Doç. Dr.
İBRAHİM TUNCEL
EĞİTİM FAKÜLTESİ >> EĞİTİM BİLİMLERİ >> EĞİTİM PROGRAMLARI VE ÖĞRETİM
YÖK AKADEMİK ORCID: 0000-0002-6533-6352Eğitim Bilgileri
-
2001 - 2008 Doktora
HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ
SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ
-
1997 - 2000 Yüksek Lisans
Universität-Gesamthochschule Duisburg
Eğitim Bilimleri
-
1990 - 1993 Lisans
HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ
EĞİTİM FAKÜLTESİ
-
1985 - 1987 Önlisans
AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ
BURDUR EĞİTİM YÜKSEKOKULU
Araştırma Alanları
-
Eğitim Bilimleri Temel Alanı
Eğitim Programları ve Öğretim
Mesleki Deneyim
-
2019 - DOÇENT
PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ
-
2008 - YARDIMCI DOÇENT
PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ EĞİTİM BİLİMLERİ BÖLÜMÜ
EĞİTİM PROGRAMLARI VE ÖĞRETİM ANABİLİM DALI
-
2008 - 2008 ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ
ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ EĞİTİM BİLİMLERİ BÖLÜMÜ
EĞİTİM PROGRAMLARI VE ÖĞRETİM ANABİLİM DALI
-
2001 - 2008 ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ
HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ
-
2000 - 2001 ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ
ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ EĞİTİM BİLİMLERİ BÖLÜMÜ
EĞİTİM PROGRAMLARI VE ÖĞRETİM ANABİLİM DALI
Üniversite Dışı Deneyim
-
1995 - 1996
Milli Eğitim Bakanlığı Çağrıbey Anadolu Lisesi
Müdür Yardımcısı
-
1994 - 1995
Milli Eğitim Bakanlığı Çağrıbey Anadolu Lisesi
Rehber Öğretmen
-
1987 - 1994
Milli Eğitim Bakanlığı
Sınıf Öğretmenliği
İdari Görevler
-
Dekan Yardımcısı
Yurt İçi
PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ
-
Enstitü Müdür Yardımcısı
Yurt İçi
PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ
Yayınlar ve Eserler
Makaleler
-
The Predictive Power of Students' Metacognition and Their Perceptions of Instructional Competencies of Instructors on Academic Life Satisfaction
KAFKAS EĞİTİM ARAŞTIRMALARI DERGİSİ
Özgün Makale Uluslararası
-
Okul Öncesi Eğitimde Anadolu Masal Anlatıcılığının Kullanılmasına İlişkin Öğretmen Görüşleri
Milli Eğitim
Özgün Makale Ulusal
-
The mediating role of attention control dimension of self-regulation in the relationship between academic self-efficacy and academic goal orientation
Journal of Pedagogical Research
Özgün Makale Uluslararası
-
Prediction of attitudes towards the English course by social-emotional competence and intercultural awareness of students
Journal of Theoretical Educational Science
Özgün Makale Uluslararası
-
The Effectiveness of Intercultural Sensitivity Development Activities Integrated with Scientific Research Methods Course
European Journal of Educational Research
Özgün Makale Uluslararası
-
Good teacher perceptions of students attending the pedagogical formation certificate program
International Journal of Evaluation and Research in Education
Özgün Makale Uluslararası
-
The Examination of Competencies in Master’s Degree Programs in the Context of Lifelong Learning Key Competencies
Journal of Education and Training Studies
Özgün Makale Uluslararası
-
Ortaokul Beşinci Sınıf Matematik Dersi Öğretim Programının Kesirler Ünitesinin Değerlendirilmesi
Akdeniz Egitim Arastirmalari Dergisi
Özgün Makale Ulusal
-
The Factors Affecting the Intercultural Sensitivity Perception Level of Psychological Counseling and Guidance Students
International Education Studies
Özgün Makale Uluslararası
-
DEĞERLENDİRME SÜRECİNİN ÖRTÜK PROGRAM AÇISINDAN İNCELENMESİ
Pamukkale University Journal of Social Sciences Institute
Özgün Makale Ulusal
-
Effects of an Intercultural Communication Course in Developing Intercultural Sensitivity
International Journal of Higher Education
Özgün Makale Uluslararası
-
Hammond un Değerlendirme Küpü Çerçevesinde Öğretim İlke ve Yöntemleri Dersinin Değerlendirilmesi
Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi (MAKÜ) (elektronik)
Özgün Makale Ulusal
-
A Case Study on Constructivist Learning Environment in Content Knowledge Courses in Science Teaching
Procedia - Social and Behavioral Sciences
Özgün Makale Uluslararası
-
Evaluation of teaching and learning process in content knowledge courses in terms of constructivist approach.
International Journal of Global Education
Özgün Makale Uluslararası
-
A Study on Quality of Teaching Learning Process in Elementary Education in Turkey A Case Study
American-Eurasian Journal of Scientific Research
Özgün Makale Uluslararası
-
İlköğretim 2 Sınıflarda Öğrenme Öğretme Sürecinin Betimlenmesine İlişkin Bir Durum Çalışması
İlköğretim Online
Özgün Makale Ulusal
-
Çoklu Zeka Kuramına Dayalı Etkinliklerin Erişi, Tutum veÖğrenmelerin Kalıcılığına Etkisi
Bayburt Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
Özgün Makale Ulusal
-
Duyuşsal Özelliklerin Gelişimi Açısından Fiziki Ortamdan Kaynaklanan Örtük Programın İncelenmesi
Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi
Özgün Makale Ulusal
-
Çoklu Zekâ Kuramı ile Disiplinlerarası Yaklaşımı Temel Alan Uygulamalara İlişkin Öğretmen Öğrenci Görüşleri
Eğitim ve Bilim
Özgün Makale Uluslararası
-
Etkileşimden kaynaklanan örtük programın duyuşsal özelliklerin gelişimi açısından incelenmesi
Ege Eğitim Dergisi
Özgün Makale Ulusal
Bildiriler
-
Öğretmen Adaylarının Bilişsel Farkındalık, Kültürlerarası Duyarlılık ve Epistemolojik İnançları Arasındaki Yordamsal İlişki
XI. Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi
Özet bildiri Ulusal
-
Anadolu Masal Anlatıcılığı Eğitimi Almış Okul Öncesi Öğretmenlerinin Eğitim Durumlarında Masalın Kullanılmasına İlişkin Görüşleri
X. Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi
Özet bildiri Ulusal
-
İngilizce Dersine Yönelik Tutumun Sosyal Duygusal Yeterlik ve Kültürlerarası Farkındalık Algısı ile İlişkisinin İncelenmesi
IXth International Eurasian Educational Research Congress
Özet bildiri Ulusal
-
Emergency Remote Teaching and Null Curriculum During the Global Pandemic
The Ninth International Congress on Curriculum and Instruction
Özet bildiri Uluslararası
-
Evaluation of elementary school mathematics applications curriculum based on Eisner’s educational criticism mode
7th International Congress on Curriculum and Instruction
Özet bildiri Uluslararası
-
Good teacher perceptions of students attending to the pedagogical formation certificate program
6. Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi
Özet bildiri Uluslararası
-
Effects of intercultural communication course taught through case analyses on intercultural sensitivity of pre-service English teachers
26th International Conference on Educational Sciences
Özet bildiri Uluslararası
-
A Curriculum Development Study for Field Measurement Unit of Mathematics Course
5th International Conference on Curriculum and Instruction,
Özet bildiri Uluslararası
-
Examining MA Programs in Context of Supporting KeyCompetences for Lifelong Learning
3 rd International CONFERENCE on LIFELONG LEARNING AND LEADERSHIP FOR ALL
Özet bildiri Uluslararası
-
Fizik Dersi Atom Fiziğine Giriş ve Radyoaktivite Ünitesine Yönelik Program Geliştirme
5th International Instructional Technologies Teacher Education Symposium
Özet bildiri Uluslararası
-
Kültürlerarası Etkililik Ölçeği’ni Türkçeye Uyarlama Çalışması
IV International EurasianEducational Research Congress
Özet bildiri Uluslararası
-
Bilimsel Araştırma Yöntemleri Dersi Kazanımlarıyla Bütünleştirilmiş Kültürlerarası Duyarlılık EğitimiEtkinliklerinin Etkililiği
IV International EurasianEducational Research Congress
Özet bildiri Uluslararası
-
Ortaokul beşinci sınıf matematik dersi öğretim programındaki kesirler ünitesinin kazanımları arasındaki örüntü
3rd International eurasian educational research congress
Özet bildiri Uluslararası
-
Psikolojik Danışma ve Rehberlik öğrencilerinin kültürlerarası duyarlılık düzeylerini etkileyen etmenler
4th International Conference on Curriculum and Instruction
Özet bildiri Uluslararası
-
Intercultural communication course in teacher candidates to gain ıntercultural competence
The Third International Congress on Curriculum and Instruction
Özet bildiri Uluslararası
-
A case study on constructivist learning environment in content knowledge courses in science teaching
The International Conference of New Horizons in Education (INTE)
Tam metin bildiri Uluslararası
-
Çocukla iletişim dersinde probleme dayalı öğrenme uygulamlarının öğrenci başarısına, bilişötesi farkındalıklarına ve motivasyonel inançlarına etkisi
III. Ulusal Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi,
Özet bildiri Ulusal
-
Öğrenci kulüp etkinliklerinin öğretim programlarında yer alan temel becerileri geliştirmedeki etkililik düzeyine ilişkin öğrenci ve öğretmen görüşleri
III. Ulusal Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi,
Özet bildiri Ulusal
-
EVALUATION OF THE CONSTRUCTIVIST LEARNING ENVIRONMENT IN THE KNOWLEDGE BRANCHES LESSONS
NEW TRENDS ON GLOBAL EDUCATION CONFERENCE GEC’12
Özet bildiri Uluslararası
-
Mesleki ve teknik ortaöğretim eğitim programlarına ilişkin öğretmen görüşleri
I. Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi
Özet bildiri Uluslararası
-
Mesleki eğitimin sorunlarına ilişkin işverenlerin görüşleri
International Conference on New Trends in Education and Their Implications’s.
Tam metin bildiri Uluslararası
-
Kaynaştırma Sınıflarında Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı Uygulaması ve Sorunları
19. EĞİTİM BİLİMLERİ KURULTAYI
Özet bildiri Ulusal
-
Yapılandırmacı Program Özellikleri Açısından Sosyal Bilgiler Öğretimi Derslerinde Gerçekleştirilen Etkinliklere İlişkin Görüşler
19. Eğitim Bilimleri Kurultayı
Özet bildiri Ulusal
-
Değerlendirme Sürecinin Örtük Program Açısından İncelenmesi
I. ULUSAL EĞİTİM PROGRAMLARI VE ÖĞRETİM KONGRESİ
Tam metin bildiri Ulusal
-
Kaynak tarama ve rapor yazma dersine ilişkin öğretim elemanı-öğrenci görüşleri
18. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı,
Özet bildiri Ulusal
-
Academic Staff Behaviours and Hidden Curriculum in Teacher Education
10th International Conference on Further Education in the Balkan Countries
Tam metin bildiri Uluslararası
-
Öğretmenlerin Öğretim Hizmetinin Niteliğine İlişkin Değişkenleri Kullanma Durumları
ULUSLARARASI ÖĞRETMEN YETİŞTİRME POLİTİKALARI VE SORUNLARI SEMPOZYUMU
Tam metin bildiri Uluslararası
-
Kariyer Basamaklarında Yükselme Sürecinin Hizmet İçi Öğretmen Eğitimi Açısından Değerlendirilmesi
III. ULUSLARARASI ÖĞRETMEN YETİŞTİRME
Özet bildiri Uluslararası
-
Uluslararası Bakalorya Felsefesi Dikkate Alınarak Hazırlanmış Çoklu Zekâ Kuramı Uygulamalarının; Öğrencilerin Erişi Düzeylerine, Öğrenilenlerin Kalıcılığına, Öğrenci-Öğretmen Görüşlerine ve Değerlendirme Sürecine Etkisi
Eğitimde iyi Örnekler Konferansı.
Özet bildiri Ulusal
Kitap / Kitap Bölüm
-
Eğitimde Program Geliştirme
Pegem Akademi
Bölüm(ler) Uluslararası
-
EĞİTİM BİLİMLERİ ALANINDA ULUSLARARASI ARAŞTIRMALAR II
EĞİTİM YAYINEVİ
Bölüm(ler) Uluslararası
-
Eğitimde Program Dışı Etkinlikler
PEGEM AKADEMİ
Bölüm(ler) Uluslararası
-
EĞİTİMDE PROGRAM GELİŞTİRME KAVRAMLAR YAKLAŞIMLAR
ANI YAYINCILIK
Bölüm(ler) Ulusal
-
Eğitimde Program Geliştirme Kavramlar Yaklaşımlar
Anı Yayıncılık
Bölüm(ler) Ulusal
-
Eğitimde Program Geliştirme Kavramlar Yaklaşımlar
Anı Yayıncılık
Bölüm(ler) Uluslararası
Projeler ve Patentler
Projeler
-
1 ÖĞRETMENLERİN VE YÖNETİCİLERİN MOTİVASYONUNU ETKİLEYEN FAKTÖRLER
Araştırmacı Yükseköğretim Kurumları tarafından destekli bilimsel araştırma projesi
-
2 Alan Bilgisi Derslerindeki Öğrenme-Öğretme Sürecinin Yapılandırmacı Yaklaşım Bağlamında Değerlendirilmesi
Yürütücü Yükseköğretim Kurumları tarafından destekli bilimsel araştırma projesi
-
3 meslek liselerinin sorunları ve çözüm önerileri
Araştırmacı Yükseköğretim Kurumları tarafından destekli bilimsel araştırma projesi
-
4 İLKÖĞRETİMİN İLK YILLARINDA EĞİTİM DURUMLARININ BETİMLENMESİNE İLİŞKİN BİR ÇALIŞMA
Araştırmacı Yükseköğretim Kurumları tarafından destekli bilimsel araştırma projesi
Sanatsal Faaliyetler
Ödüller
Tez Danışmanlığı
-
Anadolu masal anlatıcılığı eğitimi almış okul öncesi öğretmenlerinin eğitim durumlarında masalın kullanılmasına ilişkin görüşleri
Eğitim Bilimleri Enstitüsü Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı
-
İngilizce dersine yönelik tutumun sosyal duygusal yeterlik ve kültürlerarası farkındalık algısı ile ilişkisinin incelenmesi
Eğitim Bilimleri Enstitüsü Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı
-
Ortaokul öğrencilerinin akademik erteleme davranışları ve yapılandırmacı öğrenme ortamları arasındaki ilişkinin incelenmesi
Eğitim Bilimleri Enstitüsü Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı
-
Ortaokul matematik uygulamaları öğretim programının Eisner'ın Eğitsel Eleştiri Modeline göre değerlendirilmesi
Eğitim Bilimleri Enstitüsü Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı
-
Ortaokul 5. sınıf matematik dersi öğretim programının kesirler ünitesinin değerlendirilmesi
Eğitim Bilimleri Enstitüsü Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı
-
Öğrenci kulüp etkinliklerinin öğretim programında yer alan temel becerileri geliştirmedeki etkililik düzeyine ilişkin öğrenci ve öğretmen görüşleri
Eğitim Bilimleri Enstitüsü Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı
-
Alan bilgisi derslerindeki öğrenme-öğretme sürecinin yapılandırmacı yaklaşım bağlamında değerlendirilmesi
Eğitim Bilimleri Enstitüsü Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı