Prof. Dr.
SEÇİL ERÖKTEN
EĞİTİM FAKÜLTESİ >> MATEMATİK VE FEN BİLİMLERİ EĞİTİMİ >> FEN BİLGİSİ EĞİTİMİ
YÖK AKADEMİK ORCID: 0000-0002-3149-5267Eğitim Bilgileri
-
2003 - 2006 Doktora
HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ
EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ
-
1996 - 1998 Yüksek Lisans
HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ
EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ
-
1991 - 1996 Lisans
HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ
EĞİTİM FAKÜLTESİ
Araştırma Alanları
-
Eğitim Bilimleri Temel Alanı
Kimya Eğitimi
Mesleki Deneyim
-
2017 - PROFESÖR
PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ MATEMATİK VE FEN BİLİMLERİ EĞİTİMİ BÖLÜMÜ
FEN BİLGİSİ EĞİTİMİ ANABİLİM DALI
-
2012 - DOÇENT
PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ MATEMATİK VE FEN BİLİMLERİ EĞİTİMİ BÖLÜMÜ
FEN BİLGİSİ EĞİTİMİ ANABİLİM DALI
-
2007 - 2012 YARDIMCI DOÇENT
PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ MATEMATİK VE FEN BİLİMLERİ EĞİTİMİ BÖLÜMÜ
FEN BİLGİSİ EĞİTİMİ ANABİLİM DALI
-
1996 - 2007 ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ
HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ MATEMATİK VE FEN BİLİMLERİ EĞİTİMİ BÖLÜMÜ
KİMYA EĞİTİMİ ANABİLİM DALI
İdari Görevler
Yayınlar ve Eserler
Makaleler
-
Karikatürlerle Zenginleştirilmiş Fen Bilimleri Öğretiminin Öğrenci Başarısına ve Tutumuna Etkisi*
Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi,
Özgün Makale Uluslararası
-
Effect of Cooperative Learning Approach on Recycling Sensitiveness of Preservice Classroom Teachers
IOSR Journal Of Humanities And Social Science (IOSR-JHSS)
Özgün Makale Uluslararası
-
Pre-service Elementary Teachers' Attitudes Towards Chemistry Course,
International Journal of Assessment Tools in Education
Özgün Makale Uluslararası
-
An Investigation of Pre-Service Science Teachers’ Technological Pedagogical Content Knowledge
European Journal of Educational Research
Özgün Makale Uluslararası
-
The Attitudes of Science Education Students Toward Chemistyr Class,
International Journal of Education and Research
Özgün Makale Uluslararası
-
The Environmental Knowledge Level of Classroom Teaching Students and their Views Toward the Environment
Mediterranean Journal of Social Sciences,
Özgün Makale Uluslararası
-
Bölgelere Göre Öğrencilerde Çevre Bilincinin Karşılaştırılması
PAU Eğitim Fakültesi Dergisi,
Özgün Makale Uluslararası
-
The Relation between Material Designs and Creativity of Science Education Pre Service Teachers Application Examples from the Instructional Technologies and Material Design Class
International Journal of Education and Research
Özgün Makale Uluslararası
-
The Effect of Problem Based Learning Method on the Environment Awarness of 7th Grades Human and Environment Unit Example
International Journal of Education and Research
Özgün Makale Uluslararası
-
The Effect of Analogy Method on Student Achievement in the Unit The Structure and Properties of Matter Çivril Sample
World Applied Sciences Journal
Özgün Makale Uluslararası
-
Fen Bilgisi Öğrencilerinde Kimya Laboratuvar Uygulamalarının Öğrenci Endişeleri Üzerine Etkisinin Değerlendirilmesi
Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi Dergisi
Özgün Makale Uluslararası
-
Çevre Eğitimi Dersinin Öğrencilerin Çevreye Karşı Tutumları ve Davranışları Üzerine Etkileri
e-Journal of New World Sciences Academy
Özgün Makale Uluslararası
-
Traditional and Computer Assisted Learning In Teaching Acids And Bases
CERP
Özgün Makale Uluslararası
-
Computerized Applications on Complexation in Chemical Education
TOJET
Özgün Makale Uluslararası
-
The Influences of the Computer Assisted Education on the Environmental Knowledge and Environmental Awareness
CERP
Özgün Makale Uluslararası
-
Bilgisayar Destekli Kimya Eğitiminde Portfolyo Çalışmaları
TOJET
Özgün Makale Uluslararası
-
Ortaöğretimde Yaşam Kimyası
Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi Dergisi
Özgün Makale Ulusal
-
The Factors That Affect Computer Assisted Education Implementations in The Chemistry Education and Comparison of Traditional and Computer Assisted Education Methods in Redox Subject
TOJET
Özgün Makale Uluslararası
-
Üniversiteye Giriş Sınavında Özel Dersaneler ve ÖZDEBİR Tarafından Uygulanan ÖSS Deneme Sınavlarının Öğrenci Başarısına Katkısının Ölçülmesi
Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi Dergisi
Özgün Makale Ulusal
-
Çeşitli Öğrenci Gruplarının ÖSS ve ÖYS Kimya Sorularına Ait Başarı Yüzdelerinin Karşılaştırılması
Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi Dergisi
Özgün Makale Ulusal
-
Lise IX X ve XI Sınıf Kimya Öğrenci Deneyleri H Ü Eğitim Fakültesi Dergisi
Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi Dergisi
Özgün Makale Ulusal
Bildiriler
-
Ortaöğretimde Lise IX Sınıf Kimya Dersi Deneylerini Değerlendirilmesi ve Yeni Deney Önerileri
Kimya Kongresi
Özet bildiri Ulusal
-
Ortaöğretimde 7 ve 8 SInıf Fen Bilgisi Dersi Kapsamında Kimya Denetylerinin Değerlendirilmesi ve Yeni Deney Önerileri
Kimya Kongresi
Özet bildiri Ulusal
-
Kimya Öğrenci Deneylerinde Bilgisayar Destekli Uygulamalar
12. Ulusal Kimya Kongresi
Özet bildiri Ulusal
-
Ortaöğretimde Lise XI Sınıf Kimya III Dersi Öğrenci Deneylerinin Değerlendirilmesi ve Öneriler
12. Ulusal Kimya Kongresi
Özet bildiri Ulusal
-
Öğrencilerin Beslenme Sorunlarının ve Kimya Eğitiminde Beslenmenin Yerinin Değerlendirilmesi ile ilgili Ön Çalışma
XIII. Ulusal Kimya Kongresi
Özet bildiri Ulusal
-
Kimya Ders Kitaplarını Değerlendirme Öçleği ve Uygulamalara Ait Matematiksel SOnuçlar
XIII. Ulusal Kimya Kongresi
Özet bildiri Ulusal
-
Bilgisayar Destekli Kimya Eğitimine Öğretmenin Rolü ve Öğrenciye Düşen Görevler
XIII. Ulusal Kimya Kongresi
Özet bildiri Ulusal
-
Ortaöğretimde Öğrencilerin Amaçlarının Okul İçi ve Okul DIşı Uğraşlarının Değerlendirilmesine Yönelik Ön Çalışma
XIII. Ulusal Kimya Kongresi
Özet bildiri Ulusal
-
Bewertung der Chemiekenntnisse von Schülern der Sekunderstufe die Anhand Ihrer ÖSS Punkte Aufnahmeprüfung einen Studien Erhielten
IV. Fen Bilimleri Eğitimi Kongresi
Tam metin bildiri Ulusal
-
Kimyasal Bağlar Konusunda Çoktan Seçmeli ve Kısa Cevap Gerektiren Test Maddelerinin Öğrenci Başarısını Yansıtması Açısından Karşılaştırılması
IV. Fen Bilimleri Eğitimi Kongresi
Tam metin bildiri Ulusal
-
Fen Eğitiminde Fizik Biyoloji ve Kimya Öğrencilerinin Yaptıkları Temel Fen Derslerine Ait Uygulamaların Değerlendirilmesi
XIV. Ulusal Kimya Kongresi
Özet bildiri Ulusal
-
Yüksek Öğretime Giriş Sınavında Öğrencilerin Kimya Eğitimi ile ilgili Tercihlerinin ve Sorulan Kimya Sorularının Değerlendirilmesi
XIV. Ulusal Kimya Kongresi
Özet bildiri Ulusal
-
Kimya Eğitiminde Kataliz Konusunun Öğrencilere İstasyonlarda Öğrenme Modeli ile Anlatımı
XVI. Ulusal Kİmya Kongresi
Özet bildiri Ulusal
-
Kimya Eğitiminde Yeşil Kimya Uygulamaları
XVII. Ulusal Kimya Kongresi
Tam metin bildiri Ulusal
-
Yeşil Kimya Eğitimine Proje Tabnlı ve Bilgisayar Destekli Uygulamaların Etkisi
XVIII. Ulusal Kimya Kongresi
Özet bildiri Ulusal
-
Kimya Eğitiminde Örnek Olay Yöntemini Kullanarak Performans Arttırılması
XVIII. Ulusal Kimya Kongresi
Özet bildiri Ulusal
-
Eğitimde On line Bilgi Toplama ve Sonuçlarının Başarıya Etkileri
Ortaöğretimde Yeniden Yapılanma Sempozyumu ve Ortaöğretim Okul Çeşitliliği Paneli
Tam metin bildiri Ulusal
-
Kimya Laboratuvarında Problem Çözme Süreci
14. Eğitim Bilimleri Kongresi
Tam metin bildiri Ulusal
-
Chemie Pädagogik in den Privaten Unterrichtskursen und Ihre Wirkung auf die Leistung des Schülers Beim Eintritt in die Universität
GDCh-Jahrestagung Chemie 2001
Tam metin bildiri Uluslararası
-
Suggestions for the Testing and Training of Adults Knowledge on Environment
ISWA 2002- ISWA Dünya Çevre Kongre ve Fuarı
Tam metin bildiri Uluslararası
-
The Effects Of The Project Based And Computer Assisted Applications On The Green Chemistry Education
18 International Conference on Chemical Education
Tam metin bildiri Uluslararası
-
Improving Performance By Using The Case Study Method In Chemistry Education
18 International Conference on Chemical Education
Tam metin bildiri Uluslararası
-
Leistungssteigerung mittels der Case Study Methode
GDCP-Jahrestagung
Tam metin bildiri Uluslararası
-
Kimya Eğitiminde Bilgisayar Kullanarak Modül Hazırlama Konusunda Beyin Fırtınası
IV. Uluslararası Eğitim Teknolojileri Sempozyumu
Tam metin bildiri Uluslararası
-
Kimya Eğitiminde Bilgisayar Destekli Modül Hazırlama Ve Hazırlanan Modüllerin Başarıya Etkileri
IV. Uluslararası Eğitim Teknolojileri Sempozyumu
Tam metin bildiri Uluslararası
-
Umwelt und Umwelt Probleme Workshop auf Studenten s Leitung
GDCP-Jahrestagung
Tam metin bildiri Uluslararası
-
Wissenschaftlichen Verhalten in der auf die Web Gestützten Erziehung
GDCP-Jahrestagung
Tam metin bildiri Uluslararası
-
Creating Computer Assisted Modules in order to increase Green Chemistry Knowledge and Awareness and Measuring its Influences
IGIP 2005 34th International Engineering Education Symposium
Tam metin bildiri Uluslararası
-
Problem Solving Process in the Chemistry Laboratory
IGIP 2005 34th International Engineering Education Symposium
Tam metin bildiri Uluslararası
-
Özel Öğretim Yöntemleri II Dersinde Mikro Öğretim Uygulamaları Micro Teaching Applıcations in The Teachhing Medhodology Course
The Fırst International Congress of Educational Research
Tam metin bildiri Uluslararası
Kitap / Kitap Bölüm
Projeler ve Patentler
Projeler
-
1 Öğretmen Eğitiminde Laboratuar Uygulamalarının Öğrenci Başarısına Etkisinin Değerlendirilmesi BAP 2007KRM002 Yürütücü Yard Doç Dr İsmail Uysal 2007 2009
Araştırmacı BAP
-
2 Kimya Eğitiminde Laboratuar Merkezli Öğrenme Projelerinin Geliştirilmesi H Ü Alt Yapı Projesi 2004 2007 04A704005 Proje Yürütücüsü Prof Dr İnci Morgil
Araştırmacı ARAŞTIRMA PROJESİ
-
3 In welchem Grand beeinflusst die computerunterstützte Bildung im Gegensatz zu traditionellen Lehrmethoden den Lernerfolg der Studenten DAAD 2002 2004 Proje Yürütücüsü Prof Dr İnci Morgil
Araştırmacı DİĞER
-
4 Üniversitemizde Kimya Eğitiminde Öğretim Aracı Olarak Bilgisayarın Kullanılması H Ü Bilimsel Araştırma Fonu 2002 2004 02G021 Proje Yürütücüsü Prof Dr İnci Morgil
Araştırmacı ARAŞTIRMA PROJESİ
-
5 Bazı İndol Alkoloidlerin Sentezi DPT 1997 1999 91K121390 Proje Yürütücüsü Prof Dr İnci Morgil
Araştırmacı DİĞER
-
6 Pro Fe n syonel Eğitimle Çevre ve Enerji
Eğitmen TÜBİTAK PROJESİ
Sanatsal Faaliyetler
-
Topluma Hizmet Uygulamaları Proje Sergisi
Eğitim Fakültesi 1. Kat
SERGİ Ulusal
-
2. Fen Tasarımları
Eğitim Fakültesi 1. Kat
SERGİ Ulusal
-
3. Fen Tasarımları
Eğitim Fakültesi 1 Kat
SERGİ Ulusal
Ödüller
Tez Danışmanlığı
-
"Asitler, Bazlar ve Tuzlar" Ünitesinin Öğretilmesinde İstasyon Tekniği Kullanımının 10. Sınıf Öğrencilerinin Akademik Başarıları ve Kimya Dersine Karşı Tutumları Üzerine Etkisi
Eğitim Bilimleri Enstitüsü Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Ana Bilim Dalı
-
Argümantasyon tabanlı etkinliklerin özel yetenekli öğrencilerin bilimsel argümantasyon becerilerine, sorgulayıcı öğrenme becerileri algılarına ve eleştirel düşünme becerilerine etkisi
Eğitim Bilimleri Enstitüsü Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Ana Bilim Dalı
-
Karikatürlerle zenginleştirilmiş fen bilimleri öğretiminin öğrenci başarısına ve tutumuna etkisi
Eğitim Bilimleri Enstitüsü Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Ana Bilim Dalı
-
"Maddenin Yapısı ve Özellikleri" ünitesinde analoji kullanımının öğrenci başarısına ve tutumuna etkisi (Çivril örneği)
Eğitim Bilimleri Enstitüsü İlköğretim Ana Bilim Dalı