Prof. Dr.
MURAT BALKIS
EĞİTİM FAKÜLTESİ >> EĞİTİM BİLİMLERİ >> REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMANLIK
YÖK AKADEMİK ORCID: 0000-0003-2249-1309Eğitim Bilgileri
-
2003 - 2006 Doktora
DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ
EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ
-
1999 - 2003 Yüksek Lisans
DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ
EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ
-
1996 - 1999 Lisans
DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ
BUCA EĞİTİM FAKÜLTESİ
Araştırma Alanları
-
Eğitim Bilimleri Temel Alanı
Eğitim Psikolojisi
Mesleki Deneyim
-
2019 - PROFESÖR
PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ EĞİTİM BİLİMLERİ BÖLÜMÜ
REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMANLIK ANABİLİM DALI
-
2014 - 2019 DOÇENT
PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ EĞİTİM BİLİMLERİ BÖLÜMÜ
REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMANLIK ANABİLİM DALI
-
2007 - 2014 DOKTOR ÖĞRETİM ÜYESİ
PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ EĞİTİM BİLİMLERİ BÖLÜMÜ
REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMANLIK ANABİLİM DALI
-
2006 - 2007 ÖĞRETİM GÖREVLİSİ
PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ EĞİTİM BİLİMLERİ BÖLÜMÜ
REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMANLIK ANABİLİM DALI
-
2003 - 2006 ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ
PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ EĞİTİM BİLİMLERİ BÖLÜMÜ
REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMANLIK ANABİLİM DALI
Üniversite Dışı Deneyim
-
2001 - 2003
İzmir Tire Dört Eylül İlköğretim Okulu
Rehber Öğretmen
İdari Görevler
-
Anabilim Dalı Başkanı
Yurt İçi
PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ
Yayınlar ve Eserler
Makaleler
-
COVID-19 Related Negative Life Events and Psychological Distress: The Role of Emotion and Cognitive Emotion Regulation Strategies
Journal of Rational-Emotive &Cognitive-Behavior Therapy
Özgün Makale Uluslararası
-
Öğretmen Adaylarının Aile Katılımına Yönelik Tutumlarının Yordanmasında Karanlık Dörtlü Kişilik Özelliklerinin ve Algılanan Empatik ve Sosyal Öz-Yeterliğin Rolü
Pamukkale University Journal of Education
Özgün Makale Uluslararası
-
The Role of Rational Beliefs in Promoting Mental Well-Being: A Validation of the REBT’s Psychological Health Model
Journal of Rational-Emotive & Cognitive-Behavior Therapy
Özgün Makale Uluslararası
-
Academic procrastination and fear of failure: The role of irrational/rational academic beliefs
Psychology in the Schools
Özgün Makale Uluslararası
-
Fear of failure and academic satisfaction: the mediating role of emotion regulation difficulties and procrastination
European Journal of Psychology of Education
Özgün Makale Uluslararası
-
The Psychometric Properties of the General Phubbing Scale in Adolescents
Pamukkale University
Özgün Makale Uluslararası
-
Negative Life Events Associated with COVID-19 and Psychological Distress: The Role of Sense of Helplessness and Existential Well-Being
Studia Psychologica
Özgün Makale Uluslararası
-
Eğitim Fakültesi Öğrencilerinin Mesleki Tutumlarının Ölçümü: Pamukkale Öğretmen ve Psikolojik Danışman Adayı Formları
Pamukkale
Özgün Makale Uluslararası
-
PROCRASTINATION AMONG ADULTS: THE ROLE OF SELF-DOUBT, FEAR OF THE NEGATIVE EVALUATION, AND IRRATIONAL/RATIONAL BELIEFS
Journal of Evidence-Based Psychotherapies
Özgün Makale Uluslararası
-
Negative Life Events Associated with COVID‑19 and Psychological Distress: The Role of Irrational and Rational Beliefs
Journal of Rational-Emotive & Cognitive-Behavior Therapy
Özgün Makale Uluslararası
-
Childhood trauma, depressive symptoms and rational /irrational beliefs: A moderated mediation model
Current Psychology
Özgün Makale Uluslararası
-
Akademik Erteleme Ölçeği’nin Kısa Formunun Psikometrik Özelliklerinin İncelenmesi
Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
Özgün Makale Uluslararası
-
Irrational/Rational Beliefs, Procrastination, and Life Satisfaction: An Empirical Assessment of REBT Models of Psychological Distress and Psychological Health Model
Journal of Rational-Emotive & Cognitive-Behavior Therapy
Özgün Makale Uluslararası
-
Ergenlerde Üstbiliş ve Sınav Kaygısı Arasındaki İlişkide Ruminasyon ve Bilişsel Esnekliğin Aracılık Rolü
Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
Özgün Makale Ulusal
-
Gender Differences in the Organizational Structure of the Rational/Irrational Beliefs in Depressive Symptoms
Journal of Rational-Emotive Cognitive-Behavior Therapy
Özgün Makale Uluslararası
-
Examination of 21st-Century Competencies and Skills of Graduatesfrom the Perspective of Sector Representatives and Academicians
Eğitimde Nitel Araştırmalar Dergisi
Özgün Makale Uluslararası
-
Procrastination and Rational/Irrational Beliefs: A Moderated Mediation Model
Journal of Rational-Emotive Cognitive-Behavior Therapy
Özgün Makale Uluslararası
-
The Protective Role of Rational Beliefs on the Relationship Between Irrational Beliefs, Emotional States of Stress, Depression and Anxiety
Journal of Rational-Emotive Cognitive-Behavior Therapy
Özgün Makale Uluslararası
-
The Organization Structure of the Irrational and Rational Beliefsin the Anxiety Symptoms
Journal of Evidence-Based Psychotherapies
Özgün Makale Uluslararası
-
Circumplex Model of Family Functioning in Turkish Culture: Western Family Systems Model in a Eurasian Country
Journal of Comparative Family Studies
Özgün Makale Uluslararası
-
Relational violence, social support, self-esteem, depression and anxiety: A moderated mediation model
Journal of Child and Family Studies
Özgün Makale Uluslararası
-
Procrastination, Self-Downing, Self-Doubt, and Rational Beliefs: A Moderated Mediation Model
JOURNAL OF COUNSELING AND DEVELOPMENT
Özgün Makale Uluslararası
-
Turkish Adaptation of the Family Adaptability and Cohesion Scale IV
International Journal of Assessment Tools in Education
Özgün Makale Uluslararası
-
Procrastination and predictor variables among a group of dental students in Turkey
Psychology, Health Medicine
Özgün Makale Uluslararası
-
Academic amotivation and intention to school dropout: the mediation role of academic achievement and absenteeism
Asia Pacific Journal of Education
Özgün Makale Uluslararası
-
Exposure to school violence at school and mental health ofvictimized adolescents: The mediation role of social support
Child Abuse Neglect
Özgün Makale Uluslararası
-
Gender Differences in the Relationship between Academic Procrastination, Satifaction with Academic Life and Academic Performance
Electronic Journal of Reserach in Educational Psychology
Özgün Makale Uluslararası
-
Procrastination, self-esteem, academic performance, and well-being: A moderated mediation model
International Journal of Educational Psychology
Özgün Makale Uluslararası
-
Ergenlerde Duygusal İstismar, Problem Davranışlar, Öz-Yeterlik ve Psikolojik Sağlamlık Arasındaki İlişki
Sakarya University Journal of Education
Özgün Makale Ulusal
-
Okul tutum değerlendirme ölçeğinin psikometrik özellikleri: Güvenirlik ve geçerlik çalışması
Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi
Özgün Makale Ulusal
-
The School Absenteeism among High School Students: Contributing Factors
Educational Sciences: Theory Practice
Özgün Makale Uluslararası
-
Birey Çevre Uyumu Erteleme Eğilimi Akademik Doyum ve Akademik Başarı Arasındaki İlişkilerin Analizi
Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
Özgün Makale Ulusal
-
Procrastination self regulation failure academic life satisfaction and affective well being underregulation or misregulation form
European Journal of Psychology of Education
Özgün Makale Uluslararası
-
The prevalence and consequences of burnout on a group of preclinical dental students
European Journal of Dentistry
Özgün Makale Uluslararası
-
Erteleme Eğilimi Akademik Başarı ve Akademik Doyum İlişkisinde Akılcı İnançların Farklılaştırıcı Rolü
Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi
Özgün Makale Ulusal
-
Birey Çevre Uyumu Aidiyet Duygusu Akademik Doyum ve Akademik Başarı Arasındaki İlişkilerin Analizi
Ege Eğitim Dergisi
Özgün Makale Ulusal
-
The roles of academic procrastination tendency on the relationships among self doubt self esteem and academic achievement
Education and Science
Özgün Makale Uluslararası
-
Analysis of relationship among burnout academic achievement and self regulation
Educational Sciences: Theory & Practice
Özgün Makale Uluslararası
-
Diş Hekimliği Öğrencilerinde Tükenmişlik
İstanbul Üniversitesi Diş hHekimliği Fakültesi Dergisi
Özgün Makale Ulusal
-
Analysis of the Relation between Academic Procrastination Academic Rational Irrational Beliefs Time Preferences to Study for Exams and Academic Achievement A Structural Model
European Journal of Psychology of Education
Özgün Makale Uluslararası
-
The Relationships between Academic Procrastination and Students Burnout
Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
Özgün Makale Uluslararası
-
Academic procrastination academic life satisfaction and academic achievement The mediation role of rational beliefs about studying
Journal Cognitive and Behavioral Psychotherapies
Özgün Makale Uluslararası
-
The Psychometric Properties of the Utrecht Homesickness Scale A Study of Reliability and Validity
Eğitim Araştırmaları
Özgün Makale Uluslararası
-
Başarısızlık korkusu benlik değeri ilişkisinde benlik saygısı ve erteleme eğiliminin doğrudan ve dolaylı rolleri
Uluslararası İnsan Bilimleri Dergis
Özgün Makale Ulusal
-
Öğrenme Stratejileri ve Bireysel Özelliklerin Akademik Başarıyı Öngörmedeki Rolü
Eğitim ve Bilim Dergisi
Özgün Makale Uluslararası
-
Tükenmişliğin Öğretmen Adayları Arasındaki Yaygınlığı Demografik Değişkenler ve Akademik Başarı ile İlişkisi
Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
Özgün Makale Ulusal
-
Academic efficacy as a mediator and moderator variable in the relationship between academic procrastination and academic achievement
Eğitim Araştırmaları Dergisi
Özgün Makale Uluslararası
-
Akademik erteleme akademik başarı ilişkisinde genel ve performans benlik saygısının rolü
Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
Özgün Makale Ulusal
-
Akademik Erteleme Davranışının Öğretmen Adayları Arasındaki Yaygınlığı Demografik Özellikler Ve Bireysel Tercihlerle İlişkisi
Eğitimde Kuram ve Uygulama
Özgün Makale Ulusal
-
Üniversite Öğrencilerinde Akademik Erteleme Eğiliminin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi
Ege Eğitim Dergisi
Özgün Makale Ulusal
-
Öğretmen Adaylarının Davranışlarındaki Erteleme Eğiliminin Karar verme Stilleri İle İlişkisi
Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
Özgün Makale Ulusal
-
Şiddete Yönelik Tutumların Özyeterlik Medya Şiddete Yönelik İnanç Arkadaş Grubu ve Okula Bağlılık Duygusu ile İlişkisi
EGE EĞİTİM DERGİSİ
Özgün Makale Ulusal
-
Erteleme Davranışı ile İlişkili temel Karakteristik ve Boyutların Psikolojik Danışma ve Rehberlik Çerçevesinde İncelenmesi
Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri Dergisi
Özgün Makale Uluslararası
-
Sosyal Provizyon Ölçeğinin Geçerliği Güvenirliği Ve Faktör Yapıs
Türk Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik Dergisi
Özgün Makale Ulusal
-
Relationship Between Thinking Styles and Personality Types
An International Journal of Social Behavior and Personality
Özgün Makale Uluslararası
-
Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesinde Yaz Okuluna Kayıt Yaptıran Öğrencilerin Başarısızlık Nedenlerinin İncelenmesi
Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
Özgün Makale Ulusal
-
Adaptation of Self Directed Search In Turkish Culture
Eğitim Araştırmaları Dergisi
Özgün Makale Ulusal
-
Üniversite Öğrencilerinin Kişilik Tipleri ile Öğrenim Gördükleri Alanlar Arasındaki İlişki
Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
Özgün Makale Ulusal
Bildiriler
-
Üniversite Mezunlarında 21. Yüzyıl Becerilerinin Önemine İlişkin Öğretim Üyeleri ve İnsan Kaynakları Yöneticilerinin Değerlendirmeleri
7. Uluslararası Euroasian Eğitim Araştırmaları Kongresi
Özet bildiri Uluslararası
-
Aile Uyum Yeteneğini ve Birliğini Değerlendirme Ölçeği - IV’ ün Türk Kültürüne Uyarlanması: Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması
IV nd International Eurasian Educational Research Congress,
Özet bildiri Uluslararası
-
Kendi yeterliğinden şüphe duyma-erteleme eğilimi arasındaki ilişkide hata yapma endişesi ve akılcı inançların aracı ve düzenleyici rolü
IVth International EurasianEducational Research Congress
Özet bildiri Uluslararası
-
Aile uyum yeteneğini ve birliğini değerlendirme ölçeği-IV’ ün Türk kültürüne uyarlanması: Geçerlik ve güvenirlik çalışması
IVth International EurasianEducational Research Congress
Özet bildiri Uluslararası
-
The Development and Consequences of Burnout In Preclinical Dental Students
20.International Dental Kongres
Özet bildiri Uluslararası
-
Lise Öğrencilerinde Şiddete Maruz Kalma Sıklığı Risk Faktörleri Psikolojik Uyum İlişkisi Yapısal Bir Model
11.Ulusal PDR Kongresi. Sözlü Bildiri
Özet bildiri Ulusal
-
Şiddete Maruz Kalma Sıklığı Risk Faktörleri Depresyon ve Anksiyete Arasındaki İlişkilerin Analizi
20. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı. Burdur
Özet bildiri Ulusal
-
Okulda Şiddete Maruz Kalma Sıklığı Depresyon İlişkisi Olumsuz Benlik Algısı ve Benlik Saygısının Rolü
20. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı. Burdur
Özet bildiri Ulusal
-
Lise Öğrencilerinde Şiddete Maruz Kalma Sıklığı Sosyal Destek Psikolojik Uyum İlişkisi Yapısal Bir Model
11.Ulusal PDR Kongresi. Ege Üniversitesi
Özet bildiri Ulusal
-
Öğretmen Adaylarında Akademik Erteleme Eğiliminin Yordanmasında Öz Düzenleme Akademik Başarı ve Demografik Değişkenlerin Rolü
18. Eğitim Bilimleri Kongresi, İzmir
Özet bildiri Ulusal
-
Akademik Erteleme Eğilimi Akademik Başarı İlişkisinde Akademik Özdeşleşme Ve Kişisel Sorumluluğun Rolü
18. Eğitim Bilimleri Kongresi, İzmir
Özet bildiri Ulusal
-
2008 Üniversiteye Uyum Sürecinde Duygusal ve Sosyal Yalnızlığı Yordamada Destek Kaynaklarının Rolü
17. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, Sakarya
Özet bildiri Ulusal
-
Erteleme Eğilimi Akademik başarı İlişkisinde Genel ve Performans Saygısının Rolü
17. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi
Özet bildiri Ulusal
-
Üniversite Öğrencilerin Uyum Düzeylerinin Demografik Kişisel ve Sosyal Değişkenler Çerçevesinde İncelenmesi
IX Ulusal Psikolojik Danışma ve Rehberlik Kongresi, İzmir
Özet bildiri Ulusal
-
Akademik Erteleme Eğilimi Öğrenme ve Çalışma Stratejileri İlişkisi
IX Ulusal Psikolojik Danışma ve Rehberlik Kongresi İZMİR
Özet bildiri Ulusal
-
Öğretmen Adaylarının Öğrenme Stratejilerinin Ve Bireysel Özelliklerin Akademik Başarıyı Öngörmedeki Rolü
XV. Ulusal Eğitim Bilimler Kongresi, Muğla Üniversitesi, Muğla
Özet bildiri Ulusal
-
Okulda Şiddet Şiddete Yönelik Tutumların Öz Yeterlik İnancı Ve Okula Bağlılık Duygusu İle İlişkisi
XV. Ulusal Eğitim Bilimler Kongresi, Muğla Üniversitesi, Muğla
Özet bildiri Ulusal
-
Erteleme Eğilimi Kavramsal Ve Kuramsal Çerçeve
XIV Ulusal Eğitim Bilimler Kongresi, Pamukkale Üniversitesi, Denizli
Özet bildiri Ulusal
-
Sosyal Provizyon Ölçeğinin Geçerliği Güvenirliği Ve Faktör Yapısı
XIV Ulusal Eğitim Bilimler Kongresi, Pamukkale Üniversitesi, Denizli
Özet bildiri Ulusal
Kitap / Kitap Bölüm
-
Catch 21st Century Skills Teaching Materials
Czech University of Life Sciences Prague Institute of Education and Communication
Bölüm(ler) Uluslararası
-
CATCH 21st Century Skills: Teaching Materials
Czech University of Life sciences Prague , Institute of Education and Communication
Bölüm(ler) Uluslararası
-
International counseling case studies handbook
American Counseling Association
Bölüm(ler) Uluslararası
Projeler ve Patentler
Projeler
-
1 Ortaöğretimde Öğrenim Gören Ergenlerin Problem Davranışlarının Aile Yapısı ve Aile Sorunları Açısından İncelenmesi
Danışman BAP
-
2 Denizli İli Okullarda Şiddeti Önleme Eylem Planı Öğretmen Öğrenci ve Ebeveyn İhtiyaç Analizi
Uzman DİĞER
-
3 CATCH 21st Century Skills: Changing the approach to teaching in higher education
Araştırmacı Avrupa Birliği
-
4 Made Bağımlılığı Eğitici Eğitimi
Araştırmacı Diğer kamu kuruluşları (Yükseköğretim Kurumları hariç)
Sanatsal Faaliyetler
Ödüller
-
2013 Excellence in Peer Review
Elsevier and the Editors of Personality and Individual Differences
Tez Danışmanlığı
-
Suça Sürüklenen Çocukların Algıladıkları Okul Yaşantıları ve Okula Yabancılaşma Düzeyleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi
Eğitim Bilimleri Enstitüsü Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı
-
ÖĞRENCI ÖZNEL İYİ OLUŞU İLE OKUL TERKİ RİSKİ İLİŞKİSİNDE AKADEMİK ERTELEMENİN VE AKADEMİK YAŞAM DOYUMUNUN ROLÜNÜN İNCELENMESİ
Eğitim Bilimleri Enstitüsü Psikolojik Danışma ve Rehberlik Ana Bilim Dalı
-
ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNDE PSİKOLOJİK YARDIM ALMA NEDENİYLE KENDİNİ DAMGALAMADA SOSYAL DAMGALANMA, PSİKOLOJİK FARKINDALIK VE ÖZ-DUYARLIK: ARACI, DÜZENLEYİCİ VE DURUMSAL ARACI ROLLER
Eğitim Bilimleri Enstitüsü Psikolojik Danışma ve Rehberlik Ana Bilim Dalı
-
Ergenlerde üstbiliş ve sınav kaygısı arasındaki ilişkide ruminasyon ve bilişssel esnekliğin aracılık rolü
Eğitim Bilimleri Enstitüsü Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı
-
Ortaöğretimde öğrenim gören ergenlerde görülen problem davranışların aile sorunları ve aile yapısı açısından incelenmesi
Sosyal Bilimler Enstitüsü Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı