Prof. Dr.
NESRİN IŞIKOĞLU
EĞİTİM FAKÜLTESİ >> TEMEL EĞİTİM >> OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİ
YÖK AKADEMİK ORCID: 0000-0001-7010-302XEğitim Bilgileri
- 
                                    1998 - 2002 Doktora
                                    Pennsylavania State University University College Park Campus Curriculum and Instruction 
- 
                                    1995 - 1997 Yüksek Lisans
                                    University of Pennsylvania Graduate school of education 
- 
                                    1988 - 1992 Lisans
                                    GAZİ ÜNİVERSİTESİ MESLEKİ EĞİTİM FAKÜLTESİ 
Araştırma Alanları
- 
                            Eğitim Bilimleri Temel Alanı Okul Öncesi Eğitimi 
Mesleki Deneyim
- 
                            2022 -  PROFESÖR
                            PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ TEMEL EĞİTİM BÖLÜMÜ OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİ ANABİLİM DALI 
- 
                            2016 -  PROFESÖR
                            PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ TEMEL EĞİTİM BÖLÜMÜ OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİ ANABİLİM DALI 
- 
                            2016 -  PROFESÖR
                            Pennsylavania State University University College Park Campus College of Education Curriculum and Instruction Early childhood education 
- 
                            2010 -  DOÇENT
                            PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ TEMEL EĞİTİM BÖLÜMÜ OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİ ANABİLİM DALI 
- 
                            2002 - 2010 YARDIMCI DOÇENT
                            PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ TEMEL EĞİTİM BÖLÜMÜ OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİ ANABİLİM DALI 
Üniversite Dışı Deneyim
- 
                                    2023 - 2024
                                    University of Delaware Visiting Scholar 
- 
                                    2016 - 2017
                                    Penn State Ziyaretçi Araştırmacı 
- 
                                    2016 - 2017
                                    Penn State Ziyaretçi Araştırmacı 
İdari Görevler
- 
                                    
                                    Bölüm Başkanı Yurt İçi PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ 
- 
                                    
                                    Anabilim Dalı Başkanı Yurt İçi PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ 
- 
                                    
                                    Anabilim Dalı Başkanı Yurt İçi PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ 
- 
                                    
                                    Enstitü Müdür Yardımcısı Yurt İçi PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ 
Yayınlar ve Eserler
Makaleler
- 
                                            
                                                
                                                COVID-19 Pandemı̇ Öncesı̇ ve Pandemı̇ Sürecı̇nde 4-6 Yaş Çocuklarının Dı̇jı̇tal Oyun Bağımlılık Eğı̇lı̇mlerı̇ ve Ebeveyn Rehberlı̇k Stratejı̇lerı̇nde Görülen Farklılıkların İncelenmesı̇ Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi Özgün Makale Ulusal 
- 
                                            
                                                
                                                HOW DOES THE COVID-19 PANDEMIC AFFECT YOUNG CHILDREN’S SCREEN TIME? THE ROLE OF BIOECOLOGICAL FACTORS International Journal of Child, Youth and Family Studies Özgün Makale Uluslararası 
- 
                                            
                                                
                                                The promise of digital storytelling for kindergarteners: language and technology skills Early Child Development and Care Özgün Makale Uluslararası 
- 
                                            
                                                
                                                A Longitudinal Study of Children’s Digital Play Addiction Tendencies and Parental Guidance Strategies Early Childhood Education Journal Özgün Makale Uluslararası 
- 
                                            
                                                
                                                Bebeklerde Dijital Teknoloji Kullanımı ve Dijital Ebeveynlik Davranışları Ölçeklerinin Geliştirilmesi İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi Özgün Makale Ulusal 
- 
                                            
                                                
                                                Annelerin 12-36 aylık bebekleri ile birlikte kitap okuma deneyimlerinin incelenmesi Annelerin 12-36 aylık bebekleri ile birlikte kitap okuma deneyimlerinin incelenmesi Özgün Makale Ulusal 
- 
                                            
                                                
                                                Ebeveynlerin Pandemi Sürecinde Dijital Ebeveynlik Uygulamalarına Yönelik Deneyimleri Dokuz Eylul University Özgün Makale Ulusal 
- 
                                            
                                                
                                                Investigation of Pre-school Teacher Candidates Attitudes Towards Distance Education and Digital Literacy Skills in Terms of Various Variables Gazi Egitim Faukeltesi Dergisi Özgün Makale Ulusal 
- 
                                            
                                                
                                                ERKEN ÇOCUKLUKTA DİJİTAL OYUN BAĞIMLILIK EĞİLİMİ: ÇOCUK VE EBEVEYN ÖZELLİKLERİNİN ETKİLERİ Mehmet Akif Ersoy Universitesi Egitim Fakultesi Dergisi Özgün Makale Ulusal 
- 
                                            
                                                
                                                Exploring the effects of "productive children: coding and robotics education program" in early childhood education EDUCATION AND INFORMATION TECHNOLOGIES Özgün Makale Uluslararası 
- 
                                            
                                                
                                                BABALARIN ÇOCUKLARINA YÖNELİK ALGISI: İLK BABALIK DENEYİMLERİ Sosyal Politika Calismalari Dergisi Özgün Makale Ulusal 
- 
                                            
                                                
                                                A qualitative case study about overuse of digital play at home CURRENT PSYCHOLOGY Özgün Makale Uluslararası 
- 
                                            
                                                
                                                EBEVEYN-ÇOCUK BİRLİKTE OKUMA ALIŞKANLIKLARI, ETKİNLİKLERİ VE SOSYOEKONOMİK FAKTÖRLERİN DİL GELİŞİMİNE OLAN ETKİLERİ Milli Eğitim Özgün Makale Ulusal 
- 
                                            
                                                
                                                Dijital Oyun Bağımlılık Eğilimi ve Ebeveyn Rehberlik Stratejileri Ölçeklerinin Geliştirilmesi Ankara Universitesi Egitim Bilimleri Fakultesi Dergisi Özgün Makale Ulusal 
- 
                                            
                                                
                                                4-6 Yaş Çocuğu Olan Ailelerde Akşam Yemeği Sırasında Ebeveyn-Çocuk Etkileşimi ve Teknoloji Kullanımı Dokuz Eylul University Özgün Makale Ulusal 
- 
                                            
                                                
                                                Okul Öncesi Öğretmenlerinin Çocukları Değerlendirmedeki Yeterlilik Düzeyleri ve Kullandıkları Araçlar Yaşadıkça Eğitim Özgün Makale Uluslararası 
- 
                                            
                                                
                                                Erken çocukluk eğitimi öğretmen ve yöneticilerinin Covid-19 pandemi deneyimleri: Yorumlayıcı fenomenolojik analiz Erken Çocukluk Çalışmaları Dergisi Özgün Makale Ulusal 
- 
                                            
                                                
                                                Okul Öncesi Eğitimi Dergisine bir bakış: Tarihsel trendler ve gelecek vizyonu Erken Çocukluk Çalışmaları Dergisi Özgün Makale Ulusal 
- 
                                            
                                                
                                                Children's Play Preferences and Behaviors in Digital or Non-Digital Play Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi Özgün Makale Uluslararası 
- 
                                            
                                                
                                                Comparing the effects of different book reading techniques on young children's language development READING AND WRITING Özgün Makale Uluslararası 
- 
                                            
                                                
                                                Bebeklerin Teknolojik Araçları Kullanmalarıyla İlgili Anne Görüşleri Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi Özgün Makale Ulusal 
- 
                                            
                                                
                                                Erken Çocukluk Eğitimi Öğretmenlerinin Hikâye Anlatma/Kitap Okuma Uygulamaları Tercihleri ve Nedenleri Ana Dili Eğitimi Dergisi Özgün Makale Uluslararası 
- 
                                            
                                                
                                                Okul Öncesi Öğretmenlerinin ve Öğretmen Adaylarının Medya Okuryazarlığı Algıları ile Medya Alışkanlıklarının İncelenmesi Siirt Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi Özgün Makale Ulusal 
- 
                                            
                                                
                                                Okul Öncesi Öğretmen Adaylarının Çocuk Gelişimi ile ilgili İnançlarında Değişim ve Durağanlıklar İlköğretim Online Özgün Makale Uluslararası 
- 
                                            
                                                
                                                Is Digital Play Popular? Examining Parents’xx Play Preferences for Their Children Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi Özgün Makale Uluslararası 
- 
                                            
                                                
                                                Do Parents Prefer Digital Play? Examination of Parental Preferences and Beliefs in Four Nations Early Childhood Education Journal Özgün Makale Uluslararası 
- 
                                            
                                                
                                                Do Parents Prefer Digital Play? Examination of Parental Preferences and Beliefs in Four Nations EARLY CHILDHOOD EDUCATION JOURNAL Özgün Makale Uluslararası 
- 
                                            
                                                
                                                Diyaloğa dayalı okumanın 48-60 aylık çocukların dil gelişimine etkisi Kastamonu Üniversitesi Eğitim Fakültesi Özgün Makale Uluslararası 
- 
                                            
                                                
                                                Ev Merkezli Diyaloğa Dayalı Okumanın 4-5 Yaş Çocuklarının Dil Gelişimine Olan Etkileri GEFAD Özgün Makale Ulusal 
- 
                                            
                                                
                                                Erken Çocukluk Eğitiminde Ölçme ve değerlendirme Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Özgün Makale Ulusal 
- 
                                            
                                                
                                                The Effects of Early Childhood Classroom Size and Duration on Development of Children EJER Özgün Makale Uluslararası 
- 
                                            
                                                
                                                Ebeveyn Tutumlarının Okul Öncesi Dönemdeki Çocukların Mizaç Özellikleri İle İlişkisinin İncelenmesi Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi Özgün Makale Ulusal 
- 
                                            
                                                
                                                Diyaloğa Dayalı Okumanın 48-66 Ay Grubu Çocuklarının İfade Edici Dil Becerilerine Olan Etkisi. Turkish Studies Özgün Makale Uluslararası 
- 
                                            
                                                
                                                DİYALOĞA DAYALI OKUMANIN 48-60 AYLIK ÇOCUKLARININ DİL GELİŞİMİNE ETKİSİ Kastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi Özgün Makale Ulusal 
- 
                                            
                                                
                                                ERKEN ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE ÇOCUK EBEVEYN BİRLİKTE OKUMA ETKİNLİKLERİNİN İNCELENMESİ Kastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi Özgün Makale Uluslararası 
- 
                                            
                                                
                                                Okul Öncesi Eğitim Kurumlarında Kalite İle Çocukların Gelişim Düzeyleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi Özgün Makale Ulusal 
- 
                                            
                                                
                                                Ebeveyn ve Öğretmenlerin Birlikte Hikâye Okuma Etkinliklerinin İncelenmesi İlköğretim Online Özgün Makale Uluslararası 
- 
                                            
                                                
                                                Okul Öncesi Eğitimi Döneminde İsim Yazma Becerilerinin İncelenmesi İlköğretim Online Özgün Makale Uluslararası 
- 
                                            
                                                
                                                Okul Öncesi Eğitimde Hikaye Okuma ve Öğretmen Sorularının İncelenmesi Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi Özgün Makale Ulusal 
- 
                                            
                                                
                                                A Critical Role of the Student Teaching on Instructional Beliefs An Example of Early Childhood Student and Cooperating Teachers Athens Journal of Education. Özgün Makale Uluslararası 
- 
                                            
                                                
                                                Birinci Sınıfa Başlayan Çocukların Velilerin Ve Öğretmenlerin Okula Uyumlarının İncelenmesi International Journal Of New Trends İn Arts, Sports & Science Education Özgün Makale Uluslararası 
- 
                                            
                                                
                                                Peer Acceptance of Children with Disabilities in Inclusive Kindergarten Classrooms Pamukkale Üniversitesi Eğitim fakültesi dergisi Özgün Makale Uluslararası 
- 
                                            
                                                
                                                Ivrendi A Işıkoğlu N 2010 A Turkish View on Fathers Involvement in Children s Play 37 6 519 526 Early Childhood Education Journal. Özgün Makale Uluslararası 
- 
                                            
                                                
                                                Assessing in service teachers instructional beliefs about student centered education A Turkish perspective Teaching and Teacher Education Özgün Makale Uluslararası 
- 
                                            
                                                
                                                Erken çocukluk döneminde çocuğu olan anne ve babaların oyuna yönelik görüşlerinin incelenmesi Çağdaş Eğitim Özgün Makale Ulusal 
- 
                                            
                                                
                                                Analyzing process quality of early childhood education with many facetrash measurement model KURAM VE UYGULAMADA EGITIM BILIMLERI Özgün Makale Uluslararası 
- 
                                            
                                                
                                                Anne ve babaların oyuna katılımı Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi Özgün Makale Ulusal 
- 
                                            
                                                
                                                The Effects of a Teaching Methods Course on Early Childhood Preservice Teachers Beliefs Journal of Early Childhood Teacher Education Özgün Makale Uluslararası 
- 
                                            
                                                
                                                An in depth look to the process of student teaching through the eyes ofcandidate teachers EGITIM ARASTIRMALARI-EURASIAN JOURNAL OF EDUCATIONAL RESEARCH Özgün Makale Uluslararası 
- 
                                            
                                                
                                                Okul öncesi eğitim kurumlarında kalite Gazi Üniversitesi Mesleki Eğitim Dergisi Özgün Makale Ulusal 
- 
                                            
                                                
                                                Mobile crèches a way of reaching children of poverty Educational Research Özgün Makale Uluslararası 
- 
                                            
                                                
                                                Okul Öncesi eğitimi öğretmen adayları ve uygulama öğretmenlerinin yapılandırmacı yaklaşım ile ilgili görüşleri Çağdaş Eğitim Özgün Makale Ulusal 
- 
                                            
                                                
                                                The role of reflective journals in early childhood pre service teachers professional development KURAM VE UYGULAMADA EGITIM BILIMLERI Özgün Makale Uluslararası 
- 
                                            
                                                
                                                Eğitimde Nitel araştırma Eğitim Araştırmaları Özgün Makale Uluslararası 
- 
                                            
                                                
                                                New Toys for Young Children Integration of Computer Technology into Early Childhood Education The Turkish Online Journal of Educational Technology Özgün Makale Uluslararası 
- 
                                            
                                                
                                                New Toys for Young Children Integration of Computer Technology into Early Childhood Education TOJET: The Turkish Online Journal of Educational Technology Özgün Makale Uluslararası 
Bildiriler
- 
                                            
                                                
                                                Does Play with the Pattern Alphabet Promote Children’s and Parents’ Language and Questions? International Congress of Infant Studies (ICIS) 2024 in Glasgow, Scotland Özet bildiri Uluslararası 
- 
                                            
                                                
                                                Dijital Çağda Çocuk ULUSLARARASI 7. OKUL ÖNCESİ EĞİTİM KONGRESİ Özet bildiri Ulusal 
- 
                                            
                                                
                                                OYUN BİZİM İŞİMİZ: ERKEN ÇOCUKLUK EĞİTİMİNDE DİJİTAL OYUNUN ETKİLİ KULLANIMI (OBİ) Uluslararası IV. Çocuk Gelişimi Kongresi Tam metin bildiri Uluslararası 
- 
                                            
                                                
                                                Diyaloğa Dayalı Okumanın İkidilli Çocukların Dil Gelişimine Olan Etkileri 3. International symposium on language education and teacjing Özet bildiri Uluslararası 
- 
                                            
                                                
                                                Diyaloğa Dayalı Kitap Okumatekniğinin 48-66 Ay Grubu Çocuklarının İfade Edici Dil Becerilerine Olan Etkisi III. Uluslararası Dil Eğitimi ve Öğretimi Sempozyumu Özet bildiri Uluslararası 
- 
                                            
                                                
                                                Oyun zamanında çocukların geleneksel ve dijital oyun tercihleri: oyun temelli değerlendirme 5. Uluslararası Okul Öncesi Eğitim Kongresi Özet bildiri Uluslararası 
- 
                                            
                                                
                                                Dijital Okumanın 48-66 Aylık Çocukların Dil Gelişimlerine Etkileri 5. uluslararası okul öncesi eğitim kongresi Özet bildiri Uluslararası 
- 
                                            
                                                
                                                Dijital Oyun: 4 Farklı Ülkeden Ebeveynlerin 4-6 Yaş Çocukları için Oyun Tercihleri. 5.Uluslararası Okul Öncesi Eğitim Kongresi. Özet bildiri Uluslararası 
- 
                                            
                                                
                                                Çocuklara Ne Kadar Anlatıyoruz Ne Kadar Okuyoruz: Erken Çocukluk Eğitiminde Öğretmenlerin HikâyeAnlatma Ve Kitap Okuma Etkinliklerinin Karşılaştırılması IVth International Eurasian Educationa lResearch Congress Özet bildiri Uluslararası 
- 
                                            
                                                
                                                Okul öncesi eğitim kurum kalitesi çocukların saldırgan davranışlarını etkiler mi? IVth International Eurasian Educational Research Congress (EJER) Özet bildiri Uluslararası 
- 
                                            
                                                
                                                Digital Play for ChildrenUnder Three: A TurkishExample 43rd Annual International ConferenceThe Association for the Study of Play Özet bildiri Uluslararası 
- 
                                            
                                                
                                                Parental Beliefs andPractices about DigitalPlay: Examining DiverseCultures 43rd Annual International ConferenceThe Association for the Study of Play Özet bildiri Uluslararası 
- 
                                            
                                                
                                                Eğitim Fakültelerinde Evrensel Bilgiye Ulaşım Çeviri Kitaplar ve Kullanımları New Trends In Higher Education: Keeping Up With The Change Tam metin bildiri Uluslararası 
- 
                                            
                                                
                                                Okul Öncesi Eğitim Kurumlarının Sınıf Mevcutları ve Eğitim Sürelerinin Çocukların Gelişimine Olan Etkileri IIIrd INTERNATIONAL EURASIAN EDUCATIONAL RESEARCH CONGRESS Özet bildiri Uluslararası 
- 
                                            
                                                
                                                Erken Çocukluk Döneminde Kütüphane ve Dil Gelişimi VIII. Eğitim Araştırmaları Kongresi Tam metin bildiri Uluslararası 
- 
                                            
                                                
                                                Parent Child Storybook Reading Practices 67th OMEP World Assembly and Conference Özet bildiri Uluslararası 
- 
                                            
                                                
                                                Çocuk ve ebeveynlerin birlikte okuma alışkanlıklarının incelenmesi 3. Çocuk Gelişimi ve Eğitimi Kongresi Özet bildiri Ulusal 
- 
                                            
                                                
                                                Effects of the dialogic and traditional reading techniques on children s language development 7th World Conference on Educational Sciences, (WCES-2015) Tam metin bildiri Uluslararası 
- 
                                            
                                                
                                                okul öncesi dönem çocukların mizaç özellikleri ve ebeveyn tutumları arasındaki ilişkinin incelenmesi 4. uluslararası Okul Öncesi eğitimi Kongresi Özet bildiri Uluslararası 
- 
                                            
                                                
                                                Ev Merkezli Diyaloğa Dayalı Okumanın 4 5 yaş çocukların dil gelişimine olan etkisi 4. Uluslararası Okul Öncesi eğitimi Kongresi Özet bildiri Uluslararası 
- 
                                            
                                                
                                                PAÜ Mezunlarını takip ve değerlendirme için aktif veritabanı oluşturma çalışması IV. International Educational Technologies Symposium Tam metin bildiri Uluslararası 
- 
                                            
                                                
                                                Social acceptance of children with cognitive delays in inclusive early childhood classrooms International Conference on New Horizons in Education Özet bildiri Uluslararası 
- 
                                            
                                                
                                                Children s Understandings of Disability in Inclusive Early Childhood Classrooms III International Congress on Early Childhood Education Özet bildiri Uluslararası 
- 
                                            
                                                
                                                The differences between early childhood in service and pre service teacher s instructional beliefs ACEI World Conference & Exhibition Özet bildiri Uluslararası 
Kitap / Kitap Bölüm
- 
                                    
                                    Çocuk Edebiyatı ve Medya Anadolu Üniversitesi Bölüm(ler) Ulusal 
- 
                                    
                                    Çocuk Edebiyatı ve Medya Açık Öğretim Bölüm(ler) Ulusal 
- 
                                    
                                    International Perspectives on Children s Play Open University Press/McGraw Hill Education Bölüm(ler) Uluslararası 
- 
                                    
                                    Her Yönüyle Okul Öncesi Eğitim HEDEF CS Bölüm(ler) Ulusal 
- 
                                    
                                    Bebekler ve Çocuklar Doğum Öncesinden Orta Çocukluğa Nobel Tümü Uluslararası 
Projeler ve Patentler
Projeler
- 
                                    
                                    1 YİHEP Yönetici TÜBİTAK PROJESİ 
- 
                                    
                                    2 AN EQUITABLE APPROACH TO SPATIAL LEARNING: INTRODUCING THE PATTERN ALPHABET Yürütücü TÜBİTAK PROJESİ 
- 
                                    
                                    3 121B251, Dijital Hikaye Anlatımı (Digital Story Telling) Ile Erken Matematik Öğreniminde Teknolojiyi Kullanıyoruz Diğer (Ulusal) 
- 
                                    
                                    4 Oyun Bizim İşimiz: Erken Çocukluk Eğitiminde Dijital Oyunun Etkili Kullanımı (Obi) Yönetici TÜBİTAK PROJESİ 
- 
                                    
                                    5 Oyun Bizim İşimiz: Erken Çocukluk Eğitiminde Dijital Oyunun Etkili Kullanımı (Obi) Yönetici TÜBİTAK PROJESİ 
- 
                                    
                                    6 Diyaloğa dayalı okumanın okul öncesi dönem iki dilli çocukların dil gelişimlerine olan etkisi Yürütücü Yükseköğretim Kurumları tarafından destekli bilimsel araştırma projesi 
- 
                                    
                                    7 Dil Gelişimini DestekleyiciEbeveyn Eğitim Programının Sosyo Ekonomik Düzeyi Düşük Ailelerin Çocuklarının DilGelişimine Etkisi Yürütücü Yükseköğretim Kurumları tarafından destekli bilimsel araştırma projesi 
- 
                                    
                                    8 FARKLI KİTAP OKUMA TEKNİKLERİNİN 4 VE 5 YAŞ GRUBU ÇOCUKLARININ DİL GELİŞİMİNE OLAN ETKİLERİ Yürütücü Yükseköğretim Kurumları tarafından destekli bilimsel araştırma projesi 
Sanatsal Faaliyetler
Ödüller
- 
                            
                            Başarılı bilim insanı Yurtiçi kurum ve kuruluşlarından alınan bilim ödülü Yayın Teşvik Ödülü PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ 
- 
                            
                            Yayın teşvik Yurtiçi kurum ve kuruluşlarından alınan bilim ödülü Yayın Teşvik Ödülü TÜBİTAK 
- 
                            
                            Yayın Tesvik TÜBİTAK 
Tez Danışmanlığı
- 
                            
                            Matematik temalı hikaye okuma müdahalelerinin 4-6 yaş çocukların dil ve erken matematik becerilerine etkilerinin incelenmesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Temel Eğitim Ana Bilim Dalı 
- 
                            
                            Okul öncesi eğitiminde e-portfolyo platformu geliştirme ve öğretmenlerin e-portfolyo kullanımına yönelik bilgi, beceri ve tutumlarının incelenmesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Temel Eğitim Ana Bilim Dalı 
- 
                            
                            Okul öncesi öğretmen adaylarının uzaktan eğitime yönelik tutumları ve dijital okuryazarlık becerilerinin çeşitli değişkenlerle olan ilişkilerinin incelenmesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Temel Eğitim Ana Bilim Dalı 
- 
                            
                            Ebeveyn rehberliğinde ekran kullanımının okul öncesi çocuklarına etkisi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Temel Eğitim Ana Bilim Dalı 
- 
                            
                            COVID-19 pandemi öncesi ve pandemi sürecinde 4-6 yaş çocuklarının dijital oyun bağımlılık eğilimleri ve ebeveyn rehberlik stratejilerinde görülen farklılıkların incelenmesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Temel Eğitim Ana Bilim Dalı 
- 
                            
                            Bilinçli farkındalık temelli stres azaltma programı'nın okul öncesi öğretmenlerinin bilinçli farkındalık ve duygu düzenleme becerilerine olan etkileri Eğitim Bilimleri Enstitüsü Temel Eğitim Ana Bilim Dalı 
- 
                            
                            Okul öncesi dönem çocukları için dijital oyun bağımlılık eğilimi ölçeğinin ve dijital oyun ebeveyn rehberlik stratejileri ölçeğinin geliştirilmesi, problem davranışlarla ilişkisinin incelenmesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Temel Eğitim Ana Bilim Dalı 
- 
                            
                            Erken çocukluk eğitiminde üreten çocuklar kodlama ve robotik eğitim programının etkilerinin incelenmesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Temel Eğitim Ana Bilim Dalı 
- 
                            
                            Farklı kitap okuma tekniklerinin 48-66 ay grubu çocuklarının dil gelişimine olan etkileri Eğitim Bilimleri Enstitüsü İlköğretim Ana Bilim Dalı 
- 
                            
                            Dil gelişimini destekleyici ebeveyn eğitim programının sosyo ekonomik düzeyi düşük ailelerin çocuklarının dil gelişimine etkisi Eğitim Bilimleri Enstitüsü İlköğretim Ana Bilim Dalı 
- 
                            
                            Okul öncesi dönemi çocukların yaşadıkları sosyo kültürel ortamların sosyal beceri ile olan ilişkisinin değerlendirilmesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü İlköğretim Ana Bilim Dalı 
- 
                            
                            Okul öncesi eğitim kurumlarında kalite ile okul öncesi dönem çocuklarının gelişim düzeyleri arasındaki ilişkinin belirlenmesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü İlköğretim Ana Bilim Dalı 
- 
                            
                            Diyaloğa dayalı hikaye okuma tekniği ile okunan öykülerin 4-5 yaş (48-60 ay) çocuklarının dil gelişimine etkisi Eğitim Bilimleri Enstitüsü İlköğretim Ana Bilim Dalı 
- 
                            
                            Baba dil destek programının çocukların dil gelişimine etkisi Eğitim Bilimleri Enstitüsü İlköğretim Ana Bilim Dalı 
- 
                            
                            Okul öncesi eğitimi öğretmen ve öğretmen adaylarının 2006 okul öncesi eğitim programının değerlendirme unsuruna yönelik görüş ve davranışlarının incelenmesi Sosyal Bilimler Enstitüsü İlköğretim Ana Bilim Dalı 
