Prof. Dr.
AYŞE SAVRAN GENCER
EĞİTİM FAKÜLTESİ >> MATEMATİK VE FEN BİLİMLERİ EĞİTİMİ >> FEN BİLGİSİ EĞİTİMİ
YÖK AKADEMİK ORCID: 0000-0001-6410-152XEğitim Bilgileri
-
2003 - 2008 Doktora
ORTA DOĞU TEKNİK ÜNİVERSİTESİ
FEN BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ
-
2000 - 2002 Yüksek Lisans
ORTA DOĞU TEKNİK ÜNİVERSİTESİ
FEN BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ
-
1992 - 1997 Lisans
ORTA DOĞU TEKNİK ÜNİVERSİTESİ
EĞİTİM FAKÜLTESİ
Araştırma Alanları
-
Eğitim Bilimleri Temel Alanı
Biyoloji Eğitimi
Mesleki Deneyim
-
2022 - PROFESÖR
PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ MATEMATİK VE FEN BİLİMLERİ EĞİTİMİ BÖLÜMÜ
FEN BİLGİSİ ÖĞRETMENLİĞİ PR.
-
2017 - DOÇENT
PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ
-
2008 - YARDIMCI DOÇENT
PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ MATEMATİK VE FEN BİLİMLERİ EĞİTİMİ BÖLÜMÜ
BİYOLOJİ EĞİTİMİ ANABİLİM DALI
-
2004 - 2008 ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ
PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ MATEMATİK VE FEN BİLİMLERİ EĞİTİMİ BÖLÜMÜ
BİYOLOJİ EĞİTİMİ ANABİLİM DALI
-
2001 - 2004 OKUTMAN
PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ MATEMATİK VE FEN BİLİMLERİ EĞİTİMİ BÖLÜMÜ
FEN BİLGİSİ EĞİTİMİ ANABİLİM DALI
Üniversite Dışı Deneyim
-
1998 - 2001
MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI
Öğretmen
İdari Görevler
Yayınlar ve Eserler
Makaleler
-
Fen Bilimleri Öğretmen Adaylarının Sosyobilimsel Konulara Yönelik Farkındalıkları ve Sosyobilimsel Konuların Öğretimine Yönelik Duyuşsal Eğilimleri
International Journal of Eurasia Social Sciences
Özgün Makale Uluslararası
-
STEM öğrenme modülü geliştirilmesi: Tasarım tabanlı araştırma uygulaması. Developing STEM learnıng module: A design based research implementatıon
Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi
Özgün Makale Ulusal
-
Sosyobilimsel bir konu olan GDO konusunda öğrenci gözüyle diyalojik öğretim
Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi,
Özgün Makale Uluslararası
-
FEN DERSLERİNDE SINIF İÇİ KONUŞMALAR ÜZERİNE SİSTEMATİK BİR DERLEME
Trakya Eğitim Dergisi
Özgün Makale Ulusal
-
The Assessment of the Fifth-Grade Students’ Science Critical Thinking Skills through Design-Based STEM Education
International Journal of Assessment Tools in Education
Özgün Makale Uluslararası
-
Developing biomimicry STEM activity by querying the relationship between structure and function in organisms
Turkish Journal of Education
Özgün Makale Uluslararası
-
Bütünleşik STEM eğitimi modelleri (Integrated STEM education models)
Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
Özgün Makale Uluslararası
-
Bütünleşik STEM Eğitimi Modelleri
Pamukkale Üniversitesi Eğitim fakültesi Dergisi
Özgün Makale Uluslararası
-
Science and Engineering Implementation: A Case Study on Edible and Renewable Car Activity
Journal of Inquiry Based Activities
Özgün Makale Uluslararası
-
Yenilebilir ve yenilenebilir araba yarışması etkinliği üzerine bir durum çalışması
Araştırma Temelli Etkinlik Dergisi (ATED)
Özgün Makale Ulusal
-
Global Patterns in Students Views of Scienceand Interest in Science
Research in Science Education
Özgün Makale Uluslararası
-
GENEL BİYOLOJİ LABORATUVARINDA VE DİYAGRAMI UYGULAMASI FEN BİLGİSİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ AKADEMİK BAŞARILARININ ÖZ YETERLİK İNANÇLARININ VE TUTUMLARININ BOYLAMSAL OLARAK DEĞERLENDİRİLMESİ
Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi
Özgün Makale Ulusal
-
FEN EĞİTİMİNDE BİLİM ve MÜHENDİSLİK UYGULAMASI FIRILDAK ETKİNLİĞİ
Araştırma Temelli Etkinlik Dergisi
Özgün Makale Uluslararası
-
Analysing Vee Diagram Reflections to Explore Pre service Science Teachers Understanding the Nature of Science in Biology
Eurasia Journal of Mathematics, Science & Technology Education
Özgün Makale Uluslararası
-
Investigation of undergraduate students environmental attitudes
International Electronic Journal of Environmental Education
Özgün Makale Uluslararası
-
Bencmarking Mentoring Practices A case study in Turkey
Eurasia Journal of Mathematics Science and Technology Education
Özgün Makale Uluslararası
-
Employing the five factor mentoring instrument Analyzing mentoring practices for teaching primary science
European Journal of Teacher Education
Özgün Makale Uluslararası
-
Turkish preservice science teachers efficacy beliefs regarding science teaching and their beliefs about classroom management
Teaching and Teacher Education
Özgün Makale Uluslararası
-
Bilgisayar destekli öğretim materyalinin canlıların sınıflandırılması konusunda öğrencilerin başarı düzeyine ve bilgisayara yönelik tutumlarına etkisi
Selçuk Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
Özgün Makale Ulusal
-
Meslek yüksekokulu öğrencilerinin bilgisayar ve internet kullanımına yönelik tutumları
Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
Özgün Makale Uluslararası
-
Preservice science teachers orientations to classroom management
Hacettepe Universitesi Egitim Fakultesi Dergisi-Hacettepe University Journal of Education
Özgün Makale Uluslararası
-
Bilgisayar destekli eğitimin öğrenciler üzerine etkisi
The Turkish Online Journal of Educational Technology
Özgün Makale Uluslararası
-
Differences between elementary and secondary preservice science teachers perceived efficacy beliefs and their classroom management beliefs
The Turkish Online Journal of Educational Technology
Özgün Makale Uluslararası
-
Preservice biology teachers perceived efficacy beliefs in teaching biology
Hacettepe Universitesi Egitim Fakultesi Dergisi-Hacettepe University Journal of Education
Özgün Makale Uluslararası
Bildiriler
-
Developing biomimetics STEM activity querying the relationship between structure and function in organisms
European Science Education Research Association(ESERA)
Özet bildiri Uluslararası
-
STEM EĞİTİMİNİN 10.SINIF ÖĞRENCİLERİNİN FİZİK DERSİNE VE STEM YAKLAŞIMINA TUTUMLARI ÜZERİNE ETKİSİ
EJERCongress 2019 Conference Proceedings
Tam metin bildiri Uluslararası
-
TCT eleştirel düşünme testini Türkçeye uyarlama çalışması
VI. International Eurasian Educational Research Congress (EJER)
Özet bildiri Uluslararası
-
Integrated STEM education models
27th International Conference on Educational Sciences ICES-UEBK
Özet bildiri Uluslararası
-
Comparison of STEM attitudes of primary school students in different countries
. 27th International Conference on Educational Sciences ICES-UEBK
Özet bildiri Uluslararası
-
Gelecek Nesil Fen Standartlarına Göre Hazırlanmış Fen Bilimleri Dersi Etkinlik Örneği: Pervane
27. Uluslararası Eğitim Bilimleri Kongresinde (ICES-UEBK- 2018)
Özet bildiri Uluslararası
-
Gelecek Nesiller Bilim Standartlarının Türkiye’deki Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programına Yansımaları
27. Uluslararası Eğitim Bilimleri Kongresinde (ICES-UEBK- 2018)
Özet bildiri Ulusal
-
Matematik ve Fen Bilimlerinin Bütünleştirilmesi: Parmak İzi Etkinliği
13. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi
Özet bildiri Ulusal
-
Mühendislik tasarım süreci odaklı bütünleşik STEM modeli
XIII. Ulusal Fen ve Matematik Eğitimi Kongresi
Özet bildiri Ulusal
-
Fen ve mühendislik uygulaması: yenebilir araba etkinliği üzerine durum çalışması
IV. International Eurasian Educational Research Congress (EJER)
Özet bildiri Uluslararası
-
Okul öncesi eğitiminde örnek bir bilimin doğası etkinliği: Balık balıktır !
IV. International Eurasian Educational Research Congress (EJER)
Özet bildiri Uluslararası
-
Okul Öncesi Eğitiminde Örnek Bir Bilimin Doğası Etkinliği: Balık Balıktır
IV nd International Eurasian Educational Research Congress
Özet bildiri Uluslararası
-
Fen ve Mühendislik Uygulaması: Yenebilir Araba Etkinliği Üzerine Durum Çalışması
IV nd International Eurasian Educational Research Congress
Özet bildiri Uluslararası
-
Stem education practices in teaching of balance and force at 6th grade designing a bridge
. International Conference on Education in Mathematics, Science and Technology
Özet bildiri Uluslararası
-
Bilimin Doğasından STEM e
Uşak Üniversitesi Bilimin Doğası Çalıştayı
Davetli konuşmacı Ulusal
-
Farklılıklar için fen eğitimi Öğretmen anketinin geliştirilmesi
XI. UFBMEK (Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi)
Sözlü Bildiri Ulusal
-
FeTeMM ölçeğinin Türkçe ye kazandırılması ve ortaokul öğrencilerinin FeTeMM algıları
XI. UFBMEK (Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi)
Sözlü Bildiri Ulusal
-
Bütünleştirilmiş Fen Teknoloji Mühendislik ve Matematik STEM Eğitimi
2. Eğitimde Örnek Uygulamalar Sempozyumu
Sözlü Bildiri Ulusal
-
4 Sınıf öğrencilerinin vücudumuz bilmecesini çözelim ünitesinde fen günlükleri tutmasının akademik başarıya etkisi
XII. ULUSAL SINIF ÖĞRETMENLİĞİ EĞİTİMİ SEMPOZYUMU
Sözlü Bildiri Ulusal
-
Deliberating Vee Diagrams on Understanding of Preservice Science Teachers Nature of Biology
ICOINE 2013 - 2. International Conference on Interdisciplinary Research in Education
Sözlü Bildiri Uluslararası
-
Dialogic Research in Diverse Globalizing World Ways of Valuing Local Voices in Multi Partner Design Research Including both Developing and Developed Countries
NARST
Sözlü Bildiri Uluslararası
-
Science Education for Diversity An International Perspective
NARST
Sözlü Bildiri Uluslararası
-
İlköğretim 6 sınıf seviyesinde bilimsel tartışma argumantation odaklı etkinliklerle dolaşım sistemi konusunun öğretiminin akademik başarıya etkisi
X. UFBMEK (Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi)
Tam metin bildiri Ulusal
-
Farklılıklar için fen eğitimi Çok uluslu bir fen eğitimi ve bilimin doğası anketinin geliştirilmesi
X. UFBMEK (Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi)
Sözlü Bildiri Ulusal
-
İlköğretimde görev yapan öğretmenlerin bilgisayarla ilgili öz yeterlik algıları üzerine bir çalışma
Kaledavaz Sempozyumu
Tam metin bildiri Ulusal
-
Öğretmen adaylarının proje tabanlı çevre eğitimi uygulamasında çevre sorunlarına yönelik ürettiği projeler
X. Ulusal Ekoloji ve Çevre Kongresi
Sözlü Bildiri Ulusal
-
Fen Bilgisi öğretmen adaylarının epistemolojik inançları ile problem çözme yaklaşımları arasındaki ilişki
3rd Internatinal Conference on Educational Sciences (ICES’11)
Tam metin bildiri Uluslararası
-
Investigatıon of Science Teaching students Learning Journals in Vee Diagram Based Biology Laboratory Activities
6th ICE (INTERNATINAL CONFERENCE IN EDUCATION)
Tam metin bildiri Uluslararası
-
Fen ve Teknoloji Öğretmen Adaylarının Vee Diyagramına Dayalı Genel Biyoloji Laboratuvarı Uygulamaları Sürecinde Yazdıkları Öğrenme Günlüklerinin Değerlendirilmesi
IX. UFBMEK (Ulusal Fen Bilimleri Ve Matematik Eğitimi Kongresi
Sözlü Bildiri Ulusal
-
Professional development of preservice biology teachers through reflective thinking
ESERA 2009 Conference
Sözlü Bildiri Uluslararası
-
Research of Environmental Attitudes Among Undergraduate Students
Ule 2009, International Workshop on Urbanisation, Land Use, Land Degradation, and Environment
Sözlü Bildiri Uluslararası
-
V Diyagramlarının Öğrenme Günlükleriyle Birlikte Uygulanmasının Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Genel Biyoloji Laboratuar Başarılarına ve Öz yeterliklerine Etkisi
Uluslar arası 5. Balkan Eğitim ve Bilim Kongresi
Sözlü Bildiri Uluslararası
-
Benchmarking mentoring practices A case study in Turkey
Uluslar arası 5. Balkan Eğitim ve Bilim Kongresi
Sözlü Bildiri Uluslararası
-
Dalaman Sarıgerme Kumsalını Kullanan Yerli Ve Yabancı Turistlerin Deniz Kaplumbağaları Konusundaki Farkındalıkları ve Bilgilendirilme Çalışmaları
III. Ulusal Deniz Kaplumbağaları Sempozyumu
Poster Ulusal
-
Dalaman Kumsalı Deniz Kaplumbağası Yuvalarının Dağılımın İncelenmesi Turizmin Muhtemel Etkisi
III. Ulusal Deniz Kaplumbağaları Sempozyumu
Poster Ulusal
-
Yansıtıcı öğretmen eğitimi Bir eylem araştırması
XIV. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi
Tam metin bildiri Ulusal
-
Kavram haritalama ve işbirlikçi öğrenme yönteminin başarıya etkisi Hücrede madde alışverişi örneği
XIV. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi
Tam metin bildiri Ulusal
-
Beliefs of Turkish preservice elementary teachers regarding science teaching efficacy and classroom management
AERA
Sözlü Bildiri Uluslararası
-
Ortaöğretim öğretmen adaylarının etkili ve ideal öğretmen ile ilgili görüşleri ve programın bu görüşlere etkisi
VI. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi
Poster Ulusal
-
Turkish preservice science teachers efficacy beliefs regarding science teaching and their classroom management beliefs
AERA
Sözlü Bildiri Uluslararası
-
Eğitim fakültesi öğrencilerinin bilgisayara yönelik tutumları
Bilgi Teknolojileri Kongresi
Tam metin bildiri Ulusal
-
Differences between elementary and secondary preservice science teachers perceived efficacy beliefs and their classroom management beliefs
III. International Educational Technology Conference
Tam metin bildiri Uluslararası
-
Bilgisayar Destekli Eğitimin Öğrenciler Üzerine Etkisi
III. International Educational Technology Conference
Tam metin bildiri Uluslararası
-
Fen bilgisi öğretmenlerinin yeni fen bilgisi programına yönelik düşünceleri
V. Ulusal Fen Bilimleri Ve Matematik Eğitimi Kongresi
Tam metin bildiri Ulusal
Kitap / Kitap Bölüm
-
Biyoçeşitlilik Eğitimi
Anı Yayıncılık
Bölüm(ler) Uluslararası
-
ilkokulda fen öğretimi
eğiten kitap
Bölüm(ler) Uluslararası
-
ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ Etkinlik ve Ders Planı Örnekleriyle Zenginleştirilmiş
Anı Yayıncılık
Bölüm(ler) Uluslararası
-
Fen Öğretiminde Probleme Dayalı Öğrenme 5 6 7 ve 8 Sınıf Kazanımlarına Yönelik Senaryo Etkinlikleri
PEGEM AKADEMİ
Tümü Uluslararası
-
Research on Education in Africa the Caribbean and The Middle East Crosscurrents and Crosscutting Themes
IAP (Information Age Publishing)
Bölüm(ler) Uluslararası
Projeler ve Patentler
Projeler
-
1 TÜBİTAK 4007 Merkezefendi Bilim Şenliği
Eğitmen TÜBİTAK PROJESİ
-
2 Let’s STEM it!
Eğitmen Avrupa Birliği
-
3 Meraklıyım Öyleyse Varım Bilim ve Sanat Projesi
Eğitmen Özel Kuruluşlar
-
4 Tipitop ve Arkadaşları ile Toprağı Tanıyoruz 6
Eğitmen TÜBİTAK PROJESİ
-
5 Çevre Dedektifi Horoz İş Başında 4
Eğitmen TÜBİTAK PROJESİ
-
6 Tipitop ve Arkadaşları ile Toprağı Tanıyoruz 5
Eğitmen TÜBİTAK PROJESİ
-
7 Tipitop ve Arkadaşları ile Toprağı Tanıyoruz 4
Eğitmen TÜBİTAK PROJESİ
-
8 Tipitop ve Arkadaşları ile Toprağı Tanıyoruz 3
Eğitmen TÜBİTAK PROJESİ
-
9 Proje Tabanlı Çevre Eğitiminin Öğretmen Adaylarının Çevre Bilincine Çevreye Yönelik Tutumlarına ve Epistemolojik İnançlarına Etkisi
Eğitmen Yükseköğretim Kurumları tarafından destekli bilimsel araştırma projesi
-
10 İlköğretim 6 Sınıf Seviyesinde Bilimsel Tartışma Odaklı Etkinliklerle Vücudumuzda Sistemler Ünitesinin öğretiminin Akademik Başarıya Fene Yönelik Tutuma ve Bilimin Doğasına Etkisi
Yürütücü Yükseköğretim Kurumları tarafından destekli bilimsel araştırma projesi
-
11 Science Education for Diversity SED
Araştırmacı Avrupa Birliği
-
12 Genel Biyoloji Laboratuvarı-I ve II Derslerinde V-Diyagramlarının Öğrenme Günlükleriyle Birlikte Uygulanması
Yürütücü Yükseköğretim Kurumları tarafından destekli bilimsel araştırma projesi
Sanatsal Faaliyetler
Ödüller
Tez Danışmanlığı
-
Biyoçeşitlilik konusunda STEM eğitimi modülünün geliştirilmesi ve değerlendirilmesi
Eğitim Bilimleri Enstitüsü Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Ana Bilim Dalı
-
Beşinci sınıf fen bilimleri dersi ünitelerinin bütünleşik STEM eğitimi yaklaşımı ile tasarlanması, uygulanması ve değerlendirilmesi
Eğitim Bilimleri Enstitüsü Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Ana Bilim Dalı
-
STEM eğitiminin 10.sınıf öğrencilerinin akademik başarıları, STEM ve fizik tutumları üzerine etkisi
Eğitim Bilimleri Enstitüsü Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Ana Bilim Dalı
-
Lise ikinci sınıf ekosistem ekolojisi konusunun öğretiminde yaratıcı drama etkinliklerinin kavramsal anlama, bilimsel süreç becerileri ve biyoloji öz-yeterlikleri üzerine etkisi
Eğitim Bilimleri Enstitüsü Fen ve Matematik Alanlar Eğitimi Ana Bilim Dalı
-
Altıncı sınıf seviyesinde argümantasyon odaklı etkinliklerle dolaşım sistemi konusunun öğretiminin akademik başarıya, kavramsal anlamaya ve argümantasyon sevilerine etkisi
Eğitim Bilimleri Enstitüsü Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Ana Bilim Dalı
-
Proje tabanlı çevre eğitiminin öğretmen adaylarının çevre bilincine ve epistemolojik inançlarına etkisi
Eğitim Bilimleri Enstitüsü İlköğretim Ana Bilim Dalı