Doç. Dr.
SİBEL DURU
EĞİTİM FAKÜLTESİ >> EĞİTİM BİLİMLERİ >> EĞİTİMİN FELSEFİ, SOSYAL VE TARİHİ TEMELLERİ
YÖK AKADEMİK ORCID: 0000-0002-8152-8610Eğitim Bilgileri
-
2002 - 2006 Doktora
Indiana University Bloomington
Curriculum and Instruction
-
2001 - 2002 Yüksek Lisans
University of Missouri-Columbia
CURRİCULUM AND INSTRUCTION
-
1989 - 1993 Lisans
DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ
BUCA EĞİTİM FAKÜLTESİ
Araştırma Alanları
-
Eğitim Bilimleri Temel Alanı
Eğitim Bilimleri
Mesleki Deneyim
-
2018 - DOÇENT
PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ EĞİTİM BİLİMLERİ BÖLÜMÜ
EĞİTİMİN FELSEFİ, SOSYAL VE TARİHİ TEMELLERİ ANABİLİM DALI
Üniversite Dışı Deneyim
-
1997 - 1998
Yüzbaşı Şerafettin İlköğretim Okulu
Rehber Öğretmen
-
1995 - 1997
Karabağ Kasabası İlköğretim Okulu
Sınıf Öğretmeni
-
1993 - 1994
İzmir Büyük Dershane
Rehber Öğretmen
İdari Görevler
-
Anabilim Dalı Başkanı
Yurt İçi
PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ
-
Enstitü Müdür Yardımcısı
Yurt İçi
PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ
-
Erasmus Koordinatörü
Yurt İçi
PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ
Yayınlar ve Eserler
Makaleler
-
Procrastination Among Adults: The Role of Self-doubt, Fear of the Negative Evaluation, and Irrational/Rational Beliefs
Babes-Bolyai University
Özgün Makale Uluslararası
-
Pamukkale eleştirel düşünme becerisi ölçeği: geçerlik ve güvenirlik çalışması
International Journal of Assessment Tools in Education
Özgün Makale Ulusal
-
Entrance Characteristics, Motivations, University and Field Choices of Teacher Candidates
Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
Özgün Makale Uluslararası
-
Examination of 21st-Century Competencies and Skills of Graduates from the Perspective of Sector Representatives and Academicians
Journal of Qualitative Research in Education
Özgün Makale Uluslararası
-
İlkokul Ortaokul Öğrencileri ve Velilerin Ev Ödevlerine Yönelik Görüşleri
İlköğretim Online
Özgün Makale Uluslararası
-
İlkokul Ortaokul Öğrencileri ve Velilerin Ev Ödevlerine Yönelik Görüşleri
İlköğretim Online
Özgün Makale Uluslararası
-
Öğretmen Olmak: İlkokul Öğretmenlerinin Öğretimle ilgili (Yanlış) Kavramsallaştırmaları ve İnançları
PAU Eğitim Fakültesi Dergisi
Özgün Makale Uluslararası
-
Pre-service elementary education teachers’ beliefs about teaching and learning in TurkeypTürkiye’de sınıf öğretmenliği öğretmen adaylarının öğretme ve öğrenme ile ilgili inançları
Journal of Human Sciences
Özgün Makale Uluslararası
-
Ev Ödevleri Motivasyon Ölçeğinin Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması
Turkih Studies
Özgün Makale Uluslararası
-
Sınıf Öğretmenlerinin Öğretmen Öz Yeterlikleri İle Kaynaştırma Eğitimine İlişkin Yeterlik İnançlarının Karşılaştırılması
Ege Eğitim Dergisi
Özgün Makale Ulusal
-
A metaphor analysis of elementary student teachers conceptions of teacher in student and teacher centered context
EurasianJournal of Educational research
Özgün Makale Uluslararası
-
Yapılandırmacı ve Geleneksel Öğrenme Ortamlarının Öğretmen Adaylarının Eğitim İnançları Üzerine Etkisi
Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
Özgün Makale Uluslararası
-
Analysis of relationship among burout akademic achivement and self regulation
Educational Sciences: Theory & Practice
Özgün Makale Uluslararası
-
Öğretmen Adaylarında Öğrenme Stratejileri ve Bireysel Özelliklerin Akademik Başarıyı Öngörmedeki Rolü
EĞİTİM VE BİLİM
Özgün Makale Uluslararası
-
Tükenmişliğin Öğretmen Adayları Arasındaki Yaygınlığı Demografik Değişkenler ve Akademik Başarı ile İlişkisi
Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergis
Özgün Makale Ulusal
-
The experinces of Turkish faculty members graduated from the faculties of education in USA
AKADEMİK DİZAYN
Özgün Makale Ulusal
-
Üniversite Öğrencilerinde Akademik Erteleme Eğiliminin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi
Ege Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
Özgün Makale Ulusal
-
The influence on teacher identity and the suggestions for the new teacher identities
Euroasian Journal of Educational Research
Özgün Makale Uluslararası
Bildiriler
-
Üniversite Mezunlarında 21. Yüzyıl Becerilerinin Önemine İlişkin Öğretim Üyeleri ve İnsan Kaynakları Yöneticilerinin Değerlendirmeleri
VII EJER CONGRESS 2020
Özet bildiri Uluslararası
-
İlkokul Öğretmen-Veli ve Öğrencilerinin Ev Ödevlerine Yönelik Görüşleri
IV. EJER Congress
Özet bildiri Uluslararası
-
İlkokul Öğretmen-Veli ve Öğrencilerinin Ev Ödevlerine Yönelik Görüşleri
VIth International Educational Research Congress
Özet bildiri Uluslararası
-
Sınıf Öğretmenlerinin Öğretimle ilgili İnançları ve Yanlış Kavramsallaştırmaları
EJER CONGRESS 2015
Özet bildiri Uluslararası
-
Sınıf Öğretmeni Adaylarının Öğretmen Kavramına Yönelik Yanlış Kavramsallaştırmaları
EJER CONGRESS 2014
Özet bildiri Uluslararası
-
Akademik Erteleme Eğilimi Akademik Başarı İlişkisinde Akademik Özdeşleşme Ve Kişisel Sorumluluğun Rolü
XVIII EĞİTİM BİLİMLERİ KURULTAYI
Özet bildiri Ulusal
-
Öğretmen adaylarında Akademik Erteleme Eğiliminin Yordanmasında Öz Düzenleme Akademik Başarı ve Demografik Değişkenlerin Rolü
XVIII Eğitim Bilimleri Kurultayı
Özet bildiri Ulusal
-
Türkiye de Sınıf Öğretmenliği Ana Bilim Dalında Öğrenim Gören Öğretmen Adaylarının Öğretme ve Öğrenme ile İlgili İnançları
17. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi
Özet bildiri Ulusal
-
Akademik Erteleme Eğilimi Öğrenme ve Çalışma Stratejileri İlişkisi
IX ULUSAL Psikolojik Danışma ve Rehberlik Kongresi
Özet bildiri Ulusal
-
Üniversite Öğrencilerin Uyum Düzeylerinin Demografik Kişisel ve Sosyal Değişkenler Çerçevesinde İncelenmesi
IX Ulusal Psikolojik Danışma ve Rehberlik Kongresi
Özet bildiri Ulusal
-
Experiences of Turkish Faculty members Graduated from American Universities
the Annual Meeting of the Midwest Educational Research Association
Özet bildiri Uluslararası
Kitap / Kitap Bölüm
-
CATCH 21ST CENTURY SKILLS
Czech University of Life Sciences Prague Institute of Education and Communication
Bölüm(ler) Uluslararası
-
CATCH 21ST CENTURY SKILLS - Teaching Materials
Czech University of Life Sciences Prague Institute of Education and Communication
Bölüm(ler) Uluslararası
Projeler ve Patentler
Projeler
-
1 21st Century Skills: Changing the Approach to Teaching in Higher Education
Araştırmacı Avrupa Birliği
Sanatsal Faaliyetler
Ödüller
Tez Danışmanlığı
-
Sınıf öğretmenlerinin mesleki tükenmişlik düzeylerinin farklı değişkenlere göre incelenmesi
Eğitim Bilimleri Enstitüsü Temel Eğitim Ana Bilim Dalı
-
Sınıf öğretmenlerinin öğretmen öz yeterlikleri ile kaynaştırma eğitimine ilişkin yeterlik inançlarının karşılaştırılması
Eğitim Bilimleri Enstitüsü İlköğretim Ana Bilim Dalı