Prof. Dr.
MUSTAFA BULUŞ
EĞİTİM FAKÜLTESİ >> TEMEL EĞİTİM >> OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİ
YÖK AKADEMİK ORCID: 0000-0002-0967-4314Eğitim Bilgileri
-
1997 - 2000 Doktora
DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ
EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ
-
1993 - 1996 Yüksek Lisans
DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ
SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ
-
1988 - 1993 Lisans
ORTA DOĞU TEKNİK ÜNİVERSİTESİ
EĞİTİM FAKÜLTESİ
Araştırma Alanları
-
Eğitim Bilimleri Temel Alanı
Eğitim Psikolojisi
Mesleki Deneyim
-
2012 - DOÇENT
PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ TEMEL EĞİTİM BÖLÜMÜ
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİ ANABİLİM DALI
-
2000 - YARDIMCI DOÇENT
PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ TEMEL EĞİTİM BÖLÜMÜ
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİ ANABİLİM DALI
-
1996 - 2000 ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ
PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ TEMEL EĞİTİM BÖLÜMÜ
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİ ANABİLİM DALI
Üniversite Dışı Deneyim
-
1995 - 1996
Milli Eğitim Bakanlığı
Öğretmen
İdari Görevler
-
Anabilim Dalı Başkanı
Yurt İçi
PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ
-
Anabilim Dalı Başkanı
Yurt İçi
PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ
-
Anabilim Dalı Başkanı
Yurt İçi
PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ
Yayınlar ve Eserler
Makaleler
-
BİBLİYOTERAPİ YÖNTEMİNİN 5-6 YAŞ ÇOCUKLARIN PSİKOLOJİK İYİ OLUŞ DÜZEYLERİ ÜZERİNDEKİ ETKİSİNİN İNCELENMESİ
International Journal of Eurasia Social Sciences (IJOESS)
Özgün Makale Uluslararası
-
Yaşam Doyumu Ölçeği’nin 5-6 Yaş Grubu Çocuklar İçin Türk Kültürüne Uyarlanması: Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması
Eskisehir Osmangazi University Journal of Social Sciences
Özgün Makale Ulusal
-
Çocuklarda Psikolojik İyi Oluş: Bir Model Önerisi ve Ölçek Geliştirme Çalışması
Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi
Özgün Makale Ulusal
-
Okul Öncesi Öğretmen Adaylarında Bilişötesi Farkındalık: Benlik Saygısı ve Genel Özyeterliğin Rolü
İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
Özgün Makale Ulusal
-
Aile İletişim Becerileri Psikoeğitim Programının Eşlerin İletişim Becerilerine ve Çift Uyumuna Etkisi
Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi
Özgün Makale Uluslararası
-
Aile İletişim Becerileri Psikoeğitim Programının Eşlerin Evlilik Doyumuna Etkisi
İlköğretim Online
Özgün Makale Uluslararası
-
Aile İletişim Becerileri Psikoeğitim Programının 5-6 Yaş Çocukların Sosyal Duygusal Uyumuna Etkisi
Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
Özgün Makale Uluslararası
-
Etkili İletişim Becerileri: Bir Kavramsal Çerçeve Önerisi ve Ölçek Geliştirme Çalışması
International Online Journal of Educational Sciences
Özgün Makale Uluslararası
-
Beş-Altı Yaş Çocuklarının Sosyal Duygusal Uyumunu YordamadaEbeveyn Benlik Saygısı, Temel İhtiyaçları ve Öz Yeterliğin Rolü
Pamukkale Eğitim Fakültesi Dergisi
Özgün Makale Ulusal
-
Predictive Analyses Among Thinking Styles Goal Orientations and Academic Achievement in Student Teachers
Yüksek Öğretim Dergisi
Özgün Makale Uluslararası
-
OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMENLERİNDE TÜKENMİŞLİK DÖNGÜSÜ VE TÜKENMİŞLİK DÖNGÜSÜNDE ÖZ YETERLİĞİN ARACILIK ROLÜ
Buca Eğitim Fakültesi Dergisi
Özgün Makale Uluslararası
-
Ebeveyn Mükemmeliyetçiliğinin 5 6 Yaş Okul Öncesi Dönem Çocuklarının Algılanan Kaygı Düzeyini Öngörmedeki Rolü
Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
Özgün Makale Uluslararası
-
Öğretmen Adaylarında Ego Durumlarının Bağlanma Stillerini Yordama Gücü
Ege Eğitim Dergisi
Özgün Makale Uluslararası
-
Öğretmen Adaylarinda Ego Durumlarinin Tükenmişliği Yordama Gücü
Turkish Studies International Periodical for the Languages, Literature and History of Turkish or Turkic
Özgün Makale Uluslararası
-
Evlilik Doyumu Aile Yılmazlığı ve Etkili İletişim Becerilerinin Rolü
Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi (MAKÜ) (elektronik)
Özgün Makale Uluslararası
-
Predictive Power of Self Efficacy and Academic Involvement on Academic Satisfaction in Teacher Candidates Öğretmen Adaylarında Öz Yeterlik ve Akademik Katılımın Akademik Doyumu Yordama Gücü
TURKISH STUDIES -International Periodical for the Languages, Literature and History of Turkish or Turkic
Özgün Makale Uluslararası
-
Sağlıklı Çocuk Sağlıklı Toplum İlişkisinde Erken Çocukluk Eğitimi
Yeni Türkiye
Özgün Makale Ulusal
-
Analysis of the relation between academic procrastination academic rational irrational beliefs time preferences to study for exams and academic achievement a structural model
European Journal of Psychology of Education
Özgün Makale Uluslararası
-
Öğrenme Stratejileri ve Bireysel Özelliklerin Akademik Başarıyı Ön görmedeki Rolü
Eğitim ve Bilim
Özgün Makale Uluslararası
-
Öğretmen Adaylarında Bireysel Farklılıklar Perspektifinden Amaç Yönelimleri Denetim Odağı ve Akademik Başarı
Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri
Özgün Makale Uluslararası
-
Tükenmişliğin Öğretmen Adayları Arasındaki Yaygınlığı Demografik Değişkenler ve Akademik Başarı ile İlişkisi
Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
Özgün Makale Ulusal
-
Benlik Kavrami ve Benlik Saygisi Önemi ve Geliştirilmesi
Akademik Dizayn Dergisi
Özgün Makale Ulusal
-
Üniversite Öğrencilerinde Akademik Erteleme Eğiliminin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi
Ege Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
Özgün Makale Ulusal
-
Okul Öncesi Eğitim Kurumlarina Devam Eden 5 6 Yaş Çocuklarinda Akademik Benlik Saygisi
Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi Dergisi
Özgün Makale Ulusal
-
Assessment of thinking styles in the theory of mental self government academic achievement and student teachers characteristics in a turkish sample
Eğitim ve Bilim
Özgün Makale Uluslararası
-
Şiddete Yönelik Tutumların Özyeterlik Medya Şiddete Yönelik İnanç Arkadaş Grubu ve Okula Bağlılık Duygusu ile İlişkisi
Ege Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
Özgün Makale Ulusal
-
İlköğretim Bölümü Öğrencilerinin Düşünme Stilleri Profili Açısından İncelenmesi
Ege Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
Özgün Makale Ulusal
-
Öğretmen Adaylarında Düşünme Stilleri Akademik Başarı ve Bazı Psikososyal Değişkenler
Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi Dergisi
Özgün Makale Ulusal
-
Pamukkale Üniversitesi Öğretim Elemanlarında Akademik Ortam Doyum Düzeyi
Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
Özgün Makale Ulusal
-
Rasyonel Yaşantisal Düşünme Stilleri Ölçeğinin Güvenirlik ve Geçerliği
Ege Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
Özgün Makale Ulusal
-
Tutarlılık Tercihi Ölçeğinin Güvenilirlik ve Geçerliği
Türk Psikolojik Danışma ve Rehberlik Dergisi
Özgün Makale Ulusal
-
PDR Öğrencilerinin Psikolojik Gereksinim Düzeyleri
Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
Özgün Makale Ulusal
-
Öğretmen Adaylarında Bilişsel Tutarlılık Tercihi
Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
Özgün Makale Ulusal
-
Kişi Algı Ölçeğinin Ögretmen Adayları icin Güvenirlik ve Geçerlik Çalışması
Eğitim Araştırmaları Dergisi
Özgün Makale Uluslararası
-
Öğretmen Adaylarında Yükleme Karmaşıklığı Düzeyinin Bazı Psikososyal Özellikler Çerçevesinde Incelenmesi
Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi Dergisi
Özgün Makale Ulusal
-
Eğitimde Gözardı Edilen Bir Konu Düşünme Stilleri
Yaşadıkça Eğitim
Özgün Makale Ulusal
-
Kişisel Beceriler ve Kişilik Özellikleri Çerçevesinde Öğretmen Etkililiği
Yaşadıkça Eğitim
Özgün Makale Ulusal
-
Ergen Öğrencilerde Denetim Odağı Yalnızlık Düzeyi Ilişkisi
Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi Dergisi
Özgün Makale Ulusal
-
Öğretmenlerde Stres Belirtileri Nedenleri ve Başaçıkma Teknikleri Çeviri
Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
Özgün Makale Ulusal
-
Üniversite Öğrencilerinde Yalnızlk
Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
Özgün Makale Ulusal
Bildiriler
-
PROSOCIAL BEHAVIOR SCALE (CHILD FORM): VALIDITY AND RELIABILITY STUDY
ASES BANDIRMA INTERNATIONAL SCIENTIFIC STUDIES CONFERENCE
Özet bildiri Uluslararası
-
5-6 Yaş Çocuklarında Okula Uyum, Öğrenme Davranışları ve Psikolojik İyi Oluş İlişkisinin İncelenmesi
IXth INTERNATIONAL EURASIAN EDUCATIONAL RESEARCH CONGRESS
Özet bildiri Uluslararası
-
Öğrenci Tükenmişliğini Yordamada Bağlanma Tarzları ve Genel Aidiyet Duygusunun Rolü
1. Uluslararası Eğitim ve Kültürde Akademik Çalışmalar Sempozyumu (I-SASEC)
Tam metin bildiri Uluslararası
-
Sosyal Medya Bağımlılığı, Kişilik Tipleri, Kişisel Sorumluluk ve Yaşam Doyumu Arasındaki Yordayıcı İlişkilerin İncelenmesi
1. Uluslararası Eğitim ve Kültürde Akademik Çalışmalar Sempozyumu (I-SASEC)
Tam metin bildiri Uluslararası
-
Sosyal Medya Bağımlılığı Bağlanma Tarzları ve Genel Aidiyet Duygusunun Rolü
V. International Eurasian Educational Research Congress
Özet bildiri Uluslararası
-
Akademik Erteleme Eğilimini Yordamada Amaç Yönelimleri ve Akademik Aidiyet Duygusunun Rolü
V. International Eurasian Educational Research Congress
Özet bildiri Uluslararası
-
Aile İletişim Becerileri Psikoeğitim Programının Ebeveynlerin İletişim Becerilerine ve 5-6 Yaş Çocuklarının Sosyal Duygusal Uyumuna Etkisi
5.Uluslararası Okul Öncesi Eğitim Kongresi
Özet bildiri Uluslararası
-
5-6 Yaş Çocuklarında Sosyal Duygusal Uyumu Yordamada Ebeveyn Bağlanma Tarzlarının Rolü
5.Uluslararası Okul Öncesi Eğitim Kongresi
Özet bildiri Uluslararası
-
Okul Öncesi Öğretmenlerinde Benlik Saygısı ve Genel Özyeterlik İnancının Denetim Odağını Yordayıcı Etkisi
5.Uluslararası Okul Öncesi Eğitim Kongresi
Özet bildiri Uluslararası
-
Okul Öncesi Öğretmenlerinde Ego Durumlarının İş Doyumunu Yordayıcı Etkisi
Uluslararası Erken Çocukluk Eğitimi Kongresi
Sözlü Bildiri Uluslararası
-
5 6 Yaş Çocuklarında Sosyal Duygusal Uyum Aile Yılmazlığı Ego Durumları Evlilik Doyumu ve İletişim Becerilerinin Rolü Açısından Bir Analiz
Uluslararası Erken Çocukluk Eğitimi Kongresi
Sözlü Bildiri Uluslararası
-
Öğretmen Adaylarında Ego Durumlarının Bağlanma Tarzlarını Yordama Gücü
VII. Uluslararası Eğitim Araştırmaları Kongresi: 21. Yüzyılda Eğitim Politakaları- Kanıt, Araştırma, İnovasyon ve Değerler
Özet bildiri Uluslararası
-
Öğretmen Adaylarında Ego Durumlarının Öğrenci Tükenmişliğini Yordama Gücü
İnternational conference on new horizons in education (İNTE 2015)
Özet bildiri Uluslararası
-
Öğretmen Adaylarında Özyeterlik Algısı ve Akademik Katılımın Akademik Doyumu Yordama Gücü
International Congress on Education for the Future: Issues and Challenges
Özet bildiri Uluslararası
-
Anne Mükemmelliyetçiliği ile Beş Yaş Çocuklarının Akademik Benlik Saygısı Arasındaki İlişkinin incelenmesi
3. Uluslararası Okul Öncesi Eğitim Kongresi
Tam metin bildiri Uluslararası
-
Lise Öğrencilerinde Şiddete Maruz Kalma Sıklığı Risk Faktörleri Psikolojik Uyum İlişkisi Yapısal Bir Model
11.Ulusal PDR Kongresi
Özet bildiri Ulusal
-
Lise Öğrencilerinde Şiddete Maruz Kalma Sıklığı Sosyal Destek Psikolojik Uyum İlişkisi Yapısal Bir Model
11.Ulusal PDR Kongresi
Özet bildiri Ulusal
-
5 6 Yaş Okul Öncesi Dönem Çocuklarının Algılanan Kaygı Düzeylerinin İncelenmesi 2010
19. Eğitim Bilimleri Kurultayı
Özet bildiri Ulusal
-
Akademik Erteleme Eğilimi Akademik Başarı İlişkisinde Akademik Özdeşleşme ve Kişisel Sorumluluğun Rolü 2009
18. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı
Özet bildiri Ulusal
-
Öğretmen Adaylarında Akademik Erteleme Eğiliminin Yordanmasında Öz Düzenleme Akademik Başarı ve Demografik Değişkenlerin Rolü
18. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı
Özet bildiri Ulusal
-
Akademik Erteleme Eğilimi Öğrenme ve Çalışma Stratejileri İlişkisi 2007
9.Ulusal PDR Kongresi
Özet bildiri Ulusal
-
Üniversite Öğrencilerin Uyum Düzeylerinin Demografik Kişisel ve Sosyal Değişkenler Çerçevesinde İncelenmesi 2007
9.Ulusal PDR Kongresi.
Özet bildiri Ulusal
-
Öğrenme Stratejileri ve Bireysel Özelliklerin Akademik Başarıyı Öngörmedeki Rolü 2006
15. Eğitim Bilimleri Kongresi
Özet bildiri Ulusal
-
Okulda Şiddet Şiddete Yönelik Tutumların Özyeterlik İnancı ve Okula Bağlılık Duygusu ile İlişkisi
15. Eğitim Bilimleri Kongresi
Özet bildiri Ulusal
-
İlköğretim Bölümü Öğrencilerinin Düşünme Stilleri Profili Açısından İncelenmesi 2005
14. Eğitim Bilimleri Kongresi
Özet bildiri Ulusal
Kitap / Kitap Bölüm
-
Bizi Boşamayın Boşanma Sürecini Yaşayan Çocukların Anne Babalara Önerileri Ortak Çeviri
Anı Yayıncılık
Tümü Ulusal
Projeler ve Patentler
Projeler
-
1 Ebeveyn Ve Öğretmen Mükemmelliyetçiliğinin 5 6 Yaş Okul Öncesi Dönem Çocuklarının Algılanan Kaygı Düzeyini Öngörmedeki Rolü
Yönetici DİĞER
-
2 Growing Up In Europe» (strategic partnership for vocational training) ”Comparing Childcare Systems from the Socio-economical point of view)
Araştırmacı Avrupa Birliği
Sanatsal Faaliyetler
Ödüller
Tez Danışmanlığı
-
Annelerde erken dönem uyumsuz şemalar ile 5-6 yaş çocuklarında öz disiplin ve yaşam doyumu ilişkisi
Eğitim Bilimleri Enstitüsü Temel Eğitim Ana Bilim Dalı
-
Bibliyoterapi Temelli Eğitim Programının 5-6 Yaş Çocukların Psikolojik İyi Oluş Düzeyi Üzerindeki Etkisinin İncelenmesi
Eğitim Bilimleri Enstitüsü Temel Eğitim Ana Bilim Dalı
-
5-6 yaş çocuklarının okula uyum ile öğrenme davranışları ve psikolojik iyi oluş düzeyleri arasındaki ilişkilerin incelenmesi
Eğitim Bilimleri Enstitüsü Temel Eğitim Ana Bilim Dalı
-
Prososyal davranış psikoeğitim programının okul öncesi dönem 5-6 yaş çocuklarının prososyal davranışlarına, sosyal duygusal uyumuna ve yaşam doyumuna etkisi
Eğitim Bilimleri Enstitüsü Temel Eğitim Ana Bilim Dalı
-
Okul öncesi öğretmenleri iletişim becerileri psiko-eğitim programının öğretmenlerin iletişim becerileri ile 5 yaş çocuklarının sosyal-duygusal uyum düzeyleri ve prososyal davranışları üzerindeki etkisi
Eğitim Bilimleri Enstitüsü Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı
-
5-6 yaş çocuklarda psikolojik iyi oluş: Bir model önerisi ve ebeveynler ile öğretmenlerin kişilik tipleri, ego durumları ve psikolojik iyi oluş düzeylerinin yordayıcı rolü
Eğitim Bilimleri Enstitüsü Temel Eğitim Ana Bilim Dalı
-
Beş-altı yaş okul öncesi eğitimi alan çocukların sosyal-duygusal uyumu, anne babaların evlilik doyumu ve ego durumları arasındaki ilişkilerin incelenmesi
Eğitim Bilimleri Enstitüsü Temel Eğitim Ana Bilim Dalı
-
Okul öncesi eğitimi alan beş altı yaş çocuklarının cinsiyet rol davranışları ile sosyal-duygusal uyum düzeyi ilişkisinin incelenmesi
Eğitim Bilimleri Enstitüsü Temel Eğitim Ana Bilim Dalı
-
Okul öncesi değerler eğitimi programının 5-6 yaş çocuklarının sosyal duygusal uyum ve değer düzeyleri üzerine etkisi
Eğitim Bilimleri Enstitüsü Temel Eğitim Ana Bilim Dalı
-
5-6 yaş okul öncesi eğitimi alan çocukların sosyal duygusal uyumu, anne-babaların evlilik doyumu ve aile yılmazlığı düzeyleri arasındaki ilişkilerin incelenmesi
Eğitim Bilimleri Enstitüsü İlköğretim Ana Bilim Dalı
-
Aile iletişim becerileri psikoeğitim programının ebeveynlerin iletişim becerilerine, çift uyumuna, evlilik doyumuna ve 5-6 yaş çocuklarının sosyal duygusal uyumuna etkisi
Eğitim Bilimleri Enstitüsü İlköğretim Ana Bilim Dalı
-
Okul öncesi öğretmenlerinde özyeterlik algısının tükenmişlik düzeyini yordama gücü: Denizli ili örneği
Eğitim Bilimleri Enstitüsü İlköğretim Ana Bilim Dalı
-
Okul öncesi eğitim kurumlarına devam eden 5-6 çocuklarının öğretmen algısına göre akademik benlik saygısı düzeyinin bazı değişkenler açısından incelenmesi
Sosyal Bilimler Enstitüsü İlköğretim Ana Bilim Dalı
-
Ebeveyn ve öğretmen mükemmeliyetçiliğinin 5-6 yaş okul öncesi dönem çocuklarının algılanan kaygı düzeyini öngörmedeki rolü
Sosyal Bilimler Enstitüsü İlköğretim Ana Bilim Dalı
-
Okul öncesi eğitimi öğretmenlerinin fen öğretimine yönelik tutumları ile düsünme stilleri arasındaki ilişkinin incelenmesi
Sosyal Bilimler Enstitüsü Okul Öncesi Eğitimi Ana Bilim Dalı
-
Okul öncesi eğitim öğretmenlerinin öz-yeterlilik düzeyleri ile problem çözme yaklaşımlarını kullanma düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi (Denizli ili örneği)
Sosyal Bilimler Enstitüsü İlköğretim Ana Bilim Dalı