Prof. Dr.
SEVGİ ÖZGÜNGÖR
EĞİTİM FAKÜLTESİ >> EĞİTİM BİLİMLERİ >> REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMANLIK
YÖK AKADEMİK ORCID: 0000-0003-4807-1572Eğitim Bilgileri
-
1997 - 2002 Doktora
University of Maryland, College Park
İnsan Gelişimi ve Eğitimi
-
1995 - 1997 Yüksek Lisans
University of Nebraska-Lincoln
Eğitim Psikolojisi
-
1989 - 1993 Lisans
HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ
EDEBİYAT FAKÜLTESİ
Araştırma Alanları
-
Eğitim Bilimleri Temel Alanı
Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık
Mesleki Deneyim
-
2019 - PROFESÖR
PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ EĞİTİM BİLİMLERİ BÖLÜMÜ
REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMANLIK ANABİLİM DALI
-
2013 - DOÇENT
PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ
-
2002 - YARDIMCI DOÇENT
PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ EĞİTİM BİLİMLERİ BÖLÜMÜ
REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMANLIK ANABİLİM DALI
Üniversite Dışı Deneyim
-
2002 - 2002
Pamukkale Üniversitesi
Öğretim Görevlisi
-
2002 -
Pamukkale Üniversitesi
Yard. Doç.
İdari Görevler
-
Anabilim Dalı Başkanı
Yurt İçi
PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ
Yayınlar ve Eserler
Makaleler
-
The Mediating Role of Irrational Beliefs in the Relationship Between Social Cognition and Friendship Relationships .
International Journal of Educational Researchers
Özgün Makale Uluslararası
-
The Mediating Role of Self-Control-Self-Management in the Relationship between Metacognitive Awareness and Deep and Surface Learning Approaches
Pamukkale University
Özgün Makale Uluslararası
-
Pamukkale eleştirel düşünme becerisi ölçeği: geçerlik ve güvenirlik çalışması
International Journal of Assessment Tools in Education
Özgün Makale Uluslararası
-
Two dimentional of self-esteem: Testing of Mruk's model.
İlköğretim Online
Özgün Makale Ulusal
-
Nesneleştirilmiş Beden Bilinci Ölçeği-Genç Formunun Türkçeye uyarlanarak kendini nesneleştirmenin sosyal medya kullanımı ve beğenilme arzusu arasındaki ilişkide aracı rolünün incelenmesi.
Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
Özgün Makale Uluslararası
-
Ergenlerde Anneye ve Babaya Bağlanma ile Başarı Yönelimleri ve Yaşam Doyumu Arasındaki İlişkilerin İncelenmesi
Eğitim ve Bilim
Özgün Makale Uluslararası
-
Mediating Role of Goal Orientations in the Relationship between Parental Attachment and School Life Satisfaction
Eğitim ve Bilim
Özgün Makale Uluslararası
-
Üniversite Öğrencilerinde Benlik Saygısı Düzeyine Göre Akademik Başarıyı Yordayan Değişkenler
Türk Psikolojik Danışma ve Rehberlik Dergisi
Özgün Makale Ulusal
-
Ergenlerde Başarı Amaç Yönelimleri, Cinsiyet ve Öğrenim Görülen Sınıf Düzeyinin Yaşam Doyumunu Yordama Gücü
Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
Özgün Makale Uluslararası
-
Ergenlerde Kimlik Statülerinin Başarı Amaç Yönelimlerini Yordama Gücü
İlköğretim-Online
Özgün Makale Ulusal
-
Course and Instructor Characteristics Distinguishing Highest and Lowest Student Ratings of Instructors
Eurasian Journal of Educational Research
Özgün Makale Uluslararası
-
Üniversite Öğrencilerinde Benlik Saygısı Düzeyine Göre Kimlik Statüleri ile Başarı Yönelimleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi
Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
Özgün Makale Ulusal
-
The relationships between students evalautions of teaching behaviors and self efficacy beliefs
Procedia Social and Behavioral Sciences
Özgün Makale Uluslararası
-
The Relationship Between Instructor and Course Characteristics and Students Perception of Instructional quality
Procedia Social and Behavioral Sciences
Özgün Makale Uluslararası
-
Etkili Öğretim Elemanlarını Tanımlayan Öğretim Etkinliği Boyutları Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması
EĞİTİM VE BİLİM
Özgün Makale Uluslararası
-
Erikson ın psikososyal gelişim dönemleriölçeklerinin Türk kültürüne uygunluğunun karşılaştırmalı olarak incelenmesi Ön bulgular
Türk Psikolojik Danışma ve Rehberlik Dergisi,
Özgün Makale Ulusal
-
Identifying dimensions of students ratings that best predict students self efficacy course value and satisfaction Eğitim Araştırmaları 38 146 163
Eurasian Journal of Educational Research
Özgün Makale Uluslararası
-
Eğitim Fakültesi Öğrencilerinin Fakülte Yaşantısına İlişkin Doyum Düzeylerini Belirleyen Öğrenci ve Okul Özellikleri
Türk Eğitim Bilimleri Dergisi
Özgün Makale Ulusal
-
Öğrenci özelliklerine göre en iyi ve en kötü olarak tanımlanan öğretim elemanlarını yordayan eğitim öğretim süreci boyutları
Ege Eğitim Dergisi
Özgün Makale Ulusal
-
Üniversite öğrencilerinin öğretim elemanına ilişkin değerlendirmelerinde notun etkisi
Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi (H. U. Journal of Education)
Özgün Makale Uluslararası
-
Postmodern Değerler Kimlik Oluşumu ve Yaşam Doyumu
Türk Psikolojik Danışma ve Rehberlik Dergisi,
Özgün Makale Ulusal
-
Ergenlerin sosyal destek düzeylerinin akademik başarı ve güdülenme düzeyi ile ilişkileri
Çocuk ve Gençlik Ruh Sağlığı Dergisi
Özgün Makale Ulusal
-
Öğrencilerin Öğretim Türü Program Türü ve Fakülteyi Tercih Nedenlerine Göre Fakülte Yaşamından Aldıkları Doyum Düzeyleri
Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
Özgün Makale Ulusal
-
Güzel Sanatlar Eğitimi Öğrencilerinin Öğretmenlik Meslek Bilgisi Derslerine İlişkin Motivasyon ve Başarı Düzeyleri
Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi,
Özgün Makale Ulusal
-
Üniversite Öğrencilerinde Öğretmene İlişkin Algıların ve Öğrenci Özelliklerinin Kopya Çekme Davranışlarıyla İlişkisi
Eğitim ve Bilim
Özgün Makale Uluslararası
-
Relationship Between University Students' Cheating Behaviours and their Perceptions of Teacher and Student Characteristics
EGITIM VE BILIM-EDUCATION AND SCIENCE
Özgün Makale Uluslararası
-
Üniversite Öğrencilerinin Amaç Tarzlarının ve Öğretmenlerinin Özerklik Destekleyici Davranışlarına İlişkin Algılarının Öğrencinin Motivasyonu ve Akademik Davranışlarıyla İlişkisi Bu araştırmanın amacı üniversite öğrencilerinin öğretmenlerinin özerklik destekleyici davranışlarına ilişkin algılarının ve akademik amaç tarzlarının öğrencilerin moti vasyon ve akademik davranışlarıyla ilişkilerini araştırmaktır Öğrencinin motivasyonunu belirlemek amacıyla içsel moti vasyon ve sınav kaygısına ilişkin ölçümler alınırken derin strateji kullanımı ve ezber davranışları akademik davranışlarını belirlemek amacıyla ölçülmüştür Sonuçlar öğretmenini özerk olarak algılayan üniversite öğrencilerinin öğretmenini özerk olarak algılamayan öğrencilere nazaran daha yüksek içsel motivasyona sahip olduklarını daha fazla derin strateji kullandıklarını ve daha az ezber yaptıklarını ortaya çıkarmıştır Bununla birlikte öğretmenin özerklik algısının üniversite öğrencilerinin akademik davranışlarına etkisi amaç tarzlarının etkisiyle karşılaştırılmalı olarak incelenmiş ve sonuçlar üniver site öğrencilerinin akademik davranışlarının belirlenmesinde bireyin amaç tarzının daha önemli bir yer tuttuğunu ortaya çıkarmıştır Aynı zamanda özerklik desteği algısı ile amaç tarzı arasında etkileşim gözlenmiş ve bu etkileşimler tartışılmıştır
Türk Psikolojik Danışma ve Rehberlik Dergisi,
Özgün Makale Ulusal
-
Özbilinç Olumsuz Değerlendirilme Korkusu Performans Odaklı Sınıf Algısı ve Not Yönelimi
Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi,
Özgün Makale Ulusal
-
Interactions Among Elaborative Interrogation Knowledge and Interest in the Process of Constructing Knowledge From Text
Journal of Educational Psychology
Özgün Makale Uluslararası
-
Mükemmelliyetçilik ve Özerklik Destekleyici Davranışların Amaç Tarzları ile İlişkisi
Eğitim ve Bilim
Özgün Makale Ulusal
Bildiriler
-
Ergenlerde Akademik Başarı, Hedef Yönelimleri ve Yaşam Doyumu ile Anneye ve Babaya Bağlanma Arasındaki İlişkilerin Karşılaştırmalı Olarak İncelenmesi.
27. Uluslararası Eğitim Bilimleri Kongresi (ICES/UEBK-2018),
Özet bildiri Uluslararası
-
Özgüngör, S. Yılmaz, Batık A. (2018). Ergenlere Göre En Popüler ve En Az Popüler Öğrencileri Betimleyen Özelliklerin Belirlenmesi: Nitel Bir Araştırma. Conference Proceedings, 186-194.
EJERCONGRESS 2018
Tam metin bildiri Uluslararası
-
Öğrenci özelliklerine göre en iyi ve en kötü Öğretim elemanlarını yordayan öğretim etkinliği alt boyutları
19. Ulusal Eğitim BilimleriKurultayı
Özet bildiri Ulusal
-
Üniversite Öğrencilerinin Öğretim ElemanlarınınPerformansına İlişkin Algılarının Derse Verilen Değer ile İlişkisi Ege Üniversitesi Eğitim Fakültesi
18. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı.
Özet bildiri Ulusal
-
Üniversite Öğrencilerinin Akademik Danışmanlık Hizmetlerine İlişkin Algılarının Motivasyon ve Öğrenci Özellikleriyle İlişkileri
IX.Ulusal Psikolojik Danışma ve Rehberlik Kongresi.
Özet bildiri Ulusal
-
Farklı Lise Türlerine Devam Eden Öğrencilerin Sosyal Destek Düzeylerinin Akademik Başarı ve Motivasyonlarıyla İlişkileri
Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi IX.Ulusal Psikolojik Danışma ve Rehberlik Kongresi.
Özet bildiri Ulusal
-
Postmodern Değerler Kimlik Oluşumu ve Yaşam Doyumu
38. Uluslararası Asya ve Kuzey Afrika Çalışmaları Kongresi
Özet bildiri Ulusal
-
Lise Öğrencilerinin Otomatik Düşüncelerinin Engelleyici Davranışlar ve Motivasyonlarıyla İlişkisi
Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi IX.Ulusal Psikolojik Danışma ve Rehberlik Kongresi.
Özet bildiri Ulusal
-
Güzel sanatlar eğitim öğrencilerinin başarısızlıklarının nedenleri
XIV. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi.
Özet bildiri Ulusal
Kitap / Kitap Bölüm
-
Çocuk ve Ergen Gelişimi Çok Boyutlu Bir Bakış
Pegem Eğitim ve Öğretim Dergisi
Bölüm(ler) Ulusal
-
Psikolojiye Giriş
Pegem
Bölüm(ler) Ulusal
-
Psikolojiye Giriş
Pegem
Bölüm(ler) Ulusal
-
OKUL ORTAMLARINDAKİ ERGENLER İÇİN BİLİŞSEL TERAPİ Cognitive Therapy for Adolescents in School Settings
Nobel Yayınevi
Tümü Ulusal
-
Öğrenmeyi Etkileyen Faktörler Özgüngör S 2005 Öğrenmeyi Etkileyen Faktörler İçinde Ersanlı K ve Uzman E Eds Gelişim ve Öğrenme s 431 468 İstanbul Lisans Yayıncılık
Lisans Yayıncılık
Bölüm(ler) Ulusal
-
Comprehension Instruction Research Based Best Practices
The Guilford Press
Bölüm(ler) Uluslararası
Projeler ve Patentler
Sanatsal Faaliyetler
Ödüller
Tez Danışmanlığı
-
Ergenlerde sosyal biliş ve arkadaş ilişkileri arasındaki ilişkide mantıkdışı inançların aracı rolü
Eğitim Bilimleri Enstitüsü Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı
-
Üniversite öğrencilerinde aile işlevselliği ile uyumsuz mükemmeliyetçilik ilişkisinde ayrışma-bireyleşmenin aracı rolü
Eğitim Bilimleri Enstitüsü Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı
-
Ergenlerde kimlik statülerinin başarı amaç yönelimlerini yordamadaki rolü
Sosyal Bilimler Enstitüsü Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı