middle School Students on Global Warming as a Socioscientific Issue
Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
Özgün Makale Uluslararası
-
The Effects of Science Café Events on Students
The Journal of International Education Science
Özgün Makale Uluslararası
-
Investigation of Science Teachers’ Perceptions of Organizing Out-of-School Learning and Self-Efficacy Beliefs regarding Out-of-School Learning Environments
Journal of Education and New Approaches
Özgün Makale Uluslararası
-
Fen Bilimleri Öğretmen Adaylarının Sosyobilimsel Konulara Yönelik Farkındalıkları ve Sosyobilimsel Konuların Öğretimine Yönelik Duyuşsal Eğilimleri
International Journal of Eurasia Social Sciences
Özgün Makale Uluslararası
-
Investigation of Science Teachers’ Level of Anxiety about Out-of School Learning
Asian Journal of Instruction
Özgün Makale Uluslararası
-
Eğitimde QR Kod Kullanımına Yönelik Öğrenci, Öğretmen ve Öğretmen Adaylarının Görüşleri
Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi
Özgün Makale Uluslararası
-
Opinions of students and parents on the QR code-supported cooperative learning method
International Journal of Curriculum and Instruction
Özgün Makale Uluslararası
-
The effect of visual media-supported classroom discussion on 8th grade students’ attitudes towards socio-scientific issues, towards research and inquiry and on their decision making.
International Online Journal of Education and Teaching
Özgün Makale Uluslararası
-
Sosyobilimsel Bir Konu Olan GDO Konusunda Öğrenci Gözüyle Diyalojik Öğretim
Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
Özgün Makale Uluslararası
-
The effect of using web 2.0 tools in the teaching of socio-scientific issues on pre-service science teachers
International Journal of Curriculum and Instruction
Özgün Makale Uluslararası
-
Fen Derslerinde Sınıf İçi Konuşmalar Üzerine Sistematik Bir Derleme
Trakya Eğitim Dergisi
Özgün Makale Ulusal
-
Investigation of the Level of Secondary School Students’ Emotional Intelligence in Terms of Different Variables
International Journal of Psychology and Educational Studies
Özgün Makale Uluslararası
-
Investigation of Mental Risk Taking in Learning Science
International Journal of Education Technology and Scientific Researches
Özgün Makale Uluslararası
-
Ortaokul Öğrencilerinin Fen Dersine Yönelik Kaygı Nedenlerinin İncelenmesi
Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
Özgün Makale Ulusal
-
Analyzing the Secondary School Students’ Anxiety towards Science Course in Terms of a Number of Variables
European Journal of Educational Research
Özgün Makale Uluslararası
-
“Science Teaching and Science Teachers” from Students’ Point of View
International Journal of Educational Methodology
Özgün Makale Uluslararası
-
Teaching Materials Developed Using QR Code Technology in Science Classes
International Journal of Progressive Education
Özgün Makale Uluslararası
-
Çevre Dersinde Uygulanan Senaryo Temelli Öğrenmenin Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Akademik Başarılarına ve Tutumlarına Etkisi
Turkish Studies
Özgün Makale Uluslararası
-
Discourse Analysis of the Communicative Approaches Used by The Pre-service Teachers
Bartın Eğitim Fakültesi Dergisi
Özgün Makale Uluslararası
-
Experience of Pre-service Science Teachers on Dialogic Interaction
International Journal of Eurasia Social Sciences
Özgün Makale Uluslararası
-
The Learning Styles of Preservice Teachers and The Relationship Between Demographic Characteristics
Turkish Journal of Primary Education
Özgün Makale Uluslararası
-
From The Perspective of Preservice Teachers, The Accomlishment Levels of Primary School Teacher Attitudes in Science Lessons
The Turkish Online Journal of Educational Technology
Özgün Makale Uluslararası
-
A Computer Game Implementation: Individually or in a Group
The Turkish Online Journal of Educational Technology
Özgün Makale Uluslararası
-
Investigation of Sixth Seventh Eighth Grade Students Problem Solving Skills in Termsof Different Variables
Akdeniz Eğitim Arastırmaları Dergisi
Özgün Makale Ulusal
-
Middle School Pupils Self Efficacy Towards Science and Technology Education
Journal of Baltic Science Education
Özgün Makale Uluslararası
-
Primary School Teachers Opinions and Application Levels Related to Constructivist Approach to the Subject of Voice and Light
Eurasian Journals Physic and Chemistry Education
Özgün Makale Uluslararası
-
Özel Öğretim Yöntemleri Dersinin Fen Öğretmen Adaylarının Fen Öğretme Felsefelerine Etkisi The Effectiveness of Methods of Teaching Courses on Preservice Science Teachers Philosophy About Science Teaching
The e-Journal of New World Sciences Academy
Özgün Makale Uluslararası
-
The Science Pre Service Teachers Opinions Related to Portfolio Files
e -Journal of New World Sciences Academy
Özgün Makale Uluslararası
-
The Effect of Between Class Ability Grouping on 7th Grade Students Academic Achievement on the Unit If there were no pressure In Science and Technology Education
Eurasian Journals Physic and Chemistry Education
Özgün Makale Uluslararası
-
The Opinions of Prospective Science Teachers about Energy Sources for Living Organisms
International Journal of Environmental and Science Education
Özgün Makale Uluslararası
-
Enhancing Learning Through Multiple Intelligences In Elementary Science Education
Journal of Baltic Science Education
Özgün Makale Uluslararası
Bildiriler
-
Elementler ve Kullanım Alanlarının Öğretiminde Çağrışım Tekniğinin Kullanılmasına Yönelik Öğretmen Görüşleri.
2. Ulusal Eğitimde Yeni Yaklaşımlar Öğrenci Kongresi.
Özet bildiri Ulusal
-
Fen Bilimleri Öğretmenlerinin Fen Öğretiminde Tercih Ettikleri Web 2.0 Araçları
Uluslararası Eğitim Teknolojisi ve Çevrimiçi Öğrenme Konferansı
Özet bildiri Uluslararası
-
Fen Bilimleri Öğretmenlerinin Derslerinde Kullandıkları Mobil Öğrenme Uygulamalarının İncelenmesi
Uluslararası Eğitim Teknolojisi ve Çevrimiçi Öğrenme Konferansı
Özet bildiri Uluslararası
-
Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Okul Dışı Öğrenme Ortamlarından Biri Olan Planetaryuma İlişkin Görüşleri
3. Uluslararası Eğitimde ve Kültürde Akademik Çalışmalar Sempozyumu
Özet bildiri Uluslararası
-
Web 2.0 Araçları Destekli Sınıf İçi Tartışma Yoluyla Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Nükleer Santrallere İlişkin Görüşlerinin Alınması
3. Uluslararası Eğitimde ve Kültürde Akademik Çalışmalar Sempozyumu
Özet bildiri Uluslararası
-
QR Kodlar ile Tasarlanan Oyunlara İlişkin Görüşler
FSMVU Eğitimde Mükemmeliyet Araştırmaları Kongresi
Özet bildiri Ulusal
-
Sosyobilimsel Konulara Dayalı Fen Öğretiminde Kullanılabilecek Web 2.0 Araçları
6.Uluslarası Avrasya Sosyal Bilimler Kongresi
Özet bildiri Uluslararası
-
Fen Bilgisi Öğretmenlerinin Okul Dışı Öğrenme Ortamlarına İlişkin Kaygı Düzeyleri
2.Uluslarası İnformal Öğrenme Konferansı
Özet bildiri Uluslararası
-
Öğrenci Çizimlerinde Okul Dışı Öğrenme Ortamları
2.Uluslarası İnformal Öğrenme Konferansı
Özet bildiri Uluslararası
-
Sınıf Öğretmeni Adaylarının Yaşam Boyu Öğrenme Eğilimleri ile Öğretmen Özyeterlik Düzeyleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi
5.Uluslarası Eğitim ve Değerler Sempozyumu
Özet bildiri Uluslararası
-
Sınıf Öğretmeni Adaylarının Soru Sorma Stratejileri Farkındalık Düzeyleri ile Yaratıcı Kişilik Özellikleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi
5.Uluslarası Eğitim ve Değerler Sempozyumu
Özet bildiri Uluslararası
-
Fen Eğitiminde QR kodlar Kullanılarak Geliştirilen Oyunların Tanıtımı
3rdINTERNATIONAL CONGRESS OFEURASIAN SOCIAL SCIENCES
Özet bildiri Uluslararası
-
Fen Derslerinde Diyalojik Öğretime Yönelik Örnek Bir Ders Tasarısı: Yenilebilir Güneş Sistemi Modellemesi
II. Uluslarası Eğitimde ve Kültürde Akademik Çalışmalar Sempozyumu
Özet bildiri Uluslararası
-
OKUL DIŞI ÖĞRENME ORTAMLARINA İLİŞKİN BİR İNCELEME
13.Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi
Özet bildiri Ulusal
-
Fen Bilimleri Dersinde Öğrencilerin Sınıf-İçi Değerlendirme Ortamına İlişkin Algıları
13. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi
Özet bildiri Ulusal
-
A Computer Game Implementation: Individually or in a Group
International Conference on New Horizons in Education
Tam metin bildiri Uluslararası
-
From The Perspective of Preservice Teachers, The Accomplishment Levels of Primary School Teachers’xx Effective Teacher Attitudes ın Science Lessons
International Conference on New Horizons in Education
Tam metin bildiri Uluslararası
-
Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Ders İşleyiş Biçimlerinin İletişimsel Yaklaşım Açısından İncelenmesi
11.Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi
Özet bildiri Ulusal
-
Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Topluma Hizmet Uygulamaları Dersine İlişkin Görüşleri
11.Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi
Özet bildiri Ulusal
-
Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Bilgi Kavramına İlişkin Sahip Oldukları Metaforlar X Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi
X.Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Niğde
Tam metin bildiri Ulusal
-
Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Bilimsel Okuryazarlılığın Bir Boyutu Olan Bilimin Doğasına Yönelik Algılama Düzeyleri
IX.Ulusal Fen ve Matematik Eğitimi Kongresi. İzmir.
Özet bildiri Ulusal
-
Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Fen Okuryazarlık Düzeylerinin Belirlenmesi
IX.Ulusal Fen ve Matematik Eğitimi Kongresi, İzmir
Özet bildiri Ulusal
-
Effects Upon The Success and Memory of Multiple Intelligences of 7th Year Primary School Students Regarding Element Classification and Transformation
The 1st International Conference of Living Theorists ”Howard Gardner”, Burdur, Turkey.
Özet bildiri Uluslararası
-
A General Outlook To The Relation Between Multi Intelligence And The Learning Styles Of Prospective Teachers In Science
The 1st International Conference of Living Theorists ”Howard Gardner”, Burdur, Turkey.
Özet bildiri Uluslararası
-
What are Turkish Teachers Attitudes and Opinions about Constructivist Approach In The West of Turkey
Proceedings of the 6th International Conference on Education, Samos Island, Greece.
Tam metin bildiri Uluslararası
-
Predict Observe Explain POE Strategy as a Diagnostic Tool to Determine Pre service Primary Teachers Misconception on Food Synthesis of Plants and Photosynthesis
Proceedings of the 6th International Conference on Education. Samos Island, Greece
Tam metin bildiri Uluslararası
-
The Learning Styles of Preservice Teachers and Relationship Between Demographics and Learning Styles
I.Uluslarası Türkiye Eğitim Araştırmaları Kongresi, Çanakkale.
Özet bildiri Uluslararası
-
Sınıf Öğretmenliği Öğrencilerinin Fen Bilgisi Laboratuvarı Dersine İlişkin Tutumları
XV.Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi
Özet bildiri Ulusal
Kitap / Kitap Bölüm
-
Farklı Disiplinler Açısından Kavram Öğretimi
Nobel Yayınevi
Bölüm(ler) Uluslararası
-
Eğitimde ve Kültürde Akademik Çalışmalar I
Tablet yayınları.
Bölüm(ler) Uluslararası
-
Eğitimde ve Kültürde Akademik Çalışmalar I
Tablet yayınları.
Bölüm(ler) Uluslararası
Projeler ve Patentler
Projeler
-
1 7.sınıf öğrencileri fen derslerinde okul dışı öğrenme ortamlarından biri olan bilim kafeler ile buluşuyor
Danışman TÜBİTAK PROJESİ
-
2 Web 2.0 araçları kullanılarak sosyobilimsel konularda farkındalık oluşturma
Danışman TÜBİTAK PROJESİ
-
3 Fen ve Teknoloji Öğretmen Adaylarının Sınıf Etkileşimlerinde Kullandıkları Söyleme Yönelik İnançları Tasarım Temelli Bir Araştırma
Yürütücü Yükseköğretim Kurumları tarafından destekli bilimsel araştırma projesi
Sanatsal Faaliyetler
Ödüller
Tez Danışmanlığı
-
6. SINIF ''VÜCUDUMUZDAKİ SİSTEMLER'' ÜNİTESİNİN ÖĞRETİMİNDE TERS YÜZ SINIF MODELİ UYGULAMASININ DEĞERLENDİRİLMESİ
Eğitim Bilimleri Enstitüsü Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Ana Bilim Dalı
-
Sosyobilimsel konulardaki öğretmen rollerinin sınıfta kullanılan söylem ve söylem desenleri açısından karşılaştırılması
Eğitim Bilimleri Enstitüsü Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Ana Bilim Dalı