Doç. Dr.
METİN YAŞAR
EĞİTİM FAKÜLTESİ >> EĞİTİM BİLİMLERİ >> EĞİTİMDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
YÖK AKADEMİK ORCID: 0000-0002-7854-1494Eğitim Bilgileri
-
1992 - 1999 Doktora
HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ
SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ
-
1988 - 1991 Yüksek Lisans
HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ
SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ
-
1984 - 1988 Lisans
HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ
EĞİTİM FAKÜLTESİ
Araştırma Alanları
-
Eğitim Bilimleri Temel Alanı
Eğitim Bilimleri
Mesleki Deneyim
-
1994 - DOKTOR ÖĞRETİM ÜYESİ
PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ EĞİTİM BİLİMLERİ BÖLÜMÜ
EĞİTİMDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ANABİLİM DALI
Üniversite Dışı Deneyim
-
1989 - 1994
YÜKSEKÖĞRETİM KURULU BAŞKANLIĞI
YÖK/Dünya Bankası II.End.Eğitim Projesi
İdari Görevler
-
Fakülte Kurulu Üyeliği
Yurt İçi
PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ
-
Fakülte Yönetim Kurulu Üyeliği
Yurt İçi
PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ
-
Anabilim Dalı Başkanı
Yurt İçi
PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ
-
Anabilim Dalı Başkanı
Yurt İçi
PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ
-
Dekan Yardımcısı
Yurt İçi
PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ
-
Bölüm Başkanı
Yurt İçi
PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ
-
Anabilim Dalı Başkanı
Yurt İçi
PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ
Yayınlar ve Eserler
Makaleler
-
ÖLÇEKLERDE İFADE ETKİSİNİN FARKLI BOYUTLULUK ANALİZLERİYLE İNCELENMESİ
Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
Özgün Makale Ulusal
-
Öğretmen Yapımı Bir Testteki Maddelerin Değişen Madde Fonksiyonu Bağlamında İncelenmesi
Pamukkale University Journal of Education
Özgün Makale Uluslararası
-
Scoring Methods for Multiple Choice Tests: How does the Item Difficulty Weighted Scoring Change Student’s Test Results?
Bartın University Journal of Faculty of Education dergipark.org.tr/buefad DOI: 10.14686/buefad. 878504
Özgün Makale Ulusal
-
Üniversite Öğrencileri için Bir Yılmazlık Ölçeğinin Geştirilmesi: Madde Tepki Kuramı Temelinde Geçerlilik ve Güvenilirlik Çalışması
Elementary Education Online
Özgün Makale Uluslararası
-
SINIFLAMA YARGILARINA GÖRE ALGILANAN VE KLASİK TEST KURAMINA GÖRE HESAPLANAN MADDE GÜÇLÜK DÜZEYLERİNİN KARŞILAŞTIRILMASI
The Journal of Academic Social Science
Özgün Makale Uluslararası
-
Development of a “Perceived Stress Scale” Based on Classical Test Theory and Graded Response Model
International Journal of Assessment Tools in Education
Özgün Makale Uluslararası
-
Scaling of Ideal Teachers Characteristics with Pairwise Comparison Judgments According to Pre-service Teachers Opinions
International Journal of Assessment Tools in Education
Özgün Makale Uluslararası
-
A Study on Individualized Tests
Eğitim Bilimleri Araştırmaları Dergisi
Özgün Makale Ulusal
-
Bireysel Algılarına Göre Okul Yöneticilerinin Karar Verme Stilleri
Kuramsal Eğitimbilim Dergisi
Özgün Makale Ulusal
-
Comparison of Item Difficulty Levels Obtained As Per Two Different Methods
European Journal of Educational Sciences, EJES
Özgün Makale Uluslararası
-
High School Students Attitudes towards Mathematics
EURASIA Journal of Mathematics, Science Technology Education
Özgün Makale Uluslararası
-
Benlik Saygısı ve Okul Tükenmişliği Arasındaki İlişkide Öz Düzenlemenin Doğrudan ve Dolaylı Rolü
Türk Psikolojik Danışma ve Rehberlik Dergisi
Özgün Makale Uluslararası
-
Öğretmen Adaylarının Akademik Başarısını Etkilediği Düşünülen Özelliklerin Sıralama Yargıları Yöntemine Dayalı Ölçeklenmesi Scaling the Features Considered to have Affected the Academic Success of Teacher Candidates on the Basis of Rank Order Judgement Scaling Technique
Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi
Özgün Makale Ulusal
-
Scaling the Features Considered to have Affected the Academic Success of Teacher Candidates on the Basis of Rank-Order Judgement Scaling Technique
Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
Özgün Makale Uluslararası
-
Determination of Relationship Between the Empathic Tendency Levels and Thinking Styles of Preschool Teacher Candidates
International Journal of Assessment Tools in Education, IJATE
Özgün Makale Ulusal
-
Öğretmen Adaylarının Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme Dersine YönelikTutumlarının Bazı Değişkenler Açısından İncelenmesi
Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi
Özgün Makale Ulusal
-
Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme Dersine Yönelik TutumÖlçeğinin Geliştirilmesi
Eğitim Bilimleri Araştırmaları Dergisi
Özgün Makale Ulusal
-
İstatistiğe Yönelik Tutum Ölçeği Geçerlilik ve Güvenirlik Çalışması
Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi
Özgün Makale Uluslararası
-
Türkiye’deki Lise Öğrencilerinin Matematik Dersineİlişkin Tutumları ve Bu Tutumlarını EtkileyenFaktörler
Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi
Özgün Makale Ulusal
-
Bilimsel Araştırma Yöntemleri Dersine Yönelik Tutum ÖlçeğiGeliştirme Çalışması Geçerlik ve Güvenirlik
Eğitim Bilimleri Araştırmaları Dergisi
Özgün Makale Ulusal
-
SHORT FORM OF MATHEMATICS ATTITUDE SCALE ITS PSYCHOMETRIC PROPERTIES
Pakistan Journal Statistics
Özgün Makale Uluslararası
-
Attidude towards statistics scale: Validity and Reliability study.
Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
Özgün Makale Uluslararası
-
Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesinde Yaz Okuluna Kayıt Yaptıran Öğrencilerin Başarısızlık Nedenlerinin İncelenmesi
Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi
Özgün Makale Ulusal
Bildiriler
-
RE-SCALING OF ATTITUDE SCALE TOWARDS SCIENTIFIC RESEARCH METHODS COURSE TO ITEM RESPONSE THEORY
International Conference on Research in Education and Sciencec
Özet bildiri Uluslararası
-
Re-Scaling of Attitude Scale Towards Scientific Research Methods Course to Item Response Theory
International Conference on Research in Education and Science (ICRES)
Özet bildiri Uluslararası
-
Klasik Test Teorisi ve Sıralama Yargılarına Dayalı Olarak Elde Edilen Madde Güçlük DüzeylerininKarşılaştırılması
IV th International Eurasian Educational Research Congress
Özet bildiri Uluslararası
-
İki Farklı Yönteme göre hesaplanan madde güçlük Düzeylerinin karşılaştırılması
CY-ICER
Özet bildiri Uluslararası
-
Öğretmen adaylarının Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme Dersine Yönelik Tutumlarının bazı değişkenler açısından incelenmesi.
IV. Ulusal Eğitimde ve Psikolojide Ölçme ve Değerlendirme Kongresi (Uluslararası Katılımlı)
Özet bildiri Ulusal
Kitap / Kitap Bölüm
-
Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme.
PEGEM
Bölüm(ler) Uluslararası
-
Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme
PEGEM
Bölüm(ler) Uluslararası
-
Kağıt-Kalem Testleri ile Bireyselleştirilmiş Testlerin Güvenirliklerinin Karşılaştırılması
Eğiten Kitap
Tümü Uluslararası
-
Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme
PEGEM
Bölüm(ler) Uluslararası
-
Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme
PegemA
Bölüm(ler) Ulusal
-
Eğitimde Ölçme Ve Değerlendirme
PEGEM AKADEMİ
Bölüm(ler) Uluslararası
-
Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme
PEGEM
Bölüm(ler) Uluslararası
-
Eğitimde ölçme ve Değerlendirme
PEGEM
Bölüm(ler) Uluslararası
-
Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme
PEGEM AKADEMİ
Bölüm(ler) Uluslararası
-
Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme
PEGEM
Bölüm(ler) Uluslararası
-
Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme
PEGEM
Bölüm(ler) Uluslararası
-
Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme
PEGEM
Bölüm(ler) Uluslararası
-
Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme
PEGEM
Bölüm(ler) Uluslararası
-
Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme
PEGEM
Bölüm(ler) Uluslararası
Projeler ve Patentler
Projeler
-
1 Türkiye de Eğitim Gören Lise Öğrencilerinin Matematik Dersine Yönelik Tutumları ve Bu Tutumların Bazı Değişkenler Açısından İncelenmesi
Yürütücü Yükseköğretim Kurumları tarafından destekli bilimsel araştırma projesi
Sanatsal Faaliyetler
Ödüller
Tez Danışmanlığı
-
İlköğretim okullarında çatışmaya neden olan yönetici davranışları (Denizli ili örneği)
Sosyal Bilimler Enstitüsü Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı
-
Bireysel algılarına göre okul yöneticilerinin karar verme stilleri
Eğitim Bilimleri Enstitüsü Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı
-
Denizli ilköğretim okullarında görev yapan öğretmenlerin örgüt kültürü ve önemine ilişkin algıları
Sosyal Bilimler Enstitüsü Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı
-
İlköğretim okul müdürlerinin öğretimsel liderlik özelliklerinin öğretmenlerin öz yeterlilikleri üzerindeki etkileri
Sosyal Bilimler Enstitüsü Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı
-
İlkögretim müfettişlerinin denetim davranışlarına ilişkin ögretmen algı ve beklentileri
Sosyal Bilimler Enstitüsü Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı
-
Ögrencilern, yüksekögretim kurumlarında görev yapmakta olan öğretim elemanlarının iletişim biçimlerine ilişkin algı ve beklentileri (Pamukkale Üniversitesi örneği)
Sosyal Bilimler Enstitüsü Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı
-
İlkögretim öğretmenlerinin okullarını örgüt kültürü açısından algılamaları(Şırnak ili İdil ilçesi örneği)
Sosyal Bilimler Enstitüsü Eğitim Yönetimi, Teftişi, Planlaması ve Eko. Ana Bilim Dalı