Doç. Dr.
ÇAĞLA ATMACA
EĞİTİM FAKÜLTESİ >> YABANCI DİLLER EĞİTİMİ >> İNGİLİZ DİLİ EĞİTİMİ
YÖK AKADEMİK ORCID: 0000-0002-7745-3839Eğitim Bilgileri
-
2013 - 2016 Doktora
GAZİ ÜNİVERSİTESİ
EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ
-
2011 - 2013 Yüksek Lisans
GAZİ ÜNİVERSİTESİ
EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ
-
2008 - 2011 Lisans
PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ
EĞİTİM FAKÜLTESİ
Araştırma Alanları
-
Eğitim Bilimleri Temel Alanı
Yabancı Dil Eğitimi
Mesleki Deneyim
-
2021 - DOÇENT
PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ YABANCI DİLLER EĞİTİMİ BÖLÜMÜ
İNGİLİZ DİLİ EĞİTİMİ ANABİLİM DALI
-
2017 - 2021 DOKTOR ÖĞRETİM ÜYESİ
PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ YABANCI DİLLER EĞİTİMİ BÖLÜMÜ
İNGİLİZ DİLİ EĞİTİMİ ANABİLİM DALI
-
2011 - 2017 ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ
PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ YABANCI DİLLER EĞİTİMİ BÖLÜMÜ
İNGİLİZ DİLİ EĞİTİMİ ANABİLİM DALI
Üniversite Dışı Deneyim
-
2019 - 2019
University of Pardubice, Czech Republic
Erasmus Teaching Staff Exchange Mobility
-
2018 - 2018
University of Social Sciences and Humanities (SWPS), POLAND, WARSAW
Erasmus Teaching Staff Exchange Mobility
-
2012 - 2016
Gazi Üniversitesi
Araştırma Görevlisi
İdari Görevler
-
MÜFREDAT, MUAFİYET VE EŞDEĞERLİK KOMİSYONU
Yurt İçi
PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ
-
Bölüm Başkan Yardımcısı
Yurt İçi
PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ
-
İntibak Komisyonu Üyesi
Yurt İçi
PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ
-
Mevlana Programı Bölüm Koordinatörü
Yurt İçi
PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ
-
Farabi Koordinatörü
Yurt İçi
PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ
-
Erasmus Koordinatörü
Yurt İçi
PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ
Yayınlar ve Eserler
Makaleler
-
Pre-Service Turkish and English Teachers’ Achievement Levels, Perceptions of Self-Efficacy and Attitudes in relation to Summarizing Skills
Bartın University Journal of Faculty of Education
Özgün Makale Uluslararası
-
The Effects of Using Google Docs on Writing Skills of Turkish EFL Learners
Journal of Language Education and Research
Özgün Makale Ulusal
-
Turkish EFL Preparatory Class Students’ Attitudes Towards Distance Education
Yükseköğretim ve Bilim Dergisi
Özgün Makale Ulusal
-
Online teaching practicum procedures during the COVID-19 pandemic in Turkish EFL context
E-Learning and Digital Media
Özgün Makale Uluslararası
-
“Thinking about drinking tea but not drinking tea”: Pre-service English teacher education during the COVID-19 pandemic in Turkish EFL context
E-Learning and Digital Media
Özgün Makale Uluslararası
-
Research Trends In English Language Teaching: A Twenty-Year Review Of Master Theses And Doctoral Dissertations
Educational Academic Research
Özgün Makale Ulusal
-
An Investigation into Preparatory Class EFL Students’ L2 Writing Anxiety
Yükseköğretim ve Bilim Dergisi
Özgün Makale Uluslararası
-
Research Trends in Translanguaging: A Systematic Review of Master Theses and Doctoral Dissertations
Journal of Language Education and Research
Özgün Makale Ulusal
-
Improving Phonological Awareness Skills of Young Learners of English in an EFL Context
Pamukkale University Journal of Education
Özgün Makale Uluslararası
-
An Analysis of Top 500 Webometrics Universities’ Slogans with a Specific Focus on Asian Universities
Yükseköğretim ve Bilim Dergisi
Özgün Makale Uluslararası
-
Proxemics and speech acts in intercultural settings: a case study in Turkey
Journal of International Communication
Özgün Makale Uluslararası
-
A comparative study of death anxiety levels and reflections among university students.
Spiritual Psychology and Counseling
Özgün Makale Ulusal
-
An emotion focused approach in predicting teacher burnout and jobsatisfaction
Teaching and Teacher Education
Özgün Makale Uluslararası
-
Contrasting perspectives of pre-service and in-sevice English teachers: What Should be and English teacher’s role
Journal of Languages Education and Teaching
Özgün Makale Ulusal
-
Is Teaching a Lifelong Career? Reflections of English Teachers
Uludağ ÜniversitesiEğitim FakültesiDergisi
Özgün Makale Ulusal
-
English teachers’ perspectives about teacher competencies in terms of professional identity
Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
Özgün Makale Ulusal
-
A burning issue among English teachers: Reflections of in-service teachers on job satisfaction and burnout
ELT Research Journal
Özgün Makale Ulusal
-
USING PSYCHOLOGICAL TESTS FOR CHOOSING TEACHER CANDIDATES
Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim Dergisi
Özgün Makale Ulusal
-
A Comparison of Pre-Service and In-Service EnglishTeachers’ Teaching Competency Levels
Yükseköğretim ve Bilim Dergisi
Özgün Makale Ulusal
-
English Teachers’ Perspectives about Stakeholders and Inspection
Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
Özgün Makale Ulusal
-
Effects of Contextual Factors on ESD in Teacher Education
Discourse and Communication for Sustainable Education
Özgün Makale Uluslararası
-
Medya Okuryazarlığı Dersinin Öğretmen Adayları Üzerindeki Etkileri
Ege Eğitim Dergisi
Özgün Makale Ulusal
-
Medya Okuryazarlığı Dersini Alan ve Almayan Öğretmen Adaylarının Medya Okuryazarlık Düzeylerinin Karşılaştırılması
International Journal of Language Academy
Özgün Makale Ulusal
-
BRAIN BASED LEARNING PRACTICES OF TEACHER EDUCATORS IN AN ENGLISH LANGUAGE TEACHING PROGRAMME
Turkish Studies International Periodical for the Languages, Literature and History of Turkish or Turkic
Özgün Makale Ulusal
-
Comparison of Hedges in M A Theses and Ph D Dissertations in ELT
Zeitschrift für die Welt der Türken / Journal of World of Turks
Özgün Makale Ulusal
-
Contrasting perceptions of students and teachers written corrective feedback
Journal of Language and Linguistics Studies (JLLS)
Özgün Makale Uluslararası
-
Üniversite Sloganlarının Bağdaşıklık Açısından İncelenmesi
Ana Dili Eğitimi Dergisi (ADED)
Özgün Makale Ulusal
-
İdam Mahkûmlarının Son Sözlerinde İnkâra Yer Verme Durumları Teksas Huntsville Hapishanesi Örneklemi
İnsan ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi
Özgün Makale Ulusal
-
Pre service teacher perceptions about the use of Facebook in English language teaching
Digital Culture and Education
Özgün Makale Uluslararası
Bildiriler
-
Raising pre-service English teachers’ phonological awareness through classroom intervention
AELTE 2022 21st Century Challenges in English Language Teaching
Tam metin bildiri Uluslararası
-
PRE-SERVICE ENGLISH TEACHERS’ REFLECTIONS UPON MATERIAL EVALUATION AND DEVELOPMENT COURSE
EUROASIA International Congress on Scientific Researches and Recent Trends-IX
Tam metin bildiri Uluslararası
-
Turkish EFL Teachers’ Attitudes Towards Teaching Grammar
THE 11th INTERNATIONAL RESEARCH CONFERENCE ON EDUCATION, LANGUAGE AND LITERATURE
Tam metin bildiri Uluslararası
-
VALIDATING CRITICAL DISCOURSE ANALYSIS (CDA) QUESTIONNAIRE TO INVESTIGATE TURKISH EFL TEACHERS’ CDA PRACTICES
INTERNATIONAL CAPPADOCIA SCIENTIFIC RESEARCH CONGRESS
Tam metin bildiri Uluslararası
-
English Teacher Candidates’ Reflections on the Multiple Interventions for Teaching Language Skills Course
2nd ILTERG CONFERENCE
Tam metin bildiri Ulusal
-
TOPLUMA HİZMET İÇİN NE YAPIYORUZ?
ONDOKUZ MAYIS ÜNİVERSİTESİ 100. YIL EĞİTİM SEMPOZYUMU
Tam metin bildiri Ulusal
-
English Teacher Candidates’ Multicultural And Egalitarian Beliefs
ANADOLU KONGRELERİ 3. ULUSLARARASI SOSYAL BİLİMLER KONGRESİ
Tam metin bildiri Ulusal
-
Effects of the Discourse Analysis Course on ELT Seniors’ Perspectives
2nd International Symposium of Academic Studies on Education and Culture
Tam metin bildiri Ulusal
-
Reflections of ELT Seniors upon School Experience Course Observations
ILTERG ”International Language Teacher Education Research Group” 2019 Conference
Tam metin bildiri Ulusal
-
HOW SATISFIED WE ARE WITH OUR SECOND FOREIGN LANGUAGE CLASSES?
Uluslararası 24 KASIM BAŞÖĞRETMEN EĞİTİM VE YENİLİKÇİ BİLİMLER SEMPOZYUMU
Tam metin bildiri Ulusal
-
Evaluations of ELT Seniors Regarding Pragmatics
2nd International Learning, Teaching and Education Research Congress (ILTER 2019)
Tam metin bildiri Ulusal
-
Phonological Awareness of ELT Freshmen
International Learning, Teaching and Educational Research Congress - ILTER
Tam metin bildiri Ulusal
-
Metalinguistic Awareness of Elt Freshmen
INTERNATIONAL NECATIBEY EDUCATIONAL AND SOCIAL SCIENCES RESEARCH CONGRESS(UNESAK 2018)
Tam metin bildiri Ulusal
-
Error Analysis of Turkish Learners
II. International World of Turks Symposium ofSocial Sciences
Tam metin bildiri Ulusal
-
Error Analysis of Turkish EFL Learners A Case Study
GlobELT 2016Conference
Tam metin bildiri Ulusal
-
How to Apply Learning Strategies on Facebook
8th International Technology, Education and Development Conference
Tam metin bildiri Uluslararası
-
TO FACEBOOK OR NOT TO FACEBOOK
International Journal of Arts Sciences Conference
Tam metin bildiri Uluslararası
Kitap / Kitap Bölüm
-
The Intercultural Dimension of Foreign Language Teaching, Learning and Assessment: Theory and Practice
Global Academy Publishing
Bölüm(ler) Uluslararası
-
A TURKISH-ENGLISH DICTIONARY FOR TURKISH AND FOREIGN LEARNERS
Kriter Yayınevi
Tümü Ulusal
Projeler ve Patentler
Projeler
-
1 Multilingual Professional Foreign Language Education Programme for Future Global Engineers(”2014-1-TR01- KA202-013214” kodlu proje)Link (http://www.future-eng.net/)
Araştırmacı Avrupa Birliği
-
2 Academic Writing and Publishing Research Center Project
Araştırmacı Yükseköğretim Kurumları tarafından destekli bilimsel araştırma projesi
Sanatsal Faaliyetler
Ödüller
-
National Scholarship Programme for PhD Students by TUBİTAK
TÜBİTAK'tan alınan ödül
Diğer TÜBİTAK
-
BÖLÜM BİRİNCİLİĞİ
PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ
-
FAKÜLTE BİRİNCİLİĞİ
PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ
-
National Scholarship Programme for MSc Students by TUBİTAK
TÜBİTAK'tan alınan ödül
Diğer TÜBİTAK
Tez Danışmanlığı
-
Unlocking Critical Language Assessment Literacy (CLAL): Reflections and Self-reported Practices of Turkish EFL Teachers
Eğitim Bilimleri Enstitüsü İngiliz Dili Eğitimi Ana Bilim Dalı
-
MULTICULTURAL AND EGALITARIAN BELIEFS AND PRACTICES OF TURKISH EFL TEACHERS
Eğitim Bilimleri Enstitüsü İngiliz Dili Eğitimi Ana Bilim Dalı
-
Turkish EFL preparatory class students' and teachers' attitudes towards distance education
Eğitim Bilimleri Enstitüsü Yabancı Diller Eğitimi Ana Bilim Dalı
-
Exploring English Preparatory Teachers' Reflections on Translanguaging in Their Teaching Practices
Eğitim Bilimleri Enstitüsü Yabancı Diller Eğitimi Ana Bilim Dalı
-
A STUDY ON ENGLISH PREPARATORY CLASS STUDENTS' AND LECTURERS' PERCEPTIONS ON USING ARTIFICIAL INTELLIGENCE IN WRITING ASSIGNMENTS AND ETHICAL CONSIDERATIONS
Eğitim Bilimleri Enstitüsü Yabancı Diller Eğitimi Ana Bilim Dalı
-
An investigation into preparatory class EFL students' l2 writing anxiety
Eğitim Bilimleri Enstitüsü Yabancı Diller Eğitimi Ana Bilim Dalı
-
The effect of teaching writing skills via Google Docs in a blended learning environment on error correction skills of Turkish EFL learners
Eğitim Bilimleri Enstitüsü Yabancı Diller Eğitimi Ana Bilim Dalı
-
A study on pre-service English teachers' motivations for choosing english language teaching department and their burnout levels
Eğitim Bilimleri Enstitüsü Yabancı Diller Ana Bilim Dalı
-
A study on the phonological awareness skills of young learners of English in an EFL context
Eğitim Bilimleri Enstitüsü Yabancı Diller Eğitimi Ana Bilim Dalı