Prof. Dr.

ASİYE İVRENDİ

EĞİTİM FAKÜLTESİ >> TEMEL EĞİTİM >> OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİ
YÖK AKADEMİK ORCID: 0000-0002-0555-9247
Eğitim Bilgileri
  • 1998 - 2004 Doktora

    The Pennsylvania State Universty

  • 1995 - 1997 Yüksek Lisans

    Old Dominion University

  • 1989 - 1993 Lisans

    MARMARA ÜNİVERSİTESİ

    ATATÜRK EĞİTİM FAKÜLTESİ

Araştırma Alanları
  • Eğitim Bilimleri Temel Alanı

    Okul Öncesi Eğitimi

Mesleki Deneyim
  • 2018 - PROFESÖR

    PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ TEMEL EĞİTİM BÖLÜMÜ

    OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİ ANABİLİM DALI

  • 2013 - DOÇENT

    PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ TEMEL EĞİTİM BÖLÜMÜ

    OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİ ANABİLİM DALI

  • 2005 - YARDIMCI DOÇENT

    PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ TEMEL EĞİTİM BÖLÜMÜ

    OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİ ANABİLİM DALI

  • 1994 - 2004 ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ

    PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ TEMEL EĞİTİM BÖLÜMÜ

    OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİ ANABİLİM DALI

Üniversite Dışı Deneyim
  • 2008 - 2008

    Old Dominion University, Norfolk-Virginia, USA

    Öğretim Üyesi (Fulbright-Isbirligine Dayalı Ögretim ve Arastırma Bursu çerçevesinde Old Dominion Üniversitesinde "Okul Öncesi Egitime Kültürlerarası Yaklasım" doktora dersi verilmistir.)

  • 2002 - 2002

    The Pennsylvania State University

    Süpervisor

  • 2002 - 2002

    The Pennsylvania State University

    Öğretim Asistanı

  • 2001 - 2001

    The Pennsylvania State University

    Süpervisor

İdari Görevler
  • 2020 -

    Arş. Uyg. Merkezi Müdürü

    Yurt İçi

    PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ

  • 2016 -

    Anabilim Dalı Başkanı

    Yurt İçi

    PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ

  • 2013 - 2017

    Erasmus Koordinatörü

    Yurt İçi

    PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ

Yayınlar ve Eserler
Makaleler
Bildiriler
Kitap / Kitap Bölüm
  • 2016İVRENDİ ASİYE

    Çocuk ve Oyun

    Anadolu Üniversitesi

    Bölüm(ler) Ulusal

  • 2015İVRENDİ ASİYE,IŞIKOĞLU ERDOĞAN NESRİN

    International Perspectives On Children s Play

    Open University Press

    Bölüm(ler) Uluslararası

  • 2011İVRENDİ ASİYE

    Çocukları Tanıma Teknikleri

    Anadolu Üniversitesi

    Bölüm(ler) Ulusal

  • 2007Tahta Fatma,İVRENDİ ASİYE

    Okul Öncesi Eğitimde Fen Öğrenimi ve Öğretimi

    KÖK Yayıncılık.

    Tümü Ulusal

Projeler ve Patentler
Projeler
  • 01.05.2021 - 07.02.2022Tamamlandı

    1 Öğretmenden Çocuğa: Okul Öncesi Dönemde Öz-Düzenleme Becerilerini Destekleme

    Yürütücü TÜBİTAK PROJESİ

  • 13.03.2019 - 13.01.2020Tamamlandı

    2 Erken Çocukluk Döneminde Öz-Düzenleme Becerileri ve Sosyo-Dramatik Oyun Arasındaki İlişkinin İncelenmesi

    Yürütücü Yükseköğretim Kurumları tarafından destekli bilimsel araştırma projesi

  • 23.02.2011 - 23.06.2012Tamamlandı

    3 Ebeveynlerin Okul Öncesi Eğitim Kurumlarından Beklentileri

    Yürütücü Yükseköğretim Kurumları tarafından destekli bilimsel araştırma projesi

Sanatsal Faaliyetler
Ödüller
  • 2016

    Yayın Teşvik

    Alanında yurtiçi kamu kurum ve kuruluşlarından alınan ödül

    Diğer TÜBİTAK

  • 2016

    Yayın Teşvik

    Alanında yurtiçi kamu kurum ve kuruluşlarından alınan ödül

    Diğer TÜBİTAK

  • 2007

    YAYIN TEŞVİK ÖDÜLÜ

    Alanında yurtiçi kamu kurum ve kuruluşlarından alınan ödül

    Yayın Teşvik Ödülü TÜBİTAK

Tez Danışmanlığı
  • Tamamlandı

    Okul öncesi eğitime devam eden 48-72 aylık çocukların dinleme becerilerinin öz-düzenleme becerileri ve problemli teknoloji kullanımı açısından incelenmesi

    Eğitim Bilimleri Enstitüsü İlköğretim Ana Bilim Dalı

  • Tamamlandı

    Okul öncesi dönem çocuklarının epistemik merak düzeyleri ile mizaç özellikleri ve öğrenme davranışları arasındaki ilişkinin incelenmesi

    Eğitim Bilimleri Enstitüsü Temel Eğitim Ana Bilim Dalı

  • Tamamlandı

    STEM öğretmen eğitiminin erken çocukluk öğretmenlerine yansımaları

    Eğitim Bilimleri Enstitüsü Temel Eğitim Ana Bilim Dalı

  • Tamamlandı

    Okul öncesi dönemde matematik ve okuma yazmaya hazırlık becerilerinin evde desteklenme düzeyinin incelenmesi

    Eğitim Bilimleri Enstitüsü Temel Eğitim Ana Bilim Dalı

  • Tamamlandı

    Öz-düzenleme eğitim programının 5-6 yaş çocuklarında öz-düzenleme ve dil becerilerine etkisi

    Eğitim Bilimleri Enstitüsü Temel Eğitim Ana Bilim Dalı

  • Tamamlandı

    Öz-düzenleme eğitim programının 5-6 yaş çocuklarında zihin kuramı, öz-düzenleme ve sosyal yetkinlik becerilerine etkisi

    Eğitim Bilimleri Enstitüsü Temel Eğitim Ana Bilim Dalı

  • Tamamlandı

    Okul öncesi eğitime devam eden 4-6 yaş çocuklarının öz-düzenleme becerilerinin izlenmesi

    Eğitim Bilimleri Enstitüsü İlköğretim Ana Bilim Dalı

  • Tamamlandı

    Erken çocukluk döneminde öz-düzenleme becerileri ve sosyo-dramatik oyun arasındaki ilişkinin incelenmesi

    Eğitim Bilimleri Enstitüsü Temel Eğitim Ana Bilim Dalı

  • Tamamlandı

    5-6 yaş çocuklarının etkileşimli oyunları ile sözel dil başarımları ve sayı hissi arasındaki ilişkinin incelenmesi

    Eğitim Bilimleri Enstitüsü Temel Eğitim Ana Bilim Dalı

  • Tamamlandı

    İnce motor eğitim programının anasınıfına devam eden çocukların ince motor beceri, okula hazır bulunuşluk düzeyi ve öz-düzenleme becerilerine etkisi

    Eğitim Bilimleri Enstitüsü Temel Eğitim Ana Bilim Dalı

  • Tamamlandı

    Ebeveynlerin çocuk oyunları hakkındaki görüşleri ve çocuklarının oyunlarına katılımları ile ebeveyn çocuk yetiştirme tutumları arasındaki ilişkinin incelenmesi

    Eğitim Bilimleri Enstitüsü İlköğretim Ana Bilim Dalı

  • Tamamlandı

    Okul öncesi eğitim kurumuna devam eden 6 yaş çocuklarının matematik becerileri ile sosyodramatik oyunun boyutları arasındaki ilişkinin incelenmesi

    Eğitim Bilimleri Enstitüsü İlköğretim Ana Bilim Dalı

  • Tamamlandı

    Okul öncesi eğitime devam eden 5-6 yaş çocuklarının sayı kavramı ile ilgili becerilerinin aile ve öğretmen değişkenleri açısından yordanması

    Eğitim Bilimleri Enstitüsü İlköğretim Ana Bilim Dalı

  • Tamamlandı

    Türkiye'de çocukları okul öncesi eğitim kurumlarına devam eden ebeveynlerin okul öncesi eğitim kurumlarından beklentileri ve okul öncesi eğitim kurumlarının bu beklentileri karşılama durumları

    Sosyal Bilimler Enstitüsü İlköğretim Ana Bilim Dalı

  • Tamamlandı

    Okul öncesi eğitimi öğretmenlerinin okuma yazmaya hazırlık çalışmaları ile ilgili görüş ve uygulamaları

    Sosyal Bilimler Enstitüsü Okul Öncesi Öğretmenliği Ana Bilim Dalı