Dr. Öğr. Üyesi
PINAR KARAHAN
EĞİTİM FAKÜLTESİ >> YABANCI DİLLER EĞİTİMİ >> İNGİLİZ DİLİ EĞİTİMİ
YÖK AKADEMİK ORCID: 0000-0002-1562-9085Eğitim Bilgileri
-
2011 - 2017 Doktora
ANADOLU ÜNİVERSİTESİ
EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ
-
2008 - 2011 Yüksek Lisans
PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ
EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ
-
2002 - 2006 Lisans
HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ
EDEBİYAT FAKÜLTESİ
Araştırma Alanları
-
Eğitim Bilimleri Temel Alanı
İngiliz Dili Eğitimi
Mesleki Deneyim
-
2018 - DOKTOR ÖĞRETİM ÜYESİ
PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ YABANCI DİLLER EĞİTİMİ BÖLÜMÜ
-
2017 - 2018 ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ
PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ YABANCI DİLLER EĞİTİMİ BÖLÜMÜ
İNGİLİZ DİLİ EĞİTİMİ ANABİLİM DALI
-
2012 - 2017 ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ
ANADOLU ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ YABANCI DİLLER EĞİTİMİ BÖLÜMÜ
İNGİLİZ DİLİ EĞİTİMİ ANABİLİM DALI
-
2006 - 2012 ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ
PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ YABANCI DİLLER EĞİTİMİ BÖLÜMÜ
İNGİLİZ DİLİ EĞİTİMİ ANABİLİM DALI
İdari Görevler
-
Farabi Koordinatörü
Yurt İçi
PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ
Yayınlar ve Eserler
Makaleler
-
Research Trends in Translanguaging: A Systematic Review of Master Theses and Doctoral Dissertations
Dil Egitimi ve Arastirmalari Dergisi
Özgün Makale Ulusal
-
Exploring Turkish EFL pre-service teachers’ perceptions of critical thinking and reading
RumeliDE Dil ve Edebiyat Arastirmalari Dergisi
Özgün Makale Ulusal
-
Hedges and boosters in academic texts: a comparative study on English language teaching and physiotherapy research articles
RumeliDE Dil ve Edebiyat Arastirmalari Dergisi
Özgün Makale Ulusal
-
ELT Students Perceptions Toward Mobile-Assisted Language Learning (MALL): Exploring its Effects on Motivation and Learner Autonomy
International Journal of Educational Researchers
Özgün Makale Uluslararası
-
Expression of manner-of-motion verbs in translated versions of Turkish and English Short Stories: Implications for second language acquisition
Yıldız Eğitim Araştırmaları Dergisi
Özgün Makale Uluslararası
-
An Exploratory Study of Epistemic Modal Verbs in Results and Conclusions Sections of the Three Sub-corpora of Humanities & Social Sciences: Implications for L2 Academic Writing
International Journal of Educational Spectrum
Özgün Makale Uluslararası
-
Comparative analysis of epistemic modal verbs in the three sub-corpora of humanities & social sciences
International Journal of Educational Spectrum
Özgün Makale Uluslararası
-
Towards an Ecological Understanding of University Students' Anxiety in English as a General Course in Light of Sociocultural Perspective
Elsevier BV (Procedia-Social and Behavioral Sciences)
Özgün Makale Uluslararası
-
A Diagnostic Analysis of ELT Students’ Use of Connectives
Elsevier BV (Procedia-Social and Behavioral Sciences)
Özgün Makale Uluslararası
-
The Effect of Conceptual Metaphors on Turkish EFL Learners Comprehension and Production of Phrasal Verbs
International Journal of Linguistics and Communication
Özgün Makale Uluslararası
-
Self-mention in Scientific Articles Written by Turkish and Non-Turkish Authors
Elsevier BV (Procedia-Social and Behavioral Sciences)
Özgün Makale Uluslararası
Bildiriler
-
EFL Learners’ Perceptions toward Mobile-assisted Language Learning (MALL): Its Effects on Motivation and Autonomy
the1st International Conference on Psychology for LanguageTeachers and Learners(ICPLTL)
Özet bildiri Uluslararası
-
An exploratory study of epistemic modal verbs in civil engineering and education journal article implications for L2 Academic Writing
12th International ELT Research Conference
Özet bildiri Uluslararası
-
Comparative Analysis of Epistemic Modal Verbs in the Three Sub-corpora of Humanities & Social Sciences
ULEAD 2020/21 Annual Congress, 15 th International Congress of Research in Education
Özet bildiri Uluslararası
-
Performansa dayalı ölçme değerlendirme sürecinin öğrenme algoritmalarının performansına etkisi: Standart süreli maksimum yağış verileri için bir uygulama
UKSAY 2018
Tam metin bildiri Uluslararası
-
A corpus-based study on expression of epistemic modality through the use of lexical verbs in argumentative writing
METADISCOURSE ACROSS GENRES 2017
Özet bildiri Uluslararası
-
Towards an Ecological Understanding of University Students Anxiety in English as a General Course in Light of Sociocultural Perspective
GlobELT 2016: International Conference on Teaching an Learning English as an Additional Language
Tam metin bildiri Uluslararası
-
Intelligibility, Comprehensibility, and Interpretability Overshadowed by Linguistic Insecurity: The case of Persian English
21st IAWE Conference of the International Association for World Englishes
Özet bildiri Uluslararası
-
Exploring Iranian English Language Teachers Life Position Based on their Educational Level Age Gender and Teaching Experience
17th International INGED ELT Conference
Özet bildiri Uluslararası
-
A Diagnostic Analysis of ELT Students Use of Connectives
GlobELT 2015
Özet bildiri Uluslararası
-
A diagnostic analysis of ELT students’ use of connectives
GlobELT 2015: An International Conference on Teaching and Learning English as an Additional Language, Antalya - Turkey
Tam metin bildiri Uluslararası
-
Self-mention in Scientific Articles Written by Turkish and Non-Turkish Authors
Akdeniz Language Studies Conference
Tam metin bildiri Uluslararası
-
Revisioning Curriculum and Teacher Education Methodologies: Deploying Discourse Analysis to Promote Intrinsic Motivation
WCCES XIV World Congress
Özet bildiri Uluslararası
-
An Analysis of Syntactic Errors in the Compositions of Students Taking the Proficiency Exam at an ELT Department
The Sixth International ELT Research Conference (Altıncı Uluslararası İngiliz Dili Öğretimi Araştırma Konferansı)
Özet bildiri Uluslararası
-
Difficulties of ELT Department Students with Article Use in English
1st International CBUTEFL Conference
Özet bildiri Uluslararası
Kitap / Kitap Bölüm
-
Individual Differences in English Language Education: TEACHER AND LEARNER MOTIVATION
Anı Yayıncılık
Bölüm(ler) Uluslararası
-
The New Normal of Online Language Education
EĞİTEN KİTAP
Bölüm(ler) Uluslararası
-
Expression Of Epistemic Modality In Argumentative Writing: A Study Based On Learner Corpora
Eğitim Yayınevi
Tümü Uluslararası
Projeler ve Patentler
Sanatsal Faaliyetler
Ödüller
Tez Danışmanlığı
-
The role of mobile assisted language learning (MALL) on learners' speaking skills: Its impacts on learner autonomy and motivation as an extramural English activity
Eğitim Bilimleri Enstitüsü Yabancı Diller Eğitimi Ana Bilim Dalı
-
Investigating the effect of classdojo application as an online assignment tool on EFL learners' English performance
Eğitim Bilimleri Enstitüsü Yabancı Diller Eğitimi Ana Bilim Dalı
-
Turkish EFL pre-service teachers' perceptions on critical thinking
Eğitim Bilimleri Enstitüsü Yabancı Diller Eğitimi Ana Bilim Dalı
-
Pre-service EFL teachers' views on inclusive education in ELT: A comparative study of Kazakh and Turkish contexts
Eğitim Bilimleri Enstitüsü Yabancı Diller Eğitimi Ana Bilim Dalı