Doç. Dr.
ORHAN KUMRAL
EĞİTİM FAKÜLTESİ >> TEMEL EĞİTİM >> SINIF EĞİTİMİ
YÖK AKADEMİK ORCID: 0000-0002-1910-7524Eğitim Bilgileri
-
2006 - 2010 Doktora
ADNAN MENDERES ÜNİVERSİTESİ
SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ
-
1998 - 2001 Yüksek Lisans
PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ
EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ
-
1994 - 1998 Lisans
PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ
EĞİTİM FAKÜLTESİ
Araştırma Alanları
-
Eğitim Bilimleri Temel Alanı
Eğitim Programları ve Öğretim
Mesleki Deneyim
-
2017 - DOÇENT
PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ TEMEL EĞİTİM BÖLÜMÜ
SINIF EĞİTİMİ ANABİLİM DALI
-
2011 - 2017 DOKTOR ÖĞRETİM ÜYESİ
PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ TEMEL EĞİTİM BÖLÜMÜ
SINIF EĞİTİMİ ANABİLİM DALI
-
2003 - 2011 ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ
PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ TEMEL EĞİTİM BÖLÜMÜ
SINIF EĞİTİMİ ANABİLİM DALI
Üniversite Dışı Deneyim
-
1999 - 2004
Denizli Babadağ İlçesi Milli Eğitim Müdürlüğü
Sınıf Öğretmeni
-
1998 - 1999
İstanbul Gaziosmanpaşa İlçesi Milli Eğitim Müdürlüğü
Sınıf Öğretmeni
İdari Görevler
-
Bölüm Başkan Yardımcısı
Yurt İçi
PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ
-
Bölüm Başkan Yardımcısı
Yurt İçi
PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ
-
Farabi Koordinatörü
Yurt İçi
PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ
Yayınlar ve Eserler
Makaleler
-
Primary school teachers’ educational thoughts
Education Quarterly Reviews
Özgün Makale Uluslararası
-
Dijital Yerlilerin Gözünden Dijital Okuryazarlık
Eğitim ve Toplum Araştırmaları Dergisi
Özgün Makale Ulusal
-
Uzaktan eğitim yoluyla ilk okuma becerisinin kazandırılması: Veli gözünden yaşananlar ve değerlendirmeler
Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi
Özgün Makale Ulusal
-
Ölü Ozanlar Derneği Filmindeki Çatışmanın Eğitim Felsefesi Açısından Çözümlenmesi
International Social Sciences Studies Journal
Özgün Makale Uluslararası
-
Eğitim felsefelerine ilişkin perspektiflerin ön ve kalıp yargılar bağlamında incelenmesi
Uluslararası Sosyal ve Beşeri Bilimler Araştırmaları Dergisi
Özgün Makale Uluslararası
-
Amaçları ve İşlerliği ile Yükseköğretimde Farabi Değişim Programı: Öğretmen Adaylarının Gözünden bir İnceleme
Yükseköğretim ve Bilim Dergisi
Özgün Makale Uluslararası
-
Öğretmenlik kutsal bir meslek midir? Öğretmen adaylarının algılarına dönük bir diyalektik
The Journal of Academic Social Science
Özgün Makale Uluslararası
-
Onbirinci sınıf öğrencilerinin düşünme stilleri öğrenme stratejileri ve düşünme stilleri ile öğrenme stratejileri arasındaki ilişki
Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
Özgün Makale Uluslararası
-
A trial for curriculum development The effect of educational philosophy curriculum on the attitudes towards course and educational views
Journal of Education and Training Studies
Özgün Makale Uluslararası
-
Pedegajik formasyon eğitimi sertifika programına katılan öğretmen adaylarının eğitim felsefeleri
Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi
Özgün Makale Ulusal
-
Öğretmen adaylarının eğitim felsefeleri Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi örneği
Hasan Âli Yücel Eğitim Fakültesi Dergisi
Özgün Makale Uluslararası
-
Predicting democratic attitudes and educational philosophies of student teachers
International Jurnal of Social Science and Education
Özgün Makale Uluslararası
-
Eğitsel düşünce ve uygulamalar EDU ölçeğinin geliştirilmesi Geçerlik ve güvenirlik çalışması
Eğitim Bilimleri Araştırmaları Dergisi
Özgün Makale Uluslararası
-
Eğitim kurumlarının işlevlerine ilişkin bir ders kitabı temsilini öğretmen adayları gözüyle yeniden yapılandırma
International Journal of Human Sciences
Özgün Makale Uluslararası
-
Philosophical change in education A desired primary school model of primary school student teachers
International Online Journal of Educational Sciences
Özgün Makale Uluslararası
-
Pre Service primary school teacher s perceptions towards teacher teaching and learning from the point of constructivism
Anthropologist
Özgün Makale Uluslararası
-
Öğretmen adaylarının öğretim programına ve program rollerine ilişkin imgeleri
Akdeniz Eğitim Araştırmaları Dergisi
Özgün Makale Uluslararası
-
Eğitsel Eleştiri Modeli ile sınıf öğretmenliği meslek bilgisi dersleri programının değerlendirilmesi
E-Journal of New World Sciences Academy
Özgün Makale Uluslararası
-
Eğitim programlarının değerlendirilmesi ve Eğitsel Eleştiri Modeli
Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Çalışmaları Dergisi
Özgün Makale Uluslararası
-
Nitel çalışmalarda odak grup görüşmesi
Çağdaş Eğitim Dergisi
Özgün Makale Ulusal
-
Öğretmen adaylarının öğretim elemanlarının davranışlarına yönelik algıları
Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
Özgün Makale Uluslararası
-
Orta öğretim sosyal alanlar öğretmenliği tezsiz yüksek lisans öğrencilerinin öğretmenlik mesleğine yönelik yeterlikleri kaygıları ve akademik güdülenme düzeyleri
Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
Özgün Makale Ulusal
Bildiriler
-
Eğitim Felsefelerine ilişkin perspektiflerin kalıp yargılar (stereotip) bağlamında incelenmesi.
VI. Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi
Özet bildiri Uluslararası
-
Ölü Ozanlar Derneği filmindeki çatışmanın eğitim felsefesi açısından çözümlenmesi.
III. Uluslararası Felsefe, Eğitim, Sanat ve Bilim Tarihi Sempozyumu
Özet bildiri Uluslararası
-
İlkokul eğitim programının hak, adalet ve vicdan kavramları açısından incelenmesi
II. Uluslararası Felsefe, Eğitim, Sanat ve Bilim Tarihi Sempozyumu
Tam metin bildiri Uluslararası
-
Öğretmenlik kutsal bir meslek midir? Öğretmen adaylarının algılarına dönük bir diyalektik
II. Uluslararası Felsefe, Eğitim, Sanat ve Bilim Tarihi Sempozyumu
Özet bildiri Uluslararası
-
Amaçları ve işlerliği ile yükseköğretimde Farabi programı Bir eğitim fakültesi örneği
New Trends In Higher Education: Keeping Up With The Change
Özet bildiri Uluslararası
-
Bir program geliştirme denemesi Eğitim Felsefesi dersine yönelik geliştirilen öğretim programının derse yönelik tutum ve eğitsel düşüncelere etkisi
3rd International Congress on Curriculum and Instruction (ICCI-2015)
Özet bildiri Uluslararası
-
Pedagojik formasyon eğitimi sertifika programına katılan öğretmen adaylarının eğitim felsefeleri
6th International Congress on New Trends in Education
Özet bildiri Uluslararası
-
Eğitim kurumlarının işlevlerine ilişkin ders kitabı temsilini öğretmen adayları gözüyle yeniden yapılandırma
Üçüncü Ulusal Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi
Sözlü Bildiri Ulusal
-
Öğretmen adaylarının demokratik tutumları ile eğitim felsefelerinin yordanması
The International Symposium on Changes and New Trends in Education
Özet bildiri Uluslararası
-
Öğretmen adaylarının öğretim programına ve program rollerine ilişkin imgeleri
International Perspectives on New Aspects of Learning in Teacher Education- Building Bridges Conference
Özet bildiri Uluslararası
-
Eğitsel Eleştiri Modeli ile eğitim fakültesi sınıf öğretmenliği öğretim programının değerlendirilmesi Bir durum çalışması
Eğitsel Araştırmaları Destekleme Projesi Çalıştayı
Davetli konuşmacı Ulusal
-
Eğitim fakültesinde Erasmus öğrencileri Beklentiler ve deneyimler
Uluslararası Yükseköğretim Kongresi
Tam metin bildiri Uluslararası
-
Eğitim programlarının değerlendirilmesi ve Eğitsel Eleştiri Modeli
Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi
Özet bildiri Uluslararası
-
Orta öğretim sosyal alanlar öğretmenliği tezsiz yüksek lisans öğrencilerinin öğretmenlik mesleğine yönelik yeterlikleri kaygıları ve akademik güdülenme düzeyleri
Uluslararası Sosyal Bilimler Eğitimi Kongresi
Sözlü Bildiri Uluslararası
-
Eğitim fakültesinin farklı bölümlerinde öğrenim gören öğrencilerinin öğrenme stillerinin karşılaştırılması
VII Ulusal Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu
Tam metin bildiri Ulusal
-
Yeni öğretim programının uygulanmasında ilköğretim okullarındaki fiziki ortam ve teknik donanımın yeterliği
VII. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu
Tam metin bildiri Ulusal
-
Sınıf öğretmenliği son sınıf öğrencilerinin öğretmenlik mesleğine yönelik yeterlik algıları kaygıları ve akademik güdülenme düzeylerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi
VI. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu
Tam metin bildiri Ulusal
Kitap / Kitap Bölüm
-
Türkiye’nin Yol’u ve Yön’ü (1961-1967) Siyaset-Eğitim-Kültür ve Sanat
Nobel
Bölüm(ler) Uluslararası
-
Öğretimde Yaklaşımlar ve Eğitime Yansımaları
Pegem Akademi
Bölüm(ler) Uluslararası
-
Eğitim Bilimine Giriş
Anı Yayıncılık
Bölüm(ler) Uluslararası
-
Öğretim İlke ve Yöntemleri
Pegem Akademi
Bölüm(ler) Uluslararası
Projeler ve Patentler
Projeler
-
1 11 Sınıf Öğrencilerinin Düşünme Stilleri Öğrenme Stratejileri ve Düşünme Stilleri ile Öğrenme Stratejileri Arasındaki İlişki
Yürütücü Yükseköğretim Kurumları tarafından destekli bilimsel araştırma projesi
-
2 Eğitsel Eleştiri Modeli İle Eğitim Fakültesi Sınıf Öğretmenliği Öğretim Programının Değerlendirilmesi
Araştırmacı Yükseköğretim Kurumları tarafından destekli bilimsel araştırma projesi
Sanatsal Faaliyetler
Ödüller
-
Yayın Teşvik Ödülü
Alanında yurtiçi kamu kurum ve kuruluşlarından alınan ödül
Yayın Teşvik Ödülü TÜBİTAK
-
Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi 2014 En İyi Bildiri ve Sunu Ödülü
Diğer
Çalışma Ödülü
-
Eğitsel Araştırmaları Destekleme Projesi 2010 Yılı Eğitim Araştırmaları Sosyal ve Beşeri Alanlar İkincilik Ödülü
Yurtiçi kurum ve kuruluşlarından alınan bilim ödülü
Çalışma Ödülü
-
2010-2011 Yılında Yapılan Başarılı Akademik Çalışmalar Teşekkür Belgesi ve Plaketi
Yurtiçi kurum ve kuruluşlarından alınan bilim ödülü
Çalışma Ödülü
Tez Danışmanlığı
-
Öğretmen, Öğrenci ve Veli Gözünden İlkokullarda Ara Tatil Uygulaması
Eğitim Bilimleri Enstitüsü Temel Eğitim Ana Bilim Dalı
-
ÇOCUKLAR İÇİN FELSEFE (P4C) UYGULAMALARININ 4. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN YARATICI, ELEŞTİREL VE YANSITICI DÜŞÜNME BECERİLERİNE ETKİSİ
Eğitim Bilimleri Enstitüsü Temel Eğitim Ana Bilim Dalı
-
11. sınıf öğrencilerinin düşünme stilleri, öğrenme stratejileri ve düşünme stilleri ile öğrenme stratejileri arasındaki ilişki
Eğitim Bilimleri Enstitüsü İlköğretim Ana Bilim Dalı
-
Sınıf öğretmeni adaylarının öğretmen, öğretme, öğrenme kavramları ile ilgili metaforik algılarının yapılandırmacı yaklaşım açısından incelenmesi
Eğitim Bilimleri Enstitüsü İlköğretim Ana Bilim Dalı