Prof. Dr.
DEMET YAYLI
EĞİTİM FAKÜLTESİ >> YABANCI DİLLER EĞİTİMİ >> İNGİLİZ DİLİ EĞİTİMİ
YÖK AKADEMİK ORCID: 0000000195562281Eğitim Bilgileri
-
2001 - 2005 Doktora
DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ
EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ
-
1998 - 2001 Yüksek Lisans
DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ
EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ
-
1994 - 1998 Lisans
DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ
BUCA EĞİTİM FAKÜLTESİ
Araştırma Alanları
-
Eğitim Bilimleri Temel Alanı
İngiliz Dili Eğitimi
Mesleki Deneyim
-
2018 - PROFESÖR
PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ YABANCI DİLLER EĞİTİMİ BÖLÜMÜ
-
2013 - DOÇENT
PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ YABANCI DİLLER EĞİTİMİ BÖLÜMÜ
İNGİLİZ DİLİ EĞİTİMİ ANABİLİM DALI
-
2006 - 2013 YARDIMCI DOÇENT
PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ YABANCI DİLLER EĞİTİMİ BÖLÜMÜ
İNGİLİZ DİLİ EĞİTİMİ ANABİLİM DALI
-
1998 - 2006 OKUTMAN
DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ YABANCI DİLLER YÜKSEKOKULU YABANCI DİLLER HAZIRLIK BÖLÜMÜ
YABANCI DİLLER HAZIRLIK ANABİLİM DALI
İdari Görevler
-
Anabilim Dalı Başkanı
Yurt İçi
PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ
-
Bölüm Başkanı
Yurt İçi
PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ
-
Anabilim Dalı Başkanı
Yurt İçi
PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ
Yayınlar ve Eserler
Makaleler
-
EXAMINING THESIS WRITING PROCESS IN AN ENGLISH LANGUAGE TEACHING PROGRAM IN TURKEY: SUPERVISOR SUPPORT AND POWER RELATIONS
Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi
Özgün Makale Ulusal
-
Turkish EFL Teacher Candidates’ Research Article Reading: A Two-pronged Approach
Dil Egitimi ve Arastirmalari Dergisi
Özgün Makale Ulusal
-
An emotion focused approach in predicting teacher burnout and jobsatisfaction
Teaching and Teacher Education
Özgün Makale Uluslararası
-
An emotion focused approach in predicting teacher burnout and job satisfaction
Teaching and Teacher Education
Özgün Makale Uluslararası
-
The second language writing anxiety: The perceived sources and consequences
Pamukkale University Journal of Education
Özgün Makale Uluslararası
-
Practicing genre-based writing in the context of teaching Turkish as a second language.
Boğaziçi University Journal of Education
Özgün Makale Uluslararası
-
An analysis of the relatıonship between teaching concerns and personality traits of in-service EFL teachers
Journal of Language Education and Research
Özgün Makale Uluslararası
-
Pre-service EFL teachers’ engagement with movie segments in an advanced reading class
Literacy Trek
Özgün Makale Uluslararası
-
Teachers’ professional identity development through action research
ELT Journal
Özgün Makale Uluslararası
-
Yabancılara Türkçe Öğretimi Ders Kitaplarında Yazma Etkinliklerinin Değerlendirilmesi (Yedi İklim Türkçe Örneği)
Pamukkale University Journal of Education
Özgün Makale Uluslararası
-
Using Group Work as a Remedy for EFL Teacher Candidates’ Listening Anxiety
Eurasian Journal of Educational Research
Özgün Makale Uluslararası
-
The interplay between text based vocabulary size and reading comprehension of Turkish EFL learners
Educational Sciences: Theory & Practice
Özgün Makale Uluslararası
-
Learning styles of English preparatory school students and the relationship of their proficiency with learning styles and gender
Kastamonu Eğitim Dergisi
Özgün Makale Uluslararası
-
Student Teachers and Teacher Educators Views on Foreign Language Listening Anxiety
Journal of Teacher Education and Educators
Özgün Makale Uluslararası
-
The place of culture in a teaching Turkish as a second language setting
Journal of Academic Studies
Özgün Makale Uluslararası
-
Pre and in service EFL teachers sense of efficacy and teaching concerns
Journal of Language Education and Research
Özgün Makale Uluslararası
-
INTERACTION LEVEL OF SPEAKING ACTIVITIES IN ACOURSEBOOK SERIES OF TEACHING TURKISH AS A FOREIGNLANGUAGE
Hasan Ali Yücel Eğitim Fakültesi Dergisi
Bilirkişi Raporu vb. Uluslararası
-
Tür odaklı yabancı dil öğretimi ve yabancı dil olarak Türkçe
Hacettepe Üniversitesi Yabancı Dil olarak Türkçe Araştırmaları Dergisi
Özgün Makale Ulusal
-
A missing move and an emergent step Variation in the RA introductions of two composition journals
The Reading Matrix
Özgün Makale Uluslararası
-
Tracing the benefits of self annotation in genre based writing
Journal of Language Teaching and Learning
Özgün Makale Uluslararası
-
A hands on experience of English language teachers as researchers
Teacher Development
Özgün Makale Uluslararası
-
Professional language use by pre service English as a foreign language teachers in a teaching certificate program
Teachers and Teaching
Özgün Makale Uluslararası
-
From genre awareness to cross genre awareness A study in an EFL context
Journal of English for Academic Purposes
Özgün Makale Uluslararası
-
A think aloud study Cognitive and metacognitive reading strategies of ELT department students
Eğitim Araştırmaları
Özgün Makale Uluslararası
-
Effects of foreign language knowledge transfer and and gender on test results of underlining
Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi
Özgün Makale Uluslararası
-
The effects of task based learning on male and female learners proficiency and noticing
Journal of Çukurova University Institute of Social Sciences
Özgün Makale Uluslararası
-
A study of cohesion on Holy Thursday poems of William Blake
Journal of Çukurova University Institute of Social Sciences
Özgün Makale Uluslararası
Bildiriler
-
EFL teacher candidates’ attitudes and views towards using WEB 2.0 tools for language learning and practice
II. International Symposium of Academic Studies on Education and Culture, I-SASEC,
Tam metin bildiri Ulusal
-
A Literacy-based Analysis of Pre-service EFL Teachers’ Research Article Reading
ATEE Annual Conference: A Future for All Teaching for a Sustainable Society 20th – 22nd August 2018
Özet bildiri Uluslararası
-
Online reflection and feedback on teacher agency: A practice with pre-service language teachers
ATEE Annual Conference: A Future for All Teaching for a Sustainable Society 20th – 22nd August 2018
Özet bildiri Uluslararası
-
An Investigation of EFL In-service and Pre-service Teachers’ Perceptions about Learner Autonomy
IV. International Eurasian Educational Research Congress
Özet bildiri Uluslararası
-
Insights from Language Teachers into Professional Identity Development through Research Engagement
International Eurasian Educational Research Congress
Özet bildiri Ulusal
-
An investigation of EFL in-service and pre-service teachers’ perceptions about learner autonomy.
IVth INTERNATIONAL EURASIAN EDUCATIONAL RESEARCH CONGRESS
Özet bildiri Uluslararası
-
Insights from language teachers into professional identity development through research engagement.
IVth INTERNATIONAL EURASIAN EDUCATIONAL RESEARCH CONGRESS
Özet bildiri Uluslararası
-
A small practice with role play activities to foster young EFL learners.
Teacher Research
Özet bildiri Uluslararası
-
Pre service EFL teachers grapple with movies Centering cultures and cross cultural omparisons
III. International EJER Congress 2016
Tam metin bildiri Uluslararası
-
Professional identities of pre service first and second language teachers
III. International EJER Congress 2016
Tam metin bildiri Uluslararası
-
The place of culture in foreign language education An analysis of teachers and students views
4th International Symposium on New Issues in Teacher Education
Özet bildiri Uluslararası
-
Discriminatory attitudes of pre service English as a foreign language teachers
4th International Symposium on New Issues in Teacher Education
Özet bildiri Uluslararası
-
A small practice with teacher prepared videos to reinforce already studied vocabulary items
IATEFL ReSIG
Tam metin bildiri Uluslararası
-
Student teachers and teacher educators reflections on foreign language listening anxiety
ISNITE 2015, New Isuues on Teacher Education Symposium
Özet bildiri Uluslararası
-
Identity formation issues in teacher education
ISPITE2014– 4th International Symposium of Policies and Issues on Teacher Education
Tam metin bildiri Uluslararası
-
Film odaklı bir ders uygulaması Çizgi filmlerin yabancı dil olarak Türkçe öğretiminde kullanımı
6. Uluslararası Türkçenin Eğitimi-Öğretimi Kurultayı
Tam metin bildiri Uluslararası
-
Self efficacy and anxiety perceptions of pre service EFL teachers
2nd International Conference on Foreign Language Teaching and Applied Linguistics
Tam metin bildiri Uluslararası
-
University summer school students foreign language anxiety levels
4th WORLD CONFERENCE ON EDUCATIONAL SCIENCES
Tam metin bildiri Uluslararası
-
Yabancı dil olarak Türkçenin filmler yoluyla öğretilmesi
IV. Uluslararası Türkçenin Eğitimi-Öğretimi Sempozyumu, Sakarya
Poster Uluslararası
-
A reader based approach to writing Genre based writing instruction
The 15th International INGED ELT Conference, Ankara
Tam metin bildiri Uluslararası
-
E mail as a genre Practicing genre based writing in an EFL context
Proceedings of the Sixth International ELT Research Conference
Tam metin bildiri Uluslararası
-
Language learning stories of university summer school students
Procedia-Social and Behavioral Sciences
Tam metin bildiri Uluslararası
-
Reflective practices of preservice teachers in a listening skill course in anELT department
WCES
Tam metin bildiri Uluslararası
-
Yazma eğitimine okur odaklı yaklaşım ve yabancı dil olarak Türkçe öğretimi
II. Uluslararası Türkçenin Eğitimi-Öğretimi Kurultayı, Ürgüp
Poster Uluslararası
-
How to make writing process more communicative through tasks
Proceedings of the 6th International Symposium on Language, Literature and Stylistics
Tam metin bildiri Uluslararası
Kitap / Kitap Bölüm
-
Yabancılara Türkçe öğretimi: Politika, yöntem ve beceriler
ANI Yayıncılık
Bölüm(ler) Ulusal
-
Yabancılara Türkçe Öğretimi
Anı Yayıncılık
Bölüm(ler) Ulusal
-
Yazma ve Eğitimi
Anı Yayıncılık
Bölüm(ler) Ulusal
-
Key issues in English for specific purposes in higher education
Springer
Bölüm(ler) Uluslararası
-
Yabancılara Türkçe Öğretimi El Kitabı
Grafiker
Bölüm(ler) Ulusal
-
Developing insights into teacher-research
IATEFL
Bölüm(ler) Uluslararası
-
Dil öğretimi
Pegem Akademi
Bölüm(ler) Ulusal
-
Advances and current trends in language teacher identity research
Routledge
Bölüm(ler) Uluslararası
-
Yabancılara Türkçe ögretimi el kitabı
Grafiker
Bölüm(ler) Ulusal
-
Teaching and Learning English in Turkey
Frankfurt: Peter Lang Publishing
Bölüm(ler) Uluslararası
-
Yabancılara Türkçe Öğretimi
Anı
Bölüm(ler) Ulusal
-
Yabancılara Türkçe Ögretimi
Anı
Bölüm(ler) Ulusal
Projeler ve Patentler
Sanatsal Faaliyetler
Ödüller
-
ULAKBİM Yayın Teşvik Ödülü 2010-178
TÜBİTAK
Tez Danışmanlığı
-
The effect of language awareness activities on preparatory school students' foreign language writing anxiety levels
Eğitim Bilimleri Enstitüsü Yabancı Diller Eğitimi Ana Bilim Dalı
-
An Investigation into the Relationship between Turkish EFL Students' Levels of Exposure to English and their Vocabulary Size
Eğitim Bilimleri Enstitüsü İngiliz Dili Eğitimi Ana Bilim Dalı
-
In Service EFL Teachers' Burnout Levels and Their Views on Sources of Burnout
Eğitim Bilimleri Enstitüsü İngiliz Dili Eğitimi Ana Bilim Dalı
-
A STUDY ON THE EFFECTS OF MINDFULNESS-ENHANCED PRACTICES ON EFL LEARNERS' SELF-EFFICACY AND FOREIGN LANGUAGE ANXIETY
Eğitim Bilimleri Enstitüsü İngiliz Dili Eğitimi Ana Bilim Dalı
-
A Content Analysis on EFL Textbooks according to Byram's (1997) ICC Model: MEB Skills Based Activity Books 9th, 10th, 11th, And 12th Grades
Eğitim Bilimleri Enstitüsü Yabancı Diller Eğitimi Ana Bilim Dalı
-
Tür-Odaklı Yazma Öğretimi ile Tasarlanmış İkinci Dil Yazma Derslerinde Öğrenme süreçleri ve Öğrenenlerin İncelenmesi
Eğitim Bilimleri Enstitüsü Yabancı Diller Ana Bilim Dalı
-
The Nature of the Processes in Writing a Thesis as a Genre: Supervisor Support, Feedback, Response to Feedback and Editing
Eğitim Bilimleri Enstitüsü Yabancı Diller Eğitimi Ana Bilim Dalı
-
A qualitative analysis of Pearson-Assured accreditation processes in schools of foreign languages in Türkiye
Eğitim Bilimleri Enstitüsü Yabancı Diller Eğitimi Ana Bilim Dalı
-
Pre-service EFL teachers' engagement with movie segments in an advanced reading class
Eğitim Bilimleri Enstitüsü İngiliz Dili Eğitimi Ana Bilim Dalı
-
Pre-service EFL teachers' views towards employing Web 2.0 tools while improving language skills and practices
Eğitim Bilimleri Enstitüsü Yabancı Diller Eğitimi Ana Bilim Dalı
-
THE EFFECT OF LANGUAGE AWARENESS ACTIVITIES ON PREPARATORY SCHOOL STUDENTS' FOREIGN LANGUAGE WRITING ANXIETY LEVELS
Eğitim Bilimleri Enstitüsü Yabancı Diller Eğitimi Ana Bilim Dalı
-
An investigation into pre-service EFL teachers' L2 writing difficulties and their views and preferences on tutors' written feedback
Eğitim Bilimleri Enstitüsü Yabancı Diller Eğitimi Ana Bilim Dalı
-
A longitudinal study of language learning strategy use by prep year EFL students
Eğitim Bilimleri Enstitüsü Yabancı Diller Eğitimi Ana Bilim Dalı
-
An analysis of the relationship between teaching concerns and personality traits of in-service EFL teachers
Eğitim Bilimleri Enstitüsü Yabancı Diller Eğitimi Ana Bilim Dalı
-
The second language writing anxiety: The perceived sources and consequences
Eğitim Bilimleri Enstitüsü Yabancı Diller Eğitimi Ana Bilim Dalı
-
Perceptions of EFL instructors and Turkish EFL students as prospective teachers about learner autonomy and the comparison of their perceptions
Eğitim Bilimleri Enstitüsü Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı
-
The place of culture in foreign language education: An analysis of teachers' and students' views, and of New Bridge to Success series
Sosyal Bilimler Enstitüsü İngiliz Dili Eğitimi Ana Bilim Dalı
-
The relationship between teaching concerns and self-efficacy levels of pre-and in-service efl teachers
Eğitim Bilimleri Enstitüsü İngiliz Dili Eğitimi Ana Bilim Dalı
-
Text-based vocabulary size and reading comprehension of Turkish efl learners
Eğitim Bilimleri Enstitüsü İngiliz Dili Eğitimi Ana Bilim Dalı