Doç. Dr.
AHMET EROL
EĞİTİM FAKÜLTESİ >> TEMEL EĞİTİM >> OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİ
YÖK AKADEMİK ORCID: 0000-0002-7538-952XEğitim Bilgileri
-
2016 - 2021 Doktora
PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ
EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ
-
2013 - 2016 Yüksek Lisans
PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ
EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ
-
2008 - 2012 Lisans
CELÂL BAYAR ÜNİVERSİTESİ
EĞİTİM FAKÜLTESİ
Araştırma Alanları
-
Eğitim Bilimleri Temel Alanı
Okul Öncesi Eğitimi
Mesleki Deneyim
-
2024 - DOKTOR ÖĞRETİM ÜYESİ
PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ TEMEL EĞİTİM BÖLÜMÜ
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİ ANABİLİM DALI
-
2024 - DOÇENT
PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ TEMEL EĞİTİM BÖLÜMÜ
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİ ANABİLİM DALI
-
2013 - 2024 ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ
PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ TEMEL EĞİTİM BÖLÜMÜ
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİ ANABİLİM DALI
İdari Görevler
Yayınlar ve Eserler
Makaleler
-
The Relationship Between Attitude Towards STEM Education, Self-Efficacy in STEM Education, and Constructivist Beliefs of Early Childhood Teachers
Journal for STEM Education Research
Özgün Makale Uluslararası
-
Failure Analysis and Continual Improvement in the Engineering Design Process: Teacher Roles in Children's Problem-Solving Processes
Education and Information Technologies
Özgün Makale Uluslararası
-
Devising an early childhood engineering habits of mind scale
Journal of Turkish Science Education
Özgün Makale Uluslararası
-
A qualitative case study about overuse of digital play at home
Current Psychology
Özgün Makale Uluslararası
-
The effect of STEAM education with tales on problem solving and creativity skills
European Early Childhood Education Research Journal
Özgün Makale Uluslararası
-
Metaverse/Meta-Education Belief Scale
Malaysian Online Journal of Educational Technology
Özgün Makale Uluslararası
-
Behavioral Self-Regulation Skills and the Teacher-Child Relationship in Early Childhood
International Journal of Contemporary Educational Research
Özgün Makale Uluslararası
-
Babaların Çocuklarına Yönelik Algısı: İlk Babalık Deneyimleri
Sosyal Politika Çalışmaları Dergisi
Özgün Makale Ulusal
-
Reflections of STEAM education on children according to early childhood and primary school teachers
International Journal on Social and Education Sciences (IJonSES),
Özgün Makale Uluslararası
-
STEAM Eğitimi Sürecinde Okula Hazır Oluş
Uluslararası Eğitim Bilimleri Dergisi
Özgün Makale Uluslararası
-
Sosyal Bilgiler Öğretmeni Adaylarına Yönelik STEAM Farkındalık Ölçeğinin Geliştirilmesi ve Öğretmen Adaylarının STEAM Farkındalıklarının Belirlenmesi
Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
Özgün Makale Uluslararası
-
Türkiye’de Erken Çocuklukta STEM Eğitimi: Araştırmalarda Eğilimler
Yaşadıkça Eğitim
Özgün Makale Uluslararası
-
Türkiye\u2019de Erken Çocuklukta STEM Eğitimi: Araştırmalarda Eğilimler
Yaşadıkça Eğitim
Özgün Makale Uluslararası
-
Erken Çocuklukta Bilimsel Süreç ile Öz-Düzenleme Becerileri Arasındaki İlişki
Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi Dergisi
Özgün Makale Uluslararası
-
Subjective well-being and fear of Covid-19 in teachers
Yıldız Journal of Educational Research
Özgün Makale Uluslararası
-
Children’s geometric skills: Any ties to self-regulation skills?
The Journal of Educational Research
Özgün Makale Uluslararası
-
Sınıf Öğretmenlerine Göre Göçmen Çocukların Kayıp Nesil Olmaları Altında Yatan Nedenler
Milli Egitim Bakanligi Milli Egitim Dergisi
Özgün Makale Uluslararası
-
Perception of Turkish Primary School Students towards Syrian Students: The Role of Educational Activities Integrated with Children’s Books
Shanlax International Journal of Education
Özgün Makale Uluslararası
-
Erken Çocuklukta STEM Eğitimi
Erken Çocukluk Çalışmaları Dergisi
Derleme Makale Uluslararası
-
Aggression and peer victimization in four-year-old children
Early Child Development and Care
Özgün Makale Uluslararası
-
Proje Yaklaşımına Dayanan Aile Katılımlı Çevre Eğitimi Programının 5-6 Yaş Çocuklarının Çevreye Yönelik Tutumlarına Etkisinin İncelenmesi
Milli Egitim Bakanligi Milli Egitim Dergisi
Özgün Makale Uluslararası
-
The predictive effect of father-child relationship on peer relationships of young children
International Journal of Educational Research Review
Özgün Makale Uluslararası
-
Çocukların saldırganlık ve akran şiddetine maruz kalma düzeylerinin akranları tarafından sevilme düzeyleri üzerindeki yordayıcı etkisi
Adnan Menderes Üniversitesi Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi
Özgün Makale Ulusal
-
Koronavirüs Pandemisi Sürecinde Ebeveynleri Gözünden İlkokul Öğrencileri
Milli Eğitim Dergisi
Özgün Makale Uluslararası
-
Öğretmenlerinin Yansıtıcı Düşünme Eğilimleri İle Yaratıcı Düşünme Düzeyleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi
Temel Eğitim
Özgün Makale Uluslararası
-
Aggression and peer victimization in four year old children
Early Child Development and Care
Özgün Makale Uluslararası
-
Çevre eğitimi aile katılım etkinliklerinin anne ve babaların çevreye yönelik tutumlarına etkisinin incelenmesi
İlköğretim Online
Özgün Makale Uluslararası
-
Fathers and their young children’s self-perception, levels of being liked by their peers and prosocial behaviours
International Journal of Academic Research in Education
Özgün Makale Uluslararası
-
Anne-baba ve çocuk görüşleri doğrultusunda oyun
International Anatolia Academic Online Journal
Özgün Makale Uluslararası
-
Öğretmen Adaylarının Yaşam Boyu Öğrenme Eğilimleri İle Mesleki Kaygıları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi
Journal of Education and New Approaches
Özgün Makale Ulusal
-
4-6 Yaş Çocuklarına Yönelik Öz-Düzenleme Becerileri Ölçeğinin Geliştirilmesi (Anne Formu)
Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
Özgün Makale Uluslararası
-
Investigating the Correlation between the Frequency of Using Metacognitive Reading Strategies and Non-routine Problem Solving Successes in Fifth Grade Students
Universal Journal of Educational Research
Özgün Makale Uluslararası
-
Investigating the Correlation between the Frequency of Using Metacognitive Reading Strategies and Non-routine Problem Solving Successes in Fifth Grade Students
Universal Journal of Educational Research
Özgün Makale Uluslararası
-
5-6 Yaş Çocuklarına Yönelik Geometri ve Uzaysal Algı Testinin Geliştirilmesi
Kastamonu Education Journal
Özgün Makale Uluslararası
-
Platon’un “Devlet” Eserinin Eğitsel Açıdan Değerlendirilmesi
Eğitim ve Yeni Yaklaşımlar Dergisi
Özgün Makale Uluslararası
-
Teacher ratings of resilience and peer relationships of preschoolers whose fathers died unexpectedly,
Death Studies
Özgün Makale Uluslararası
-
Comparison of environmental attitudes and experiences of five-year-old children receiving preschool education in the village and city centre
Early Child Development and Care
Özgün Makale Uluslararası
-
Teacher ratings of resilience and peer relationships of preschoolers whose fathers died unexpectedly
Death Studies
Özgün Makale Uluslararası
-
Tipitop ve Arkadaşları ile Toprağı Tanıyoruz 6 İsimli Toprak Eğitimi Projesinin Etkisinin İncelenmesi
International Journal of Social Sciences and Education Research
Özgün Makale Uluslararası
-
Determination of Relationship Between the Empathic Tendency Levels and Thinking Styles of Preschool Teacher Candidates
International Journal of Assessment Tools in Education
Özgün Makale Uluslararası
-
Determination of the Perceptions of Preschool Teachers Regarding the Peer Relations of Children
Route Educational and Social Science Journal
Özgün Makale Uluslararası
-
Comparison of environmental attitudes and experiences of five-year-old children receiving preschool education in the village and city centre
Early Child Development and Care
Özgün Makale Uluslararası
Bildiriler
-
Ev Ortamında Yürütücü İşlevleri Destekleme Ölçeğinin Türkçeye Uyarlanması: Öz-Düzenleme Becerileri ile Yürütücü İşlevlerin Ev Ortamında Desteklenmesi Arasındaki İlişki
10. International Eurasian Educational Research Congress (EJER)
Özet bildiri Uluslararası
-
TÜBİTAK 4004-Erken Çocukluk Matematik Öğretiminde Öğretmen Yeterliliklerinin Ürün Odaklı Geliştirilmesi Projesinin STEM Plan Çıktıları
STEM PD 4. Uluslararası Öğretmenler Konferansı
Özet bildiri Uluslararası
-
Meta-STEAM
Eğitim Bilimlerinde Dijital Dönüşüm: Metaverse Bilim Kongresi
Özet bildiri Uluslararası
-
Metaverse/Meta-Eğitim’e İlişkin İnanç Ölçeğinin Geliştirilmesi
Eğitim Bilimlerinde Dijital Dönüşüm: Metaverse Bilim Kongresi
Özet bildiri Uluslararası
-
Early Childhood Teachers' STEM Education Planning and Implementation Experiences
MaTE International Congress 2022
Özet bildiri Uluslararası
-
Erken Çocukluk STEM Eğitiminde Ölçme ve Değerlendirme
III. Uluslararası Eğitimde ve Kültürde Akademik Çalışmalar Sempozyumu (ISASEC)
Özet bildiri Uluslararası
-
Erken Çocuklukta Kapsayıcı STEM Eğitimi: Araştırmalarda Eğilimler
2. Eğitimde Mükemmeliyet Araştırmaları Kongresi (EMAK)
Özet bildiri Ulusal
-
Erken Mühendislik Öğrenmelerini Değerlendirme Rubriğinin Tasarlanması
13. International Congress on New Trends in Education (ICONTE)
Özet bildiri Uluslararası
-
Erken Çocukluk STEM Öğretmeninin Özelikleri: Ölçek Geliştirme Çalışması
IX. Yıldız Uluslararası Sosyal Bilimler Kongresi
Özet bildiri Uluslararası
-
Erken Çocuklukta Öz-Düzenleme ile Bilimsel Süreç Becerileri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi
7. Uluslararası Okul Öncesi Eğitim Kongresi
Özet bildiri Uluslararası
-
5-6 YAŞ ÇOCUKLARININ GEOMETRİ VE ÖZ-DÜZENLEME BECERİLERİ ARASINDAKİ İLİŞKİ
2. ULUSLARARASI TEMEL EĞİTİM KONGRESİ
Özet bildiri Uluslararası
-
Okul Öncesi Dönem Çocuklarının Sayı Hislerinin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi
2. Uluslararası Temel Eğitim Kongresi (UTEK)
Özet bildiri Uluslararası
-
5-6 Yaş Çocuklarının Geometri ve Öz-Düzenleme Becerileri Arasındaki İlişki
II. Uluslararası Temel Eğitim Kongresi (UTEK)
Özet bildiri Uluslararası
-
Çocuk Kitapları İleBütünleştirilmiş EğitimProgramının İlkokul Öğrencilerinin Göçmen Algısı Üzerine Etkisinin İncelenmesi
Ulusal Hikaye Ablatıcılığı Kongresi
Ulusal
-
Ebeveynlerin Çocuklarından Beklentileri ile İlkokul Öğrencilerinin Psikolojik İyi Oluşları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi
VI. Yıldız Uluslararası Sosyal Bilimler Kongresi
Özet bildiri Uluslararası
-
Topluma Hizmet Uygulamaları Dersi Kapsamında Öğrenci Dergisi Çıkarmaya İlişkin Sosyal Bilgiler Öğretmen Adaylarının Görüşleri
I. Uluslararası Eğitimde ve Kültürde Akademik Çalışmalar Sempozyumu (ISASEC)
Özet bildiri Uluslararası
-
4-6 Yaş Çocuklarının Öz Düzenleme Becerilerinin Demografik Değişkenler ve Sosyo-Dramatik Oyun Oynama Sıklığı Açısından İncelenmesi
V. International Eurasian Educational Research Congress (EJER)
Özet bildiri Uluslararası
-
4-6 Yaş Çocuklarına Yönelik Öz Düzenleme Becerileri Ölçeğinin Geliştirilmesi (Öğretmen Formu)
1. Uluslararası Temel Eğitim Kongresi (UTEK)
Özet bildiri Uluslararası
-
4-6 Yaş Çocuklarına Yönelik Öz Düzenleme Becerileri Ölçeğinin Geliştirilmesi (Anne Formu)
2. Uluslararası Çağdaş Eğitim Araştırmaları Kongresi
Özet bildiri Uluslararası
-
4-6 Yaş Çocuklarına Yönelik Öz Düzenleme Becerileri Ölçeğinin Geliştirilmesi (Anne Formu)
2. Uluslararası Çağdaş Eğitim Araştırmaları Kongresi (UÇEA)
Özet bildiri Uluslararası
-
THE EFFECTS OF ALONE AND JOINT THE ENVIRONMENTAL EDUCATION PROGRAM PREPAREDWITH PROJECT APPROACH AND ENVIRONMENTAL EDUCATION FAMILY INVOLVEMENTACTIVITIES ON 5-6 YEARS OLD CHILDREN’S AWARENESS AND ATTITUDE TOWARDS THEENVIRONMENT
2. Uluslararası Çağdaş Eğitim Araştırmaları Kongresi
Özet bildiri Uluslararası
-
Öğretmen Adaylarının Yaşam Boyu Öğrenme Eğilimleri ile Mesleki Kaygıları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi
I. Uluslararası Sınırsız Eğitim ve Araştırma Sempozyumu (USEAS)
Özet bildiri Uluslararası
-
5-6 Yaş Çocuklarına Yönelik Geometri ve Uzaysal Algı Testi'nin (GUZAL-T) Geliştirilmesi
IV. International Eurasian Educational Research Congress (EJER)
Özet bildiri Uluslararası
-
Öğretmenlerin Yaratıcı Düşünme Becerileri ve Yansıtıcı Düşünme Eğilimleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi
IV. International Eurasian Educational Research Congress (EJER)
Özet bildiri Uluslararası
-
5-6 Yaş Çocuklarına Yönelik Geometri Ve Uzaysal Algı Testi’xxnin (Guzal-T) Geliştirilmesi
IV. International Eurasian Educational Research Congress
Özet bildiri Uluslararası
-
5-6 Yaş Çocuklarına Yönelik Geometri Ve Uzaysal Algı Testi’xxnin (Guzal-T) Geliştirilmesi
IVth INTERNATIONAL EURASIAN EDUCATIONAL RESEARCH CONGRESS
Özet bildiri Uluslararası
-
Öğretmen Adaylarının Empatik Eğilim Düzeylerinin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi
XV. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu (USOS)
Tam metin bildiri Uluslararası
-
Resmi Bağımsız Anaokulları ile Anasınıfları Bulunan İlkokul ve Ortaokulların Açık Oyun Alanlarının Karşılaştırmalı Olarak İncelenmesi (Denizli Örneği)
V. Uluslararası Sosyal Bilgiler Eğitimi Sempozyumu (USBES)
Tam metin bildiri Uluslararası
-
Okul Öncesi Dönem Çocuklarının Saldırganlık ve Akran Şiddetine Maruz Kalma Düzeylerinin Akran ve Öğretmen Görüşlerine Göre Akranları Tarafından Sevilme Düzeyleri Üzerindeki Yordayıcı Etkisinin İncelenmesi
11. Okul Öncesi Eğitimi Öğrenci Kongresi
Özet bildiri Ulusal
-
Dört Yaş Çocuklarında Saldırganlık ve Akran Şiddetine Maruz Kalma
25. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi (UEBK)
Özet bildiri Ulusal
-
Öğretmen Adaylarının Düşünme Stillerinin Anne Baba Öğrenim Düzeyi ve Meslek Değişkenleri Açısından İncelenmesi
III. International Eurasian Educational Research Congress (EJER)
Tam metin bildiri Uluslararası
-
Öğretmen Adaylarının Düşünme Stillerinin Anne Baba Eğitim Düzeyi Ve Meslek Değişkenleri Açısındanİncelenmesi
3.Uluslararası Avrasya Eğitim Araştırmaları Kongresi
Tam metin bildiri Uluslararası
-
investigation of the efficiency of early learning about the soil with tipitop and his friends 6 entitled soil education project
ICSER-International Conference on Social Sciences and Education Research
Tam metin bildiri Uluslararası
-
Investigation of the Efficiency of We Are Learning About the Soil with Tipitop and His Friends 6 Entitled Soil Education Project
1. International Conference on Social Sciences and Education Research (ICSSER)
Özet bildiri Uluslararası
-
Okul Öncesi Öğretmenlerinin Çocukların Akran İlişkilerine Yönelik Algılarının Belirlenmesi
VII. İnternational Congress of Educational Research
Özet bildiri Uluslararası
-
A Review Study on the Evaluation of Preschool Education Reflections on School Maturity
International Conference on New Horizons in Education (INTE)
Tam metin bildiri Uluslararası
-
Öğretmen Adaylarının Düşünme Stillerinin Belirlemesi
International Teacher Education Conference (ITEC)
Özet bildiri Uluslararası
-
Determining the Level of Involving Environmental Education Activities in the Monthly Plans and Daily Educational Flows of Preschool Teachers
International Teacher Education Conference (ITEC)
Tam metin bildiri Uluslararası
-
Examination of the Predicting Effect of the Resiliency Levels of Parents on the Resiliency Levels of Preschool Children
5th World Conference on Learning, Teaching and Educational Leadership
Tam metin bildiri Uluslararası
Kitap / Kitap Bölüm
-
Dijital Eğitim - I
Eğitim Kitapevi
Bölüm(ler) Uluslararası
-
Erken Çocuklukta Bilim Eğitimi
Nobel Akademi Yayıncılık
Bölüm(ler) Uluslararası
-
Çevre Eğitiminde Güncel Yaklaşımlar
Nobel Akademi Yayıncılık
Bölüm(ler) Uluslararası
-
Medya Okuryazarlığı Eğitimi
Nobel Akademi Yayıncılık
Bölüm(ler) Uluslararası
-
Kuramdan Uygulamaya Erken Çocuklukta Fen Eğitimi
Pegem Akademi Yayıncılık
Bölüm(ler) Uluslararası
Projeler ve Patentler
Projeler
-
1 Erken Çocukluk Matematik Öğretiminde Öğretmen Yeterliklerinin Ürün Odaklı Geliştirilmesi
Eğitmen TÜBİTAK PROJESİ
-
2 Küçük Çocukların Çevre Sorunlarına Büyük Çözümleri: Çocukların Doğa Temelli STEM Eğitimi Deneyimleri
Danışman TÜBİTAK PROJESİ
-
3 Seyr-i Bilim
Eğitmen TÜBİTAK PROJESİ
-
4 Öğretmenden Çocuğa: Okul Öncesi Dönemde Öz-Düzenleme Becerilerini Destekleme
Yardımcı Personel TÜBİTAK PROJESİ
-
5 Oyun Bizim İşimiz (OBİ) - 2
Yardımcı Personel TÜBİTAK PROJESİ
-
6 Oyun Bizim İşimiz (OBİ) - 1
Yardımcı Personel TÜBİTAK PROJESİ
-
7 Tipitop ve Arkadaşları ile Toprağı Tanıyoruz 6
Yardımcı Personel TÜBİTAK PROJESİ
-
8 Tipitop ve Arkadaşları ile Toprağı Tanıyoruz 5
Yardımcı Personel TÜBİTAK PROJESİ