Prof. Dr.

ASUMAN DUATEPE PAKSU

EĞİTİM FAKÜLTESİ >> MATEMATİK VE FEN BİLİMLERİ EĞİTİMİ >> MATEMATİK EĞİTİMİ
YÖK AKADEMİK ORCID: 0000-0003-2504-6294
Eğitim Bilgileri
  • 2000 - 2004 Doktora

    ORTA DOĞU TEKNİK ÜNİVERSİTESİ

    FEN BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ

  • 1998 - 2000 Yüksek Lisans

    ORTA DOĞU TEKNİK ÜNİVERSİTESİ

    FEN BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ

  • 1993 - 1998 Lisans

    ORTA DOĞU TEKNİK ÜNİVERSİTESİ

    EĞİTİM FAKÜLTESİ

  • 2014 - 2015 Post-Doktora

    York University

    Matematik ve İstatistik

Araştırma Alanları
  • Eğitim Bilimleri Temel Alanı

    Matematik Eğitimi

Mesleki Deneyim
  • 2017 - PROFESÖR

    PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ MATEMATİK VE FEN BİLİMLERİ EĞİTİMİ BÖLÜMÜ

    MATEMATİK EĞİTİMİ ANABİLİM DALI

  • 2010 - 2017 DOÇENT

    PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ MATEMATİK VE FEN BİLİMLERİ EĞİTİMİ BÖLÜMÜ

    İLKÖĞRETİM MATEMATİK EĞİTİMİ ANABİLİM DALI

  • 2005 - 2010 YARDIMCI DOÇENT

    PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ MATEMATİK VE FEN BİLİMLERİ EĞİTİMİ BÖLÜMÜ

    İLKÖĞRETİM MATEMATİK EĞİTİMİ ANABİLİM DALI

  • 1998 - 2005 ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ

    HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ MATEMATİK VE FEN BİLİMLERİ EĞİTİMİ BÖLÜMÜ

    İLKÖĞRETİM MATEMATİK EĞİTİMİ ANABİLİM DALI

Üniversite Dışı Deneyim
  • 2014 - 2015

    York Universitesi

    Doktora Sonrası Araştırmacı

  • 1998 - 2005

    Hacettepe Üniversitesi

    Araştırma Görevlisi

  • 2005 -

    Pamukkale Üniversitesi

    Öğretim Üyesi

İdari Görevler
  • 2018 -

    Fakülte Yönetim Kurulu Üyeliği

    Yurt İçi

    PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ

  • 2018 -

    Fakülte Yönetim Kurulu Üyeliği

    Yurt İçi

    PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ

  • 2018 -

    Bölüm Başkanı

    Yurt İçi

    PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ

  • 2016 - 2019

    Enstitü Yönetim Kurulu üyeliği

    Yurt İçi

    PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ

  • 2005 - 2014

    Anabilim Dalı Başkanı

    Yurt İçi

    PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ

Yayınlar ve Eserler
Makaleler
Bildiriler
Kitap / Kitap Bölüm
  • 2023AKKUŞ RECAİ, TOLUK UÇAR ZÜLBİYE, DUATEPE PAKSU ASUMAN, BOZ YAMAN BURÇAK, BULUT SAFURE

    Geometri Öğretiminde Bilişsel Süreçler

    Vizetek

    Tümü Uluslararası

  • 2023DUATEPE PAKSU ASUMAN

    Geometri Öğretiminde Bilişsel Süreçler

    Vizetek Yayıncılık

    Bölüm(ler) Uluslararası

  • 2023BOZ YAMAN BURÇAK, DUATEPE PAKSU ASUMAN

    Geometri Öğretiminde Bilişsel Süreçler

    Vizetek Yayıncılık

    Bölüm(ler) Uluslararası

  • 2022DUATEPE PAKSU ASUMAN, TOLUK UÇAR ZÜLBİYE, AKKUŞ RECAİ, BOZ YAMAN BURÇAK, BULUT SAFURE

    Geometri Öğretim Bilgisi

    Pegem Akademi

    Bölüm(ler) Uluslararası

  • 2021DURU ERDİNÇ, DUATEPE PAKSU ASUMAN, BALKIS MURAT, DURU SİBEL

    CATCH 21ST CENTURY SKILLS

    Czech University of Life Sciences Prague Institute of Education and Communication

    Bölüm(ler) Uluslararası

  • 2021DURU ERDİNÇ, DUATEPE PAKSU ASUMAN, BALKIS MURAT, DURU SİBEL

    CATCH 21ST CENTURY SKILLS

    Czech University of Life Sciences Prague Institute of Education and Communication

    Bölüm(ler) Uluslararası

  • 2020DUATEPE PAKSU ASUMAN

    MATEMATİĞİN TEMELLERİ

    Pegem Akademi

    Bölüm(ler) Uluslararası

  • 2019DUATEPE PAKSU ASUMAN

    OKUL DUVARLARININ ÖTESİNE ÖĞRENME YOLCULUĞU: Bilim-Teknoloji Merkezleri ve Bilim Müzeleri

    Nobel Yayınevii

    Bölüm(ler) Uluslararası

  • 2018DUATEPE PAKSU ASUMAN,Zilkova Katarina

    Educational Policy and Research

    Jagiellonian University Institute of Public Affairs

    Bölüm(ler) Uluslararası

  • 2016DUATEPE PAKSU ASUMAN

    Matematik Eğitiminde Teoriler

    PegemA Yayıncılık

    Bölüm(ler) Uluslararası

  • 2016DUATEPE PAKSU ASUMAN

    STUDIA SCIENTIFICA FACULTATIS PAEDAGOGICAE

    Verbum

    Bölüm(ler) Uluslararası

  • 2013DUATEPE PAKSU ASUMAN,YETKİN ÖZDEMİR İFFET ELİF,YANIK HÜSEYİN BAHADIR,TOLUK UÇAR ZÜLBİYE

    Matematik 5 sınıf Ortaokul MATEMATİK 5 Sınıf

    MEB Devlet Kitapları

    Tümü Ulusal

  • 2013DUATEPE PAKSU ASUMAN

    New Challanges in Education

    Verbum

    Bölüm(ler) Uluslararası

  • 2008DUATEPE PAKSU ASUMAN

    Matematiksel Kavram Yanılgıları ve Çözüm Önerileri

    Pegem A Yayıncılık

    Bölüm(ler) Ulusal

  • 2006DUATEPE PAKSU ASUMAN,Umay Aysun,Eke Nilüfer,Avsar Orhan,KAraca Mehmet

    İlköğretim Matematik 5 Öğretmen Kılavuz Kitabı

    Koza Yayın Dağıtım

    Tümü Ulusal

  • 2006DUATEPE PAKSU ASUMAN,Umay Aysun,Eke Nilüfer,Avsar Orhan,KAraca MEhmet

    İlköğretim Matematik 5 Öğrenci Çalışma Kitabı

    Koza Yayın Dağıtım

    Tümü Ulusal

  • 2006DUATEPE PAKSU ASUMAN,Umay Aysun,Eke Nilüfer,Avsar Orhan,Karaca MEhmet

    Duatepe A Umay A Eke N Avşar O Karaca M İlköğretim Matematik 5 Ders Kitabı Ankara

    Koza Yayın Dağıtım

    Tümü Ulusal

  • 2006DUATEPE PAKSU ASUMAN,umay aysun,eke nilüfer,avsar orhan,karaca mehmet

    İlköğretim Matematik 4 Öğrenci Çalışma Kitabı

    Koza Yayın Dağıtım

    Tümü Ulusal

  • 2005DUATEPE PAKSU ASUMAN,umay aysun,eke nilüfer,orhan avsar,karaca mehmet

    İlköğretim Matematik 4 Öğretmen Kılavuz Kitabı

    Koza Yayın Dağıtım

    Tümü Ulusal

  • 2005DUATEPE PAKSU ASUMAN,aysun umay,nilüfer eke,orhan avsar,karaca mehmet

    İlköğretim Matematik 4 Ders Kitabı

    Koza Yayın Dağıtım

    Tümü Ulusal

Projeler ve Patentler
Projeler
  • - Tamamlandı

    1 Bilim Dünyasına Yolculuk Yaz Bilim Kampı 2011

    Uzman TÜBİTAK PROJESİ

  • - Tamamlandı

    2 Öğrencilerin PAMUKKALE Yaz Laboratuarı

    Uzman TÜBİTAK PROJESİ

  • - Tamamlandı

    3 SAYI DUYUSU BİLEŞENLERİ BAKIMINDAN İLKÖĞRETİM 8 SINIF ÖĞRENCİLERİNİN ÜSLÜ SAYI DUYULARININ İNCELENMESİ

    Yönetici TÜBİTAK PROJESİ

  • - Tamamlandı

    4 GEOMETRİK CİSİMLERİN YÜZEY ALANLARI VE HACİMLERİ KONUSUNDA YAZMA ETKİNLİKLERİNİN 8 SINIF ÖĞRENCİLERİNİN BAŞARILARINA VE GEOMETRİYE YÖNELİK ÖZYETERLİK İNANÇLARINA ETKİSİ

    Yönetici BAP

  • - Tamamlandı

    5 Sınıf öğretmeni adaylarının ilköğretim programındaki geometri içeriğine hazırbulunuşluk düzeyleri geometri düşünme düzeyleri ve geometriye karşı tutumlarının belirlenmesi

    Yönetici BAP

  • - Tamamlandı

    6 Dinamik Geometri Yazılımı GeoGebra ile 8 Sınıf Geometri Kavramlarına Yönelik Etkileşimli Sanal Ortam Tasarımı

    Araştırmacı BAP

  • - Tamamlandı

    7 İlköğretim Matematik Öğretmeni Eğitiminin Geliştirilmesi

    Yönetici BAP

  • - Tamamlandı

    8 8 SINIF ÖĞRENCİLERİNİN ÜSLÜ SAYILARLA İLGİLİ SAYI DUYULARI VE BAŞARILARI ARASINDAKİ İLİŞKİ

    Proje Koordinatörü BAP

  • - Tamamlandı

    9 NEW CHALLANGES IN EDUCATION

    Araştırmacı Avrupa Birliği

  • 01.03.2021 - 15.12.2021Tamamlandı

    10 “SECC­SCIFEST / Sürdürülebilir Çevre ve İklim Değişikliği Uluslararası Bilim Festivali-Sustainable Environment and Climate Change International Science Festival” projesi

    Uzman H2020

  • 01.07.2020 - 07.01.2021Tamamlandı

    11 Her Yer Matematik

    Yürütücü TÜBİTAK PROJESİ

  • 21.04.2020 - 13.10.2022Devam Ediyor

    12 Öğretmen Yeterlikleri Üzerine Boylamsal Bir Araştırma: Pamukkale Üniversitesi Örneği

    Araştırmacı Yükseköğretim Kurumları tarafından destekli bilimsel araştırma projesi

  • 10.09.2019 - 21.03.2022Tamamlandı

    13 21st Century Skills: Changing the Approach to Teaching in Higher Education

    Araştırmacı Avrupa Birliği

  • 01.09.2019 - 21.03.2022Tamamlandı

    14 CATCH 21st Century Skills: Changing the approach to teaching in higher education

    Araştırmacı Avrupa Birliği

  • 11.03.2018 - 11.10.2019Tamamlandı

    15 ARİTMETİK DİZİLERDE MODEL KULLANIMININ 6. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN BAŞARILARINA VE KALICILIĞA ETKİSİ

    Yürütücü Yükseköğretim Kurumları tarafından destekli bilimsel araştırma projesi

  • 12.10.2017 - 12.10.2018Tamamlandı

    16 Zihnin Geometrik Alışkanlıklarının Origami Yardımıyla Belirlenmesi

    Araştırmacı ARAŞTIRMA PROJESİ

  • 11.04.2017 - 11.04.2019Tamamlandı

    17 ARİTMETİK DİZİLERDE MODEL KULLANIMININ 6. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN BAŞARILARINA VE KALICILIĞA ETKİSİ

    Yürütücü Yükseköğretim Kurumları tarafından destekli bilimsel araştırma projesi

  • 27.02.2017 - 27.08.2017Tamamlandı

    18 Dörtgenlerin Kağıt Katlama Yöntemiyle İnşası

    Yürütücü Yükseköğretim Kurumları tarafından destekli bilimsel araştırma projesi

  • 18.05.2016 - 16.11.2017Tamamlandı

    19 Ortaokul Öğrencilerinin Geometrik Düşünme Becerilerinin Dinamik Geometri Yazılımı Desteği ile Geliştirilmesi

    Yürütücü Yükseköğretim Kurumları tarafından destekli bilimsel araştırma projesi

  • 03.03.2016 - 06.08.2017Tamamlandı

    20 Ortaokul Öğrencilerinin İspat Becerileri

    Yürütücü Yükseköğretim Kurumları tarafından destekli bilimsel araştırma projesi

  • 02.10.2015 - 31.08.2016Tamamlandı

    21 Kâğıt Katlama Kullanımının İlköğretim Adaylarının Dörtgenleri Tanımlama ve Sınıflama Becerilerine Etkisi

    Yürütücü Yükseköğretim Kurumları tarafından destekli bilimsel araştırma projesi

  • 02.02.2015 - 09.02.2016Tamamlandı

    22 Kağıt Katlama Kullanımının İlköğretim Adaylarının Dörtgenleri Tanımlama ve Sınıflama Becerilerine Etkisi

    Yürütücü Yükseköğretim Kurumları tarafından destekli bilimsel araştırma projesi

  • 07.01.2015 - 07.05.2015Tamamlandı

    23 Students Understanding of Quadrilaterals Certi cate

    Araştırmacı Diğer Resmi Kurum ve Kuruluşlar

  • 12.02.2012 - 30.05.2014Tamamlandı

    24 6 SINIF ÖĞRENCİLERİNİN NİCELİKSEL VE NİTELİKSEL ORANTISAL AKIL YÜRÜTME PROBLEMLERİNDEKİ ANLAYIŞLARININ İNCELENMESİ

    Yönetici TÜBİTAK PROJESİ

  • 01.06.2011 - 12.12.2011Tamamlandı

    25 Öğrencilerin PamukkaleYaz Laboratuvarı

    Eğitmen TÜBİTAK PROJESİ

Sanatsal Faaliyetler
Ödüller
Tez Danışmanlığı
  • Tamamlandı

    Lise öğrencilerinin üslü ifadeler ve kareköklü ifadelere ilişkin sayı duyuları

    Eğitim Bilimleri Enstitüsü Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Ana Bilim Dalı

  • Tamamlandı

    Kesirlerle bölmeye yönelik mesleki gelişim sürecine katılan ortaokul matematik öğretmeni adaylarının dönüşüm bilgileri

    Eğitim Bilimleri Enstitüsü İlköğretim Ana Bilim Dalı

  • Tamamlandı

    5. sınıf öğrencilerinin doğal sayılarla bölme işleminde yaşadığı zorluklar ve bu zorlukların nedenleri

    Eğitim Bilimleri Enstitüsü Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Ana Bilim Dalı

  • Tamamlandı

    Altıncı sınıfta yer alan cebir öğrenme alanına ait kazanımların öğretiminde model kullanımının öğrencilerin başarılarına ve öğrenmelerinin kalıcılığına etkisi

    Eğitim Bilimleri Enstitüsü Fen ve Matematik Alanlar Eğitimi Ana Bilim Dalı

  • Tamamlandı

    Ortaokul öğrencilerinin kağıt-kalem ve dinamik geometri ortamında üçgen inşa etme süreçlerinin incelenmesi

    Eğitim Bilimleri Enstitüsü Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Ana Bilim Dalı

  • Tamamlandı

    Ortaokul matematik öğretmeni adaylarının ispat şemaları

    Eğitim Bilimleri Enstitüsü Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Ana Bilim Dalı

  • Tamamlandı

    6. sınıf öğrencilerinin niceliksel ve niteliksel orantısal akıl yürütme problemlerinin çözümündeki anlayışlarının incelenmesi

    Eğitim Bilimleri Enstitüsü İlköğretim Ana Bilim Dalı

  • Tamamlandı

    8. sınıf öğrencilerinin üslü ifadelere ilişkin sayı duyuları ve başarıları arasındaki ilişki

    Eğitim Bilimleri Enstitüsü İlköğretim Ana Bilim Dalı

  • Tamamlandı

    Geometrik cisimlerin yüzey alanları ve hacimleri konusunda yazma etkinliklerinin 8. sınıf öğrencilerinin başarılarına ve geometriye yönelik öz-yeterliklerine etkisi

    Fen Bilimleri Enstitüsü İlköğretim Ana Bilim Dalı

  • Tamamlandı

    8. Sınıf öğrencilerinin üslü ifadeler ile ilgili sayı duyularının sayı duyusu bileşenleri bakımından incelenmesi

    Fen Bilimleri Enstitüsü İlköğretim Ana Bilim Dalı

  • Tamamlandı

    Sınıf öğretmeni adaylarının yeni ilköğretim matematik dersi programının sayılar öğrenme alanı içeriğine ilişkin hazır bulunuşluk düzeyleri

    Sosyal Bilimler Enstitüsü İlköğretim Ana Bilim Dalı

  • Tamamlandı

    Sınıf öğretmeni adaylarının matematiğe yönelik öz-yeterlik algıları ile tutumları arasındaki ilişki

    Sosyal Bilimler Enstitüsü İlköğretim Ana Bilim Dalı