Prof. Dr.
BİLGE CAN
EĞİTİM FAKÜLTESİ >> MATEMATİK VE FEN BİLİMLERİ EĞİTİMİ >> FEN BİLGİSİ EĞİTİMİ
YÖK AKADEMİK ORCID: 0000-0002-3064-3846Eğitim Bilgileri
-
2005 - 2008 Doktora
DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ
EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ
-
2001 - 2003 Yüksek Lisans
DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ
EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ
-
1997 - 2001 Lisans
DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ
BUCA EĞİTİM FAKÜLTESİ
Araştırma Alanları
-
Eğitim Bilimleri Temel Alanı
Temel Eğitim
Mesleki Deneyim
-
2018 - PROFESÖR
PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ MATEMATİK VE FEN BİLİMLERİ EĞİTİMİ BÖLÜMÜ
FEN BİLGİSİ EĞİTİMİ ANABİLİM DALI
-
2013 - 2018 DOÇENT
PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ MATEMATİK VE FEN BİLİMLERİ EĞİTİMİ BÖLÜMÜ
FEN BİLGİSİ EĞİTİMİ ANABİLİM DALI
-
2008 - YARDIMCI DOÇENT
PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ MATEMATİK VE FEN BİLİMLERİ EĞİTİMİ BÖLÜMÜ
FEN BİLGİSİ EĞİTİMİ ANABİLİM DALI
-
2003 - 2008 ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ
DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ BUCA EĞİTİM FAKÜLTESİ MATEMATİK VE FEN BİLİMLERİ EĞİTİMİ BÖLÜMÜ
FEN BİLGİSİ EĞİTİMİ ANABİLİM DALI
İdari Görevler
-
Dekan
Yurt İçi
PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ
-
Dekan Yardımcısı
Yurt İçi
PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ
Yayınlar ve Eserler
Makaleler
-
The Views of Science and Art Center (SAC) Students Regarding Socratic Inquiry Seminars
Journal of Qualitative Research in Education
Özgün Makale Uluslararası
-
HTTM (History/ Theory/ Technology/ Modeling) Öğrenme Ortamının Fen Bilgisi Öğretmeni Adaylarının Matematiksel Düşünmelerine İlişkin Algılarına ve Matematiksel Modelleme Becerilerine Etkisi
Batı Anadolu Eğitim Bilimleri Dergisi , 11 (2) , 239-272.
Özgün Makale Ulusal
-
Bütünleşik STEM Eğitimi Modelleri
Pamukkale Üniversitesi Eğitim fakültesi Dergisi
Özgün Makale Uluslararası
-
Bütünleşik STEM Eğitimi Modelleri
Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
Özgün Makale Uluslararası
-
Determination of a science teacher’xxs views of the nature of science before and after her graduation and her reflection on the students
Journal of Human Sciences
Özgün Makale Uluslararası
-
Determining Effect of Digital And Media Activities On Media And Science Literacy Of Middle-School Students And Parents
PAMUKKALE UNIVERSITESI EGITIM FAKULTESI DERGISI-PAMUKKALE UNIVERSITY JOURNAL OF EDUCATION
Özgün Makale Uluslararası
-
Argümantasyon Destekli Probleme Dayalı Öğrenmenin Öğrencilerin Sorgulayıcı Öğrenme Becerilerine Etkisi
Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
Özgün Makale Uluslararası
-
HERMENEUTIC PERSPECTIVESOF PRE-SERVICE SCIENCETEACHERS ABOUT SCIENCE
Journal of Baltic Science Education
Özgün Makale Uluslararası
-
An Investigation of Pre-Service Science Teachers’ Technological Pedagogical Content Knowledge
European Journal of Educational Research
Özgün Makale Uluslararası
-
Ortaokul (5., 6., 7., ve 8. Sınıf) Öğrencilerinin Daimi Bilim ÖğrenmeMotivasyonlarının İncelenmesi
Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
Özgün Makale Ulusal
-
Ortaokul (5., 6., 7., ve 8. Sınıf) Öğrencilerinin Daimi Bilim Öğrenme Motivasyonlarının İncelenmesi
Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
Özgün Makale Ulusal
-
THE EFFECT OF PROJECT-BASED SCIENCE EDUCATION PROGRAMME ON SCIENTIFIC PROCESS SKILLS AND CONCEPTIONS OF KINDERGARTEN STUDENTS
Journal of Baltic Science Education
Özgün Makale Uluslararası
-
An investigation of problem solving skills of preservice science teachers
Educational research and reviews
Özgün Makale Uluslararası
-
FEN ÖĞRETMEN ADAYLARININ BİLİMSEL SÜREÇ BECERİLERİ İLEBİLİMSEL ARAŞTIRMAYA YÖNELİK TUTUMLARININ İNCELENMESİ
Buca Eğitim Fakültesi Dergisi
Özgün Makale Ulusal
-
The instrument for determining the levels of reflective thinking among elementary school students
Educational Review and Research
Özgün Makale Uluslararası
-
The Effects of Using Creative Drama in Science Education on Students Achievements and Scientific Process Skills
İlköğretim online
Özgün Makale Ulusal
-
Does the teaching program effect on pre service teachers self regulation International Journal of Academic Research Part B 2013 91 99
International Journal of Academic Research Part B
Özgün Makale Uluslararası
-
Developing a Self efficacy Scale towards the Use of Mathematics in Teaching Science A Validity and Reliability Study
Eurasia Journal of Mathematics Science and Technology Education
Özgün Makale Uluslararası
-
7 Th School Students Understanding Of About Science Scientific Knowledge and Scientist Energry Education Science Technology Part B 4 1 105 116
energy education science and technology, part b
Özgün Makale Uluslararası
-
The Perceptions of Pre Service Science Teachers Concerning Constructivist Perspectives to Teaching Journal of Baltic Science Education 10 4 219 228
Journal of Baltic Science Education
Özgün Makale Uluslararası
-
Özel Öğretim Yöntemleri Dersinin Fen Öğretmen Adaylarının Fen Öğretme Felsefelerine Etkisi
NWSA-Eduaction Sciences
Özgün Makale Ulusal
-
Bilimin Doğası Etkinliklerinin İlköğretim Yedinci Sınıf Öğrencilerinin Bilimsel Süreç Becerilerini Geliştirmesindeki Etkisi
Pamukkale Unv. Eğitim Fakültesi Dergisi
Özgün Makale Ulusal
-
Fen Laboratuar Dersinin Öğretmen Adaylarının Bilimsel Süreç Becerileri ve Bilimsel Yaratıcılıklarına Etkisi
İnönü Ünv. Eğitim Fakültesi Dergisi
Özgün Makale Ulusal
-
2009 Exploring Scientific Creativity Of 7th Grade Students Journal Of Qafqaz University 26 204 214
Journal Of Qafqaz University
Özgün Makale Uluslararası
-
Yaratıcı Drama Yöntemini Kullanmaya Yönelik Özyeterlik Ölçeği
NWSA-Education Sciences
Özgün Makale Ulusal
-
The observation of the teacher candidates epistemological beliefs according to some variables
Procedia- Social and Behavioral Sciences
Özgün Makale Uluslararası
-
İlköğretim Yedinci Sınıf Öğrencilerine Yönelik Bilimin Doğası Ölçeğinin Geliştirilmesi
NWSA-Education Sciences
Özgün Makale Ulusal
-
İlköğretim Yedinci Sınıf Vücudumuzdaki Sistemler Ünitesine Yönelik Bilimin Doğası Etkinlikleri
İlköğretmen Eğitimci Dergisi
Özgün Makale Ulusal
-
Yaratıcılık ve Fen Öğretimi
İlköğretmen Eğitimci Dergisi
Özgün Makale Ulusal
-
Fen Öğretmen Adaylarının Yaratıcılık İnançları
NWSA-Education Sciences
Özgün Makale Ulusal
-
Pekmez E Ş Can B 2007 The Reflection Of 2000 and 2004 Science Curricula On The Prospective Teachers Journal Of Turkish Science Education 4 2 109 118 Araştırma Makale Education Research Index
journal of turkish science education
Özgün Makale Uluslararası
-
Fen Öğretiminde kavram haritaları ve senaryolar kavram yanılgılarını giderebilir mi
Hacettepe Unv. Eğitim Fakültesi Dergisi
Özgün Makale Ulusal
-
Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Fen Derslerinde Matematiğin Kullanımına Yönelik Özyeterlik İnançlarının İncelenmesi
Pamukkale Unv
Özgün Makale Ulusal
-
Conflict and Disagreement for a Succesful Change
Dokuz Eylül Ünv. Buca Eğitim Fak. Dergisi
Özgün Makale Ulusal
-
Eğitimde Sanal Gerçeklik
The Turkish Online Journal of Educational Technology-TOJET
Özgün Makale Uluslararası
Bildiriler
-
BİLSEM Öğrencileri ile Sokratik Sorgulama Etkinlikleri
I. Uluslararası Bilim, Eğitim, Sanat ve Teknoloji Sempozyumu
Özet bildiri Uluslararası
-
Yedinci Sınıf ”Kuvvet ve Enerji” Ünitesine Yönelik İki Aşamalı Kavramsal Anlama Testinin Geliştirilmesi
Vth INTERNATIONAL EURASIANEDUCATIONAL RESEARCH CONGRESS
Tam metin bildiri Uluslararası
-
Fen Öğretmen Adaylarının Fen Öğrenme Becerileri
X. Uluslararası Eğitim Araştırmaları Kongresi
Uluslararası
-
Fen Öğretmen Adaylarının Hermeneutik Düşünceleri
UBEK-ICSE 2018
Özet bildiri Uluslararası
-
8. Sınıf Öğrencilerinin Sosyal Medyayı Eğitsel Kullanmaları, Sosyal Medya Tutumlarının DeğişkenlerAçısından İncelenmesi
IVthInternational EurasianEducationalResearch Congress
Tam metin bildiri Uluslararası
-
Argümantasyon Destekli Senaryo Uygulamalarının Yedinci Sınıf Öğrencilerinin Problem Çözme BecerilerineYönelik Algılarına Etkisi
IVthInternational EurasianEducationalResearch Congress
Özet bildiri Uluslararası
-
Dijital ve Medya Etkinliklerinin Ortaokul Öğrencilerinin ve Ebeveynlerinin Medya ve Bilim OkuryazarlıklarınaEtkisi
IVth INTERNATIONAL EURASIAN EDUCATIONAL RESEARCH CONGRESS
Özet bildiri Uluslararası
-
Epistemolojik İnanç ve Bilimsel Araştırmaya Yönelik Tutum Arasındaki İlişkide Bilişötesi Farkındalığın Rolü
Eğitim Araştırmaları Birliği 8. Uluslararası Eğitim Araştırmaları Kongresi
Özet bildiri Uluslararası
-
Ortaokul 5 6 7 ve 8 Sınıf Öğrencilerinin Daimi Bilim Öğrenme Motivasyonlarının İncelenmesi
3. Uluslararası Avrasya Eğitim Araştırmaları Kongresi
Özet bildiri Uluslararası
-
Argümantasyon Destekli Senaryo Uygulamalarının Yedinci Sınıf Öğrencilerinin Sorgulayıcı Öğrenme Beceri Algılarına Etkisi
12. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Trabzon
Özet bildiri Ulusal
-
Bilimsel Süreç Becerileri Etkinliklerinin Ortaokul 6. Sınıf Öğrencilerinin Özyeterliliklerine Etkisi
5th International Conference on New Trends in Educationand Their Implications
Özet bildiri Uluslararası
-
Fen Öğretmen Adaylarının Bilimsel Süreç Becerileri ile Bilimsel Araştırmaya Yönelik Tutumlarının İncelenmesi
5th International Conference on New Trends in Education and Their Implications 2014 (ICONTE-2014)
Sözlü Bildiri Uluslararası
-
The Perceptions of The Pre Service Science Teachers Problem Solving Skills
International Conference on Education in Mathematics, Science and Technology 2014 (ICEMST-2014)
Sözlü Bildiri Uluslararası
-
Bilimsel Süreç Becerileri Etkinliklerinin Ortaokul Öğrencilerinin Bilimsel Bilgiye Yönelik Görüşlerine Etkisi
International Conference on Education in Mathematics, Science and Technology (ICEMST 2014)
Özet bildiri Uluslararası
-
Senaryoların Fen Öğretmen Adaylarının Bilimsel Araştırmaya Yönelik Tutumlarına Etkisi
XI. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi (UFBMEK)
Özet bildiri Ulusal
-
Öğrencilerin Pamukkale Yaz Lab Projesinin Bilimin Doğası Anlayışlarına Etkileri
International Conference on New Horizons in Education, Prag
Özet bildiri Uluslararası
-
Probleme Dayali Fen Öğretiminin Fen Öğretmen Adaylarinin Problem Çözme Becerilerine Etkisi
International Conference on New Horizons in Education, Prag
Özet bildiri Uluslararası
-
Yaratıcı Dramanın Fen Öğretmen Adaylarının Özdüzenlemeli Öğrenmelerine Etkisi
10. Ulusal Fen ve Matematik Kongresi”, Niğde Üniversitesi
Özet bildiri Ulusal
-
Bilimsel Süreç becerileri Etkinliklerinin İlköğretim 7 Sınıf Öğrencilerinin Yansıtıcı Düşünmelerine Etkisi
10. Ulusal Fen ve Matematik Kongresi”, Niğde Üniversitesi,
Tam metin bildiri Ulusal
-
Fen ve Teknoloji Öğretiminde Çalışma Yapraklarının İlköğretim 7 sınıf Öğrencilerinin Bilimsel Süreç Becerilerine ve Öz yeterliliklerine Etkisi
9. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu
Özet bildiri Ulusal
-
Teaching Fun Side Of Recycling Through Creative Drama
ESERA-European Science Education Research Association
Özet bildiri Uluslararası
-
The observation of the teacher candidates epistemological beliefs according to some variables
Procedia - Social and Behavioral Sciences,
Tam metin bildiri Uluslararası
-
Primary School Students Performance of Scientific Process Skills
ETEN Annual Conference
Poster Uluslararası
-
The Effect of the History of Science on the Ideas Related to The Nature of Science
XIII. IOSTE Symposium, The Use of Science and Technology Education for Peace and Sustainable Development
Poster Uluslararası
-
A Study on Prospective Teachers Belief about the Nature of Science and Self Efficacy
Narst 2007
Tam metin bildiri Uluslararası
-
İlköğretim Matematik ve Fen Öğretmen Adaylarının Bilgisayar ile ilgili Öz yeterlik Algıları
1. Uluslararası Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Sempozyumu,
Tam metin bildiri Uluslararası
-
Fen Öğretmen Adaylarının Eleştirel Düşünme Eğilimleri Ve Öz yeterlikleri
7. Ulasal Fen ve Matematik Kongresi” Bildiriler II, Gazi Üniversitesi
Tam metin bildiri Ulusal
-
Fen Öğretiminde Kavram Haritaları Ve Senaryolar Kavram Yanılgılarını Giderebilir Mi
“XIV. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi”
Tam metin bildiri Uluslararası
-
Eğitimde Sanal Gerçeklik
Third International Educational Technologies Symposium
Tam metin bildiri Uluslararası
-
Web Based Teacher Support Systems Feds Approach
Third International Educational Technologies Symposium.Eastern Mediterranean University Gazimagusa
Tam metin bildiri Uluslararası
Kitap / Kitap Bölüm
-
Fen öğretiminde probleme dayalı öğrenme 5 6 7 ve 8 sınıf kazanımlarına yönelik senaryo etkinlikleri
PEGEM AKADEMİ
Tümü Uluslararası
Projeler ve Patentler
Projeler
-
1 İlköğretim Öğrencilerinin Bilim Bilimsel Bilgi Ve Bilim İnsanı İle İlgili Görüşleri PAÜ BAP Talep No 2009BSP020 2009 2011
Araştırmacı Yükseköğretim Kurumları tarafından destekli bilimsel araştırma projesi
-
2 Su Farkındalığı Su Eğitimi için Öğretim Materyali GeliştirmeTÜBİTAK 107K291 No lu Araştırma ProjesiKoordinatör Prof Dr Ömer ERGİN 2007 2009
Danışman TÜBİTAK PROJESİ
-
3 İlköğretim Fen Öğretmen ve Öğrencilerinin 2000 Fen Öğretim Programında Belirtilen Yeni Öğretim Yöntemlerine ve Bilimsel Süreçlere Yaklaşımları DEÜ BAP 2003 KB EĞT 009No lu Münferit ProjeKoordinatör Yrd Doç Dr Esin ŞAHİN PEKMEZ 2003 2006
Araştırmacı Yükseköğretim Kurumları tarafından destekli bilimsel araştırma projesi
-
4 Argümantasyon Destekli Senaryo Uygulamalarının Öğrencilerin Sorgulayıcı Öğrenme ile Problem Çözmeye Yönelik Beceri Algılarına ve Kavramsal Anlamalarına Etkisi
Yürütücü Yükseköğretim Kurumları tarafından destekli bilimsel araştırma projesi
-
5 8.Sınıf Öğrencilerinin Sosyal Medyayı Eğitsel Kullanmalarının Fen Bilimleri Dersine Yönelik Motivasyon ve Tutumlarına Etkisi
Yürütücü Yükseköğretim Kurumları tarafından destekli bilimsel araştırma projesi
-
6 Dijital medya etkinliklerinin ortaokul öğrencilerinin ve ebeveynlerinin medya ve bilim okuryazarlıklarına etkisinin belirlenmesi
Danışman Yükseköğretim Kurumları tarafından destekli bilimsel araştırma projesi
-
7 Fen bilimleri öğretmen adaylarının mezun olmadan önceki ve mezun olduktan sonraki bilimin doğası ile ilgili görüşlerinin incelenmesi
Danışman Yükseköğretim Kurumları tarafından destekli bilimsel araştırma projesi
-
8 Öğrencilerin PAMUKKALE Yaz Laboratuvarı TÜBİTAK 4004 111B073 No lu Doğa Okulları Projesi 2011 2012
Yürütücü TÜBİTAK PROJESİ
Sanatsal Faaliyetler
Ödüller
-
TEŞEKKÜR
MILLI EGITIM BAKANLIGI
-
TEŞEKKÜR
PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ
Tez Danışmanlığı
-
BİLİM VE SANAT MERKEZİ ÖĞRENCİLERİNİN BİLİMSEL SÜREÇ BECERİLERİNİN İNCELENMESİ (DENİZLİ İLİ ÖRNEĞİ)
Eğitim Bilimleri Enstitüsü Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Ana Bilim Dalı
-
Bilim ve sanat eğitim merkezi (BİLSEM) öğrencilerinin sokratik soru sorma düzeylerinin incelenmesi
Eğitim Bilimleri Enstitüsü Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Ana Bilim Dalı
-
8. sınıf öğrencilerinin sosyal medyayı eğitsel kullanmaları ile sosyal medya tutumlarının değişkenler açısından incelenmesi
Eğitim Bilimleri Enstitüsü Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Ana Bilim Dalı
-
Argümantasyon destekli probleme dayalı öğrenmenin öğrencilerin sorgulayıcı öğrenme ile problem çözme becerilerine ve kavramsal anlamalarına etkisi
Eğitim Bilimleri Enstitüsü İlköğretim Ana Bilim Dalı
-
8.sınıf öğrencilerinin sosyal medyayı eğitsel kullanmalarının fen bilimleri dersine yönelik motivasyon ve tutumlarına etkisi
-
Fen bilimleri öğretmen adaylarının mezun olmadan önceki ve mezun olduktan sonraki bilimin doğası ile ilgili görüşlerinin incelenmesi
Eğitim Bilimleri Enstitüsü İlköğretim Ana Bilim Dalı
-
Dijital ve medya etkinliklerinin ortaokul öğrencilerinin ve ebeveynlerinin medya ve bilim okuryazarlıklarına etkisinin belirlenmesi
Eğitim Bilimleri Enstitüsü İlköğretim Ana Bilim Dalı
-
Bilimsel süreç becerileri etkinliklerinin ilköğretim 7.sınıf öğrencilerinin yansıtıcı düşünmelerine etkisi
Fen Bilimleri Enstitüsü İlköğretim Ana Bilim Dalı
-
Yaratıcı drama etkinliklerinin ilköğretim 7. sınıf öğrencilerinin bilimsel süreç becerilerine, bilimsel yaratıcılıklarına ve özdüzenlemelerine etkisi
Fen Bilimleri Enstitüsü İlköğretim Ana Bilim Dalı