Prof. Dr.
RECEP ŞAHİN ARSLAN
EĞİTİM FAKÜLTESİ >> YABANCI DİLLER EĞİTİMİ >> İNGİLİZ DİLİ EĞİTİMİ
YÖK AKADEMİK ORCID: 000-0002-2475-5884Eğitim Bilgileri
-
1994 - 1998 Doktora
University of Bristol
School of Education
-
1988 - 1990 Yüksek Lisans
İHSAN DOĞRAMACI BİLKENT ÜNİVERSİTESİ
EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ
-
1981 - 1985 Lisans
NECMETTİN ERBAKAN ÜNİVERSİTESİ
AHMET KELEŞOĞLU EĞİTİM FAKÜLTESİ
Araştırma Alanları
-
Eğitim Bilimleri Temel Alanı
İngiliz Dili Eğitimi
Mesleki Deneyim
-
2015 - DOÇENT
PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ YABANCI DİLLER EĞİTİMİ BÖLÜMÜ
İNGİLİZ DİLİ EĞİTİMİ ANABİLİM DALI
-
2008 - 2015 YARDIMCI DOÇENT
PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ YABANCI DİLLER EĞİTİMİ BÖLÜMÜ
İNGİLİZ DİLİ EĞİTİMİ ANABİLİM DALI
-
2007 - 2008 ÖĞRETİM GÖREVLİSİ
PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ YABANCI DİLLER EĞİTİMİ BÖLÜMÜ
İNGİLİZ DİLİ EĞİTİMİ ANABİLİM DALI
-
1999 - 2007 YARDIMCI DOÇENT
KARADENİZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ FEN-EDEBİYAT FAKÜLTESİ BATI DİLLERİ VE EDEBİYATLARI BÖLÜMÜ
İNGİLİZ DİLİ VE EDEBİYATI ANABİLİM DALI
-
1994 - 1999 ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ
KARADENİZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ FEN-EDEBİYAT FAKÜLTESİ BATI DİLLERİ VE EDEBİYATLARI BÖLÜMÜ
İNGİLİZ DİLİ VE EDEBİYATI ANABİLİM DALI
-
1987 - 1994 OKUTMAN
KARADENİZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ YABANCI DİLLER YÜKSEKOKULU
Üniversite Dışı Deneyim
-
1986 - 1987
Afyon-Şuhut İmam Hatip Lisesi
İngilizce Öğretmeni
İdari Görevler
-
Rektör Yardımcısı
Yurt İçi
PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ
-
Anabilim Dalı Başkanı
Yurt İçi
PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ
-
Enstitü Yönetim Kurulu üyeliği
Yurt İçi
PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ
-
MYO/Yüksekokul Müdürü
Yurt İçi
PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ
-
Fakülte Yönetim Kurulu Üyeliği
Yurt İçi
PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ
-
Arş. Uyg. Merkezi Müdür Yardımcısı
Yurt İçi
PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ
-
Bölüm Başkanı
Yurt İçi
PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ
-
Fakülte Yönetim Kurulu Üyeliği
Yurt İçi
PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ
-
Yönetim Kurulu Üyeliği
Yurt İçi
PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ
-
Bölüm Başkan Yardımcısı
Yurt İçi
KARADENİZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ
-
Anabilim Dalı Başkanı
Yurt İçi
KARADENİZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ
-
Eğitim Koordinatörü
Yurt İçi
KARADENİZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ
Yayınlar ve Eserler
Makaleler
-
Enhancing critical thinking and English-speaking skills of gifted students through philosophy for children approach
International Journal of Assessment Tools in Education
Özgün Makale Uluslararası
-
The effect of portfolio-keeping on EFL young learners’ writing achievement and their motivation towards writing
Journal of Narrative and Language Studies
Özgün Makale Uluslararası
-
The Development of a Scale to Evaluate Foreign Language Skills at Preparatory Schools
International Journal of Assessment Tools in Education
Özgün Makale Uluslararası
-
An investigation into EFL teachers’ assessment of young learners of English: Does practice match the policy?
IOJET
Özgün Makale Uluslararası
-
Investigating the effectiveness of planned focus on form method in teaching young learners English as a foreign language
Journal of Language and Linguistic Studies
Özgün Makale Uluslararası
-
Integrating feedback into prospective English language teachers writing process via blogs and portfolios
The Turkish Online Journal of Educational Technology (TOJET)
Özgün Makale Uluslararası
-
An investigation of prospective English language teachers spoken communication skills a case from Turkey
Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi [Hacettepe University Journal of Education]
Özgün Makale Uluslararası
-
Enhancing non native prospective English language teachers competency in sentential stress patterns in English
Pamukkale University Journal of Education
Özgün Makale Uluslararası
-
Promoting pre service language teachers intelligibility in English focus on acquisition of lexical stress patterns
International Journal of Business and Social Science. Center for Promoting Ideas, USA.
Özgün Makale Uluslararası
-
An integrated approach to enhancing prospective English language teachers writing skills
Journal of Language and Linguistic Studies
Özgün Makale Uluslararası
-
Enhancing critical thinking at the tertiary level through a literature based critical thinking program
Çukurova University Journal of Social Sciences Institute
Özgün Makale Uluslararası
-
Bridging the gap between policy and practice in teaching English to young learners the Turkish context
Pamukkale University Journal of Education
Özgün Makale Uluslararası
-
And they wrote happily ever after fairy tales in English language writing classes
Pamukkale University Journal of Social Sciences Institute
Özgün Makale Ulusal
-
A study in the dissemination of reflective practice among English language instructors at tertiary level
Pamukkale University Journal of Education
Özgün Makale Ulusal
-
How can the use of blog software facilitate the writing process of English language learner
Computer Assisted Language Learning
Özgün Makale Uluslararası
-
Teaching English to science students via theme based model of content based instruction
Journal of Turkish Science Education
Özgün Makale Uluslararası
Bildiriler
-
Çocuklara Yabancı Dil Eğitimi
3.Uluslararası Sınırsız Eğitim ve Araştırma Sempozyumu (USEAS 2019) Bodrum, Muğla.
Özet bildiri Uluslararası
-
Çocuklara Yabancı Dil Eğitimi
3.Uluslararası Sınırsız Eğitim ve Araştırma Sempozyumu (USEAS 2019) Bodrum, Muğla.
Özet bildiri Uluslararası
-
Yabancı Dil Eğitiminde Oyun Tabanlı Dil Öğretimi. 23 – 27 EKİM 2019, Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi, Muğla
2. ULUSLARARASI TEMEL EĞİTİM KONGRESİ
Tam metin bildiri Uluslararası
-
Pre-service English Language Teachers Learning to Teach Young Learners English through Songs
Uluslararası Eğitim ve Bilim Kongresi/International Congress on Science and Education
Özet bildiri Uluslararası
-
Pre-service English Language Teachers Learning to Teach English: Using Games in Teaching English to Young Learners
Uluslararası Eğitim ve Bilim Kongresi/International Congress on Science and Education
Özet bildiri Uluslararası
-
An evaluation of explicit oral communication strategy training
GlobELT 2017. An International Conference on Teaching and Learning English as an Additional Language, Ephesus, Selcuk, İzmir- Turkey
Özet bildiri Uluslararası
-
An investigation of the professional competencies of student teachers of English.
GlobELT 2017. An International Conference on Teaching and Learning English as an Additional Language May 18-21, 2017, Ephesus, Selcuk, İzmir- Turkey
Özet bildiri Uluslararası
-
İngilizce Öğretmen Adaylarına Yönelik Öğretmenlik Uygulaması Değerlendirme Ölçütlerinin İncelenmesi
5. Ulusal Yabancı Dil Eğitimi Kurultayı.
Özet bildiri Ulusal
-
A Study on High School Students Learner Beliefs.
IVth INTERNATIONAL EURASIAN EDUCATIONAL RESEARCH CONGRESS. EJERCONGRESS 2017
Özet bildiri Uluslararası
-
Beliefs About Language Learning: A Turkish High School Context.
IVth INTERNATIONAL EURASIAN EDUCATIONAL RESEARCH CONGRESS
Özet bildiri Uluslararası
-
An Analysis Of Written Errors Of Turkish Adult Learners Of English At A Tertiary Level English Language Preparatory School
IVth INTERNATIONAL EURASIAN EDUCATIONAL RESEARCH CONGRESS
Özet bildiri Uluslararası
-
Prospective Teachers of English Gaining New Perspectives in Teaching Form in English
IVth INTERNATIONAL EURASIAN EDUCATIONAL RESEARCH CONGRESS. EJERCONGRESS 2017
Özet bildiri Uluslararası
-
TÜRKİYE DE İLKOKULLARA YÖNELİK YABANCI DİL ÖĞRETMENLERİNİN EĞİTİMİ
15. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu
Özet bildiri Uluslararası
-
INTERLANGUAGE AND THE ROLE OF ACHIEVEMENT TESTS FOR YOUNG LEARNERS
15. Uluslararsı Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu
Özet bildiri Uluslararası
-
TRAINING STUDENT TEACHERS OF ENGLISH FOR FORM FOCUSED INSTRUCTION AT YOUNG LEARNERS ENGLISH CLASSES
15. Uluslararası Sınıf Öğretmenliğ Eğitimi Sempozyumu
Özet bildiri Uluslararası
-
Professional Competencies for Student Teachers of English Language in Pre Service English Language Teaching Departments in Turkey
ULUSLARARASI ÇAĞDAŞ EĞİTİM ARAŞTIRMALARI KONGRESİ
Özet bildiri Uluslararası
-
The effects of blog and portfolio implementation on Learner autonomy self assesment and achievement
Çukurova international ELT Teachers (CUELT) conference "An Insider Voice into Practice"
Özet bildiri Uluslararası
-
Prospective Teachers of English Learning to Integrate Stories into Young Learners English Classes
Projecting onto Teaching Young Learners. IATEFL TTEd SIG.
Özet bildiri Uluslararası
-
Non native pre service English language teachers achieving intelligibility in English focus on lexical and sentential stress
Procedia, Social and Behavioural Sciences. Akdeniz Language Studies Conference
Tam metin bildiri Uluslararası
-
EFL Students Experiences with Blog Integrated Writing Instruction International Conference ICT for Language Learning 5th Edition Florence Italy 15 16 November 2012 Conference Proceedings pp 1 5
International Conference. ICT for Language Learning
Tam metin bildiri Uluslararası
-
Fairy Tales in Improving Young Learners Communicative Competence
İkinci Uluslararası BAKEA Sempozyumu: İdeoloji
Özet bildiri Uluslararası
-
Blog Use or Traditional Paper Work Which one Serves Better in Giving Feedback on EFL Students Written Work in English
International Conference in TESOL: Combining Theory and Practice”, Yaşar Üniversitesi, Yabancı Diller Yüksekokulu
Özet bildiri Uluslararası
-
How to Improve Oral Language Skills of Pre service English Language Teachers
The 1st International CBU TEFL Conference" entitled: “Learning, Teaching and Research in TEFL”. Manisa/Turkey.
Özet bildiri Uluslararası
-
An Analysis of the Language Levels of the Eighth 8th Graders in State Primary Schools in Turkey According to Common European Framework CEF Criteria and Content
The 6th International ELT Research Conference. Ephesus, Selçuk, İzmir/TURKEY
Özet bildiri Uluslararası
-
Vocabulary Teaching Through E portfolios and Its Effects on Anatolian High School 9th Grade Students Strategy Development and Learner Autonomy
The 6th International ELT Research Conference.
Özet bildiri Uluslararası
-
Yabancı Dil Öğretiminde Sınıf Yönetimi Sorunları ve Öneriler
Eğitim Yönetimi Kongresi, Pamukkale Üniversitesi, Denizli
Özet bildiri Ulusal
-
How to Teach Speaking Skills in Pre service ELT Departments
Collaborative Classroom and Teacher Leaders. Pamukkale University, School of Foreign Languages, Denizli.
Özet bildiri Uluslararası
-
An Evaluation of Early Stages of Teaching English to Young Learners in Turkish State Schools
MA TEFL 20th Anniversary Reunion Conference, Bilkent University, Ankara.
Özet bildiri Uluslararası
-
Extending Writing Instruction Beyond School Walls International Conference of Foreign Language Education Sabanci University School of Languages 24 26 May 2007 Istanbul Turkey Conference Proceedings pp 1 8
International Conference of Foreign Language Education
Tam metin bildiri Uluslararası
-
Developing Critical Thinking Skills through Literature
2nd International IDEA Conference: Studies in English. Hacettepe University, Beytepe Campus, Ankara.
Özet bildiri Uluslararası
-
Teach Critically Learn Critically Making Critical Thinking an Integral Part of Literature Courses
The 10th International INGED ELT Conference. 03-05 November 2006, Selçuk University, Konya, Turkey
Tam metin bildiri Uluslararası
-
How to Teach Writing in ELT Classes
One Day ELT Conference. Karadeniz Technical University, Faculty of Science and Letters, Department of Western Languages and Literature, Trabzon.
Özet bildiri Ulusal
-
Promoting Success and Increasing Motivation in Writing Courses A Case Study on Application and Evaluation of Writing Strategies
The 1st International Symposium on Modern Approaches, Methods and ELT Problems
Tam metin bildiri Uluslararası
-
High Expectations But Are Voices Heard in an EAP Programme
The Second International ELT Research Conference: Reflections of the Twentieth Century ELT Studies on Language Teaching and teacher Training
Tam metin bildiri Uluslararası
-
Insights into Teacher Cultures in ELT Departments How to Overcome Barriers to Facilitate Teacher Development
IATEFL Teachers Develop Teachers Research 5th International Conference, September 9-11 2001, in Hancioglu, D. (ed.), (2003) TDTR5: [Proceedings of] Teachers Develop Teachers Research (CD-ROM), pp.1-54. Ankara, Turkey: Middle East Technical University & IATEFL Teacher Development and Research SIGs.
Tam metin bildiri Uluslararası
-
Dissemination of Continuing Professional Development for English as a Foreign Language Teachers EFL at Tertiary Level in Turkey Towards the Millennium
First International ELT Research Conference “Challenges for Language Teachers Towards the Millennium”
Tam metin bildiri Uluslararası
-
Integrating a Reflective Component in Pre Service English Language Teaching ELT Teacher Education Programmes in Turkey
3rd International Inged-Gazi ELT Conference Proceedings “Teachers as Learners”
Tam metin bildiri Uluslararası
-
Sources of Professional Development among English Language Instructors in Turkish Universities
The 4th IALS Symposium for language teacher educators –Theory in language teacher education- Edinburgh University, 13-15 November, 1996, Edinburgh, UK.
Özet bildiri Uluslararası
-
Designing Communicative Language Curricula in EFL Settings
Looking at the Trends for the 90’s. A Focus on Sources, Resources and Applications. Atatürk University, Erzurum 6th-8th May 1993.
Özet bildiri Ulusal
Kitap / Kitap Bölüm
-
Handbook of English Language Teaching
Serüven Kitap
Bölüm(ler) Uluslararası
-
KURAMDAN UYGULAMAYA SINIF ÖĞRETMENLİĞİ SETİ. İLKOKULDA YABANCI DİL ÖĞRETİMİ.
Eğiten Kitap Yayıncılık. Ankara
Bölüm(ler) Uluslararası
-
KURAMDAN UYGULAMAYA SINIF ÖĞRETMENLİĞİ SETİ. İLKOKULDA YABANCI DİL ÖĞRETİMİ.
Eğiten Kitap Yayıncılık. Ankara.
Bölüm(ler) Uluslararası
Projeler ve Patentler
Projeler
-
1 Eğitim Fakültesi Yabancı Diller Eğitimi Bölümü İngiliz Dili Eğitimi Anabilim Dalı İngilizce Hazırlık Programı Öğrencilerinin Konuşma Becerilerinin Teknoloji Destekli Dil Eğitimi ile Geliştirilmesi
Proje Koordinatörü BAP
-
2 Karadeniz Teknik Üniversitesinde Görevli İngilizce Okutmanlarına Yönelik Sürekli Mesleki Gelişim Programının Hazırlanması
Yönetici DİĞER
-
3 Küçülen Dünyada Büyüyen Bir Halka Olmak, TÜBİTAK 4005. Yenilikçi Eğitim Uygulamaları. Proje no: 218B470. Araştırmacı.
Araştırmacı TÜBİTAK PROJESİ
-
4 Denizli İli Merkezinde Görevli İngilizce Öğretmenleri ile Yeni Yaklaşımlar Doğrultusunda Dil Becerilerinin Öğretimi ve Ölçümü (Learning How to Teach and Test Language Skills in the Light of Recent Language Teaching Methods), Pamukkale Üniversitesi, BAP Hızlı Destek Projesi, Proje No: 2018HZDP031, Proje Yürütücüsü.
Yürütücü Yükseköğretim Kurumları tarafından destekli bilimsel araştırma projesi
Sanatsal Faaliyetler
Ödüller
Tez Danışmanlığı
-
The effects of captioned vlogs on EFL students' listening skills
Eğitim Bilimleri Enstitüsü Yabancı Diller Eğitimi Ana Bilim Dalı
-
Enhancing EFL Students' Writing Skills in English Prep Schools: Investigating the Potential of Artificial Intelligence by Developing an Application
Eğitim Bilimleri Enstitüsü Yabancı Diller Eğitimi Ana Bilim Dalı
-
A Flipped Artificial Intelligence Teaching Method to Teach Writing Skills in a Turkish EFL Context
Eğitim Bilimleri Enstitüsü İngiliz Dili Eğitimi Ana Bilim Dalı
-
User-Created Reflective Videos as An Aid to Bridge the Gap for Novice English as A Foreign Language Teachers
Eğitim Bilimleri Enstitüsü Yabancı Diller Eğitimi Ana Bilim Dalı
-
The Effectiveness of Student-Centered Digital Storytelling on Promoting Vocabulary Knowledge and Writing Skills of Secondary School Students
Eğitim Bilimleri Enstitüsü İngiliz Dili Eğitimi Ana Bilim Dalı
-
Investigating the use of speaking e-portfolios in an EFL context and its effects on students' perceived speaking self-efficacy
Eğitim Bilimleri Enstitüsü Yabancı Diller Eğitimi Ana Bilim Dalı
-
Application of Content Based Instruction for Preparatory Language Programme at Karadeniz Technical University
FEN-EDEBİYAT FAKÜLTESİ
-
Enhancing critical thinking and English speaking skills of gifted students through "Philosophy for Children (P4C) approach" in an EFL context
Eğitim Bilimleri Enstitüsü Yabancı Diller Eğitimi Ana Bilim Dalı
-
A study of promoting reflective practice among English language instructors at tertiary level
Sosyal Bilimler Enstitüsü Batı Dilleri ve Edebiyatları Ana Bilim Dalı
-
An investigation into testing and assessment in young learners' classrooms: Does practice match the policy?
Eğitim Bilimleri Enstitüsü Yabancı Diller Eğitimi Ana Bilim Dalı
-
The roles of comprehensible output on enhancing learners' speaking skill in english as a foreign language
Eğitim Bilimleri Enstitüsü Yabancı Diller Eğitimi Ana Bilim Dalı
-
An investigation into the effect of oral communication strategies training on oral communication performance of English preparatory class students
Eğitim Bilimleri Enstitüsü Yabancı Diller Eğitimi Ana Bilim Dalı
-
The effect of portfolio keeping on young learners' writing achievement and their motivation towards writing skills in English as a foreign language
Eğitim Bilimleri Enstitüsü Yabancı Diller Eğitimi Ana Bilim Dalı
-
The effectiveness of planned focus on form instruction in the learning of English grammar in an English as a foreign language context
Eğitim Bilimleri Enstitüsü Yabancı Diller Eğitimi Ana Bilim Dalı
-
Investigating the impact of blogging and portfolio-keeping on english as a foreign language learners' level of autonomy, self-assessment and language achievement
Eğitim Bilimleri Enstitüsü İngilizce Öğretmenliği Ana Bilim Dalı
-
An investigation of pre-service English language teachers' perceptions about their pedagogical content knowledge through their teaching practices
Eğitim Bilimleri Enstitüsü İngiliz Dili Eğitimi Ana Bilim Dalı
-
An analysis of the language levels of the eighth (8th) graders in state primary schools in Turkey according to common European framework criteria and content
Sosyal Bilimler Enstitüsü İngiliz Dili Eğitimi Ana Bilim Dalı
-
Learning vocabulary through e-portfolios and its effects on 9th grade Anatolian high school students' strategy development and learner autonomy
Sosyal Bilimler Enstitüsü İngiliz Dili Eğitimi Ana Bilim Dalı
-
An experimental study on enhancing critical thinking through a literature-based critical thinking programme in the department of english language and literature at Karadeniz Technical University
Sosyal Bilimler Enstitüsü İngiliz Dili ve Edebiyatı Ana Bilim Dalı
-
A quasi experimental study on the effect of weblog integrated process approach on efl students writing performance, autonomous learning and perceptions
Sosyal Bilimler Enstitüsü Batı Dilleri ve Edebiyatları Ana Bilim Dalı