Prof. Dr.

NESRİN IŞIKOĞLU

EĞİTİM FAKÜLTESİ >> TEMEL EĞİTİM >> OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİ
YÖK AKADEMİK ORCID: 0000-0001-7010-302X
Eğitim Bilgileri
  • 1998 - 2002 Doktora

    Pennsylavania State University University College Park Campus

    Curriculum and Instruction

  • 1995 - 1997 Yüksek Lisans

    University of Pennsylvania

    Graduate school of education

  • 1988 - 1992 Lisans

    GAZİ ÜNİVERSİTESİ

    MESLEKİ EĞİTİM FAKÜLTESİ

Araştırma Alanları
  • Eğitim Bilimleri Temel Alanı

    Okul Öncesi Eğitimi

Mesleki Deneyim
  • 2022 - PROFESÖR

    PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ TEMEL EĞİTİM BÖLÜMÜ

    OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİ ANABİLİM DALI

  • 2016 - PROFESÖR

    PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ TEMEL EĞİTİM BÖLÜMÜ

    OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİ ANABİLİM DALI

  • 2016 - PROFESÖR

    Pennsylavania State University University College Park Campus College of Education Curriculum and Instruction

    Early childhood education

  • 2010 - DOÇENT

    PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ TEMEL EĞİTİM BÖLÜMÜ

    OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİ ANABİLİM DALI

  • 2002 - 2010 YARDIMCI DOÇENT

    PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ TEMEL EĞİTİM BÖLÜMÜ

    OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİ ANABİLİM DALI

Üniversite Dışı Deneyim
  • 2023 - 2024

    University of Delaware

    Visiting Scholar

  • 2016 - 2017

    Penn State

    Ziyaretçi Araştırmacı

  • 2016 - 2017

    Penn State

    Ziyaretçi Araştırmacı

İdari Görevler
  • 2010 - 2013

    Anabilim Dalı Başkanı

    Yurt İçi

    PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ

  • 2008 - 2010

    Enstitü Müdür Yardımcısı

    Yurt İçi

    PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ

Yayınlar ve Eserler
Makaleler
Bildiriler
Kitap / Kitap Bölüm
  • 2018BÜTÜN AYHAN AYNUR,GÖNEN MÜBECCEL SARA,PEMBECİOĞLU EMİNE NİLÜFER,KOLAÇ EMİNE,IŞIKOĞLU ERDOĞAN NESRİN,BAYRAKTAR AYŞEGÜL,VEZİROĞLU ÇELİK MEFARET,YILMAZER YASEMİN

    Çocuk Edebiyatı ve Medya

    Anadolu Üniversitesi

    Bölüm(ler) Ulusal

  • 2016IŞIKOĞLU ERDOĞAN NESRİN

    Çocuk Edebiyatı ve Medya

    Açık Öğretim

    Bölüm(ler) Ulusal

  • 2015İVRENDİ ASİYE,IŞIKOĞLU ERDOĞAN NESRİN

    International Perspectives on Children s Play

    Open University Press/McGraw Hill Education

    Bölüm(ler) Uluslararası

  • 2014IŞIKOĞLU ERDOĞAN NESRİN

    Her Yönüyle Okul Öncesi Eğitim

    HEDEF CS

    Bölüm(ler) Ulusal

  • 2013IŞIKOĞLU ERDOĞAN NESRİN

    Bebekler ve Çocuklar Doğum Öncesinden Orta Çocukluğa

    Nobel

    Tümü Uluslararası

Projeler ve Patentler
Projeler
  • - Tamamlandı

    1 YİHEP

    Yönetici TÜBİTAK PROJESİ

  • 19.06.2023 - 17.06.2024Tamamlandı

    2 AN EQUITABLE APPROACH TO SPATIAL LEARNING: INTRODUCING THE PATTERN ALPHABET

    Yürütücü TÜBİTAK PROJESİ

  • 01.07.2021 - 01.07.2022Tamamlandı

    3 121B251, Dijital Hikaye Anlatımı (Digital Story Telling) Ile Erken Matematik Öğreniminde Teknolojiyi Kullanıyoruz

    Diğer (Ulusal)

  • 01.06.2018 - 01.12.2018Tamamlandı

    4 Oyun Bizim İşimiz: Erken Çocukluk Eğitiminde Dijital Oyunun Etkili Kullanımı (Obi)

    Yönetici TÜBİTAK PROJESİ

  • 01.06.2018 - 01.12.2018Tamamlandı

    5 Oyun Bizim İşimiz: Erken Çocukluk Eğitiminde Dijital Oyunun Etkili Kullanımı (Obi)

    Yönetici TÜBİTAK PROJESİ

  • 01.03.2016 - 01.09.2017Tamamlandı

    6 Diyaloğa dayalı okumanın okul öncesi dönem iki dilli çocukların dil gelişimlerine olan etkisi

    Yürütücü Yükseköğretim Kurumları tarafından destekli bilimsel araştırma projesi

  • 01.01.2015 - 23.09.2016Tamamlandı

    7 Dil Gelişimini DestekleyiciEbeveyn Eğitim Programının Sosyo Ekonomik Düzeyi Düşük Ailelerin Çocuklarının DilGelişimine Etkisi

    Yürütücü Yükseköğretim Kurumları tarafından destekli bilimsel araştırma projesi

  • 07.04.2013 - 29.09.2017Tamamlandı

    8 FARKLI KİTAP OKUMA TEKNİKLERİNİN 4 VE 5 YAŞ GRUBU ÇOCUKLARININ DİL GELİŞİMİNE OLAN ETKİLERİ

    Yürütücü Yükseköğretim Kurumları tarafından destekli bilimsel araştırma projesi

Sanatsal Faaliyetler
Ödüller
  • 2007

    Yayın Tesvik

    TÜBİTAK

Tez Danışmanlığı
  • Tamamlandı

    Okul öncesi öğretmen adaylarının uzaktan eğitime yönelik tutumları ve dijital okuryazarlık becerilerinin çeşitli değişkenlerle olan ilişkilerinin incelenmesi

    Eğitim Bilimleri Enstitüsü Temel Eğitim Ana Bilim Dalı

  • Devam Ediyor

    Matematik Temalı Hikaye Okuma Müdahalelerinin 4-6 Yaş Çocukların Dil ve Erken Matematik Becerilerine Etkilerinin İncelenmesi

    Eğitim Bilimleri Enstitüsü Temel Eğitim Ana Bilim Dalı

  • Tamamlandı

    Okul Öncesi Eğitiminde E-Portfolyo Platformu Geliştirme ve Öğretmenlerin E-Portfolyo Kullanımına Yönelik Bilgi, Beceri ve Tutumlarının İncelenmesi

    Eğitim Bilimleri Enstitüsü Temel Eğitim Ana Bilim Dalı

  • Tamamlandı

    Ebeveyn rehberliğinde ekran kullanımının okul öncesi çocuklarına etkisi

    Eğitim Bilimleri Enstitüsü Temel Eğitim Ana Bilim Dalı

  • Tamamlandı

    COVID-19 pandemi öncesi ve pandemi sürecinde 4-6 yaş çocuklarının dijital oyun bağımlılık eğilimleri ve ebeveyn rehberlik stratejilerinde görülen farklılıkların incelenmesi

    Eğitim Bilimleri Enstitüsü Temel Eğitim Ana Bilim Dalı

  • Tamamlandı

    Bilinçli farkındalık temelli stres azaltma programı'nın okul öncesi öğretmenlerinin bilinçli farkındalık ve duygu düzenleme becerilerine olan etkileri

    Eğitim Bilimleri Enstitüsü Temel Eğitim Ana Bilim Dalı

  • Tamamlandı

    Okul öncesi dönem çocukları için dijital oyun bağımlılık eğilimi ölçeğinin ve dijital oyun ebeveyn rehberlik stratejileri ölçeğinin geliştirilmesi, problem davranışlarla ilişkisinin incelenmesi

    Eğitim Bilimleri Enstitüsü Temel Eğitim Ana Bilim Dalı

  • Tamamlandı

    Erken çocukluk eğitiminde üreten çocuklar kodlama ve robotik eğitim programının etkilerinin incelenmesi

    Eğitim Bilimleri Enstitüsü Temel Eğitim Ana Bilim Dalı

  • Tamamlandı

    Farklı kitap okuma tekniklerinin 48-66 ay grubu çocuklarının dil gelişimine olan etkileri

    Eğitim Bilimleri Enstitüsü İlköğretim Ana Bilim Dalı

  • Tamamlandı

    Dil gelişimini destekleyici ebeveyn eğitim programının sosyo ekonomik düzeyi düşük ailelerin çocuklarının dil gelişimine etkisi

    Eğitim Bilimleri Enstitüsü İlköğretim Ana Bilim Dalı

  • Tamamlandı

    Okul öncesi dönemi çocukların yaşadıkları sosyo kültürel ortamların sosyal beceri ile olan ilişkisinin değerlendirilmesi

    Eğitim Bilimleri Enstitüsü İlköğretim Ana Bilim Dalı

  • Tamamlandı

    Okul öncesi eğitim kurumlarında kalite ile okul öncesi dönem çocuklarının gelişim düzeyleri arasındaki ilişkinin belirlenmesi

    Eğitim Bilimleri Enstitüsü İlköğretim Ana Bilim Dalı

  • Tamamlandı

    Diyaloğa dayalı hikaye okuma tekniği ile okunan öykülerin 4-5 yaş (48-60 ay) çocuklarının dil gelişimine etkisi

    Eğitim Bilimleri Enstitüsü İlköğretim Ana Bilim Dalı

  • Tamamlandı

    Baba dil destek programının çocukların dil gelişimine etkisi

    Eğitim Bilimleri Enstitüsü İlköğretim Ana Bilim Dalı

  • Tamamlandı

    Okul öncesi eğitimi öğretmen ve öğretmen adaylarının 2006 okul öncesi eğitim programının değerlendirme unsuruna yönelik görüş ve davranışlarının incelenmesi

    Sosyal Bilimler Enstitüsü İlköğretim Ana Bilim Dalı