Doç. Dr.
ATİYE ADAK ÖZDEMİR
EĞİTİM FAKÜLTESİ >> TEMEL EĞİTİM >> OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİ
YÖK AKADEMİK ORCID: 0000-0002-9481-8051Eğitim Bilgileri
-
2007 - 2011 Doktora
MARMARA ÜNİVERSİTESİ
EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ
-
2003 - 2006 Yüksek Lisans
PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ
EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ
-
1997 - 2001 Lisans
PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ
EĞİTİM FAKÜLTESİ
Araştırma Alanları
-
Eğitim Bilimleri Temel Alanı
Okul Öncesi Eğitimi
Mesleki Deneyim
-
2013 - DOKTOR ÖĞRETİM ÜYESİ
PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ TEMEL EĞİTİM BÖLÜMÜ
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİ ANABİLİM DALI
Üniversite Dışı Deneyim
-
2001 - 2004
MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI
ÖĞRETMEN
İdari Görevler
Yayınlar ve Eserler
Makaleler
-
Okul öncesi öğretmen adaylarının görsel okuryazarlıkları ile eleştirel okuma özyeterlik algıları arasındaki ilişkinin incelenmesi
Kocaeli Üniversitesi Eğitim Dergisi
Özgün Makale Ulusal
-
Erken çocukluk eğitimi öğretmen ve yöneticilerinin Covid-19 pandemi deneyimleri: Yorumlayıcı fenomenolojik analiz.
Erken Çocukluk Çalışmaları Dergisi
Özgün Makale Ulusal
-
Description of psychosocial traits of preschool education teachers and investigation of correlations between these traits
Cypriot Journal of Educational Sciences
Özgün Makale Uluslararası
-
Çocuk kitaplarının okul öncesi öğretmenlerinin görüşleri ve kitap incelemesi çerçevesinde değerlendirilmesi
Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim Dergis
Özgün Makale Uluslararası
-
Mizaç ve Öz-Düzenlemenin Çocukların Oyun Davranışını Yordamadaki Rolü
Pamukkale University Journal of Education
Özgün Makale Ulusal
-
The Examination of 5-6 Year-Old Children’s Ability to Use Simple Maps.
Journal of Education and Training Studies
Özgün Makale Uluslararası
-
Role of Temperament Traits and Empathy Skills of Preschool Children in Predicting Emotional Adjustment
International Journal of Progressive Education
Özgün Makale Uluslararası
-
Examining the use of picture books in preschool education institutions
Journal of Language and Linguistic Studies
Özgün Makale Uluslararası
-
SÖZCÜKSÜZ KİTAPLARIN NİTELİĞİNİN ve OKUL ÖNCESİ DÖNEM ÇOCUKLARININ SÖZCÜKSÜZ KİTAP ANLATIMLARININ İNCELENMESİ
Journal Of History School
Özgün Makale Ulusal
-
The Role of the Professional Characteristics of Teachers in the Context of the General Qualifications of the Teaching Profession
Educational Policy Analysis and Strategic Research
Özgün Makale Uluslararası
-
Okulöncesi Eğitimde Kaliteye İlişkin Çocuk Görüşleri: Fiziksel Ortam, Akran İliş
Journal of Turkish Studies
Özgün Makale Ulusal
-
An investigation of physical properties and user behaviours in children s parks playgrounds
International Journal of Human Sciences
Özgün Makale Ulusal
-
The effect of the spatial skills education program on the spatial skills of preschool children
International Journal on New Trends in Education and Their Implications
Özgün Makale Uluslararası
-
Okulöncesi Öğretmenlerin Oyun İle İlişkili Görüşlerinin Belirlenmesi
Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi
Özgün Makale Ulusal
-
The relatıonshıp between preschool admınıstrators leadershıp styles and school culture
E-Journal of New World Sciences Academy
Özgün Makale Ulusal
-
A study on the development of the learning styles scale for 5 6 year old children
İlköğretim Online
Özgün Makale Ulusal
-
Çizgi filmlerin çocukların davranışları üzerindeki etkisinin anne görüşlerine göre incelenmesi
Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi
Özgün Makale Ulusal
-
Oyuncağa çocuk anne ve öğretmen bakış açısı
Eğitim Bilimleri Araştırmaları Dergisi
Özgün Makale Ulusal
-
Okul öncesi çocuklarında sosyal beceri Durum saptaması
Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
Özgün Makale Ulusal
Bildiriler
-
COVİD-19 Pandemi Sürecinde Ebeveynlik: Aileler Çocukların Sorularını Nasıl Yanıtladılar? Süreçte Öğretmenlerin Çabasını Nasıl Algıladılar?
7. Uluslararası Okul Öncesi Eğitim Kongresi
Tam metin bildiri Uluslararası
-
Okul Öncesi Dönem Çocuklarının Sayı Hislerinin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi
2. Uluslararası Temel Eğitim Kongresi (UTEK)
Özet bildiri Uluslararası
-
Okul öncesi öğretmenlerinin sahip oldukları sahip oldukları bireysel farklılıkların (psikososyal özelliklerin) kapsamlı olarak değerlendirilmesi
2. Uluslararası Erken Çocuklukta Müdahale Kongresi
Özet bildiri Uluslararası
-
Empati Ölçeğinin anne formunun Türkçe’ye uyarlanması: Geçerlilik ve güvenirlik çalışması
5. Uluslar arası Okulöncesi Eğitim Kongresi
Özet bildiri Uluslararası
-
Okulöncesi dönem çocuklarının empati ve mizaç becerileri ile sosyal duygusal uyumları arasındaki ilişkinin incelenmesi.
5. Uluslar arası Okulöncesi Eğitim Kongresi
Özet bildiri Uluslararası
-
Okulöncesi dönem çocuklarının devam ettikleri eğitim kurumundaki etkinlikler, arkadaşları ve okul/sınıflarının fiziksel özelliklerine ilişkin görüşlerinin belirlenmesi.
4th International Eurasian Educational Research Congress
Özet bildiri Uluslararası
-
Empati Ölçeğinin (1-6 yaş) Türkçeye Uyarlanması: Geçerlilik ve Güvenirlik Çalışması.
4th International Eurasian Educational Research Congress
Özet bildiri Uluslararası
-
Çocukların 48 72 ay okul öncesi eğitim kurumlarındaki yaşantılarına ilişkin değerlendirmelerinin incelenmesi
VII. Uluslararası Eğitim Araştırmaları Kongresi.
Özet bildiri Uluslararası
-
Examination of 48 66 months old children s opinion with regard to playgrounds
6th International Congress on New Trends in Education
Özet bildiri Uluslararası
-
5 years old children’s’ understanding of spatial information acquired from plans
3. Uluslararası Erken Çocukluk Eğitimi Kongresi
Özet bildiri Uluslararası
-
Identifying the attitude of preschool and primary school 1st and 2nd year teachers towards cartoons
3. Uluslararası Erken Çocukluk Eğitimi Kongresi
Özet bildiri Uluslararası
-
Evaluation of play from private and public pre-school children’s point of view
World Conference on Educational Sciences in Barcelona, Spain
Tam metin bildiri Uluslararası
-
The effects of teaching practice course on professional development of student teachers
World Conference on Educational Sciences in Barcelona, Spain.
Tam metin bildiri Uluslararası
-
5-6 Yaş Çocuklarının Öğrenme Stillerinin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi
Ulusal Okul Öncesi Eğitimi Kongresi
Tam metin bildiri Ulusal
-
Oyunun okul öncesi dönem çocuklarının görüşleri doğrultusunda değerlendirilmesi.
Ulusal Okul Öncesi Eğitimi Kongresi
Özet bildiri Ulusal
-
The evaluation of parents’ views related to helping pre-school children gain some universal values.
World Conference on Educational Sciences
Tam metin bildiri Uluslararası
-
The comparison of prospective preschool teachers’ thinking styles and intelligence types
World Conference on Educational Sciences. February 04-08 2010, Bahçeşehir University, İstanbul
Tam metin bildiri Uluslararası
-
Mothers’ evaluation of cartoons’ influence on early childhood children
World Conference on Educational Sciences in İstanbul
Tam metin bildiri Uluslararası
-
Investigation of the relationship between the preschool administrators’ leadership styles and the school culture.
The Second International Congress of Educational Research ”Social Entrepreneurship Democratic Participation and Educational Research
Özet bildiri Uluslararası
-
Cedric çizgi filminin eğitsel değerinin incelenmesi
I.Uluslararası Eğitim Araştırmaları Kongresi
Özet bildiri Uluslararası
Kitap / Kitap Bölüm
-
Okul Öncesi Gelişim Ansiklopedisi
Eğiten Kitap Yayınları
Bölüm(ler) Uluslararası
-
ERKEN ÇOCUKLUKTA YARATICILIĞA GENEL BAKIŞ
Eğiten Kitap Yayınları
Bölüm(ler) Uluslararası
-
Okul Öncesinde Çocuk Edebiyatı ve Etkinlik Örnekleri
Nobel Akademik Yayıncılık
Bölüm(ler) Uluslararası
-
Okul Öncesinde Çocuk Edebiyatı ve Etkinlik Örnekleri
Nobel Akademik Yayıncılık
Bölüm(ler) Uluslararası
-
Erken Çocukluk Dönemi Edebiyatı
Pegem Akademi
Bölüm(ler) Uluslararası
-
Erken Çocukluk Eğitimine Giriş
Hedef Yayıncılık
Bölüm(ler) Ulusal
-
Erken Çocuklukta Mekansal Beceriler Sosyal Duygusal Öğrenme Becerileri ve Etkinlik Örnekleri
VİZE
Bölüm(ler) Ulusal
-
Okul Öncesi Eğitimde Öğretim Yöntemleri
Hedef Yayıncılık
Bölüm(ler) Ulusal
-
Erken Çocukluk Eğitimine Giriş
Hedef Yayıncılık
Bölüm(ler) Ulusal
-
Erken Çocukluk Eğitimine Giriş
Hedef Yayıncılık
Bölüm(ler) Ulusal
-
Okul Öncesi Eğitimde Özel Öğretim Yöntemleri
Anı Yayıncılık
Bölüm(ler) Ulusal
-
Okul Öncesi Eğitime Giriş
Pegem Yayıncılık
Bölüm(ler) Ulusal
Projeler ve Patentler
Projeler
-
1 Erken Çocukluk Eğitiminde Dijital Oyunun Etkili Kullanımı
Eğitmen TÜBİTAK PROJESİ
-
2 Erken Çocukluk Eğitiminde Dijital Oyunun Etkili Kullanımı
Eğitmen TÜBİTAK PROJESİ
Sanatsal Faaliyetler
Ödüller
Tez Danışmanlığı
-
Okul öncesi öğretmenlerinin teknoloji tutumları, pedagojik inanç sistemleri, psikolojik dayanıklılık ve psikolojik iyi oluş düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi
Eğitim Bilimleri Enstitüsü Temel Eğitim Ana Bilim Dalı
-
Çocukların ekran kullanım özellikleri, dijital oyun bağımlılık eğilimleri, sosyal yetkinlik ve davranış durumları ve ebeveyn rehberlik stratejileri arasındaki ilişkinin incelenmesi
Eğitim Bilimleri Enstitüsü Temel Eğitim Ana Bilim Dalı
-
Eğitsel oyun, matematik merkezinde oyun ve dijital oyunun çocukların matematik ve öz-düzenlemeli öğrenme becerilerine etkisi
Eğitim Bilimleri Enstitüsü Temel Eğitim Ana Bilim Dalı
-
Okul Öncesi Öğretmenlerinin Bilişsel Esneklikleri ve Dijital Yeterlilikleri ile Resimli Kitaplarla İlgili (dijital-basılı) Uygulamaları Arasındaki İlişki
Eğitim Bilimleri Enstitüsü Temel Eğitim Ana Bilim Dalı
-
Altı yaş çocuklarının kendilik algılarına göre sosyal yeterliklerinin incelenmesi
Eğitim Bilimleri Enstitüsü Temel Eğitim Ana Bilim Dalı