Prof. Dr.
NESRİN IŞIKOĞLU
EĞİTİM FAKÜLTESİ >> TEMEL EĞİTİM >> OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİ
YÖK AKADEMİK ORCID: 0000-0001-7010-302XEğitim Bilgileri
-
1998 - 2002 Doktora
Pennsylavania State University University College Park Campus
Curriculum and Instruction
-
1995 - 1997 Yüksek Lisans
University of Pennsylvania
Graduate school of education
-
1988 - 1992 Lisans
GAZİ ÜNİVERSİTESİ
MESLEKİ EĞİTİM FAKÜLTESİ
Araştırma Alanları
-
Eğitim Bilimleri Temel Alanı
Okul Öncesi Eğitimi
Mesleki Deneyim
-
2022 - PROFESÖR
PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ TEMEL EĞİTİM BÖLÜMÜ
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİ ANABİLİM DALI
-
2016 - PROFESÖR
PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ TEMEL EĞİTİM BÖLÜMÜ
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİ ANABİLİM DALI
-
2016 - PROFESÖR
Pennsylavania State University University College Park Campus College of Education Curriculum and Instruction
Early childhood education
-
2010 - DOÇENT
PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ TEMEL EĞİTİM BÖLÜMÜ
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİ ANABİLİM DALI
-
2002 - 2010 YARDIMCI DOÇENT
PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ TEMEL EĞİTİM BÖLÜMÜ
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİ ANABİLİM DALI
Üniversite Dışı Deneyim
-
2023 - 2024
University of Delaware
Visiting Scholar
-
2016 - 2017
Penn State
Ziyaretçi Araştırmacı
-
2016 - 2017
Penn State
Ziyaretçi Araştırmacı
İdari Görevler
-
Anabilim Dalı Başkanı
Yurt İçi
PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ
-
Enstitü Müdür Yardımcısı
Yurt İçi
PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ
Yayınlar ve Eserler
Makaleler
-
The promise of digital storytelling for kindergarteners: language and technology skills
Early Child Development and Care
Özgün Makale Uluslararası
-
A Longitudinal Study of Children’s Digital Play Addiction Tendencies and Parental Guidance Strategies
Early Childhood Education Journal
Özgün Makale Uluslararası
-
Bebeklerde Dijital Teknoloji Kullanımı ve Dijital Ebeveynlik Davranışları Ölçeklerinin Geliştirilmesi
İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
Özgün Makale Ulusal
-
Annelerin 12-36 aylık bebekleri ile birlikte kitap okuma deneyimlerinin incelenmesi
Annelerin 12-36 aylık bebekleri ile birlikte kitap okuma deneyimlerinin incelenmesi
Özgün Makale Ulusal
-
Ebeveynlerin Pandemi Sürecinde Dijital Ebeveynlik Uygulamalarına Yönelik Deneyimleri
Dokuz Eylul University
Özgün Makale Ulusal
-
Investigation of Pre-school Teacher Candidates Attitudes Towards Distance Education and Digital Literacy Skills in Terms of Various Variables
Gazi Egitim Faukeltesi Dergisi
Özgün Makale Ulusal
-
ERKEN ÇOCUKLUKTA DİJİTAL OYUN BAĞIMLILIK EĞİLİMİ: ÇOCUK VE EBEVEYN ÖZELLİKLERİNİN ETKİLERİ
Mehmet Akif Ersoy Universitesi Egitim Fakultesi Dergisi
Özgün Makale Ulusal
-
Exploring the effects of "productive children: coding and robotics education program" in early childhood education
EDUCATION AND INFORMATION TECHNOLOGIES
Özgün Makale Uluslararası
-
BABALARIN ÇOCUKLARINA YÖNELİK ALGISI: İLK BABALIK DENEYİMLERİ
Sosyal Politika Calismalari Dergisi
Özgün Makale Ulusal
-
A qualitative case study about overuse of digital play at home
CURRENT PSYCHOLOGY
Özgün Makale Uluslararası
-
EBEVEYN-ÇOCUK BİRLİKTE OKUMA ALIŞKANLIKLARI, ETKİNLİKLERİ VE SOSYOEKONOMİK FAKTÖRLERİN DİL GELİŞİMİNE OLAN ETKİLERİ
Milli Eğitim
Özgün Makale Ulusal
-
Dijital Oyun Bağımlılık Eğilimi ve Ebeveyn Rehberlik Stratejileri Ölçeklerinin Geliştirilmesi
Ankara Universitesi Egitim Bilimleri Fakultesi Dergisi
Özgün Makale Ulusal
-
4-6 Yaş Çocuğu Olan Ailelerde Akşam Yemeği Sırasında Ebeveyn-Çocuk Etkileşimi ve Teknoloji Kullanımı
Dokuz Eylul University
Özgün Makale Ulusal
-
Okul Öncesi Öğretmenlerinin Çocukları Değerlendirmedeki Yeterlilik Düzeyleri ve Kullandıkları Araçlar
Yaşadıkça Eğitim
Özgün Makale Uluslararası
-
Erken çocukluk eğitimi öğretmen ve yöneticilerinin Covid-19 pandemi deneyimleri: Yorumlayıcı fenomenolojik analiz
Erken Çocukluk Çalışmaları Dergisi
Özgün Makale Ulusal
-
Okul Öncesi Eğitimi Dergisine bir bakış: Tarihsel trendler ve gelecek vizyonu
Erken Çocukluk Çalışmaları Dergisi
Özgün Makale Ulusal
-
Children's Play Preferences and Behaviors in Digital or Non-Digital Play
Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
Özgün Makale Uluslararası
-
Comparing the effects of different book reading techniques on young children's language development
READING AND WRITING
Özgün Makale Uluslararası
-
Bebeklerin Teknolojik Araçları Kullanmalarıyla İlgili Anne Görüşleri
Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi
Özgün Makale Ulusal
-
Erken Çocukluk Eğitimi Öğretmenlerinin Hikâye Anlatma/Kitap Okuma Uygulamaları Tercihleri ve Nedenleri
Ana Dili Eğitimi Dergisi
Özgün Makale Uluslararası
-
Okul Öncesi Öğretmenlerinin ve Öğretmen Adaylarının Medya Okuryazarlığı Algıları ile Medya Alışkanlıklarının İncelenmesi
Siirt Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi
Özgün Makale Ulusal
-
Okul Öncesi Öğretmen Adaylarının Çocuk Gelişimi ile ilgili İnançlarında Değişim ve Durağanlıklar
İlköğretim Online
Özgün Makale Uluslararası
-
Is Digital Play Popular? Examining Parents’xx Play Preferences for Their Children
Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
Özgün Makale Uluslararası
-
Do Parents Prefer Digital Play? Examination of Parental Preferences and Beliefs in Four Nations
Early Childhood Education Journal
Özgün Makale Uluslararası
-
Do Parents Prefer Digital Play? Examination of Parental Preferences and Beliefs in Four Nations
EARLY CHILDHOOD EDUCATION JOURNAL
Özgün Makale Uluslararası
-
Diyaloğa dayalı okumanın 48-60 aylık çocukların dil gelişimine etkisi
Kastamonu Üniversitesi Eğitim Fakültesi
Özgün Makale Uluslararası
-
Ev Merkezli Diyaloğa Dayalı Okumanın 4-5 Yaş Çocuklarının Dil Gelişimine Olan Etkileri
GEFAD
Özgün Makale Ulusal
-
Erken Çocukluk Eğitiminde Ölçme ve değerlendirme
Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi
Özgün Makale Ulusal
-
The Effects of Early Childhood Classroom Size and Duration on Development of Children
EJER
Özgün Makale Uluslararası
-
Ebeveyn Tutumlarının Okul Öncesi Dönemdeki Çocukların Mizaç Özellikleri İle İlişkisinin İncelenmesi
Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
Özgün Makale Ulusal
-
Diyaloğa Dayalı Okumanın 48-66 Ay Grubu Çocuklarının İfade Edici Dil Becerilerine Olan Etkisi.
Turkish Studies
Özgün Makale Uluslararası
-
DİYALOĞA DAYALI OKUMANIN 48-60 AYLIK ÇOCUKLARININ DİL GELİŞİMİNE ETKİSİ
Kastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi
Özgün Makale Ulusal
-
ERKEN ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE ÇOCUK EBEVEYN BİRLİKTE OKUMA ETKİNLİKLERİNİN İNCELENMESİ
Kastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi
Özgün Makale Uluslararası
-
Okul Öncesi Eğitim Kurumlarında Kalite İle Çocukların Gelişim Düzeyleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi
Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
Özgün Makale Ulusal
-
Ebeveyn ve Öğretmenlerin Birlikte Hikâye Okuma Etkinliklerinin İncelenmesi
İlköğretim Online
Özgün Makale Uluslararası
-
Okul Öncesi Eğitimi Döneminde İsim Yazma Becerilerinin İncelenmesi
İlköğretim Online
Özgün Makale Uluslararası
-
Okul Öncesi Eğitimde Hikaye Okuma ve Öğretmen Sorularının İncelenmesi
Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
Özgün Makale Ulusal
-
A Critical Role of the Student Teaching on Instructional Beliefs An Example of Early Childhood Student and Cooperating Teachers
Athens Journal of Education.
Özgün Makale Uluslararası
-
Birinci Sınıfa Başlayan Çocukların Velilerin Ve Öğretmenlerin Okula Uyumlarının İncelenmesi
International Journal Of New Trends İn Arts, Sports & Science Education
Özgün Makale Uluslararası
-
Peer Acceptance of Children with Disabilities in Inclusive Kindergarten Classrooms
Pamukkale Üniversitesi Eğitim fakültesi dergisi
Özgün Makale Uluslararası
-
Ivrendi A Işıkoğlu N 2010 A Turkish View on Fathers Involvement in Children s Play 37 6 519 526
Early Childhood Education Journal.
Özgün Makale Uluslararası
-
Assessing in service teachers instructional beliefs about student centered education A Turkish perspective
Teaching and Teacher Education
Özgün Makale Uluslararası
-
Erken çocukluk döneminde çocuğu olan anne ve babaların oyuna yönelik görüşlerinin incelenmesi
Çağdaş Eğitim
Özgün Makale Ulusal
-
Analyzing process quality of early childhood education with many facetrash measurement model
KURAM VE UYGULAMADA EGITIM BILIMLERI
Özgün Makale Uluslararası
-
Anne ve babaların oyuna katılımı
Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
Özgün Makale Ulusal
-
The Effects of a Teaching Methods Course on Early Childhood Preservice Teachers Beliefs
Journal of Early Childhood Teacher Education
Özgün Makale Uluslararası
-
An in depth look to the process of student teaching through the eyes ofcandidate teachers
EGITIM ARASTIRMALARI-EURASIAN JOURNAL OF EDUCATIONAL RESEARCH
Özgün Makale Uluslararası
-
Okul öncesi eğitim kurumlarında kalite
Gazi Üniversitesi Mesleki Eğitim Dergisi
Özgün Makale Ulusal
-
Mobile crèches a way of reaching children of poverty
Educational Research
Özgün Makale Uluslararası
-
Okul Öncesi eğitimi öğretmen adayları ve uygulama öğretmenlerinin yapılandırmacı yaklaşım ile ilgili görüşleri
Çağdaş Eğitim
Özgün Makale Ulusal
-
The role of reflective journals in early childhood pre service teachers professional development
KURAM VE UYGULAMADA EGITIM BILIMLERI
Özgün Makale Uluslararası
-
Eğitimde Nitel araştırma
Eğitim Araştırmaları
Özgün Makale Uluslararası
-
New Toys for Young Children Integration of Computer Technology into Early Childhood Education
The Turkish Online Journal of Educational Technology
Özgün Makale Uluslararası
-
New Toys for Young Children Integration of Computer Technology into Early Childhood Education
TOJET: The Turkish Online Journal of Educational Technology
Özgün Makale Uluslararası
Bildiriler
-
Does Play with the Pattern Alphabet Promote Children’s and Parents’ Language and Questions?
International Congress of Infant Studies (ICIS) 2024 in Glasgow, Scotland
Özet bildiri Uluslararası
-
Dijital Çağda Çocuk
ULUSLARARASI 7. OKUL ÖNCESİ EĞİTİM KONGRESİ
Özet bildiri Ulusal
-
OYUN BİZİM İŞİMİZ: ERKEN ÇOCUKLUK EĞİTİMİNDE DİJİTAL OYUNUN ETKİLİ KULLANIMI (OBİ)
Uluslararası IV. Çocuk Gelişimi Kongresi
Tam metin bildiri Uluslararası
-
Diyaloğa Dayalı Okumanın İkidilli Çocukların Dil Gelişimine Olan Etkileri
3. International symposium on language education and teacjing
Özet bildiri Uluslararası
-
Diyaloğa Dayalı Kitap Okumatekniğinin 48-66 Ay Grubu Çocuklarının İfade Edici Dil Becerilerine Olan Etkisi
III. Uluslararası Dil Eğitimi ve Öğretimi Sempozyumu
Özet bildiri Uluslararası
-
Oyun zamanında çocukların geleneksel ve dijital oyun tercihleri: oyun temelli değerlendirme
5. Uluslararası Okul Öncesi Eğitim Kongresi
Özet bildiri Uluslararası
-
Dijital Okumanın 48-66 Aylık Çocukların Dil Gelişimlerine Etkileri
5. uluslararası okul öncesi eğitim kongresi
Özet bildiri Uluslararası
-
Dijital Oyun: 4 Farklı Ülkeden Ebeveynlerin 4-6 Yaş Çocukları için Oyun Tercihleri.
5.Uluslararası Okul Öncesi Eğitim Kongresi.
Özet bildiri Uluslararası
-
Çocuklara Ne Kadar Anlatıyoruz Ne Kadar Okuyoruz: Erken Çocukluk Eğitiminde Öğretmenlerin HikâyeAnlatma Ve Kitap Okuma Etkinliklerinin Karşılaştırılması
IVth International Eurasian Educationa lResearch Congress
Özet bildiri Uluslararası
-
Okul öncesi eğitim kurum kalitesi çocukların saldırgan davranışlarını etkiler mi?
IVth International Eurasian Educational Research Congress (EJER)
Özet bildiri Uluslararası
-
Digital Play for ChildrenUnder Three: A TurkishExample
43rd Annual International ConferenceThe Association for the Study of Play
Özet bildiri Uluslararası
-
Parental Beliefs andPractices about DigitalPlay: Examining DiverseCultures
43rd Annual International ConferenceThe Association for the Study of Play
Özet bildiri Uluslararası
-
Eğitim Fakültelerinde Evrensel Bilgiye Ulaşım Çeviri Kitaplar ve Kullanımları
New Trends In Higher Education: Keeping Up With The Change
Tam metin bildiri Uluslararası
-
Okul Öncesi Eğitim Kurumlarının Sınıf Mevcutları ve Eğitim Sürelerinin Çocukların Gelişimine Olan Etkileri
IIIrd INTERNATIONAL EURASIAN EDUCATIONAL RESEARCH CONGRESS
Özet bildiri Uluslararası
-
Erken Çocukluk Döneminde Kütüphane ve Dil Gelişimi
VIII. Eğitim Araştırmaları Kongresi
Tam metin bildiri Uluslararası
-
Parent Child Storybook Reading Practices
67th OMEP World Assembly and Conference
Özet bildiri Uluslararası
-
Çocuk ve ebeveynlerin birlikte okuma alışkanlıklarının incelenmesi
3. Çocuk Gelişimi ve Eğitimi Kongresi
Özet bildiri Ulusal
-
Effects of the dialogic and traditional reading techniques on children s language development
7th World Conference on Educational Sciences, (WCES-2015)
Tam metin bildiri Uluslararası
-
okul öncesi dönem çocukların mizaç özellikleri ve ebeveyn tutumları arasındaki ilişkinin incelenmesi
4. uluslararası Okul Öncesi eğitimi Kongresi
Özet bildiri Uluslararası
-
Ev Merkezli Diyaloğa Dayalı Okumanın 4 5 yaş çocukların dil gelişimine olan etkisi
4. Uluslararası Okul Öncesi eğitimi Kongresi
Özet bildiri Uluslararası
-
PAÜ Mezunlarını takip ve değerlendirme için aktif veritabanı oluşturma çalışması
IV. International Educational Technologies Symposium
Tam metin bildiri Uluslararası
-
Social acceptance of children with cognitive delays in inclusive early childhood classrooms
International Conference on New Horizons in Education
Özet bildiri Uluslararası
-
Children s Understandings of Disability in Inclusive Early Childhood Classrooms
III International Congress on Early Childhood Education
Özet bildiri Uluslararası
-
The differences between early childhood in service and pre service teacher s instructional beliefs
ACEI World Conference & Exhibition
Özet bildiri Uluslararası
Kitap / Kitap Bölüm
-
Çocuk Edebiyatı ve Medya
Anadolu Üniversitesi
Bölüm(ler) Ulusal
-
Çocuk Edebiyatı ve Medya
Açık Öğretim
Bölüm(ler) Ulusal
-
International Perspectives on Children s Play
Open University Press/McGraw Hill Education
Bölüm(ler) Uluslararası
-
Her Yönüyle Okul Öncesi Eğitim
HEDEF CS
Bölüm(ler) Ulusal
-
Bebekler ve Çocuklar Doğum Öncesinden Orta Çocukluğa
Nobel
Tümü Uluslararası
Projeler ve Patentler
Projeler
-
1 YİHEP
Yönetici TÜBİTAK PROJESİ
-
2 AN EQUITABLE APPROACH TO SPATIAL LEARNING: INTRODUCING THE PATTERN ALPHABET
Yürütücü TÜBİTAK PROJESİ
-
3 121B251, Dijital Hikaye Anlatımı (Digital Story Telling) Ile Erken Matematik Öğreniminde Teknolojiyi Kullanıyoruz
Diğer (Ulusal)
-
4 Oyun Bizim İşimiz: Erken Çocukluk Eğitiminde Dijital Oyunun Etkili Kullanımı (Obi)
Yönetici TÜBİTAK PROJESİ
-
5 Oyun Bizim İşimiz: Erken Çocukluk Eğitiminde Dijital Oyunun Etkili Kullanımı (Obi)
Yönetici TÜBİTAK PROJESİ
-
6 Diyaloğa dayalı okumanın okul öncesi dönem iki dilli çocukların dil gelişimlerine olan etkisi
Yürütücü Yükseköğretim Kurumları tarafından destekli bilimsel araştırma projesi
-
7 Dil Gelişimini DestekleyiciEbeveyn Eğitim Programının Sosyo Ekonomik Düzeyi Düşük Ailelerin Çocuklarının DilGelişimine Etkisi
Yürütücü Yükseköğretim Kurumları tarafından destekli bilimsel araştırma projesi
-
8 FARKLI KİTAP OKUMA TEKNİKLERİNİN 4 VE 5 YAŞ GRUBU ÇOCUKLARININ DİL GELİŞİMİNE OLAN ETKİLERİ
Yürütücü Yükseköğretim Kurumları tarafından destekli bilimsel araştırma projesi
Sanatsal Faaliyetler
Ödüller
-
Yayın Tesvik
TÜBİTAK
Tez Danışmanlığı
-
Okul öncesi öğretmen adaylarının uzaktan eğitime yönelik tutumları ve dijital okuryazarlık becerilerinin çeşitli değişkenlerle olan ilişkilerinin incelenmesi
Eğitim Bilimleri Enstitüsü Temel Eğitim Ana Bilim Dalı
-
Matematik Temalı Hikaye Okuma Müdahalelerinin 4-6 Yaş Çocukların Dil ve Erken Matematik Becerilerine Etkilerinin İncelenmesi
Eğitim Bilimleri Enstitüsü Temel Eğitim Ana Bilim Dalı
-
Okul Öncesi Eğitiminde E-Portfolyo Platformu Geliştirme ve Öğretmenlerin E-Portfolyo Kullanımına Yönelik Bilgi, Beceri ve Tutumlarının İncelenmesi
Eğitim Bilimleri Enstitüsü Temel Eğitim Ana Bilim Dalı
-
Ebeveyn rehberliğinde ekran kullanımının okul öncesi çocuklarına etkisi
Eğitim Bilimleri Enstitüsü Temel Eğitim Ana Bilim Dalı
-
COVID-19 pandemi öncesi ve pandemi sürecinde 4-6 yaş çocuklarının dijital oyun bağımlılık eğilimleri ve ebeveyn rehberlik stratejilerinde görülen farklılıkların incelenmesi
Eğitim Bilimleri Enstitüsü Temel Eğitim Ana Bilim Dalı
-
Bilinçli farkındalık temelli stres azaltma programı'nın okul öncesi öğretmenlerinin bilinçli farkındalık ve duygu düzenleme becerilerine olan etkileri
Eğitim Bilimleri Enstitüsü Temel Eğitim Ana Bilim Dalı
-
Okul öncesi dönem çocukları için dijital oyun bağımlılık eğilimi ölçeğinin ve dijital oyun ebeveyn rehberlik stratejileri ölçeğinin geliştirilmesi, problem davranışlarla ilişkisinin incelenmesi
Eğitim Bilimleri Enstitüsü Temel Eğitim Ana Bilim Dalı
-
Erken çocukluk eğitiminde üreten çocuklar kodlama ve robotik eğitim programının etkilerinin incelenmesi
Eğitim Bilimleri Enstitüsü Temel Eğitim Ana Bilim Dalı
-
Farklı kitap okuma tekniklerinin 48-66 ay grubu çocuklarının dil gelişimine olan etkileri
Eğitim Bilimleri Enstitüsü İlköğretim Ana Bilim Dalı
-
Dil gelişimini destekleyici ebeveyn eğitim programının sosyo ekonomik düzeyi düşük ailelerin çocuklarının dil gelişimine etkisi
Eğitim Bilimleri Enstitüsü İlköğretim Ana Bilim Dalı
-
Okul öncesi dönemi çocukların yaşadıkları sosyo kültürel ortamların sosyal beceri ile olan ilişkisinin değerlendirilmesi
Eğitim Bilimleri Enstitüsü İlköğretim Ana Bilim Dalı
-
Okul öncesi eğitim kurumlarında kalite ile okul öncesi dönem çocuklarının gelişim düzeyleri arasındaki ilişkinin belirlenmesi
Eğitim Bilimleri Enstitüsü İlköğretim Ana Bilim Dalı
-
Diyaloğa dayalı hikaye okuma tekniği ile okunan öykülerin 4-5 yaş (48-60 ay) çocuklarının dil gelişimine etkisi
Eğitim Bilimleri Enstitüsü İlköğretim Ana Bilim Dalı
-
Baba dil destek programının çocukların dil gelişimine etkisi
Eğitim Bilimleri Enstitüsü İlköğretim Ana Bilim Dalı
-
Okul öncesi eğitimi öğretmen ve öğretmen adaylarının 2006 okul öncesi eğitim programının değerlendirme unsuruna yönelik görüş ve davranışlarının incelenmesi
Sosyal Bilimler Enstitüsü İlköğretim Ana Bilim Dalı