Doç. Dr.
İBRAHİM TUNCEL
EĞİTİM FAKÜLTESİ >> EĞİTİM BİLİMLERİ >> EĞİTİM PROGRAMLARI VE ÖĞRETİM
YÖK AKADEMİK ORCID: 0000-0002-6533-6352Eğitim Bilgileri
- 
                                    2001 - 2008 Doktora
                                    HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ 
- 
                                    1997 - 2000 Yüksek Lisans
                                    Universität-Gesamthochschule Duisburg Eğitim Bilimleri 
- 
                                    1990 - 1993 Lisans
                                    HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ 
- 
                                    1985 - 1987 Önlisans
                                    AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ BURDUR EĞİTİM YÜKSEKOKULU 
Araştırma Alanları
- 
                            Eğitim Bilimleri Temel Alanı Eğitim Programları ve Öğretim 
Mesleki Deneyim
- 
                            2019 -  DOÇENT
                            PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ 
- 
                            2008 -  YARDIMCI DOÇENT
                            PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ EĞİTİM BİLİMLERİ BÖLÜMÜ EĞİTİM PROGRAMLARI VE ÖĞRETİM ANABİLİM DALI 
- 
                            2008 - 2008 ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ
                            ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ EĞİTİM BİLİMLERİ BÖLÜMÜ EĞİTİM PROGRAMLARI VE ÖĞRETİM ANABİLİM DALI 
- 
                            2001 - 2008 ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ
                            HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ 
- 
                            2000 - 2001 ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ
                            ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ EĞİTİM BİLİMLERİ BÖLÜMÜ EĞİTİM PROGRAMLARI VE ÖĞRETİM ANABİLİM DALI 
Üniversite Dışı Deneyim
- 
                                    1995 - 1996
                                    Milli Eğitim Bakanlığı Çağrıbey Anadolu Lisesi Müdür Yardımcısı 
- 
                                    1994 - 1995
                                    Milli Eğitim Bakanlığı Çağrıbey Anadolu Lisesi Rehber Öğretmen 
- 
                                    1987 - 1994
                                    Milli Eğitim Bakanlığı Sınıf Öğretmenliği 
İdari Görevler
- 
                                    
                                    Dekan Yardımcısı Yurt İçi PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ 
- 
                                    
                                    Enstitü Müdür Yardımcısı Yurt İçi PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ 
Yayınlar ve Eserler
Makaleler
- 
                                            
                                                
                                                The Power of Constructivist Learning Environment Perceptions of Secondary School Students to Predict Academic Procrastination Behaviors Cumhuriyet International Journal of Education Özgün Makale Uluslararası 
- 
                                            
                                                
                                                The Power of Pre-service Teachers Metacognitive Skill Perceptions and Epistemological Beliefs in Predicting Intercultural Sensitivity Batı Anadolu Eğitim Bilimleri Dergisi Özgün Makale Ulusal 
- 
                                            
                                                
                                                The Predictive Power of Students' Metacognition and Their Perceptions of Instructional Competencies of Instructors on Academic Life Satisfaction KAFKAS EĞİTİM ARAŞTIRMALARI DERGİSİ Özgün Makale Uluslararası 
- 
                                            
                                                
                                                Okul Öncesi Eğitimde Anadolu Masal Anlatıcılığının Kullanılmasına İlişkin Öğretmen Görüşleri Milli Eğitim Özgün Makale Ulusal 
- 
                                            
                                                
                                                The mediating role of attention control dimension of self-regulation in the relationship between academic self-efficacy and academic goal orientation Journal of Pedagogical Research Özgün Makale Uluslararası 
- 
                                            
                                                
                                                Prediction of attitudes towards the English course by social-emotional competence and intercultural awareness of students Journal of Theoretical Educational Science Özgün Makale Uluslararası 
- 
                                            
                                                
                                                The Effectiveness of Intercultural Sensitivity Development Activities Integrated with Scientific Research Methods Course European Journal of Educational Research Özgün Makale Uluslararası 
- 
                                            
                                                
                                                Good teacher perceptions of students attending the pedagogical formation certificate program International Journal of Evaluation and Research in Education Özgün Makale Uluslararası 
- 
                                            
                                                
                                                The Examination of Competencies in Master’s Degree Programs in the Context of Lifelong Learning Key Competencies Journal of Education and Training Studies Özgün Makale Uluslararası 
- 
                                            
                                                
                                                Ortaokul Beşinci Sınıf Matematik Dersi Öğretim Programının Kesirler Ünitesinin Değerlendirilmesi Akdeniz Egitim Arastirmalari Dergisi Özgün Makale Ulusal 
- 
                                            
                                                
                                                The Factors Affecting the Intercultural Sensitivity Perception Level of Psychological Counseling and Guidance Students International Education Studies Özgün Makale Uluslararası 
- 
                                            
                                                
                                                DEĞERLENDİRME SÜRECİNİN ÖRTÜK PROGRAM AÇISINDAN İNCELENMESİ Pamukkale University Journal of Social Sciences Institute Özgün Makale Ulusal 
- 
                                            
                                                
                                                Effects of an Intercultural Communication Course in Developing Intercultural Sensitivity International Journal of Higher Education Özgün Makale Uluslararası 
- 
                                            
                                                
                                                Hammond un Değerlendirme Küpü Çerçevesinde Öğretim İlke ve Yöntemleri Dersinin Değerlendirilmesi Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi (MAKÜ) (elektronik) Özgün Makale Ulusal 
- 
                                            
                                                
                                                A Case Study on Constructivist Learning Environment in Content Knowledge Courses in Science Teaching Procedia - Social and Behavioral Sciences Özgün Makale Uluslararası 
- 
                                            
                                                
                                                Evaluation of teaching and learning process in content knowledge courses in terms of constructivist approach. International Journal of Global Education Özgün Makale Uluslararası 
- 
                                            
                                                
                                                A Study on Quality of Teaching Learning Process in Elementary Education in Turkey A Case Study American-Eurasian Journal of Scientific Research Özgün Makale Uluslararası 
- 
                                            
                                                
                                                İlköğretim 2 Sınıflarda Öğrenme Öğretme Sürecinin Betimlenmesine İlişkin Bir Durum Çalışması İlköğretim Online Özgün Makale Ulusal 
- 
                                            
                                                
                                                Çoklu Zeka Kuramına Dayalı Etkinliklerin Erişi, Tutum veÖğrenmelerin Kalıcılığına Etkisi Bayburt Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi Özgün Makale Ulusal 
- 
                                            
                                                
                                                Duyuşsal Özelliklerin Gelişimi Açısından Fiziki Ortamdan Kaynaklanan Örtük Programın İncelenmesi Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi Özgün Makale Ulusal 
- 
                                            
                                                
                                                Çoklu Zekâ Kuramı ile Disiplinlerarası Yaklaşımı Temel Alan Uygulamalara İlişkin Öğretmen Öğrenci Görüşleri Eğitim ve Bilim Özgün Makale Uluslararası 
- 
                                            
                                                
                                                Etkileşimden kaynaklanan örtük programın duyuşsal özelliklerin gelişimi açısından incelenmesi Ege Eğitim Dergisi Özgün Makale Ulusal 
Bildiriler
- 
                                            
                                                
                                                The Power of Pre-Service Teachers' Critical Thinking Dispositions to Predict Their Attitudes Towards Social Justice 3rd International Ege Congress on Social, Humanities, Administrative, and Educational Sciences Özet bildiri Uluslararası 
- 
                                            
                                                
                                                The Relationship Between Hidden Curriculum Awareness and Academic Achievement of Pre-Service Teachers 16th International Baskent Congress on Social, Humanities, Administrative, and Educational Sciences Congress Özet bildiri Uluslararası 
- 
                                            
                                                
                                                Implementation of the Flipped Classroom Model in Teacher Education: Evaluation Based on Faculty and Student Opinions 17th International Congresses on Social, Humanities, Administrative, and Educational Sciences in a Changing World Özet bildiri Uluslararası 
- 
                                            
                                                
                                                Öğretmen Adaylarının Bilişsel Farkındalık, Kültürlerarası Duyarlılık ve Epistemolojik İnançları Arasındaki Yordamsal İlişki XI. Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi Özet bildiri Ulusal 
- 
                                            
                                                
                                                Anadolu Masal Anlatıcılığı Eğitimi Almış Okul Öncesi Öğretmenlerinin Eğitim Durumlarında Masalın Kullanılmasına İlişkin Görüşleri X. Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi Özet bildiri Ulusal 
- 
                                            
                                                
                                                İngilizce Dersine Yönelik Tutumun Sosyal Duygusal Yeterlik ve Kültürlerarası Farkındalık Algısı ile İlişkisinin İncelenmesi IXth International Eurasian Educational Research Congress Özet bildiri Ulusal 
- 
                                            
                                                
                                                Emergency Remote Teaching and Null Curriculum During the Global Pandemic The Ninth International Congress on Curriculum and Instruction Özet bildiri Uluslararası 
- 
                                            
                                                
                                                Evaluation of elementary school mathematics applications curriculum based on Eisner’s educational criticism mode 7th International Congress on Curriculum and Instruction Özet bildiri Uluslararası 
- 
                                            
                                                
                                                Good teacher perceptions of students attending to the pedagogical formation certificate program 6. Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi Özet bildiri Uluslararası 
- 
                                            
                                                
                                                Fizik Dersi Atom Fiziğine Giriş ve Radyoaktivite Ünitesine Yönelik Program Geliştirme 5th International Instructional Technologies Teacher Education Symposium Özet bildiri Uluslararası 
- 
                                            
                                                
                                                Effects of intercultural communication course taught through case analyses on intercultural sensitivity of pre-service English teachers 26th International Conference on Educational Sciences Özet bildiri Uluslararası 
- 
                                            
                                                
                                                A Curriculum Development Study for Field Measurement Unit of Mathematics Course 5th International Conference on Curriculum and Instruction, Özet bildiri Uluslararası 
- 
                                            
                                                
                                                Bilimsel Araştırma Yöntemleri Dersi Kazanımlarıyla Bütünleştirilmiş Kültürlerarası Duyarlılık EğitimiEtkinliklerinin Etkililiği IV International EurasianEducational Research Congress Özet bildiri Uluslararası 
- 
                                            
                                                
                                                Kültürlerarası Etkililik Ölçeği’ni Türkçeye Uyarlama Çalışması IV International EurasianEducational Research Congress Özet bildiri Uluslararası 
- 
                                            
                                                
                                                Examining MA Programs in Context of Supporting KeyCompetences for Lifelong Learning 3 rd International CONFERENCE on LIFELONG LEARNING AND LEADERSHIP FOR ALL Özet bildiri Uluslararası 
- 
                                            
                                                
                                                Ortaokul beşinci sınıf matematik dersi öğretim programındaki kesirler ünitesinin kazanımları arasındaki örüntü 3rd International eurasian educational research congress Özet bildiri Uluslararası 
- 
                                            
                                                
                                                Psikolojik Danışma ve Rehberlik öğrencilerinin kültürlerarası duyarlılık düzeylerini etkileyen etmenler 4th International Conference on Curriculum and Instruction Özet bildiri Uluslararası 
- 
                                            
                                                
                                                Intercultural communication course in teacher candidates to gain ıntercultural competence The Third International Congress on Curriculum and Instruction Özet bildiri Uluslararası 
- 
                                            
                                                
                                                A case study on constructivist learning environment in content knowledge courses in science teaching The International Conference of New Horizons in Education (INTE) Tam metin bildiri Uluslararası 
- 
                                            
                                                
                                                Çocukla iletişim dersinde probleme dayalı öğrenme uygulamlarının öğrenci başarısına, bilişötesi farkındalıklarına ve motivasyonel inançlarına etkisi III. Ulusal Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi, Özet bildiri Ulusal 
- 
                                            
                                                
                                                Öğrenci kulüp etkinliklerinin öğretim programlarında yer alan temel becerileri geliştirmedeki etkililik düzeyine ilişkin öğrenci ve öğretmen görüşleri III. Ulusal Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi, Özet bildiri Ulusal 
- 
                                            
                                                
                                                EVALUATION OF THE CONSTRUCTIVIST LEARNING ENVIRONMENT IN THE KNOWLEDGE BRANCHES LESSONS NEW TRENDS ON GLOBAL EDUCATION CONFERENCE GEC’12 Özet bildiri Uluslararası 
- 
                                            
                                                
                                                Mesleki ve teknik ortaöğretim eğitim programlarına ilişkin öğretmen görüşleri I. Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi Özet bildiri Uluslararası 
- 
                                            
                                                
                                                Mesleki eğitimin sorunlarına ilişkin işverenlerin görüşleri International Conference on New Trends in Education and Their Implications’s. Tam metin bildiri Uluslararası 
- 
                                            
                                                
                                                Kaynaştırma Sınıflarında Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı Uygulaması ve Sorunları 19. EĞİTİM BİLİMLERİ KURULTAYI Özet bildiri Ulusal 
- 
                                            
                                                
                                                Yapılandırmacı Program Özellikleri Açısından Sosyal Bilgiler Öğretimi Derslerinde Gerçekleştirilen Etkinliklere İlişkin Görüşler 19. Eğitim Bilimleri Kurultayı Özet bildiri Ulusal 
- 
                                            
                                                
                                                Değerlendirme Sürecinin Örtük Program Açısından İncelenmesi I. ULUSAL EĞİTİM PROGRAMLARI VE ÖĞRETİM KONGRESİ Tam metin bildiri Ulusal 
- 
                                            
                                                
                                                Kaynak tarama ve rapor yazma dersine ilişkin öğretim elemanı-öğrenci görüşleri 18. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı, Özet bildiri Ulusal 
- 
                                            
                                                
                                                Academic Staff Behaviours and Hidden Curriculum in Teacher Education 10th International Conference on Further Education in the Balkan Countries Tam metin bildiri Uluslararası 
- 
                                            
                                                
                                                Öğretmenlerin Öğretim Hizmetinin Niteliğine İlişkin Değişkenleri Kullanma Durumları ULUSLARARASI ÖĞRETMEN YETİŞTİRME POLİTİKALARI VE SORUNLARI SEMPOZYUMU Tam metin bildiri Uluslararası 
- 
                                            
                                                
                                                Kariyer Basamaklarında Yükselme Sürecinin Hizmet İçi Öğretmen Eğitimi Açısından Değerlendirilmesi III. ULUSLARARASI ÖĞRETMEN YETİŞTİRME Özet bildiri Uluslararası 
- 
                                            
                                                
                                                Uluslararası Bakalorya Felsefesi Dikkate Alınarak Hazırlanmış Çoklu Zekâ Kuramı Uygulamalarının; Öğrencilerin Erişi Düzeylerine, Öğrenilenlerin Kalıcılığına, Öğrenci-Öğretmen Görüşlerine ve Değerlendirme Sürecine Etkisi Eğitimde iyi Örnekler Konferansı. Özet bildiri Ulusal 
Kitap / Kitap Bölüm
- 
                                    
                                    Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli'ne Genel Bakış Vizetek Yayıncılık Bölüm(ler) Uluslararası 
- 
                                    
                                    Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli'ne Genel Bakış Vizetek Yayıncılık Bölüm(ler) Uluslararası 
- 
                                    
                                    Eğitimde Program Geliştirme Pegem Akademi Bölüm(ler) Uluslararası 
- 
                                    
                                    EĞİTİM BİLİMLERİ ALANINDA ULUSLARARASI ARAŞTIRMALAR II EĞİTİM YAYINEVİ Bölüm(ler) Uluslararası 
- 
                                    
                                    Eğitimde Program Dışı Etkinlikler PEGEM AKADEMİ Bölüm(ler) Uluslararası 
- 
                                    
                                    EĞİTİMDE PROGRAM GELİŞTİRME KAVRAMLAR YAKLAŞIMLAR ANI YAYINCILIK Bölüm(ler) Ulusal 
- 
                                    
                                    Eğitimde Program Geliştirme Kavramlar Yaklaşımlar Anı Yayıncılık Bölüm(ler) Ulusal 
- 
                                    
                                    Eğitimde Program Geliştirme Kavramlar Yaklaşımlar Anı Yayıncılık Bölüm(ler) Uluslararası 
Projeler ve Patentler
Projeler
- 
                                    
                                    1 ÖĞRETMENLERİN VE YÖNETİCİLERİN MOTİVASYONUNU ETKİLEYEN FAKTÖRLER Araştırmacı Yükseköğretim Kurumları tarafından destekli bilimsel araştırma projesi 
- 
                                    
                                    2 Alan Bilgisi Derslerindeki Öğrenme-Öğretme Sürecinin Yapılandırmacı Yaklaşım Bağlamında Değerlendirilmesi Yürütücü Yükseköğretim Kurumları tarafından destekli bilimsel araştırma projesi 
- 
                                    
                                    3 meslek liselerinin sorunları ve çözüm önerileri Araştırmacı Yükseköğretim Kurumları tarafından destekli bilimsel araştırma projesi 
- 
                                    
                                    4 İLKÖĞRETİMİN İLK YILLARINDA EĞİTİM DURUMLARININ BETİMLENMESİNE İLİŞKİN BİR ÇALIŞMA Araştırmacı Yükseköğretim Kurumları tarafından destekli bilimsel araştırma projesi 
Sanatsal Faaliyetler
Ödüller
Tez Danışmanlığı
- 
                            
                            Anadolu masal anlatıcılığı eğitimi almış okul öncesi öğretmenlerinin eğitim durumlarında masalın kullanılmasına ilişkin görüşleri Eğitim Bilimleri Enstitüsü Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı 
- 
                            
                            İngilizce dersine yönelik tutumun sosyal duygusal yeterlik ve kültürlerarası farkındalık algısı ile ilişkisinin incelenmesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı 
- 
                            
                            Ortaokul öğrencilerinin akademik erteleme davranışları ve yapılandırmacı öğrenme ortamları arasındaki ilişkinin incelenmesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı 
- 
                            
                            Ortaokul matematik uygulamaları öğretim programının Eisner'ın Eğitsel Eleştiri Modeline göre değerlendirilmesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı 
- 
                            
                            Ortaokul 5. sınıf matematik dersi öğretim programının kesirler ünitesinin değerlendirilmesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı 
- 
                            
                            Öğrenci kulüp etkinliklerinin öğretim programında yer alan temel becerileri geliştirmedeki etkililik düzeyine ilişkin öğrenci ve öğretmen görüşleri Eğitim Bilimleri Enstitüsü Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı 
- 
                            
                            Alan bilgisi derslerindeki öğrenme-öğretme sürecinin yapılandırmacı yaklaşım bağlamında değerlendirilmesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı 
