Prof. Dr.
DUYGU UÇGUN
EĞİTİM FAKÜLTESİ >> TÜRKÇE VE SOSYAL BİLİMLER EĞİTİMİ >> TÜRKÇE EĞİTİMİ
YÖK AKADEMİK ORCID: 0000-0002-3441-6886Eğitim Bilgileri
-
2001 - 2006 Doktora
GAZİ ÜNİVERSİTESİ
EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ
-
1997 - 2000 Yüksek Lisans
ERCİYES ÜNİVERSİTESİ
SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ
-
1994 - 1997 Lisans
ERCİYES ÜNİVERSİTESİ
FEN-EDEBİYAT FAKÜLTESİ
Araştırma Alanları
-
Eğitim Bilimleri Temel Alanı
Türkçe Eğitimi
Mesleki Deneyim
-
2022 - PROFESÖR
YILDIZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ TÜRKÇE EĞİTİMİ BÖLÜMÜ
-
2019 - PROFESÖR
PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ TÜRKÇE VE SOSYAL BİLİMLER EĞİTİMİ BÖLÜMÜ
TÜRKÇE EĞİTİMİ ANABİLİM DALI
-
2018 - 2019 DOÇENT
PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ TÜRKÇE VE SOSYAL BİLİMLER EĞİTİMİ BÖLÜMÜ
TÜRKÇE EĞİTİMİ ANABİLİM DALI
-
2014 - 2018 DOÇENT
NİĞDE ÖMER HALİSDEMİR ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ TÜRKÇE VE SOSYAL BİLİMLER EĞİTİMİ BÖLÜMÜ
TÜRKÇE EĞİTİMİ ANABİLİM DALI
-
2012 - 2014 DOKTOR ÖĞRETİM ÜYESİ
NİĞDE ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ TÜRKÇE EĞİTİMİ BÖLÜMÜ
-
2011 - 2012 DOKTOR ÖĞRETİM ÜYESİ
CUMHURİYET ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ TÜRKÇE EĞİTİMİ BÖLÜMÜ
-
2006 - 2011 DOKTOR ÖĞRETİM ÜYESİ
NİĞDE ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ TÜRKÇE EĞİTİMİ BÖLÜMÜ
-
2001 - 2006 ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ
GAZİ ÜNİVERSİTESİ GAZİ EĞİTİM FAKÜLTESİ TÜRKÇE EĞİTİMİ BÖLÜMÜ
-
1999 - 2001 ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ
NİĞDE ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ TÜRKÇE EĞİTİMİ BÖLÜMÜ
Üniversite Dışı Deneyim
-
1997 - 1999
MEB (Sema Yazar Anadolu Lisesi)
Öğretmen
İdari Görevler
-
Komisyon Üyeliği
Yurt İçi
NİĞDE ÖMER HALİSDEMİR ÜNİVERSİTESİ
-
Komisyon Üyeliği
Yurt İçi
NİĞDE ÖMER HALİSDEMİR ÜNİVERSİTESİ
-
Komisyon Üyeliği
Yurt İçi
NİĞDE ÖMER HALİSDEMİR ÜNİVERSİTESİ
-
Pedagojik Formasyon Birimi Üyeliği
Yurt İçi
NİĞDE ÖMER HALİSDEMİR ÜNİVERSİTESİ
-
Etik Kurul Üyeliği
Yurt İçi
NİĞDE ÖMER HALİSDEMİR ÜNİVERSİTESİ
-
Yönetim Kurulu Üyeliği
Yurt İçi
NİĞDE ÖMER HALİSDEMİR ÜNİVERSİTESİ
-
Fakülte Kurulu Üyeliği
Yurt İçi
NİĞDE ÖMER HALİSDEMİR ÜNİVERSİTESİ
-
Enstitü Yönetim Kurulu üyeliği
Yurt İçi
NİĞDE ÖMER HALİSDEMİR ÜNİVERSİTESİ
-
Bölüm Başkanı
Yurt İçi
NİĞDE ÖMER HALİSDEMİR ÜNİVERSİTESİ
-
Fakülte Yönetim Kurulu Üyeliği
Yurt İçi
NİĞDE ÜNİVERSİTESİ
-
Komisyon Üyeliği
Yurt İçi
NİĞDE ÜNİVERSİTESİ
-
Eğitim Koordinatörü
Yurt İçi
NİĞDE ÜNİVERSİTESİ
-
Erasmus Koordinatörü
Yurt İçi
NİĞDE ÜNİVERSİTESİ
-
Bölüm Başkanı
Yurt İçi
NİĞDE ÜNİVERSİTESİ
Yayınlar ve Eserler
Makaleler
-
KONUŞMA BECERİSİNİ DEĞERLENDİRME GÖREV TÜRLERİ VE BİÇİMLERİ: TÜRKÇE ÖĞRETMENLERİNİN SEÇİMLERİ ÜZERİNE BİR İNCELEME
Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
Özgün Makale Ulusal
-
Ortaokul Türkçe Dersi Sınav Sorularının Program’daki Kazanımlara Göre İncelenmesi
Ana Dili Eğitimi Dergisi
Özgün Makale Uluslararası
-
1-5. SINIF “TÜRKÇE VE TÜRK KÜLTÜRÜ ÇALIŞMA KİTAPLARI”NDAKİ TÜRKÇE DERSİ ETKİNLİKLERİNİN PROGRAMDAKİ KAZANIMLARA GÖRE DEĞERLENDİRİLMESİ
Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim Dergisi
Özgün Makale Uluslararası
-
ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİNİN OKUMA VE DİNLEME KAYGILARI ARASINDAKİ İLİŞKİNİN İNCELENMESİ
Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim (TEKE) Dergisi
Özgün Makale Uluslararası
-
Türkçe Öğretmeni Adaylarının Benimsedikleri Öğretmen Modellerinin İncelenmesi Niğde Üniversitesi Örneği
Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi
Özgün Makale Uluslararası
-
Gülten Dayıoğlu nun Öykülerindeki Deyimlerin Tanınırlık ve Saydamlık Dereceleri Bakımından İncelenmesi
Millî Eğitim
Özgün Makale Ulusal
-
Türkçe ve Sınıf Öğretmenlerinin Eğitim Araştırmalarına Yönelik Tutumlarının İncelenmesi
Erzincan Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi Türkçe Eğitimi Özel Sayısı
Özgün Makale Ulusal
-
8 Sınıf Öğrencilerinin Okur Öz Yeterliklerinin İncelenmesi
International Journal of Language Academy
Özgün Makale Uluslararası
-
Altıncı Sınıf Öğrencilerinin Yazma Eğilimlerinin İncelenmesi
Eğitim ve Bilim
Özgün Makale Uluslararası
-
Türkçe Öğretmenlerinin Öğrencileri Motive Etme Düzeyi ile İlköğretim 6 Sınıf Öğrencilerinin Türkçe Dersine Yönelik Tutumları Arasındaki İlişki
Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
Özgün Makale Ulusal
-
Yabancı Dil Olarak Türkçe Eğitimi Ana Bilim Dalı nın Gerekliliği Üzerine Bir Değerlendirme
Turkish Studies
Özgün Makale Uluslararası
-
Türkçe Eğitiminde Motivasyonu Artırmaya Yönelik Uygulamalar
Eğitimde Kuram ve Uygulama
Özgün Makale Uluslararası
-
6 Sınıf Öğrencilerinin Kelime Hazinesinin Geliştirilmesinde Eğitsel Oyunların Etkisinin İncelenmesi
Turkish Studies
Özgün Makale Uluslararası
-
Türkçe Öğretmeni Adaylarının Seçmeli Ders Tercihlerini Etkileyen Etmenler
Uluslararası İnsan Bilimleri Dergisi
Özgün Makale Uluslararası
-
The study on the writing anxiety levels of primary school 6 7 and 8th year students in terms of several variables
Educational Research and Reviews
Özgün Makale Uluslararası
-
Assessment of the Turkish teacher training process through academicians views
Education
Özgün Makale Uluslararası
-
Özel Öğretim Yöntemleri Dersinin Türkçe Öğretmeni Yetiştirme Sürecine Katkısı
Türklük Bilimi Araştırmaları
Özgün Makale Uluslararası
-
Konuşma Eğitimini Etkileyen Faktörler
Erciyes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi
Özgün Makale Ulusal
-
Yabancılara Türkçe Öğretiminde Sözcük Dağarcığını Geliştirme Teknikleri
Türklük Bilimi Araştırmaları
Özgün Makale Ulusal
-
Medreselerde Türkçe Eğitimi
Erciyes, Aylık Fikir ve Sanat Dergisi
Özgün Makale Ulusal
-
Hasan Vuslat Efendi ve Divanında Yer Alan Tasavvufi Unsurlar
Erciyes, Aylık Fikir ve Sanat Dergisi
Özgün Makale Ulusal
-
Türkçe Öğretimi Açısından Özel Öğrenme Güçlüğü
Türklük Bilimi Araştırmaları
Özgün Makale Ulusal
Bildiriler
-
TARİHSEL SÜREÇTE TÜRKÇE VE AZERBAYCAN TÜRKÇESİ DERSİNE YÖNELİK ÖLÇME-DEĞERLENDİRME YAKLAŞIMLARININ İNCELENMESİ
Uluslararası Türk Dünyası Araştırmaları Sempozyumu
Tam metin bildiri Uluslararası
-
TÜRKÇE EĞİTİMİ TARİHİNİN TEMEL ESERLERİNDEN SÖZLÜKLER VE DİL BİLGİSİ KİTAPLARI ÜZERİNE HAZIRLANAN LİSANSÜSTÜ TEZLERİN İNCELENMESİ
Uluslararası Yazılışının 950. Yılında Dîvânu Lugâti’t-Türk ve Türk Dünyası Sempozyumu
Tam metin bildiri Uluslararası
-
TÜRK CUMHURİYETLERİNİN EĞİTİM, DİL VE EDEBİYAT ALANLARINA YÖNELİK TÜRKİYE’DEKİ ÜNİVERSİTELERDE HAZIRLANAN LİSANSÜSTÜ TEZLERİN İNCELENMESİ
IX. Uluslararası Türk Dünyası Araştırmaları Sempozyumu
Tam metin bildiri Uluslararası
-
5-8. Düzey Türkçe ve Türk Kültürü Kitaplarının Somut Olmayan Kültürel Miras Ögeleri Bakımından İncelenmesi
VIII. Uluslararası Türk Dünyası Araştırmaları Sempozyumu
Tam metin bildiri Uluslararası
-
Türkçe Öğretmeni Adaylarının Ders Araç-Gereci Tercihlerine Yönelik Bir Değerlendirme
I. Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim Sempozyumu
Özet bildiri Uluslararası
-
Diğer Dil Becerileriyle İlişkisi Bağlamında Dinleme Becerisini Geliştirmeye Yönelik Etkinlikler
Prof. Dr. Sedat Sever’e Armağan Türkçe Eğitimi ve Çocuk Edebiyatı Kurultayı
Tam metin bildiri Ulusal
-
Örnek Olay Yönteminin Türkçe Öğretmeni Adaylarının Mesleki Bilgi ve Beceri Düzeyine Etkisi
12. Uluslararası Türkçenin Eğitimi Öğretimi Kurultayı
Özet bildiri Uluslararası
-
Yenilenen Türkçe Öğretmenliği Lisans Programı’nın Özel Alan Yeterlikleri Bakımından Değerlendirilmesi
Uluslararası Necatibey Eğitim ve Sosyal Bilimler Araştırmaları Kongresi (UNESAK 2018)
Tam metin bildiri Uluslararası
-
Azerbaycan Dili Öğretim Programı’ndaki Dinleme-Konuşma Kazanımlarına Eleştirel Bir Bakış
4. Uluslararası Türk Dünyası Araştırmaları Sempozyumu
Tam metin bildiri Uluslararası
-
Ortaokul Öğrencilerinin “Öykü” ve “Şiir-Öykü” Türlerindeki Metinleri Özetleme Becelerinin İncelenmesi
X. Uluslararası Türkçenin Eğitimi-Öğretimi Kurultayı
Özet bildiri Uluslararası
-
Ortaokul Öğrencilerinin ”Öykü” ve ”Şiir-Öykü” Türlerindeki Metinleri Özetleme Becerilerinin İncelenmesi
X. Uluslararası Türkçenin Eğitimi-Öğretimi Kurultayı
Özet bildiri Uluslararası
-
1-5. Sınıf “Türkçe ve Türk Kültürü Çalışma Kitapları”ndaki Türkçe Dersi Etkinliklerinin Programdaki Kazanımlara Göre Değerlendirilmesi
IX. Uluslararası Dünya Dili Türkçe Sempozyumu
Özet bildiri Uluslararası
-
Türkçe ve Azerbaycan Türkçesi ve Edebiyatı Öğretmeni Yetiştirme Programlarının Karşılaştırmalı Olarak İncelenmesi
3. Uluslararası Türk Dünyası Araştırmaları Sempozyumu
Tam metin bildiri Uluslararası
-
TÜRKÇE ÖĞRETMENİ ADAYLARININ BENİMSEDİKLERİ ÖĞRETMEN MODELLERİNİN İNCELENMESİ NİĞDE ÜNİVERSİTESİ ÖRNEĞİ
8. Uluslararası Türkçenin Eğitimi Öğretimi Kurultayı
Özet bildiri Uluslararası
-
Türkçe ve Türk Kültürü Ders ve Çalışma Kitaplarının Kalıp Sözler Açısından İncelenmesi
1. Uluslararası Dil Eğitimi ve Öğretimi Sempozyumu
Tam metin bildiri Uluslararası
-
Türkçe ve Sınıf Öğretmenlerinin Eğitim Araştırmalarına Yönelik Tutumlarının İncelenmesi
XIV. Uluslararası Katılımlı Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu
Özet bildiri Uluslararası
-
Gülten Dayıoğlu nun Öykülerindeki Deyimlerin Tanınırlık ve Saydamlık Dereceleri Bakımından İncelenmesi
Gülten Dayıoğlu Çocuk ve Gençlik Edebiyatı Ödülleri Programı
Tam metin bildiri Ulusal
-
Meslek ve Alan Seçimlerinde Türkçe Öğretmeni Adaylarını Güdüleyen Etmenler (Niğde Üniversitesi Örneği)
Ana Dili Olarak Türkçenin Eğitimi ve Öğretimi Çalışma Toplantısı
Tam metin bildiri Ulusal
-
Meslek ve Alan Seçimlerinde Türkçe Öğretmeni Adaylarını Güdüleyen Etmenler Niğde Üniversitesi Örneği
Ana Dili Olarak Türkçenin Eğitimi ve Öğretimi Çalışma Toplantısı
Sözlü Bildiri Ulusal
-
Sınıf Öğretmeni Adaylarının Çocuk Edebiyatı Dersi ve Çocuk Edebiyatı Ürünlerine İlişkin Görüşleri
9. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu
Tam metin bildiri Ulusal
-
Türkçe Öğretmeni Adaylarının Seçmeli Ders Tercihlerini Etkileyen Etmenler
III. Uluslararası Türkçenin Eğitimi Öğretimi Kurultayı
Özet bildiri Uluslararası
-
Yazılı Anlatımları Açısından Türkçe Öğretmeni Adaylarının Bilgi ve Beceri Düzeylerine Yönelik Bir Değerlendirme
I. Uluslararası Türkiye Eğitim Araştırmaları Kongresi
Tam metin bildiri Uluslararası
-
An Evaluation on the Bachelor Programme of the Turkish Language Training in Terms of Teaching Turkish Language to the Turkihs Children in Europe
European Turks "Education and Integration"
Tam metin bildiri Uluslararası
-
Ana Dili Öğretmenlerinin Yetiştirilmesinde Uygulamalı Derslerin Önemine Yönelik Bir Değerlendirme
Modern Paradigmalar Dil Bilimi Eğitimi: Metot ve Yollar
Tam metin bildiri Uluslararası
-
Anlatım Becerilerinin Geliştirilmesinde Öğretmen Faktörü
I. Uluslararası Türkçe Eğitimi ve Öğretimi Sempozyumu
Tam metin bildiri Uluslararası
-
Türkçe Öğretmenlerinin Yetiştirilmesine Yönelik Bir Değerlendirme
Türkçe Öğretimi Kongresi
Tam metin bildiri Uluslararası
-
Özel Öğretim Yöntemleri Dersinin Türkçe Öğretmeni Yetiştirme Sürecine Katkısı
I. Uluslararası Dünya Dili Türkçe Sempozyumu
Özet bildiri Uluslararası
-
Türkçe Öğretmenliği Mesleğinde Konuşma Becerisinin Önemi
Âşık Paşa ve Türkçe Bilgi Şöleni
Ulusal
Kitap / Kitap Bölüm
-
PROF. DR. BAYRAM DURBİLMEZ’E ARMAĞAN -55. YAŞ ANISINA- Cilt I
Kriter Yayınevi
Bölüm(ler) Uluslararası
-
Türkçenin Eğitimi-Öğretiminde Kuramsal ve Uygulamalı Çalışmalar
Türk Dil Kurumu
Bölüm(ler) Uluslararası
-
Türk Dili II
Nobel Akademi Yayınları
Bölüm(ler) Uluslararası
-
Türk Dili I
Nobel Akademi Yayınları
Bölüm(ler) Uluslararası
-
Türkçe Eğitiminin Güncel Sorunları
Eğiten Kitap
Bölüm(ler) Uluslararası
-
Türkçe Eğitimine Adanan Bir Ömür Dr. Asiye Duman'a Armağan
Pegem Akademi
Bölüm(ler) Uluslararası
-
Türkçe Eğitimine Adanmış Bir Ömür Dr. Asiye Duman'a Armağan
Pegem Akademi
Bölüm(ler) Uluslararası
-
Yazma Eğitimi
Pegem Akademi
Bölüm(ler) Uluslararası
-
Prof. Dr. Murat Özbay'a Armağan
Pegem Akademi
Bölüm(ler) Ulusal
-
Prof Dr Abdurrahman Güzel Armağanı Türkçenin Eğitimi ve Öğretimi
Akçağ Yayınları
Bölüm(ler) Ulusal
-
Türkçe Öğretimi El Kitabı
Pegem Akademi
Bölüm(ler) Uluslararası
Projeler ve Patentler
Projeler
-
1 Sivas'ta Okul Kalitesinin Artırılması (SEKAP)
Eğitmen Avrupa Birliği
-
2 Okuma Kültürü ve Etkili Dil Kullanımı Şimdi Okuma Zamanı
Araştırmacı Diğer kamu kuruluşları (Yükseköğretim Kurumları hariç)
-
3 Hayatımız Dram-a
Eğitmen Avrupa Birliği
Sanatsal Faaliyetler
Ödüller
Tez Danışmanlığı
-
Ortaokul Türkçe dersi sınav sorularının incelenmesi
Eğitim Bilimleri Enstitüsü Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Ana Bilim Dalı
-
6. sınıf öğrencilerinin kelime hazinesinin geliştirilmesinde eğitsel oyunların etkisi
Eğitim Bilimleri Enstitüsü Türkçe Öğretmenliği Ana Bilim Dalı
-
İlköğretim 8. sınıf Türkçe ders kitaplarındaki metinlerin anlaşılabilirlik düzeyi
Sosyal Bilimler Enstitüsü Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı
-
İlköğretim 8. sınıf öğrencilerinin Türkçe dersine yönelik tutumları ile sınav kaygısı düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi
Sosyal Bilimler Enstitüsü Türkçe Eğitimi Ana Bilim Dalı