Doç. Dr.
EMEL TOK
EĞİTİM FAKÜLTESİ >> TEMEL EĞİTİM >> OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİ
YÖK AKADEMİK ORCID: 0000-0001-5970-8693Eğitim Bilgileri
-
2002 - 2008 Doktora
MARMARA ÜNİVERSİTESİ
EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ
-
1998 - 2002 Yüksek Lisans
PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ
EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ
-
1993 - 1997 Lisans
PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ
EĞİTİM FAKÜLTESİ
Araştırma Alanları
-
Eğitim Bilimleri Temel Alanı
Okul Öncesi Eğitimi
Mesleki Deneyim
-
2023 - DOÇENT
PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ TEMEL EĞİTİM BÖLÜMÜ
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİ ANABİLİM DALI
-
2018 - DOKTOR ÖĞRETİM ÜYESİ
PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ TEMEL EĞİTİM BÖLÜMÜ
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİ ANABİLİM DALI
-
2011 - YARDIMCI DOÇENT
PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ TEMEL EĞİTİM BÖLÜMÜ
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİ ANABİLİM DALI
-
2009 - 2011 ÖĞRETİM GÖREVLİSİ
PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ TEMEL EĞİTİM BÖLÜMÜ
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİ ANABİLİM DALI
-
2008 - 2009 ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ
PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ TEMEL EĞİTİM BÖLÜMÜ
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİ ANABİLİM DALI
-
2002 - 2008 ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ
MARMARA ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ
-
1999 - 2002 ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ
PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ TEMEL EĞİTİM BÖLÜMÜ
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİ ANABİLİM DALI
Üniversite Dışı Deneyim
-
1997 - 1999
MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI
ÖĞRETMEN
İdari Görevler
-
Bölüm Başkan Yardımcısı
Yurt İçi
PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ
-
Arş. Uyg. Merkezi Müdür Yardımcısı
Yurt İçi
PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ
-
Bölüm Başkan Yardımcısı
Yurt İçi
PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ
Yayınlar ve Eserler
Makaleler
-
Early Childhood Teachers’ Roles in Fostering Creativity Through Free Play
International Journal of Early Years Education
Özgün Makale Uluslararası
-
Pre-Service Preschool Teachers' Metacognitive Awareness and Creative Thinking Domains
Shanlax International Journal of Education
Özgün Makale Uluslararası
-
60- 72 Aylık Çocukların Öz-Düzenleme Becerileri, Sosyal Yetkinlik Davranışları Ve Problem Çözme Becerileri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi
Uluslararası Avrasya Sosyal Bilimler Dergisi
Özgün Makale Ulusal
-
Okul Öncesi Öğretmen Adaylarının Soruna İlişkin Algıları ve Yönelimleri
Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi
Özgün Makale Ulusal
-
World-known Preschool Education Models from the Perspectives of Preservice Preschool Teachers
International Online Journal of Educational Sciences
Özgün Makale Uluslararası
-
Okul Öncesi Öğretmen Adaylarında Bilişötesi Farkındalık: Benlik Saygısı ve Genel Özyeterliğin Rolü
İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
Özgün Makale Ulusal
-
Düşüncelerim Doğada Yeşeriyor...
Hedef Cs Çocuk
Derleme Makale Ulusal
-
Okul Öncesi Öğretmen Adaylarının Oyuna İlişkin Algıları: Metafor Analizi Örneği
Kastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi
Özgün Makale Ulusal
-
Okul Öncesi Öğretmen Adaylarının Yaratıcılık Kavramına İlişkin Algılarının Metafor Analizi Yoluyla İncelenmesi
International Journal of New Trends in Arts, Sports and Science Education
Özgün Makale Uluslararası
-
Düşünme Becerileri Eğitiminin Okul Öncesi Öğretmen Adaylarının Yaratıcı Düşünme Becerilerine Etkisi
Eğitim ve Bilim
Özgün Makale Uluslararası
-
Düşünme Becerileri Eğitim Programının Okul Öncesi Öğretmen Adaylarının Düşünme Becerilerine İlişkin Görüşlerine Etkisi
E-Journal of New World Sciences Academy: Education Sciences
Özgün Makale Ulusal
-
Başarılı Zeka Kuramına Dayalı Eğitim Uygulamaları
Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi
Derleme Makale Ulusal
-
Düşünme Becerileri Eğitiminin Eleştirel Düşünme ve Problem Çözme Becerilerine Etkisi
Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
Özgün Makale Ulusal
-
Okul Öncesi 1. Sınıf Öğretmen Adaylarının Düşünme İhtiyaçları ve Düşünme İhtiyacına Yönelik Görüşleri (Pamukkale Üniversitesi Örneği) The Need For Cognition Of Preschool Prospective Teachers and Their Views On The Need For Cognition (The Case Of Pamukkale University)
Uluslararası İnsan Bilimleri Dergisi ( International Journal of Human Sciences)
Özgün Makale Ulusal
Bildiriler
-
Okul Öncesi Öğretmen Adaylarının Soruna İlişkin Algılarının ve Yönelimlerinin İncelenmesi
III.INES Uluslararası Eğitim ve Sosyal Bilimler Kongresi
Özet bildiri Uluslararası
-
Okul Öncesi Öğretmen Adaylarının Gözünden Dünyada Uygulanan Okul Öncesi Eğitim Modelleri
5. Uluslararası Okul Öncesi Eğitim Kongresi
Özet bildiri Uluslararası
-
Okul Öncesi Öğretmen Adaylarının Oyuna İlişkin Algılarının Metafor Analizi Yoluyla İncelenmesi
9. Uluslararası Balkan Eğitim ve Bilim Kongresi
Özet bildiri Uluslararası
-
Okul Öncesi Öğretmen Adaylarının Yaratıcılık Kavramına İlişkin Algılarının Metafor Analizi Yoluyla İncelenmesi
International Conference on Primary Education
Özet bildiri Uluslararası
-
Men as Preschool Teachers Their Occupational View and Perceptions of Students and Parents
The European Conference on Educational Research
Özet bildiri Uluslararası
-
The Opinions Of Preschool Teacher Candidates About Creative Thinking
Cyprus International Conference on Educational Research
Tam metin bildiri Uluslararası
-
Okul Öncesi Öğretmen Adaylarının Problem Çözmeye Dayalı Eğitimlerinin Değerlendirilmesi
Ulusal Okul Öncesi Eğitim Kongresi
Özet bildiri Ulusal
-
Evaluation of a Creative Thinking Training Program for Preschool Teacher Candidates
International Conference on Educational Science
Tam metin bildiri Uluslararası
-
Okul Öncesi Eğitimi Öğretmenliği Ana Bilim Dalı Öğrencilerinin Uygulamada Karşılaştıkları Sorunlar
II. Uluslararası Okul Öncesi Eğitim Kongresi
Tam metin bildiri Uluslararası
-
Okul Öncesi Öğretmen Adaylarının Çoklu Zekâ Alanlarının ve Öğrenme Stillerinin İncelenmesi
II. Uluslararası Okul Öncesi Eğitim Kongresi
Tam metin bildiri Uluslararası
-
İlköğretim Bölümü Öğretmen Adaylarının Düşünme İhtiyacı Düzeylerinin İncelenmesi
14. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi
Tam metin bildiri Ulusal
-
Çocuk Yetiştirmede Karşılaşılan Sorunlar
I. Uluslararası Okul Öncesi Eğitim Kongresi
Tam metin bildiri Uluslararası
-
Çivril İlçesi Eğitim Sorunları Araştırması
Dünden Bugüne Çivril Sempozyumu
Tam metin bildiri Ulusal
Kitap / Kitap Bölüm
-
Okul Öncesi Eğitime Giriş
Nobel Yayıncılık
Bölüm(ler) Ulusal
-
Erken Çocukluk Eğitimine Giriş
Hedef CS Yayıncılık
Bölüm(ler) Ulusal
-
Erken Çocukluk Eğitimine Giriş
Hedef CS yayıncılık
Bölüm(ler) Ulusal
-
Okul Öncesi/ İlkokul Çocukları için Sosyal Bilgiler Öğretimi
Nobel Yayıncılık
Bölüm(ler) Ulusal
-
Erken Çocukluk Dönemine Derinlemesine Bir Bakış
ÖzgünKök Yayıncılık
Bölüm(ler) Ulusal
-
Okulöncesi Çocuk ve...
Nobel Yayıncılık
Bölüm(ler) Ulusal
Projeler ve Patentler
Projeler
-
1 Erken Çocuklukta Sürdürülebilir Sosyal Duygusal Iyi Olusu Desteklemek Için Bir Anaokulu Modeli Önerisi
Araştırmacı -Tübitak 1001
-
2 Öğretmenden Çocuğa: Okul Öncesi Dönemde Öz-Düzenleme Becerilerini Destekleme
Eğitmen TÜBİTAK PROJESİ
-
3 Erken Çocukluk Eğitiminde Dijital Oyunun Etkili Kullanımı
Eğitmen TÜBİTAK PROJESİ
Sanatsal Faaliyetler
Ödüller
Tez Danışmanlığı
-
Okul Öncesi Öğretmenlerinin Sürdürülebilir Gelişime Yönelik Tutumları ile Sorun Çözme Becerileri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi
Eğitim Bilimleri Enstitüsü Temel Eğitim Ana Bilim Dalı
-
60-72 aylık çocukların duygusal zeka ve psikolojik iyi oluş düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi
Eğitim Bilimleri Enstitüsü Temel Eğitim Ana Bilim Dalı
-
60- 72 aylık çocukların öz-düzenleme becerileri, sosyal yetkinlik davranışları ve problem çözme becerileri arasındaki ilişkinin incelenmesi
Eğitim Bilimleri Enstitüsü Temel Eğitim Ana Bilim Dalı
-
Artırılmış gerçeklik uygulamalarına yönelik eğitim programının okul öncesi öğretmen adaylarının tutum ve görüşlerine etkisi
Eğitim Bilimleri Enstitüsü Temel Eğitim Ana Bilim Dalı