Prof. Dr.

FATMA KIRMIZI

EĞİTİM FAKÜLTESİ >> TEMEL EĞİTİM >> SINIF EĞİTİMİ
YÖK AKADEMİK ORCID: 0000-0002-0426-1908
Eğitim Bilgileri
  • 2002 - 2006 Doktora

    DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ

    EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ

  • 1997 - 2000 Yüksek Lisans

    PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ

    EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ

  • 1991 - 1995 Lisans

    PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ

    EĞİTİM FAKÜLTESİ

Araştırma Alanları
  • Eğitim Bilimleri Temel Alanı

    İlk Okuma Yazma Eğitimi

Mesleki Deneyim
  • 1995 - YARDIMCI DOÇENT

    PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ TEMEL EĞİTİM BÖLÜMÜ

    SINIF EĞİTİMİ ANABİLİM DALI

İdari Görevler
Yayınlar ve Eserler
Makaleler
Bildiriler
Kitap / Kitap Bölüm
  • 2023KIRMIZI FATMA

    100 Soruda Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretimi

    Akademisyen Yayınevi

    Bölüm(ler) Uluslararası

  • 2023KIRMIZI FATMA

    100.Yılında Cumhuriyet ve Çocuk

    Akademisyen Yayınevi

    Bölüm(ler) Uluslararası

  • 2022YURDAKAL İBRAHİM HALİL, KIRMIZI FATMA

    Kuram ve Uygulamada Yazma Eğitimi

    Pagem Yayıncılık

    Bölüm(ler) Uluslararası

  • 2022KIRMIZI FATMA

    Türkçe Eğitiminde Drama ve Tiyatro Uygulamaları

    Nobel Yayıncılık

    Bölüm(ler) Uluslararası

  • 2021SUSAR FATMA

    PISA ve Okuma Kültürü

    Nobel yayıncılık

    Bölüm(ler) Uluslararası

  • 2021SUSAR FATMA, ALTUĞ Ahmet

    Dijital Dönüşümde Türkçe Öğretimi

    Anı Yayıncılık

    Bölüm(ler) Uluslararası

  • 2021SUSAR FATMA, İŞCİ CENAN

    Dijital Dönüşümde Türkçe Öğretimi

    Anı Yayıncılık

    Bölüm(ler) Uluslararası

  • 2021SUSAR FATMA

    İlk okuma Yazma Öğretimi

    Vizetek yayıncılık

    Bölüm(ler) Ulusal

  • 2020SUSAR FATMA,YURDAKAL İBRAHİM HALİL

    Kapsayıcı Dil Öğretimi

    Vizetek

    Bölüm(ler) Uluslararası

  • 2020SUSAR FATMA,YURDAKAL İBRAHİM HALİL

    Kuram ve Uygulamada Yazma Eğitimi

    PEGEM AKADEMİ

    Bölüm(ler) Uluslararası

  • 2018SUSAR FATMA,YURDAKAL İBRAHİM HALİL

    Current Trends in Pre-School Education -2

    LAP LAMBERT Academic Publishing

    Bölüm(ler) Uluslararası

  • 2018SUSAR FATMA

    The Skill Approach in Education: From Theory to Practice.

    Cambridge Schooler Publishing

    Bölüm(ler) Uluslararası

  • 2017ŞAHİN AYFER,SUSAR FATMA,Salgut Emel

    İlk Okuma Yazma Öğretimi

    Anı Yayıncılık

    Bölüm(ler) Uluslararası

  • 2017SUSAR FATMA,CANBULAT TUNCAY

    Eğitim Bilimine Giriş

    Anı Yayıncılık

    Bölüm(ler) Uluslararası

  • 2016SUSAR FATMA,Emel Salgut

    İlk ve Orta Okullarda Türkçe Öğretimi Kitabı

    Anı yayıncılık

    Bölüm(ler) Ulusal

  • 2016SUSAR FATMA,CANBULAT TUNCAY

    Eğitim Bilimine Giriş

    Anı yayıncılık

    Bölüm(ler) Ulusal

  • 2016SUSAR FATMA

    İlk ve Orta Okullarda Türkçe Öğretimi Kitabı

    Anı yayıncılık

    Bölüm(ler) Ulusal

  • 2015SUSAR FATMA

    Education at the Beginning of the 12 Century

    St. Klient Ohridski University Press

    Bölüm(ler) Uluslararası

  • 2008KIRMIZI FATMA

    Etkinliklerle Türkçe Öğretimi

    Ekin Yasyınevi

    Bölüm(ler) Ulusal

Projeler ve Patentler
Projeler
  • 15.03.2017 - 10.08.2017Tamamlandı

    1 Ekrandan Okumaya Yönelik Tutum Ölçeğinin (EKYÖTÖ) Geliştirilmesi

    Yürütücü Yükseköğretim Kurumları tarafından destekli bilimsel araştırma projesi

  • 15.03.2017 - 10.08.2017Tamamlandı

    2 İlköğretim Öğrencilerinin Kitap Okumaya İlişkin Geliştirdikleri Metaforlar

    Yürütücü Yükseköğretim Kurumları tarafından destekli bilimsel araştırma projesi

  • 15.09.2015 - 30.09.2018Tamamlandı

    3 Social Integration of Immigrants Students by Using Drama Applications, Araştırmacı (2015-1-TR01-KA201-022077).

    Araştırmacı Avrupa Birliği

  • 15.01.2015 - 22.07.2016Tamamlandı

    4 Türkçenin Az Konuşulduğu Bölgelerde İlkokumaYazma Sürecinde Karşılaşılan Sorunlara İlişkin Öğretmen Görüşleri

    Yürütücü Yükseköğretim Kurumları tarafından destekli bilimsel araştırma projesi

  • 12.02.2014 - 15.04.2016Tamamlandı

    5 İlkokul 1 2 3 ve 4 Sınıf Türkçe Öğretmen KlavuzuKitaplarına ve 1 Sınıf Uyum ve Hazırlık Öğretmen Klavuz Kitabına İlişkin SınıfÖğretmenlerinin Görüş ve Düşünceleri Denizli Örneği

    Yürütücü Yükseköğretim Kurumları tarafından destekli bilimsel araştırma projesi

  • 12.05.2013 - 15.04.2016Tamamlandı

    6 Öğrencilerin Tablet Kitap Okuma YeterliklerininDeğerlendirilmesi

    Yürütücü Yükseköğretim Kurumları tarafından destekli bilimsel araştırma projesi

  • 03.08.2012 - 10.11.2015Tamamlandı

    7 Türk Eğitim Sistemindeki 4 4 4 değişikliğinin ilk dört yılının sınıf öğretmenleri ve ilkokul yöneticileri tarafından değerlendirilmesi Denizli Örneği

    Araştırmacı Yükseköğretim Kurumları tarafından destekli bilimsel araştırma projesi

Sanatsal Faaliyetler
  • 21.05.2015 - 23.05.2015

    Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Alanında Yapılan Bilimsel Araştırmalarda Kullanılan Yöntemler

    Bartın Üniversitesi, Bartın, Türkiye

    Diğer Uluslararası

Ödüller
Tez Danışmanlığı
  • Tamamlandı

    Öğretmenlerin dijital okumaya yönelik tutumlarının değerlendirilmesi

    Eğitim Bilimleri Enstitüsü Temel Eğitim Ana Bilim Dalı

  • Tamamlandı

    İlk okuma yazma öğretiminde karşılaşılan sorunların değerlendirilmesi

    Eğitim Bilimleri Enstitüsü Temel Eğitim Ana Bilim Dalı

  • Tamamlandı

    İlkokul 4. sınıflarda dijital okuma çalışmalarının dijital okuma motivasyonuna, dijital okumaya ilişkin algılara ve okuduğunu anlamaya etkisi

    Eğitim Bilimleri Enstitüsü Temel Eğitim Ana Bilim Dalı

  • Tamamlandı

    Öğretmenlerin ilk okuma yazma öğretiminde karşılaştığı sorunlar ve COVID-19 sürecindeki ilk okuma yazma öğretiminde yaşanan sorunların karşılaştırılması

    Eğitim Bilimleri Enstitüsü Temel Eğitim Ana Bilim Dalı

  • Tamamlandı

    Sınıf öğretmenlerinin görüşlerine göre okul öncesi eğitimin ilk okuma yazma sürecine etkisi

    Eğitim Bilimleri Enstitüsü Temel Eğitim Ana Bilim Dalı

  • Devam Ediyor

    Yaratıcı okuma çalışmalarının ilkokul 4. sınıfta okuma ve yaratıcı düşünme becerilerini geliştirmeye etkisi

    Eğitim Bilimleri Enstitüsü Temel Eğitim Ana Bilim Dalı

  • Tamamlandı

    Yaratıcı okuma çalışmalarının ilkokul 4. sınıfta okuma ve yaratıcı düşünme becerilerini geliştirmeye etkisi

    Eğitim Bilimleri Enstitüsü İlköğretim Eğitimi Ana Bilim Dalı

  • Tamamlandı

    İlkokullarda kaynaştırma eğitiminde karşılaşılan sorunlara ilişkin öğretmen görüşleri

    Eğitim Bilimleri Enstitüsü Temel Eğitim Ana Bilim Dalı

  • Tamamlandı

    Yaratıcı okuma-yaratıcı yazma çalışmalarının yaratıcı okuma, okuduğunu anlama, yazma ve yaratıcı yazma erişisine etkisi

    Eğitim Bilimleri Enstitüsü İlköğretim Ana Bilim Dalı

  • Tamamlandı

    İlkokullarda okuma güçlüğünde yaşanan sorunlar ile eğitim uygulamalarına ilişkin öğretmen ve öğrenci görüşleri

    Eğitim Bilimleri Enstitüsü İlköğretim Ana Bilim Dalı

  • Tamamlandı

    İlkokul 4. sınıf Türkçe dersinde görsel okuma- görsel sunu çalışmalarında değerler eğitiminde kitle iletişim araçları kullanılmasının değer edinimine ve Türkçe dersine yönelik tutuma etkisi

    Eğitim Bilimleri Enstitüsü İlköğretim Ana Bilim Dalı