Doç. Dr.
SEVAL KULA KARTAL
EĞİTİM FAKÜLTESİ >> EĞİTİM BİLİMLERİ >> EĞİTİMDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
YÖK AKADEMİK ORCID: 0000-0002-3018-6972Eğitim Bilgileri
-
2014 - 2018 Doktora
ANKARA ÜNİVERSİTESİ
EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ
-
2012 - 2014 Yüksek Lisans
ANKARA ÜNİVERSİTESİ
EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ
-
2007 - 2011 Lisans
ORTA DOĞU TEKNİK ÜNİVERSİTESİ
EĞİTİM FAKÜLTESİ
Araştırma Alanları
-
Eğitim Bilimleri Temel Alanı
Eğitim Bilimleri
Mesleki Deneyim
-
2018 - 2022 ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ
PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ EĞİTİM BİLİMLERİ BÖLÜMÜ
EĞİTİMDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ANABİLİM DALI
-
2012 - 2018 ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ
ANKARA ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM BİLİMLERİ FAKÜLTESİ
Üniversite Dışı Deneyim
-
2017 - 2018
Duquesne University, Pennysylvania, Pittsburgh, Amerika Birleşik Devletleri
Research Scholar
-
2013 - 2013
Windesheim University, Zwolle, Hollanda
Student Researcher
-
2011 - 2012
MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI
İngilizce Öğretmeni
İdari Görevler
Yayınlar ve Eserler
Makaleler
-
ÖLÇEKLERDE İFADE ETKİSİNİN FARKLI BOYUTLULUK ANALİZLERİYLE İNCELENMESİ
Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
Özgün Makale Ulusal
-
Classroom Assessment: The Psychological and Theoretical Foundations of the Formative Assessment
International Journal of Assessment Tools in Education
Derleme Makale Uluslararası
-
Milli Eğitim Bakanlığı Tarafından Yayınlanan Test Maddelerinin Madde Yazım İlkelerine Uygunluğunun İncelenmesi
Boğaziçi University Journal of Education
Özgün Makale Ulusal
-
The comparison of the dimensionality results provided by the automated item selection procedure and DETECT analysis
International Journal of Assessment Tools in Education
Özgün Makale Uluslararası
-
Examining the Dimensionality and Monotonicity of an Attitude Dataset based on the Item Response Theory Models
International Journal of Assessment Tools in Education
Özgün Makale Uluslararası
-
Examining Scale Items in Terms of Method Effects Based on the Bifactor Item Response Theory Model
Kastamonu Eğitim Dergisi
Özgün Makale Ulusal
-
Uluslararası Test Standartlarının ve Yönergelerinin Sistematik ve Karşılaştırmalı İncelenmesi
OPUS Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi
Derleme Makale Ulusal
-
Scoring Methods for Multiple Choice Tests: How does the Item Difficulty Weighted Scoring Change Student’s Test Results?
Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
Özgün Makale Ulusal
-
Öğretmen Yapımı Bir Testteki Maddelerin Değişen Madde Fonksiyonu Bağlamında İncelenmesi
Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
Özgün Makale Uluslararası
-
Analyzing Dimensionality of the Academic Motivation Scale Based on the Item Response Theory Models.
Eurasian Journal of Educational Research
Özgün Makale Uluslararası
-
Examining Factors for the Academic Motivation Based on the Confirmatory, the Exploratory and the Bifactor Exploratory Structural Equation Models
International Journal of Progressive Education
Özgün Makale Uluslararası
-
Examining the Willingness of Turkish Teachers for Vocational Development in Educational Assessment in Terms of Different Variables
Journal of Educational Issues
Özgün Makale Uluslararası
-
PISA 2012 Okuduğunu Anlama Testine Verilen Yanıtların Boyutluluğunun İki Faktör Modeline Dayalı Olarak İncelenmesi
Ege Eğitim Dergisi
Özgün Makale Ulusal
-
The Prominent Student Competences of the 21st Century Education and The Transformation of Classroom Assessment
International Journal of Progressive Education
Derleme Makale Uluslararası
-
Examining the Relationships Among School Engagement, Quality of School Life and Academic Achievement of University Students
Electronic International Journal of Education, Arts, and Science
Özgün Makale Uluslararası
-
Identifying the Relationships Between Perseverance, Opennessto Problem Solving, and Academic Success in PISA 2012 Turkey
Journal of Educational Sciences Research
Özgün Makale Uluslararası
-
Identifying the Relationships between Motivational Features of High andLow Performing Students and Science Literacy Achievement in PISA2015 Turkey
Journal of Education and Training Studies
Özgün Makale Uluslararası
-
Geçerlik Kavramının Tarihsel Gelişimi ve Güvenirlikte En Çok Tercih Edilen Yöntem Cronbach Alfa Katsayısı
Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
Derleme Makale Ulusal
-
Ölçekleme Yaklaşımlarının Madde ve Birey Sıralamaları Açısından Karşılaştırılması
Eğitimde ve Psikolojide Ölçme ve Değerlendirme Dergisi
Özgün Makale Ulusal
Bildiriler
-
Teachers' Open-Ended Reading Comprehension Question Writing Skills
IXth International Eurasian Educational Reseacrh Congress
Özet bildiri Ulusal
-
Milli Eğitim Bakanlığı Tarafından Yayınlanan Test Maddelerinin Madde Yazım İlkelerine Uygunluğunun İncelenmesi
EĞİTİMDE ÖLÇME DEĞERLENDİRME UYGULAMALARI ULUSAL KONGRESİ
Özet bildiri Ulusal
-
21. YÜZYIL EĞİTİMİNDE ÖNE ÇIKAN ÖĞRENCİ YETERLİKLERİ, SINIF İÇİ ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ANLAYIŞININ DÖNÜŞÜMÜ VE GELECEĞİ
6. Uluslararası Eğitimde ve Psikolojide Ölçme ve Değerlendirme Kongresi
Özet bildiri Uluslararası
-
Yanıtlama Süreçlerine İlişkin Farklı Varsayımlara Dayanan Modellere Göre Kestirilen Madde Ayırt Ediciliklerinin İncelenmesi.
26. Uluslararası Eğitim Bilimleri Kongresi
Özet bildiri Uluslararası
-
PISA 2012 Türkiye Uygulamasında Öğrencilerin Matematik Başarıları ile Sosyoekonomik Düzeyleri Arasında Problem Çözmeye Açıklık ve Kararlılıklarının Aracılık Etkilerinin İncelenmesi.
26. Uluslararası Eğitim Bilimleri Kongresi
Özet bildiri Uluslararası
-
PISA 2012 Türkiye UygulamasındaKararlılık Problem Çözmeye Açıklık veAkademik Başarı Arasındaki İlişkilerin Belirlenmesi
V. Eğitimde ve Psikolojide Ölçme ve Değerlendirme Kongresi
Özet bildiri Ulusal
-
Okuma Becerisini Farklı Bilişsel Düzeylerde Ölçen Maddelerde Kullanılan OkumaStratejilerinin İncelenmesi
3.Uluslararası Avrasya Eğitim Araştırmaları Kongresi
Özet bildiri Uluslararası
-
TALIS 2008 Uygulamasında Öğretmenlerin Ölçme ve Değerlendirmeye İlişkin Mesleki Gelişim İhtiyaçlarının Gizil Sınıf Analiziyle İncelenmesi
3.Uluslararası Avrasya Eğitim Araştırmaları Kongresi
Özet bildiri Uluslararası
-
Üniversite Öğrencilerinin Okula Bağlılığı Okul Yaşam Kalitesi Algıları ve Akademik Başarıları Arasındaki İlişkilerin İncelenmesi
ULUSLARARASI ÇAĞDAŞ EĞİTİM ARAŞTIRMALARI KONGRESİ
Özet bildiri Uluslararası
-
Çok Kategorili Puanlanan Verilerde Değişen Madde Fonksiyonu Belirlemede Sıralı Lojistik Regresyon POLY-SIBTEST ve Parametre Kıyaslama Yöntemlerinin Karşılaştırılması.
International Conference on New Horizons in Education (INTE)
Özet bildiri Uluslararası
-
Yabancı Dille Öğretime İlişkin Tutum Ölçeği Geliştirilmesi
. Eğitimde ve Psikolojide Ölçme ve Değerlendirme Kongresi
Özet bildiri Ulusal
Kitap / Kitap Bölüm
-
Eğitimde Araştırma Yöntemleri ve Proje Hazırlama
Vizetek
Bölüm(ler) Uluslararası
-
Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme
Nobel
Bölüm(ler) Uluslararası
-
Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme
Lisans Yayıncılık
Tümü Uluslararası
-
Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme/Editör
Lisans Yayıncılık
Tümü Uluslararası
-
Sınıfınızda Üst Düzey Düşünme Becerilerini Nasıl Belirlersiniz?
Nobel
Bölüm(ler) Uluslararası
-
Okuduğunu Anlama Becerisinin Ölçülmesi ve Değerlendirilmesi
Ankara Üniversitesi Yayınları
Tümü Ulusal
Projeler ve Patentler
Projeler
-
1 Okuduğunu Anlama Becerilerinin Sürece Dayalı İzlenmesi ve Geliştirilmesi
Araştırmacı Diğer kamu kuruluşları (Yükseköğretim Kurumları hariç)
-
2 Okuduğunu Anlama Becerisinin Ölçülmesi ve Geliştirilmesi
Araştırmacı Diğer kamu kuruluşları (Yükseköğretim Kurumları hariç)
Sanatsal Faaliyetler
-
Gerçek Yaşam Durumlarına Dayalı (Otantik) Açık Uçlu Madde Yazma, Puanlama ve Geribildirim Verme
V. Eğitimde ve Psikolojide Ölçme ve Değerlendirme Kongresi
Diğer Ulusal