Prof. Dr.
VESİLE ALKAN
EĞİTİM FAKÜLTESİ >> TEMEL EĞİTİM >> SINIF EĞİTİMİ
YÖK AKADEMİK ORCID: 0000-0002-8630-3357Eğitim Bilgileri
-
2006 - 2009 Doktora
The University of Nottingham
SCHOOL OF EDUCATION
-
1999 - 2002 Yüksek Lisans
PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ
EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ
-
1995 - 1999 Lisans
PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ
EĞİTİM FAKÜLTESİ
Araştırma Alanları
-
Eğitim Bilimleri Temel Alanı
Eğitim Programları ve Öğretim
Mesleki Deneyim
-
2021 - PROFESÖR
PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ TEMEL EĞİTİM BÖLÜMÜ
SINIF EĞİTİMİ ANABİLİM DALI
-
2014 - DOÇENT
PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ TEMEL EĞİTİM BÖLÜMÜ
SINIF EĞİTİMİ ANABİLİM DALI
-
2011 - 2014 DOKTOR ÖĞRETİM ÜYESİ
PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ TEMEL EĞİTİM BÖLÜMÜ
SINIF EĞİTİMİ ANABİLİM DALI
-
2009 - 2011 ÖĞRETİM GÖREVLİSİ (DR)
PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ TEMEL EĞİTİM BÖLÜMÜ
SINIF EĞİTİMİ ANABİLİM DALI
-
2003 - 2009 ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ
PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ TEMEL EĞİTİM BÖLÜMÜ
SINIF EĞİTİMİ ANABİLİM DALI
-
2000 - 2003 UZMAN
PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ REKTÖRLÜK
-
1999 - 2000 OKUTMAN
PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ REKTÖRLÜK
Üniversite Dışı Deneyim
-
2009 - 2011
Pamukkale Üniversitesi
Araştırma Görevlisi Doktor
-
2003 - 2009
Pamukkale Üniversitesi
Araştırma Görevlisi
-
2000 - 2003
Pamukkale Üniversitesi
Uzman
-
1999 - 2000
Pamukkale Üniversitesi
Okutman
-
1993 - 1999
PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ
Memur
-
2011 -
Pamukkale Üniversitesi
Yardımcı Doçent Doktor
İdari Görevler
-
Anabilim Dalı Başkanı
Yurt İçi
PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ
-
Rektör Danışmanı
Yurt İçi
PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ
Yayınlar ve Eserler
Makaleler
-
‘Reading anxiety in Turkish language’: A systematic review research.
International e-Journal of Educational Studies
Özgün Makale Uluslararası
-
Öğrenci Gözünden: Sosyal Bilgiler Dersini Ben Anlatsaydım
Karadeniz Sosyal Bilimler Dergisi
Özgün Makale Ulusal
-
Sınıf Öğretmenliği Öğretmen Adaylarının “İnsan Hakları ve Demokrasi” Kavramı ile İlgili Geliştirdikleri Metaforlar
Uluslararası Mehmetbey Eğitim Araştırmaları Dergisi
Özgün Makale Ulusal
-
Iranian asylum seeker and refugee pupils’ experiences at a Turkish primary school
International Journal of Eurasian Education and Culture (IJOEEC)
Özgün Makale Uluslararası
-
Karma yöntem: Öyküleyici alanyazın incelemesi.
Eğitimde Nitel Araştırmalar Dergisi (ENAD)
Özgün Makale Uluslararası
-
Karakter ve Değer Eğitimi Dersinin Kazanımları
Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi
Özgün Makale Uluslararası
-
Mathematics Teaching Anxiety Scale: Construction, Reliability and Validity
International Journal of Assessment Tools in Education
Özgün Makale Uluslararası
-
Öğrencilerin Emniyet (Polis) Hizmetlerine Yönelik Yaklaşımları
International Journal of Social Science Research
Özgün Makale Uluslararası
-
Toulmin Tartışma Modeli’nin Sosyal Bilgiler Dersinde Öğrencilerin Tartışma Düzeylerine Etkisi
Turkish Studies: Educational Sciences
Özgün Makale Uluslararası
-
Sosyal Bilgiler Dersinin Toulmin Tartışma Modeli’ne Dayalı Öğretimi
Anadolu Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Dergisi
Özgün Makale Uluslararası
-
A Systematic Review Research: ‘Mathematics Anxiety’ in Turkey
International Journal of Assessment Tools in Education
Özgün Makale Uluslararası
-
SOBAYI DA YAKARIM DERSİMİ DE YAPARIM: ÖĞRETMEN SORUNLARI
Akademik Sosyal Araştırmalar Dergisi (ASOS)
Özgün Makale Uluslararası
-
Bir Sistematik Derleme Çalışması : ‘Öğretmenlik Uygulaması’
Yıldız Eğitim Araştırmaları Dergisi
Özgün Makale Uluslararası
-
Reducing Mathematics Anxiety The Ways Implemented by Teachers at Primary Schools
International J. Soc. Sci. Education
Özgün Makale Uluslararası
-
Pupils Voice My Primary School Teacher
Educational Research and Reviews
Özgün Makale Uluslararası
-
Öğretmenlik Uygulamasına İlişkin Nitel Bir Çalışma
Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
Özgün Makale Uluslararası
-
Mothers and Their Relation with Pupils Mathematics Anxiety
GRA - GLOBAL RESEARCH ANALYSIS
Özgün Makale Uluslararası
-
UYGULAMA OKULLARINDAKİ YÖNETİCİ VE EĞİTİCİ PERSONELİN OKUL DENEYİMİ DERSİNE İLİŞKİN ÖNERİLERİ
E-Journal of New World Sciences Academy
Özgün Makale Uluslararası
-
SINIF ÖĞRETMENİ ADAYLARININ YANSITICI DÜŞÜNME BECERİLERİNE İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ
e-Journal of New World Sciences Academy
Özgün Makale Uluslararası
-
Pre Service Teachers Learning Styles A Sample Of Pamukkale University Education Faculty
International Journal of Arts & Sciences (IJAS)
Özgün Makale Uluslararası
-
Etkili Matematik Öğretiminin Gerçekleştirilmesindeki Engellerden Biri Kaygı ve Nedenleri
Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
Özgün Makale Uluslararası
-
İlköğretim ve Ortaöğretim Öğrencilerinin 2010 YGSMatematik Sorularını Cevaplandırırken Yaptıkları Hatalar
Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
Özgün Makale Uluslararası
-
Matematikten Nefret Ediyorum
Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
Özgün Makale Uluslararası
-
Beden Eğitimi Spor İlköğretim Okulları ile ilgili bir Model Önerisi
Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi
Derleme Makale Ulusal
-
İlköğretimde Öğretmen Öğrenci Etkileşimine Sınıf Yönetimi Kurallarının Etkisi
Milli Eğitim Dergisi
Derleme Makale Ulusal
-
DENİZLİ ORTA ÖĞRETİM KURUMLARINDAKİ SPORCU ÖĞRENCİLERİNDERSLERİNDEKİ VE SPOR YAŞANTILARINDAKİ BAŞARILARININKARŞILAŞTIRILMASI
Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
Özgün Makale Ulusal
Bildiriler
-
Girişimcilik ve İnisiyatif Alma Yetkinliği için Bazı Avrupa Birliği’ne Üye Ülkeler ile Türkiye’nin Strateji ve Uygulamalarının Karşılaştırılması
2. Uluslararası Temel Eğitim Kongresi
Tam metin bildiri Uluslararası
-
Pupils’ Voices: Religion
EERA_ECER2019 The European Conference on Educational Research
Özet bildiri Uluslararası
-
Toulmin Tartışma Modeli’nin Sosyal Bilgiler Dersinde Öğrencilerin Tartışma Düzeylerine Etkisi
2. Uluslararası Eğitim Araştırmaları ve Öğretmen Eğitimi Kongresi
Özet bildiri Uluslararası
-
Hayat Bilgisi Öğretimi Dersinin Öğretmen Adaylarının Görüşlerine Göre Değerlendirilmesi
VthINTERNATIONAL EURASIANEDUCATIONAL RESEARCH CONGRESS
Özet bildiri Uluslararası
-
HAYAT BİLGİSİ ÖĞRETİMİ DERSİNİN ÖĞRETMEN ADAYLARININ GÖRÜŞLERİNE GÖRE DEĞERLENDİRİLMESİ
V. International EJER Congress
Tam metin bildiri Uluslararası
-
LİSANS PROGRAMI SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETİMİ DERSİNİN ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI DERSİNE YANSIMASI
III. International Conference: The West of the East, The East of the West
Tam metin bildiri Uluslararası
-
‘BİR ÖĞRETMEN NASIL OLMALI?’: DURUM ÇALIŞMASI
III. International Conference The West of the East, The East of the West
Tam metin bildiri Uluslararası
-
Lisans Programı Sosyal Bilgiler Öğretimi Dersinin Öğretmenlik Uygulaması Dersine Yansıması
III. DOĞUNUN BATISI BATININ DOĞUSU
Özet bildiri Uluslararası
-
Bir Öğretmen Nasıl Olmalı: Durum Çalışması
III. DOĞUNUN BATISI BATININ DOĞUSU
Özet bildiri Uluslararası
-
SINIF ÖĞRETMENLİĞİ BÖLÜMÜ ÖĞRENCİLERİNE GÖRE VATANDAŞLIK VE ETKİN VATANDAŞLIK
7. ULUSLARARASI SOSYAL BİLGİLER EĞİTİMİ SEMPOZYUMU
Tam metin bildiri Uluslararası
-
Mustafa Kemal Atatürk’e İlişkin Metaforlar
VII. Uluslararası Sosyal Bilgiler Eğitimi Sempozyumu
Özet bildiri Uluslararası
-
SINIF ÖĞRETMENLİĞİ BÖLÜMÜ ÖĞRENCİLERİNE GÖRE VATANDAŞLIK VE ETKİN VATANDAŞLIK
VII. Uluslararası Sosyal Bilgiler Eğitimi Sempozyumu
Özet bildiri Uluslararası
-
MUSTAFA KEMAL ATATÜRK’E İLİŞKİN METAFORLAR
VII. Uluslararası Sosyal Bilgiler Eğitimi Sempozyumu
Tam metin bildiri Uluslararası
-
‘Sobayı da Yakarım Dersimi de Yaparım’: Öğretmen Sorunları
IV. International Eurasian Educational Congress
Özet bildiri Uluslararası
-
Genie of Aladdin’s Magic Lamp Does Pupils’ Wishes: Life in School
The European Conference on Educational Research (ECER-EERA)
Özet bildiri Uluslararası
-
Sosyal Bilgiler Öğretim Programının Tanınma Yeterliliğinin Değerlendirilmesi
VI. Uluslararası Sosyal Bilgiler Eğitimi Sempozyumu
Özet bildiri Uluslararası
-
The Troubles Faced with Syrian Students in Turkish Language Teaching
20th European Conference on Literacy
Özet bildiri Uluslararası
-
Armut Pişme Ağzıma Düşme Öğretmen Adaylarının Bilimsellik ve Bilimsel Araştırma ile ilgili Görüşleri
3. International Eurasian Educational Research Congress, Muğla: Sıtkı Koçman Üniversitesi, Türkiye
Özet bildiri Uluslararası
-
Sınıf Öğretmeni Öğretmen Adaylarının Sosyal Bilgiler Dersi Öğretimine İlişkin Geliştirdikleri Metaforlar
V. Uluslararası Sosyal Bilgiler Eğitimi Sempozyumu, Denizli: Pamukkale Üniversitesi, Türkiye
Özet bildiri Uluslararası
-
Anne Öğretmen Kutsal Öğretmenlik Mesleği Metaforik Çalışma
15. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, Muğla: Sıtkı Koçman Üniversitesi, Türkiye
Özet bildiri Uluslararası
-
Hayat Bilgisi Dersi Dünyaya Sosyal Bilgiler Dersi Ahtapota Benzer 11 14 Mayıs 2016 Bildiri Özetleri Kitabı s 420
15. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, Muğla: Sıtkı Koçman Üniversitesi, Türkiye
Özet bildiri Uluslararası
-
Exploring Expectations Primary School Pupils have about Teaching Mathematics
35th Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education (PME 35)
Özet bildiri Uluslararası
-
Türkiye ve İngiltere deki İlköğretim Öğretmenlerinin Hizmet öncesi Okul Uygulamaları Eğitiminin Karşılaştırılması
20. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, Burdur: Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
Özet bildiri Ulusal
-
Teaching practices Evaluation of Chemistry Graduates Attending Teacher Training Courses
I. International Congress on Curriculum and Instruction, Eskişehir: Anadolu University, Turkey,
Özet bildiri Uluslararası
-
Collaboration of Peers in Doing Mathematical Operations
I. International Congress on Curriculum and Instruction, Eskişehir: Anadolu University
Özet bildiri Uluslararası
-
Teachers and Primary Schools Pupils Voices
European Educational Research Association European Conference on Educational Research (EERA-ECER),
Özet bildiri Uluslararası
Kitap / Kitap Bölüm
-
İLKOKULDA ÇOCUKLARLA FELSEFE EĞİTİMİ (P4C) VE UYGULAMALARI
Eğiten Yayınevi
Bölüm(ler) Uluslararası
-
Eğitim Ekonomisi
Eğitim Yayınevi
Bölüm(ler) Uluslararası
-
Eğitimde Ahlak ve Etik
Eğiten Yayıncılık
Bölüm(ler) Uluslararası
-
Sınıf Öğretmenleri ve Adayları için Hayat Bilgisi Öğretimi
Anı Yayıncılık
Bölüm(ler) Uluslararası
-
Eğitimde Araştırma Yöntemleri
Pegem Akademi
Bölüm(ler) Uluslararası
-
Yabancılara Türkçe Öğretimi
Eğitim Yayınevi
Bölüm(ler) Uluslararası
-
Öğretim İlke ve Yöntemleri
Eğiten Yayınevi
Bölüm(ler) Uluslararası
-
SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETİMİNE YENİ BİR BAKIŞ
Eğiten Yayınevi
Bölüm(ler) Uluslararası
-
Karakter, Değer ve Ahlak Eğitimi
Nobel Akademik Yayıncılık
Bölüm(ler) Uluslararası
-
Sosyal Bilgiler Öğretimi
Anı Yayıncılık
Bölüm(ler) Uluslararası
-
Sosyal Bilgiler Öğretimi
Anı Yayıncılık
Bölüm(ler) Uluslararası
-
Eğitimde Araştırma Yöntemleri
Eğiten Yayınevi
Bölüm(ler) Uluslararası
-
Öğretim Stratejileri
Anı Yayıncılık
Bölüm(ler) Uluslararası
-
Öğretim İlke ve Yöntemleri
EĞİTEN
Bölüm(ler) Uluslararası
-
Öğretim İlke ve Yöntemleri
Eğiten
Bölüm(ler) Uluslararası
-
Sınıf ve Sosyal Bilgiler Öğretmenleri ve Adayları için Sosyal Bilgiler Öğretimi
Anı
Bölüm(ler) Uluslararası
-
Etkili İletişim
Pegem Akademi
Bölüm(ler) Uluslararası
-
Sınıf ve Sosyal Bilgiler Öğretmenleri ve Adayları için Sosyal Bilgiler Öğretimi
Anı
Bölüm(ler) Uluslararası
-
ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ
EĞİTEN YAYINEVİ
Bölüm(ler) Uluslararası
-
Öğretmenler ve Öğretmen Adayları için Sosyal Bilgiler eğitimine Giriş: Kavramlar, Yaklaşımlar, Etkinlikler
Anı
Bölüm(ler) Uluslararası
-
Sınıf Öğretmenleri ve Adayları için Hayat Bilgisi Öğretimi
Anı
Bölüm(ler) Uluslararası
-
Etkili İletişim
PEGEM YAYINEVİ
Bölüm(ler) Uluslararası
Projeler ve Patentler
Projeler
-
1 Uygulama Okullarındaki Personeli Bilgilendirme Projesi UOPBP
Yönetici BAP
-
2 "Nesiller Boyu Güven Bize Emanet"
Araştırmacı Diğer kamu kuruluşları (Yükseköğretim Kurumları hariç)
-
3 Farkındayım Aldanmam Güvenli Hayat ve Güvenli Gelecek için Çocuk ve Gençler Sosyal Koruma ve Destek Programı İşbirliği ve Koordinasyonuna İlişkin Proje Çalışması ÇOGEP
Araştırmacı Diğer kamu kuruluşları (Yükseköğretim Kurumları hariç)
Sanatsal Faaliyetler
Ödüller
Tez Danışmanlığı
-
Sosyal bilgiler dersinin Toulmin Tartışma Modeli'ne dayalı öğretimi
Eğitim Bilimleri Enstitüsü İlköğretim Ana Bilim Dalı