Prof. Dr.

BİLGE CAN

EĞİTİM FAKÜLTESİ >> MATEMATİK VE FEN BİLİMLERİ EĞİTİMİ >> FEN BİLGİSİ EĞİTİMİ
YÖK AKADEMİK ORCID: 0000-0002-3064-3846
Eğitim Bilgileri
  • 2005 - 2008 Doktora

    DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ

    EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ

  • 2001 - 2003 Yüksek Lisans

    DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ

    EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ

  • 1997 - 2001 Lisans

    DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ

    BUCA EĞİTİM FAKÜLTESİ

Araştırma Alanları
  • Eğitim Bilimleri Temel Alanı

    Temel Eğitim

Mesleki Deneyim
  • 2018 - PROFESÖR

    PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ MATEMATİK VE FEN BİLİMLERİ EĞİTİMİ BÖLÜMÜ

    FEN BİLGİSİ EĞİTİMİ ANABİLİM DALI

  • 2013 - 2018 DOÇENT

    PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ MATEMATİK VE FEN BİLİMLERİ EĞİTİMİ BÖLÜMÜ

    FEN BİLGİSİ EĞİTİMİ ANABİLİM DALI

  • 2008 - YARDIMCI DOÇENT

    PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ MATEMATİK VE FEN BİLİMLERİ EĞİTİMİ BÖLÜMÜ

    FEN BİLGİSİ EĞİTİMİ ANABİLİM DALI

  • 2003 - 2008 ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ

    DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ BUCA EĞİTİM FAKÜLTESİ MATEMATİK VE FEN BİLİMLERİ EĞİTİMİ BÖLÜMÜ

    FEN BİLGİSİ EĞİTİMİ ANABİLİM DALI

İdari Görevler
  • 2019 -

    Dekan

    Yurt İçi

    PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ

  • 2016 - 2019

    Dekan Yardımcısı

    Yurt İçi

    PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ

Yayınlar ve Eserler
Makaleler
Bildiriler
Kitap / Kitap Bölüm
  • 2016CAN BİLGE,SAVRAN GENCER AYŞE,YILDIRIM CENNET,BAHTİYAR ASİYE

    Fen öğretiminde probleme dayalı öğrenme 5 6 7 ve 8 sınıf kazanımlarına yönelik senaryo etkinlikleri

    PEGEM AKADEMİ

    Tümü Uluslararası

Projeler ve Patentler
Projeler
  • 17.06.2009 - Tamamlandı

    1 İlköğretim Öğrencilerinin Bilim Bilimsel Bilgi Ve Bilim İnsanı İle İlgili Görüşleri PAÜ BAP Talep No 2009BSP020 2009 2011

    Araştırmacı Yükseköğretim Kurumları tarafından destekli bilimsel araştırma projesi

  • 18.02.2009 - Tamamlandı

    2 Su Farkındalığı Su Eğitimi için Öğretim Materyali GeliştirmeTÜBİTAK 107K291 No lu Araştırma ProjesiKoordinatör Prof Dr Ömer ERGİN 2007 2009

    Danışman TÜBİTAK PROJESİ

  • 12.03.2003 - Tamamlandı

    3 İlköğretim Fen Öğretmen ve Öğrencilerinin 2000 Fen Öğretim Programında Belirtilen Yeni Öğretim Yöntemlerine ve Bilimsel Süreçlere Yaklaşımları DEÜ BAP 2003 KB EĞT 009No lu Münferit ProjeKoordinatör Yrd Doç Dr Esin ŞAHİN PEKMEZ 2003 2006

    Araştırmacı Yükseköğretim Kurumları tarafından destekli bilimsel araştırma projesi

  • 27.04.2016 - 30.11.2017Tamamlandı

    4 Argümantasyon Destekli Senaryo Uygulamalarının Öğrencilerin Sorgulayıcı Öğrenme ile Problem Çözmeye Yönelik Beceri Algılarına ve Kavramsal Anlamalarına Etkisi

    Yürütücü Yükseköğretim Kurumları tarafından destekli bilimsel araştırma projesi

  • 14.03.2016 - 16.11.2017Tamamlandı

    5 8.Sınıf Öğrencilerinin Sosyal Medyayı Eğitsel Kullanmalarının Fen Bilimleri Dersine Yönelik Motivasyon ve Tutumlarına Etkisi

    Yürütücü Yükseköğretim Kurumları tarafından destekli bilimsel araştırma projesi

  • 11.08.2014 - 17.06.2015Tamamlandı

    6 Dijital medya etkinliklerinin ortaokul öğrencilerinin ve ebeveynlerinin medya ve bilim okuryazarlıklarına etkisinin belirlenmesi

    Danışman Yükseköğretim Kurumları tarafından destekli bilimsel araştırma projesi

  • 07.04.2014 - 17.06.2015Tamamlandı

    7 Fen bilimleri öğretmen adaylarının mezun olmadan önceki ve mezun olduktan sonraki bilimin doğası ile ilgili görüşlerinin incelenmesi

    Danışman Yükseköğretim Kurumları tarafından destekli bilimsel araştırma projesi

  • 12.09.2011 - 23.09.2011Tamamlandı

    8 Öğrencilerin PAMUKKALE Yaz Laboratuvarı TÜBİTAK 4004 111B073 No lu Doğa Okulları Projesi 2011 2012

    Yürütücü TÜBİTAK PROJESİ

Sanatsal Faaliyetler
Ödüller
  • 2013

    TEŞEKKÜR

    MILLI EGITIM BAKANLIGI

  • 2012

    TEŞEKKÜR

    PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ

Tez Danışmanlığı
  • Devam Ediyor

    BİLİM VE SANAT MERKEZİ ÖĞRENCİLERİNİN BİLİMSEL SÜREÇ BECERİLERİNİN İNCELENMESİ (DENİZLİ İLİ ÖRNEĞİ)

    Eğitim Bilimleri Enstitüsü Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Ana Bilim Dalı

  • Tamamlandı

    Bilim ve sanat eğitim merkezi (BİLSEM) öğrencilerinin sokratik soru sorma düzeylerinin incelenmesi

    Eğitim Bilimleri Enstitüsü Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Ana Bilim Dalı

  • Tamamlandı

    8. sınıf öğrencilerinin sosyal medyayı eğitsel kullanmaları ile sosyal medya tutumlarının değişkenler açısından incelenmesi

    Eğitim Bilimleri Enstitüsü Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Ana Bilim Dalı

  • Tamamlandı

    Argümantasyon destekli probleme dayalı öğrenmenin öğrencilerin sorgulayıcı öğrenme ile problem çözme becerilerine ve kavramsal anlamalarına etkisi

    Eğitim Bilimleri Enstitüsü İlköğretim Ana Bilim Dalı

  • Tamamlandı

    8.sınıf öğrencilerinin sosyal medyayı eğitsel kullanmalarının fen bilimleri dersine yönelik motivasyon ve tutumlarına etkisi

  • Tamamlandı

    Fen bilimleri öğretmen adaylarının mezun olmadan önceki ve mezun olduktan sonraki bilimin doğası ile ilgili görüşlerinin incelenmesi

    Eğitim Bilimleri Enstitüsü İlköğretim Ana Bilim Dalı

  • Tamamlandı

    Dijital ve medya etkinliklerinin ortaokul öğrencilerinin ve ebeveynlerinin medya ve bilim okuryazarlıklarına etkisinin belirlenmesi

    Eğitim Bilimleri Enstitüsü İlköğretim Ana Bilim Dalı

  • Tamamlandı

    Bilimsel süreç becerileri etkinliklerinin ilköğretim 7.sınıf öğrencilerinin yansıtıcı düşünmelerine etkisi

    Fen Bilimleri Enstitüsü İlköğretim Ana Bilim Dalı

  • Tamamlandı

    Yaratıcı drama etkinliklerinin ilköğretim 7. sınıf öğrencilerinin bilimsel süreç becerilerine, bilimsel yaratıcılıklarına ve özdüzenlemelerine etkisi

    Fen Bilimleri Enstitüsü İlköğretim Ana Bilim Dalı