Prof. Dr.
ASİYE İVRENDİ
EĞİTİM FAKÜLTESİ >> TEMEL EĞİTİM >> OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİ
YÖK AKADEMİK ORCID: 0000-0002-0555-9247Eğitim Bilgileri
-
1998 - 2004 Doktora
The Pennsylvania State Universty
-
1995 - 1997 Yüksek Lisans
Old Dominion University
-
1989 - 1993 Lisans
MARMARA ÜNİVERSİTESİ
ATATÜRK EĞİTİM FAKÜLTESİ
Araştırma Alanları
-
Eğitim Bilimleri Temel Alanı
Okul Öncesi Eğitimi
Mesleki Deneyim
-
2018 - PROFESÖR
PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ TEMEL EĞİTİM BÖLÜMÜ
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİ ANABİLİM DALI
-
2013 - DOÇENT
PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ TEMEL EĞİTİM BÖLÜMÜ
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİ ANABİLİM DALI
-
2005 - YARDIMCI DOÇENT
PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ TEMEL EĞİTİM BÖLÜMÜ
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİ ANABİLİM DALI
-
1994 - 2004 ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ
PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ TEMEL EĞİTİM BÖLÜMÜ
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİ ANABİLİM DALI
Üniversite Dışı Deneyim
-
2008 - 2008
Old Dominion University, Norfolk-Virginia, USA
Öğretim Üyesi (Fulbright-Isbirligine Dayalı Ögretim ve Arastırma Bursu çerçevesinde Old Dominion Üniversitesinde "Okul Öncesi Egitime Kültürlerarası Yaklasım" doktora dersi verilmistir.)
-
2002 - 2002
The Pennsylvania State University
Süpervisor
-
2002 - 2002
The Pennsylvania State University
Öğretim Asistanı
-
2001 - 2001
The Pennsylvania State University
Süpervisor
İdari Görevler
-
Arş. Uyg. Merkezi Müdürü
Yurt İçi
PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ
-
Anabilim Dalı Başkanı
Yurt İçi
PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ
-
Erasmus Koordinatörü
Yurt İçi
PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ
Yayınlar ve Eserler
Makaleler
-
Relationship between Socio-Dramatic Play and Self-Regulation Skills in Early Childhood
Kastamonu Education Journal
Özgün Makale Uluslararası
-
Behavioral Self-Regulation Skills and the Teacher-Child Relationship in Early Childhood
International Journal of Contemporary Educational Research
Özgün Makale Uluslararası
-
Erken Çocuklukta Bilimsel Süreç ile Öz-Düzenleme Becerileri Arasındaki İlişki
Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi Dergisi
Özgün Makale Uluslararası
-
Children’s geometric skills: Any ties to self-regulation skills?
The Journal of Educational Research
Özgün Makale Uluslararası
-
Experiences of Preschool Teachers in the Professional Development Program of Children’s Self-Regulation Skills . Journal of Teacher Education and Educators
Journal of Teacher Education and Educators
Özgün Makale Uluslararası
-
Erken Çocuklukta STEM Eğitimi
Erken Çocukluk Çalışmaları Dergisi
Derleme Makale Uluslararası
-
In defense of play: children’s play preferences and thoughts about play prohibition
International Journal of Play
Özgün Makale Uluslararası
-
Okula Hazır Oluş ve Yürütücü İşlev Performansları Arasındaki İlişki
Erken Çocukluk Çalışmaları Dergisi
Özgün Makale Ulusal
-
Children, mothers, and preschool teachers’ perceptions of play: Findings from Turkey and Norway
Erken Çocukluk Çalışmaları Dergisi
Özgün Makale Ulusal
-
4-6 Yaş Çocuklarına Yönelik Öz-Düzenleme Becerileri Ölçeğinin Geliştirilmesi (Anne Formu)
Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
Özgün Makale Uluslararası
-
5-6 Yaş Çocuklarına Yönelik Geometri ve Uzaysal Algı Testinin Geliştirilmesi
Kastamonu Education Journal
Özgün Makale Uluslararası
-
5-6 yaş çocuklarının sayı kavramı becerilerinin ebeveyn ve öğretmen değişkenleri açısından yordanması.
Hacettepe Universitesi Egitim Fakultesi Dergisi-Hacettepe University Journal of Education
Özgün Makale Uluslararası
-
Early childhood teachers’ roles in free play
Early Years: An International Research Journal
Özgün Makale Uluslararası
-
Okul Öncesi Dönem Çocukları İçin Geliştirilen Araştırma Temelli Matematik Eğitim Programlarının İncelenmesi
Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi
Derleme Makale Ulusal
-
Risky Play and Parenting Styles
Journal of Child and Family Studies
Özgün Makale Uluslararası
-
Investigating kindergarteners number senseand self regulation scores in relation to their mathematicsand Turkish scores in middle school
Mathematics Education Research Journal
Özgün Makale Uluslararası
-
Choice driven peer play self regulation andnumber sense
European Early Childhood Education Research Journal
Özgün Makale Uluslararası
-
Türkiye de Okul Öncesi Dönem Matematik Becerileri veEğitimi Araştırmaları Sentez Çalışması
Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi
Derleme Makale Ulusal
-
Relationship among Preschool Period Children s Mathematical Skills Socio demographic Characteristics and Socio dramatic Play
TED EĞİTİM VE BİLİM
Özgün Makale Uluslararası
-
Creating meaningful mathemetics learning opportunities for young children in the context of play
Studia Scientifica Paedagogicae, Universitas Catholica Ruzomberok
Derleme Makale Uluslararası
-
Ebeveynlerin okul öncesi eğitim kurumlarımdan beklentileri
Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
Özgün Makale Uluslararası
-
Influence of Self Regulation on the Development of Children s Number Sense
Early Childhood Education Journal
Özgün Makale Uluslararası
-
A Turkish view on fathers involvement in children s play
Early CHildhood Education Journal
Özgün Makale Uluslararası
-
Erken çocukluk döneminde çocuğu olan anne ve babaların oyuna yönelik görüşlerinin incelenmesi
Çağdaş Eğitim
Özgün Makale Ulusal
-
Anne babaların oyuna katılımı
Pamukklae Üniversitesi Eğitim fakültesi Dergisi
Özgün Makale Ulusal
-
Mobile Crèches A Way of Reaching Children Of Poverty Educational Research
Educational Research
Özgün Makale Uluslararası
-
Öğretmenlik Uygulaması Sürecine Öğretmen Adaylarının Gözlüğüyle Derinlemesine Bir Bakış
Eğitim Araştırmaları
Özgün Makale Uluslararası
-
Okul Öncesi Eğitimde Sınıf Yönetimi Rehberlik Etme Yaklaşımı
Çoluk Çocuk
Özgün Makale Ulusal
-
Okul öncesi çocuklarında sosyal beceri durum saptaması
Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
Özgün Makale Ulusal
-
The Educational Connoisseurship Model in Action
The Journal of Educational Alternatives-Principles, Practices, and Leadership
Özgün Makale Ulusal
-
Curriculum Evaluation
The Journal of Educational Alternatives-Principles, Practices, and Leadership
Özgün Makale Ulusal
-
2002 Kindergarten teachers certification status and participation in staff development activities in relation to their knowledge and perceived use of developmentally appropriate practices DAP
Journal of Early Childhood Teacher Education
Özgün Makale Uluslararası
Bildiriler
-
Okul Öncesi Dönemde Öğretmen Görüşlerine Göre Öz-Düzenleme Becerileri ve Sosyo-Dramatik Oyun Arasındaki İlişkinin İncelenmesi
7.Uluslararası Okul Öncesi Eğitim Kongresi
Özet bildiri Uluslararası
-
Erken Çocuklukta Öz-Düzenleme ile Bilimsel Süreç Becerileri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi
7.Uluslararası Okul Öncesi Eğitim Kongresi
Özet bildiri Uluslararası
-
5-6 Yaş Çocuklarının Geometri ve Öz-Düzenleme Becerileri Arasındaki İlişki
II. Uluslararası Temel Eğitim Kongresi (UTEK)
Özet bildiri Uluslararası
-
4-6 Yaş Çocuklarına Yönelik Öz Düzenleme Becerileri Ölçeğinin Geliştirilmesi (Öğretmen Formu)
1. Uluslararası Temel Eğitim Kongresi (UTEK)
Özet bildiri Uluslararası
-
4-6 Yaş Çocuklarının Öz Düzenleme Becerilerinin Demografik Değişkenler ve Sosyo-Dramatik Oyun Oynama Sıklığı Açısından İncelenmesi
V. International Eurasian Educational Research Congress (EJER)
Özet bildiri Uluslararası
-
Okul Öncesi Eğitimde Uluslararası Düzeyde Uygulanan Fen Eğitim Programlarının İncelenmesi.
II. Uluslarası Felsefe, Eğitim, Sanat ve Bilim Tarihi Sempozyumu
Özet bildiri Uluslararası
-
4-6 Yaş Çocuklarına Yönelik Öz Düzenleme Becerileri Ölçeğinin Geliştirilmesi (Anne Formu)
2. Uluslararası Çağdaş Eğitim Araştırmaları Kongresi
Özet bildiri Uluslararası
-
Okul Öncesi Dönem Çocuklarının Yürütücü İşlev Performansları ile İlkokula Hazır Bulunuşluk Düzeyleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi
Gazi Üniversitesi 5.Uluslararası Okul Öncesi Eğitim Kongresi
Özet bildiri Uluslararası
-
5-6 Yaş Çocuklarına Yönelik Geometri ve Uzaysal Algı Testi'nin (GUZAL-T) Geliştirilmesi
IV. International Eurasian Educational Research Congress (EJER)
Özet bildiri Uluslararası
-
Okul Öncesi Eğitimi Öğretmenlerinin Serbest Oyun Sürecindeki Rollerininİncelenmesi
IV. International Eurasian Educational Research Congress
Özet bildiri Uluslararası
-
Çocukların Oyun Tercihlerinin Sosyo demografik Özellikleri ve Öz Düzenleme Becerileri Açısından İncelenmesi
Uluslararası Çağdaş Eğitim Araştırmaları Kongresi
Özet bildiri Uluslararası
-
Çocukların sayı ve dramatik oyun boyutlarının ve sosyo dramatik oyunda kullandıkları matematik becerilerinin izlenmesi
Hacettepe Üniversitesi 4. Uluslararası Okul Öncesi Eğitimi Kongresi
Özet bildiri Uluslararası
-
Predictive Power of Kindergarten Children s Number Sense and Self Regulation Scores on their Mathematics and Turkish Scores in 5th 6th Grade
2015 International Education Conference in London
Özet bildiri Uluslararası
-
Ailelerin Okul Öncesi Eğitim Kurumlarından Beklentilerinin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi
1st Cyprus International Congress of educational Research
Özet bildiri Uluslararası
-
Babaların okul öncesi dönem çocuklarıyla birlikte yaptıkları matematik etkinlikleri
Ulusal Okul Öncesi Eğitimi Kongresi. Marmara Üniversitesi
Özet bildiri Ulusal
-
Mothers evaluation of cartoons influence on early childhood children
Procedia Social and Behavioral Sciences
Tam metin bildiri Uluslararası
-
Mothers and Fathers Participation in Mathematical Activities of Their Young Children Trakya University Edirne TURKEY
The 5th International Balkan Education and Science Congress Proceedings
Tam metin bildiri Uluslararası
-
İvrendi A 2008 Analyzing Pre Service Teachers Challenges by Using Levels of Reflection in Field Experience Journal Entries
The Association for Constructivist Teaching, 2008 Annual Conference.
Özet bildiri Ulusal
Kitap / Kitap Bölüm
-
Çocuk ve Oyun
Anadolu Üniversitesi
Bölüm(ler) Ulusal
-
International Perspectives On Children s Play
Open University Press
Bölüm(ler) Uluslararası
-
Çocukları Tanıma Teknikleri
Anadolu Üniversitesi
Bölüm(ler) Ulusal
-
Okul Öncesi Eğitimde Fen Öğrenimi ve Öğretimi
KÖK Yayıncılık.
Tümü Ulusal
Projeler ve Patentler
Projeler
-
1 Öğretmenden Çocuğa: Okul Öncesi Dönemde Öz-Düzenleme Becerilerini Destekleme
Yürütücü TÜBİTAK PROJESİ
-
2 Erken Çocukluk Döneminde Öz-Düzenleme Becerileri ve Sosyo-Dramatik Oyun Arasındaki İlişkinin İncelenmesi
Yürütücü Yükseköğretim Kurumları tarafından destekli bilimsel araştırma projesi
-
3 Ebeveynlerin Okul Öncesi Eğitim Kurumlarından Beklentileri
Yürütücü Yükseköğretim Kurumları tarafından destekli bilimsel araştırma projesi
Sanatsal Faaliyetler
Ödüller
-
Yayın Teşvik
Alanında yurtiçi kamu kurum ve kuruluşlarından alınan ödül
Diğer TÜBİTAK
-
Yayın Teşvik
Alanında yurtiçi kamu kurum ve kuruluşlarından alınan ödül
Diğer TÜBİTAK
-
YAYIN TEŞVİK ÖDÜLÜ
Alanında yurtiçi kamu kurum ve kuruluşlarından alınan ödül
Yayın Teşvik Ödülü TÜBİTAK
Tez Danışmanlığı
-
Okul öncesi eğitime devam eden 48-72 aylık çocukların dinleme becerilerinin öz-düzenleme becerileri ve problemli teknoloji kullanımı açısından incelenmesi
Eğitim Bilimleri Enstitüsü İlköğretim Ana Bilim Dalı
-
Okul öncesi dönem çocuklarının epistemik merak düzeyleri ile mizaç özellikleri ve öğrenme davranışları arasındaki ilişkinin incelenmesi
Eğitim Bilimleri Enstitüsü Temel Eğitim Ana Bilim Dalı
-
STEM öğretmen eğitiminin erken çocukluk öğretmenlerine yansımaları
Eğitim Bilimleri Enstitüsü Temel Eğitim Ana Bilim Dalı
-
Okul öncesi dönemde matematik ve okuma yazmaya hazırlık becerilerinin evde desteklenme düzeyinin incelenmesi
Eğitim Bilimleri Enstitüsü Temel Eğitim Ana Bilim Dalı
-
Öz-düzenleme eğitim programının 5-6 yaş çocuklarında öz-düzenleme ve dil becerilerine etkisi
Eğitim Bilimleri Enstitüsü Temel Eğitim Ana Bilim Dalı
-
Öz-düzenleme eğitim programının 5-6 yaş çocuklarında zihin kuramı, öz-düzenleme ve sosyal yetkinlik becerilerine etkisi
Eğitim Bilimleri Enstitüsü Temel Eğitim Ana Bilim Dalı
-
Okul öncesi eğitime devam eden 4-6 yaş çocuklarının öz-düzenleme becerilerinin izlenmesi
Eğitim Bilimleri Enstitüsü İlköğretim Ana Bilim Dalı
-
Erken çocukluk döneminde öz-düzenleme becerileri ve sosyo-dramatik oyun arasındaki ilişkinin incelenmesi
Eğitim Bilimleri Enstitüsü Temel Eğitim Ana Bilim Dalı
-
5-6 yaş çocuklarının etkileşimli oyunları ile sözel dil başarımları ve sayı hissi arasındaki ilişkinin incelenmesi
Eğitim Bilimleri Enstitüsü Temel Eğitim Ana Bilim Dalı
-
İnce motor eğitim programının anasınıfına devam eden çocukların ince motor beceri, okula hazır bulunuşluk düzeyi ve öz-düzenleme becerilerine etkisi
Eğitim Bilimleri Enstitüsü Temel Eğitim Ana Bilim Dalı
-
Ebeveynlerin çocuk oyunları hakkındaki görüşleri ve çocuklarının oyunlarına katılımları ile ebeveyn çocuk yetiştirme tutumları arasındaki ilişkinin incelenmesi
Eğitim Bilimleri Enstitüsü İlköğretim Ana Bilim Dalı
-
Okul öncesi eğitim kurumuna devam eden 6 yaş çocuklarının matematik becerileri ile sosyodramatik oyunun boyutları arasındaki ilişkinin incelenmesi
Eğitim Bilimleri Enstitüsü İlköğretim Ana Bilim Dalı
-
Okul öncesi eğitime devam eden 5-6 yaş çocuklarının sayı kavramı ile ilgili becerilerinin aile ve öğretmen değişkenleri açısından yordanması
Eğitim Bilimleri Enstitüsü İlköğretim Ana Bilim Dalı
-
Türkiye'de çocukları okul öncesi eğitim kurumlarına devam eden ebeveynlerin okul öncesi eğitim kurumlarından beklentileri ve okul öncesi eğitim kurumlarının bu beklentileri karşılama durumları
Sosyal Bilimler Enstitüsü İlköğretim Ana Bilim Dalı
-
Okul öncesi eğitimi öğretmenlerinin okuma yazmaya hazırlık çalışmaları ile ilgili görüş ve uygulamaları
Sosyal Bilimler Enstitüsü Okul Öncesi Öğretmenliği Ana Bilim Dalı