Doç. Dr.
ÖZEN YILDIRIM
EĞİTİM FAKÜLTESİ >> EĞİTİM BİLİMLERİ >> EĞİTİMDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
YÖK AKADEMİK ORCID: 0000-0003-2098-285XEğitim Bilgileri
-
2007 - 2012 Doktora
ANKARA ÜNİVERSİTESİ
EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ
-
2000 - 2006 Lisans
HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ
EĞİTİM FAKÜLTESİ
Araştırma Alanları
-
Eğitim Bilimleri Temel Alanı
Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme
Mesleki Deneyim
-
2020 - DOÇENT
PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ EĞİTİM BİLİMLERİ BÖLÜMÜ
EĞİTİMDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ANABİLİM DALI
-
2017 - 2020 DOKTOR ÖĞRETİM ÜYESİ
PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ EĞİTİM BİLİMLERİ BÖLÜMÜ
EĞİTİMDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ANABİLİM DALI
-
2013 - 2017 DOKTOR ÖĞRETİM ÜYESİ
NİĞDE ÖMER HALİSDEMİR ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ EĞİTİM BİLİMLERİ BÖLÜMÜ
EĞİTİMDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ANABİLİM DALI
-
2007 - 2012 ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ
ANKARA ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM BİLİMLERİ FAKÜLTESİ EĞİTİM BİLİMLERİ BÖLÜMÜ
EĞİTİMDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ANABİLİM DALI
Üniversite Dışı Deneyim
-
2017 -
MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI
Ölçme ve Değerlendirme Uzmanı
-
2019 -
MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI
Ölçme ve Değerlendime Uzmanı
-
2020 -
MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI
Derskitabı ölçme ve değerlendirme uzmanı
-
2020 -
EPDAD Öğretmenlik Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği
Ölçme ve değerlendirme komisyonu başkan yardımcısı
İdari Görevler
-
Anabilim Dalı Başkanı
Yurt İçi
PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ
-
Komisyon Üyeliği
Yurt İçi
PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ
-
Komisyon Üyeliği
Yurt İçi
ANKARA ÜNİVERSİTESİ
Yayınlar ve Eserler
Makaleler
-
Eğitim Fakültesi Öğrencilerinin Mesleki Tutumlarının Ölçümü: Pamukkale Öğretmen ve Psikolojik Danışman Adayı Formları
Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
Özgün Makale Uluslararası
-
The Mediating Effect of Work-Life Balance in the Relationship Between Job Stress and Career Satisfaction
Eurasian Society of Educational Research
Özgün Makale Uluslararası
-
Inside the black box: do teachers practice assessment as learning?
International Journal of Assessment Tools in Education
Özgün Makale Uluslararası
-
Milli Eğitim Bakanlığı Tarafından Yayınlanan Test Maddelerinin Madde Yazım İlkelerine Uygunluğunun İncelenmesi
Boğaziçi Üniversitesi Eğitim Dergisi
Özgün Makale Uluslararası
-
Kırsal-Kent Başarı Farkını Açıklayan Öğrenci ve Okul Özellikleri: TIMSS 2019 Analizi
Boğaziçi Üniversitesi Eğitim Dergisi
Özgün Makale Uluslararası
-
Pamukkale critical thinking skill scale: a validity and reliability study
İnternational Journal of Assessment Tools
Özgün Makale Uluslararası
-
Indirect effect of Socioeconomic Status on Immigrant Students’ Science Performance through Science Dispositions: A Multilevel Analysis
Education and Urban Society
Özgün Makale Uluslararası
-
Testing Bidirectional Relationship between Reading and Writing Skills
The International Journal of Progressive Education -IJPE
Özgün Makale Uluslararası
-
İLKOKUL VE ORTAOKUL ÖĞRETMENLERİNİN DERS PLANLAMA YETERLİKLERİNİN İNCELENMESİ
Milli Eğitim Dergisi
Özgün Makale Uluslararası
-
Yazılı Anlatım Becerilerinin Değerlendirilmesi İçin Dereceli Puanlama Anahtarı Geliştirme Çalışması
Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
Özgün Makale Uluslararası
-
Detecting Gender Differences in PISA 2012 Mathematics Test with Differential Item Functioning
International Education Studies
Özgün Makale Uluslararası
-
Direct and Indirect Effects of Learning Strategies and Reading Enjoyment onPISA 2009 Reading Performance
Eurasian Journal of Educational Research
Özgün Makale Uluslararası
-
Testing Measurement Invariance of Academic Self-Efficacy Scale for Singapore, Spain and Turkey
Journal of Education in Science, Environment and Health
Özgün Makale Uluslararası
-
Öğretmenler Etik Davranıyor mu? Öğretmenlerin Meslektaşları Hakkındaki Algılarının İncelenmesi
Journal of Computer and Education Research
Özgün Makale Ulusal
-
Development of the rubric self-efficacy scale
International Journal of Assessment Tools in Education
Özgün Makale Uluslararası
-
Development of the rubric self-efficacy scale
International Journal of Assessment Tools in Education
Özgün Makale Ulusal
-
Okul ortamlarının okuduğunu anlama performansı üzerinde etkisinin ülkeler arası incelenmesi
International Journal of Human Science
Özgün Makale Uluslararası
-
Okulda ve okul dışında bilgi ve iletişim teknolojilerinin kullanımının öğrencilerin PISA 2012 performansıyla ilişkisinin incelenmesi
Kastamonu Eğitim Fakültesi Dergisi
Özgün Makale Ulusal
-
Changes in students social interactions between the period prior and the period of preparation for the university entrance exam
Pakistan Journal of Statistics
Özgün Makale Uluslararası
-
The science teacher s opinions about using performance assessment in elementary science education
International Journal of Elementary Education
Özgün Makale Uluslararası
-
The examination of teacher and student effectiveness at TIMSS 2011 science and math scores using multi level models
Pakistan Journal of Statistics
Özgün Makale Uluslararası
-
The predictors of elementary school teacher s attitudes towards rubric
Education and Science
Özgün Makale Uluslararası
-
The opinions of mathematics teachers on homework and in class assessment TIMSS 1999 and TIMSS 2007 periods
Education and Science
Özgün Makale Uluslararası
-
İlköğretim 5 sınıf öğrencilerinin okuduğunu anlamada başarılı olup olmama durumlarının kestirilmesinde etkili olan değişkenlerin incelenmesi
Eğitimde ve Psikolojide Ölçme ve Değerlendirme Dergisi
Özgün Makale Ulusal
-
The investigation of 5th gradeTurkish students comprehension scores according to different variables
International Journal of Educational and Pedagogical Sciences
Özgün Makale Uluslararası
-
Öğretmenlerin dereceli puanlama anahtarlarına ilişkin tutum ölçeği geliştirme çalışması
Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
Özgün Makale Ulusal
Bildiriler
-
Öğretmenlerin Meslektaşları Hakkındaki Mesleki Etik Davranış Eğilim Algılarının İncelenmesi
VI. International EJER Congress
Özet bildiri Uluslararası
-
Öğretmenlik Mesleği Yeterlik Algısı Ölçeği
ıı. International Symposium of Academic Studies in Education and Culture
Özet bildiri Uluslararası
-
Gender Differences in Science Achievement: Multilevel Comparison Among Top Achieving Countries in PISA 2015
International Humanities and Educational Sciences Congress
Özet bildiri Uluslararası
-
Teacher and school factors on teacher’s job satisfaction for Sapin and Finland. Evidence from TALIS 2013
9th Annual International Conferance on Education and New Learning Technologies
Özet bildiri Uluslararası
-
Çocuklar için seçilecek yazınsal nitelikli metinlerin belirlenmesine dönük bir dereeli puanlama anahtarı (Rubrik) önerisi (10-12 yaş düzeyi)
IV. Uluslararası Avrasya Eğitim Araştırmaları Kongresi
Özet bildiri Uluslararası
-
PISA 2015 fen bilimleri öz yeterlik ölçeğninin ölçme değişmezliğinin İspanya, Singapur ve Türkiye için incelenmesi
II. International Research Congress on Social Sciences
Özet bildiri Uluslararası
-
PISA 2012 Matematik Testinde Farklılaşan Madde Fonksiyonunun ve Kaynaklarının Genelleştirilmiş Hiyerarşik Doğrusal Modellerle Belirlenmesi
III. International Eurasian Educational Research Congress
Özet bildiri Uluslararası
-
Farklı Okul Ortamlarının Okuduğunu Anlama Performansı Üzerinde Etkisi PISA 2009 Hollanda, Kore ve Türkiye Karşılaştırması
II. International Eurasian Educational Research Congress
Özet bildiri Uluslararası
-
Fostering vocabulary knowledge through book reading and play
NAEYC’s 2014 National Institute for Early Childhood Professsional Development
Özet bildiri Uluslararası
-
Öğrenci ve Öğretmen Özelliklerinin TIMSS 2011 Fen ve Matematik Performansına Etkilerinin İncelenmesi
I. International Eurasian Educational Research Congress
Özet bildiri Uluslararası
-
CHANGES IN STUDENTS’ SOCIAL INTERACTIONS BETWEENTHE PERIOD PRIOR TO AND THE PERIOD OF PREPARATIONFOR THE UNIVERSITY ENTRANCE EXAM
I. International Eurasian Educational Research Congress
Özet bildiri Uluslararası
-
Okulda ve Okul Dışında Bilgi ve İletişim Teknolojilerinin Kullanımının Öğrencilerin PISA 2012 Performansıyla İlişkisinin İncelenmesi
8 th International Computer and Instructional Thecnologies Symposium
Özet bildiri Uluslararası
-
Determining the distinctive characteristics of preservice teachers who willingly or unwillingly prefer their undergraduate programme
5th World Conference on Educational Sciences - WCES 2013
Tam metin bildiri Uluslararası
-
The effects of approaches to learning on student’s reflective and evaluative reading performance in Turkey:The results from PISA 2009
5th World Conference on Educational Sciences - WCES 2013
Tam metin bildiri Uluslararası
-
Öğrencilerin Okuduğunu Anlamalarında Üst düzey Düşünme Becerilerine Göre Sınıflandırmasını Etkileyen Değişkenler
6. Türkçenin Eğitimi ve Öğretimi Kurultayı
Özet bildiri Uluslararası
-
İlköğretim 4. ve 7. sınıf Öğrencilerinin Okuduğunu Anlama Becerileri Üzerinde Etkili Olan Değişkenler
5. Uluslalarası Türkçenin Eğitimi ve Öğretimi Kurultayı
Özet bildiri Uluslararası
-
TIMSS 2007 Uygulamasında Türk Öğrencilerin Matematik Başarılarında Etkili Olan Sınıf Özellklerinin İncelenmesi
International Conference on New Horizons in Education
Tam metin bildiri Uluslararası
-
The factors that predict the frequency of activities developing students’ listening comprehension skills
4th Word Conference on Educational Science
Tam metin bildiri Uluslararası
-
Öğrenme Stratejileri ve Okumaktan Zevk Almanın Öğrencilerin PISA 2009Okuduğunu Anlama Başarıları Üzerindeki Doğrudan ve Dolaylı Etkilerinin İncelenmesi
III. Ulusal Eğitimde ve Psikolojide Ölçme ve Değerlendirme Kongresi
Özet bildiri Ulusal
-
Sınıf Öğretmeni Adaylarının Yüksek Öğretime Yerleşmelerinde Ortaöğretim Eğitiminin Yeterliliğine İlişkin Görüşlerinin İncelenmesi
11. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu
Özet bildiri Ulusal
-
The teachers’views about the use of performance taks
9th International Conference European Science Education Research Association
Özet bildiri Uluslararası
-
A study on the primary school teachers’ attitudes towards rubrics with reference to different variables
World Conference on Educational Science
Tam metin bildiri Uluslararası
-
İlköğretim 5. Sınıf Öğrencilerinin Okuduğunu ve Dinlediğini Anlama Puanlarının Farklı Bilişsel Düzeylere Göre İncelenmesi
III. Uluslalarası Türkçenin Eğitimi ve Öğretimi Kurultayı
Özet bildiri Uluslararası
-
Eğitim Bilimleri Enstitülerinde Tamamlanmış Yüksek Lisans Tezlerinin Ölçme ve Değerlendirme Terminolojisinin Kullanımı ve Bir Örnekliği Açısından İncelenmesi
II. Ulusal Eğitimde ve Psikolojide Ölçme ve Değerlendirme Kongresi
Tam metin bildiri Ulusal
-
The comparison of the views of teachers with positive and negative attitudes towards rubrics
World Conference on Learning, Teaching Administration
Tam metin bildiri Uluslararası
-
Examination of data analyses used for master s theses in educational sciences
World Conference on Learning, Teaching Administration
Tam metin bildiri Uluslararası
-
the Investigation of 5th grade Turkish student’s Comprehension Scores According to different variables
International Conference on Behavioral, Cognitive, Education and Psychological Science
Özet bildiri Uluslararası
-
İlköğretim 5 Sınıf Öğrencilerinin Okuduğunu Anlama ve Yazılı Anlatım Becerileri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi
19. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı
Özet bildiri Ulusal
-
Eğitim Bilimleri Enstitülerinde Tamamlanmış Lisansüstü Tezlerin Bilimsel Yöntemin Aşamalarına Uygunluğunun İncelenmesi
IV. Lisansüstü Eğitim Sempozyumu
Tam metin bildiri Ulusal
-
5. sınıf öğrencilerin okuduğunu ve dinlediğini anlamalarını etkileyen faktörler
II. Uluslararası Türkçenin Eğitimi ve Öğretimi Sempozyumu
Özet bildiri Uluslararası
-
İlköğretim Öğretmenlerin Dereceli Puanlama Anahtarlarına Yönelik Tutumlarını Yordayan Faktörler
18. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı
Özet bildiri Ulusal
-
Content Analysis of Specified Concepts in The Education of Democracy and Civil Liberties Course Book
WCCI 13th World Conference in Education
Tam metin bildiri Uluslararası
-
Ölçme ve Değerlendirme Dersine Yönelik Öğrenci Tutumlarının Belirlenmesi
I. Ulusal Eğitimde ve Psikolojide Ölçme ve Değerlendirme Kongresi
Tam metin bildiri Ulusal
Kitap / Kitap Bölüm
-
Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme
Lisans Yayın evi
Tümü Ulusal
-
Developments in educational sciences
St. Kliment Ohridski University Press: Sofia
Bölüm(ler) Uluslararası
-
Current advances in education
St. Kliment Ohridski University Press: Sofia
Bölüm(ler) Uluslararası
-
Türkçe eğitiminde kuramsal ve uygulamalı çalışmalar
Ankara: Pegem Akademi
Bölüm(ler) Ulusal
-
Organizing and Improving School Environment
Athens: Athiner
Bölüm(ler) Uluslararası
-
Türkçe Öğretiminde Güncel Çalışmalar
MERSİNÜNİVERSİTESİ YAYINLARI Ankara: Şafak Matbaası.
Bölüm(ler) Ulusal
-
Türkçenin Öğretimi Üzerine Çalışmalar
İzmir: Dokuz Eylül Üniversitesi Matbaası
Bölüm(ler) Ulusal
-
Theorical and Applied Researches on Turkish Language Teaching
Essen: Die Blau Eule
Bölüm(ler) Uluslararası
Projeler ve Patentler
Projeler
-
1 Öğretmen Yeterlikleri Üzerine Boylamsal Bir Araştırma: Pamukkale Üniversitesi Örneği
Araştırmacı Yükseköğretim Kurumları tarafından destekli bilimsel araştırma projesi
-
2 Okudugunu Anlama Becerilerinin Sürece Dayalı Izlenmesi ve Gelistirilmesi
Yürütücü Diğer kamu kuruluşları (Yükseköğretim Kurumları hariç)
-
3 ETKİLİ BİLİŞSEL İSTEKLENDİRİCİ ÖĞRETME TEKNİKLERİNDE FİZİK DENEYİNİN ÖNEMİNİN ARAŞTIRILMASI
Araştırmacı Yükseköğretim Kurumları tarafından destekli bilimsel araştırma projesi
-
4 Increasing Vocabulary in Preschoolers: Using Cognitive Science to Guide Pedagogy
Araştırmacı Diğer Resmi Kurum ve Kuruluşlar
-
5 Eğitim Bilimleri Enstitülerinde Tamamlanmış Lisansüstü Tezlerin İncelenmesi
Araştırmacı Yükseköğretim Kurumları tarafından destekli bilimsel araştırma projesi