Doç. Dr.

ORHAN KUMRAL

EĞİTİM FAKÜLTESİ >> TEMEL EĞİTİM >> SINIF EĞİTİMİ
YÖK AKADEMİK ORCID: 0000-0002-1910-7524
Eğitim Bilgileri
  • 2006 - 2010 Doktora

    ADNAN MENDERES ÜNİVERSİTESİ

    SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ

  • 1998 - 2001 Yüksek Lisans

    PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ

    EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ

  • 1994 - 1998 Lisans

    PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ

    EĞİTİM FAKÜLTESİ

Araştırma Alanları
  • Eğitim Bilimleri Temel Alanı

    Eğitim Programları ve Öğretim

Mesleki Deneyim
  • 2017 - DOÇENT

    PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ TEMEL EĞİTİM BÖLÜMÜ

    SINIF EĞİTİMİ ANABİLİM DALI

  • 2011 - 2017 DOKTOR ÖĞRETİM ÜYESİ

    PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ TEMEL EĞİTİM BÖLÜMÜ

    SINIF EĞİTİMİ ANABİLİM DALI

  • 2003 - 2011 ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ

    PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ TEMEL EĞİTİM BÖLÜMÜ

    SINIF EĞİTİMİ ANABİLİM DALI

Üniversite Dışı Deneyim
  • 1999 - 2004

    Denizli Babadağ İlçesi Milli Eğitim Müdürlüğü

    Sınıf Öğretmeni

  • 1998 - 1999

    İstanbul Gaziosmanpaşa İlçesi Milli Eğitim Müdürlüğü

    Sınıf Öğretmeni

İdari Görevler
  • 2017 -

    Bölüm Başkan Yardımcısı

    Yurt İçi

    PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ

  • 2016 - 2017

    Bölüm Başkan Yardımcısı

    Yurt İçi

    PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ

  • 2014 -

    Farabi Koordinatörü

    Yurt İçi

    PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ

Yayınlar ve Eserler
Makaleler
Bildiriler
Kitap / Kitap Bölüm
  • 2021KUMRAL ORHAN

    Türkiye’nin Yol’u ve Yön’ü (1961-1967) Siyaset-Eğitim-Kültür ve Sanat

    Nobel

    Bölüm(ler) Uluslararası

  • 2020KUMRAL ORHAN

    Öğretimde Yaklaşımlar ve Eğitime Yansımaları

    Pegem Akademi

    Bölüm(ler) Uluslararası

  • 2016KUMRAL ORHAN

    Eğitim Bilimine Giriş

    Anı Yayıncılık

    Bölüm(ler) Uluslararası

  • 2015KUMRAL ORHAN

    Öğretim İlke ve Yöntemleri

    Pegem Akademi

    Bölüm(ler) Uluslararası

Projeler ve Patentler
Projeler
  • 08.02.2015 - 26.02.2016Tamamlandı

    1 11 Sınıf Öğrencilerinin Düşünme Stilleri Öğrenme Stratejileri ve Düşünme Stilleri ile Öğrenme Stratejileri Arasındaki İlişki

    Yürütücü Yükseköğretim Kurumları tarafından destekli bilimsel araştırma projesi

  • 07.09.2008 - 12.08.2010Tamamlandı

    2 Eğitsel Eleştiri Modeli İle Eğitim Fakültesi Sınıf Öğretmenliği Öğretim Programının Değerlendirilmesi

    Araştırmacı Yükseköğretim Kurumları tarafından destekli bilimsel araştırma projesi

Sanatsal Faaliyetler
Ödüller
  • 2015

    Yayın Teşvik Ödülü

    Alanında yurtiçi kamu kurum ve kuruluşlarından alınan ödül

    Yayın Teşvik Ödülü TÜBİTAK

  • 2014

    Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi 2014 En İyi Bildiri ve Sunu Ödülü

    Diğer

    Çalışma Ödülü

  • 2011

    Eğitsel Araştırmaları Destekleme Projesi 2010 Yılı Eğitim Araştırmaları Sosyal ve Beşeri Alanlar İkincilik Ödülü

    Yurtiçi kurum ve kuruluşlarından alınan bilim ödülü

    Çalışma Ödülü

  • 2011

    2010-2011 Yılında Yapılan Başarılı Akademik Çalışmalar Teşekkür Belgesi ve Plaketi

    Yurtiçi kurum ve kuruluşlarından alınan bilim ödülü

    Çalışma Ödülü

Tez Danışmanlığı
  • Devam Ediyor

    Öğretmen, Öğrenci ve Veli Gözünden İlkokullarda Ara Tatil Uygulaması

    Eğitim Bilimleri Enstitüsü Temel Eğitim Ana Bilim Dalı

  • Devam Ediyor

    ÇOCUKLAR İÇİN FELSEFE (P4C) UYGULAMALARININ 4. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN YARATICI, ELEŞTİREL VE YANSITICI DÜŞÜNME BECERİLERİNE ETKİSİ

    Eğitim Bilimleri Enstitüsü Temel Eğitim Ana Bilim Dalı

  • Tamamlandı

    11. sınıf öğrencilerinin düşünme stilleri, öğrenme stratejileri ve düşünme stilleri ile öğrenme stratejileri arasındaki ilişki

    Eğitim Bilimleri Enstitüsü İlköğretim Ana Bilim Dalı

  • Tamamlandı

    Sınıf öğretmeni adaylarının öğretmen, öğretme, öğrenme kavramları ile ilgili metaforik algılarının yapılandırmacı yaklaşım açısından incelenmesi

    Eğitim Bilimleri Enstitüsü İlköğretim Ana Bilim Dalı