Doç. Dr.
CENNET ŞANLI
İNSAN VE TOPLUM BİLİMLERİ FAKÜLTESİ >> COĞRAFYA >> TÜRKİYE COĞRAFYASI
YÖK AKADEMİK ORCID: 0000-0003-3285-0950Eğitim Bilgileri
-
2011 - 2015 Doktora
NECMETTİN ERBAKAN ÜNİVERSİTESİ
EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ
-
2004 - 2007 Yüksek Lisans
SELÇUK ÜNİVERSİTESİ
SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ
-
1999 - 2003 Lisans
SELÇUK ÜNİVERSİTESİ
EĞİTİM FAKÜLTESİ
-
1998 - 1999 Lisans
MARMARA ÜNİVERSİTESİ
ATATÜRK EĞİTİM FAKÜLTESİ
Araştırma Alanları
-
Eğitim Bilimleri Temel Alanı
Coğrafya Eğitimi
Mesleki Deneyim
-
2017 - DOKTOR ÖĞRETİM ÜYESİ
PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ FEN-EDEBİYAT FAKÜLTESİ COĞRAFYA BÖLÜMÜ
Üniversite Dışı Deneyim
-
2004 - 2017
MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI
Öğretmen
İdari Görevler
-
Enstitü Müdür Yardımcısı
Yurt İçi
PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ
-
Anabilim Dalı Başkanı
Yurt İçi
PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ
-
Anabilim Dalı Başkanı
Yurt İçi
PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ
-
Anabilim Dalı Başkanı
Yurt İçi
PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ
Yayınlar ve Eserler
Makaleler
-
Sarıçam (Adana) İlçesinin Beşeri ve Ekonomik Coğrafyası / Human And Economıc Geography of Sarıçam (Adana) District
Gelecek Vizyonlar Dergisi
Özgün Makale Uluslararası
-
Teknoloji Entegrasyonu Eğitiminin Coğrafya Öğretmenlerinin Teknoloji Kabul Ve Teknoloji Entegrasyonu Öz-Yeterlik Algılarına Etkisi
lnternational Journal of Geography and Geography Education
Özgün Makale Uluslararası
-
Analysis of geography textbook activities in the context of units and critical thinking skills
lnternational Journal of Geography and Geography Education
Özgün Makale Uluslararası
-
The Relation Between Task Value, Test Anxiety and Academic Self-Efficacy: A Moderation Analysis in High School Geography Course
Participatory Educational Research
Özgün Makale Uluslararası
-
Mekânsal Düşünme Becerisi Testinin Geliştirilmesi
Uluslararası Avrasya Sosyal Bilimler Dergisi
Özgün Makale Uluslararası
-
Coğrafya Öğretmen Adaylarının Mekânsal Kavramlara İlişkin Bilişsel Yapılarının İncelenmesi
Tarih Okulu Dergisi
Özgün Makale Uluslararası
-
The Evaluation of Geography Questions Asked in the Higher Education Entrance Exams in Turkey
International Online Journal of Educational Sciences
Özgün Makale Uluslararası
-
Uluslararası Coğrafya Olimpiyatı Yazılı Sınav Sorularının Analizi
Üçüncü Sektör Sosyal Ekonomi Dergisi
Özgün Makale Uluslararası
-
Mekânsal Düşünme Becerisinin Sosyal Bilgiler Ders Kitapları Sorularında Analizi
lnternational Journal of Geography and Geography Education
Özgün Makale Uluslararası
-
The extent to which geography teachers’ undergraduate studies meet their professional needs
International Journal of Education Technology & Scientific Researches
Özgün Makale Uluslararası
-
Examınıng Preservıce Geography Teachers’ Dısposıtıons To Teachspatıal Thınkıng Skılls
International Journal of Eurasian Education and Culture
Özgün Makale Uluslararası
-
Examining Secondary Education Students’ Cognitive Structures Related to Migration Types
Üçüncü Sektör Sosyal Ekonomi
Özgün Makale Uluslararası
-
Coğrafya Derslerinde Mekânsal Düşünme Öğretimi Ölçeği: Türkçe’ye Uyarlama Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması
Ege Coğrafya Dergisi
Özgün Makale Uluslararası
-
Investıgatıon Of Questıon Types In Hıgh Schoolgeography Coursebooks And Theır Analysıs Inaccordance Wıth The Revısed Bloom’s Taxonomy
Ege Coğrafya Dergisi
Özgün Makale Uluslararası
-
Ortaöğretim Öğrencilerinin Harita Beceri Düzeylerine Yönelik Bir Eylem Araştırması: Kulu Örneği
Future Visions Journal
Özgün Makale Uluslararası
-
Coğrafya Öğretmenleri ve Coğrafya Öğretmen Adaylarının Soru Sorma Stratejileri Üzerine Bir Araştırma
Doğu Coğrafya Dergisi
Özgün Makale Uluslararası
-
Coğrafya Öğretmen Adaylarının Mekânsal Düşünme Becerisine İlişkin Görüşleri
Anadolu Kültürel Araştırmalar Dergisi (ANKAD)
Özgün Makale Uluslararası
-
Determınatıon of Thermal Tourısm Potentıal ın Karahayıt, Denızlı: A Study on Local Tourısts
International Journal of Geography and Geography Education
Özgün Makale Uluslararası
-
Ortaöğretim Coğrafya Ders Kitaplarında Haritaların Kullanımı
International Journal of Geography and Geography Education
Özgün Makale Uluslararası
-
Coğrafya Öğretim Programında ve Ders Kitaplarında Göç Olgusu
Marmara Coğrafya Dergisi
Özgün Makale Uluslararası
-
Sosyal Bilgiler Dersi Sınav Sorularının Yenilenen Bloom Taksonomisine Göre İncelenmesi
İlköğretim Online
Özgün Makale Uluslararası
-
Tamamlayıcı Ölçme ve Değerlendirme Gelişim Programının Coğrafya Öğretmen Adaylarının Yeterlik Algısı Üzerine Etkisi
Marmara Coğrafya Dergisi
Özgün Makale Uluslararası
-
Üstün Zekâlı Öğrencilerin Deyim Algılarının Belirlenmesi
Kastamonu Eğitim Dergisi
Özgün Makale Uluslararası
-
Perceptions of Geography Teachers to Integrating Technology to Teaching and their Practices
Review of International Geographical Education Online
Özgün Makale Uluslararası
-
Tamamlayıcı Ölçme ve Değerlendirme Gelişim Programının Coğrafya Öğretmen Adaylarının Bilgi Düzeyi Üzerine Etkisi
Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi
Özgün Makale Uluslararası
Bildiriler
-
Coğrafya Yüksek Lisans Öğrencilerin Lisansüstü Eğitimden Beklentileri Üzerine Bir Araştırma
Ege 10. Uluslararası Sosyal Bilimler Kongresi
Tam metin bildiri Uluslararası
-
Coğrafya Bölümü Lisans Öğrencilerinin Turistik Coğrafi Okuryazarlığına İlişkin Bilişsel Düzeylerinin Belirlenmesi
Ege 9. Uluslararası Sosyal Bilimler Kongresi
Tam metin bildiri Uluslararası
-
Coğrafya Bölümü Lisans Öğrencilerinin Problem Çözme Becerilerinin Yenilenmiş Bloom Taksonomisine Göre Analizi
9. Balkan Uluslararası Sosyal Bilimler Kongresi
Tam metin bildiri Uluslararası
-
Coğrafya Öğretmen Adaylarının Öğretim Programı Okuryazarlık Düzeylerinin Belirlenmesi Üzerine Bir Araştırma
VI. Uluslararası Sosyal Bilimler Araştırmaları Kongresi
Tam metin bildiri Uluslararası
-
Coğrafya Bölümü Lisans Öğrencilerinin Kariyer Planlamaya Yönelik Görüşlerinin Belirlenmesi
Ege 7. Uluslararası Sosyal Bilimler Kongresi
Tam metin bildiri Uluslararası
-
Coğrafya Eğitimine Teknoloji Entegre Edilmiş Etkinliklerin Tasarlanması ve Uygulaması: 4005 Yenilikçi Eğitim Uygulamaları Projesi Örneği
III. Uluslararası Coğrafya Eğitimi Kongresi
Özet bildiri Uluslararası
-
A Currıculum Development Study For Spatıal Thınkıng
6th Internatıonal Educatıon & Innovatıve Scıences Congress
Tam metin bildiri Uluslararası
-
Spatial Thinking Skills Teaching Based on Multiple Intelligence Theory in Geography Lesson
V. International Congress of Social Sciences Research
Tam metin bildiri Uluslararası
-
Coğrafya Öğretmenlerinin Mekânsal Düşünme Becerisine Yönelik Görüşlerinin İncelenmesi
III. Uluslararası Coğrafya Eğitimi Kongresi
Özet bildiri Uluslararası
-
Uluslararası Coğrafya Olimpiyatı Yazılı Sınav Sorularının Analizi
III. Uluslararası Coğrafya Eğitimi Kongresi
Özet bildiri Uluslararası
-
Coğrafya Derslerinde Mekânsal Düşünme Becerisinin Öğretiminde STEM’in Önemi
Vth Internatıonal Congress of Eurasıan Socıal Scıences
Özet bildiri Uluslararası
-
Ortaöğretim Öğrencilerinin Coğrafya Dersine Yönelik Motivasyonel İnançlarının İncelenmesi
Uluslararası Sosyal Bilimler ve Eğitim Bilimleri Sempozyumu
Özet bildiri Uluslararası
-
Ortaöğretim Öğrencilerinin Coğrafya Dersine Yönelik Motivasyonel İnançlarının İncelenmesi
Uluslararası Sosyal Bilimler ve Eğitim Bilimleri Sempozyumu
Tam metin bildiri Uluslararası
-
Ortaöğretim Öğrencilerinin Göç Terminolojisindeki Bazı Kavramlara Yönelik Algılarının Kelime İlişkilendirme Testi Aracılığıyla Tespiti
Internatıonal Symposıum of Educatıon and Values - 4
Tam metin bildiri Uluslararası
-
Ortaöğretim Öğrencilerinin Göç Terminolojisindeki Bazı Kavramlara Yönelik Algılarının Kelime İlişkilendirme Testi Aracılığıyla Tespiti
Internatıonal Symposıum of Educatıon and Values - 4
Tam metin bildiri Uluslararası
-
Coğrafya Öğretiminde Allosterik Öğrenme Modeline Göre Tasarlanmış Bir Etkinlik: Harita Becerileri Örneği
VII. Internatıonal Eurasıan Educatıonal Research Congress
Tam metin bildiri Uluslararası
-
Coğrafya Öğretiminde Allosterik Öğrenme Modeline Göre Tasarlanmış Bir Etkinlik: Harita Becerileri Örneği
VIIth Internatıonal Eurasıan Educatıonal Research Congress
Tam metin bildiri Uluslararası
-
Coğrafya Öğretmen Adaylarının Bilimsel Araştırma Sürecine İlişkin Görüşleri Üzerine Bir İnceleme
Uluslararası Pegem Eğitim Kongresi
Tam metin bildiri Uluslararası
-
Coğrafya Öğretmen Adaylarının Bilimsel Araştırma Sürecine İlişkin Görüşleri Üzerine Bir İnceleme
Uluslararası Pegem Eğitim Kongresi
Tam metin bildiri Uluslararası
-
Coğrafya Öğretmenlerinin Sınıf İçi Ölçme-Değerlendirme Uygulamalarına İlişkin Bir Araştırma : Denizli İli Örneği
Uluslararası Avrasya Sosyal Bilimler Kongresi- 4
Tam metin bildiri Uluslararası
-
Coğrafya Öğretmenlerinin Sınıf İçi Ölçme-Değerlendirme Uygulamalarına İlişkin Bir Araştırma : Denizli İli Örneği
Uluslararası Avrasya Sosyal Bilimler Kongresi- 4
Tam metin bildiri Uluslararası
-
Coğrafya Öğretiminde Etkinlik Kuramına Göre Tasarlanmış Bir Örnek : 9.Sınıf Harita Bilgisi Konusu
II. Uluslararası Eğitimde ve Kültürde Akademik Çalışmalar Sempozyumu
Tam metin bildiri Uluslararası
-
COĞRAFYA ÖĞRETİMİNDE ETKİNLİK KURAMINA GÖRE TASARLANMIŞ BİRÖRNEK: 9. SINIF HARİTA BİLGİSİ KONUSU
II. ULUSLARARASI EĞİTİMDE VE KÜLTÜRDE AKADEMİKÇALIŞMALAR SEMPOZYUMU
Tam metin bildiri Uluslararası
-
Coğrafya Öğretiminde Etkinlik Kuramına Göre Tasarlanmış Bir Örnek 9.Sınıf Harita Bilgisi Konusu
Uluslararası Eğitimde ve Kültürde Akademik Çalışmalar Sempozyumu
Tam metin bildiri Uluslararası
-
Coğrafya Öğretmen Adaylarının Soru Sorma Stratejileri Üzerine Bir Araştırma
IV. Uluslararası Sosyal Bilimler Araştırmaları Kongresi
Özet bildiri Uluslararası
-
Coğrafya Öğretmeni ve Coğrafya Öğretmen Adaylarının Soru Sorma Stratejileri Üzerine Bir Araştırma
IV. Uluslararası Sosyal Bilimler Araştırmaları Kongresi
Özet bildiri Uluslararası
-
Coğrafya Öğretiminde Mekânsal Düşünme Ölçeği: Türkçe'ye Uyarlama Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması
I. İstanbul Uluslararası Coğrafya Kongresi
Özet bildiri Uluslararası
-
Ortaöğretim Öğrencilerinin Göçe İlişkin Kavramlara Yönelik Bilişsel Yapılarının Belirlenmesi
I. İstanbul Uluslararası Coğrafya Kongresi
Özet bildiri Uluslararası
-
Etkinlik Temelli Öğrenme Yaklaşıma Yönelik Uygulama Örneği: 10. Sınıf Toprak Konusu
I. İstanbul Uluslararası Coğrafya Kongresi
Özet bildiri Uluslararası
-
Etkinlik Temelli Öğrenme Yaklaşıma Yönelik Uygulama Örneği: 10. Sınıf Toprak Konusu
I. İstanbul Uluslararası Coğrafya Kongresi
Özet bildiri Uluslararası
-
Ortaöğretim Öğrencilerinin Göçe İlişkin Kavramlara Yönelik Bilişsel Yapılarının Belirlenmesi
I. İstanbul Uluslararası Coğrafya Kongresi
Özet bildiri Uluslararası
-
Coğrafya Öğretiminde Mekânsal Düşünme Ölçeği: Türkçe'ye Uyarlama Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması
I. Istanbul International Geography Congress
Özet bildiri Uluslararası
-
Türkiye'de Coğrafya Öğretmen Adayları İle Yapılan Çalışmaların İncelenmesi : Bir Betimsel Analiz Çalışması
II. Uluslararası Coğrafya Eğitimi Kongresi
Tam metin bildiri Uluslararası
-
TÜRKİYEDE COĞRAFYA ÖĞRETMEN ADAYLARI İLE YAPILAN ÇALIŞMALARIN İNCELENMESİ: BİRBETİMSEL ANALİZ ÇALIŞMASI
II. ULUSLARARASI COĞRAFYA EĞİTİMİ KONGRESİ
Tam metin bildiri Uluslararası
-
Türkiye'de Coğrafya Öğretmen Adayları İle Yapılan Çalışmaların İncelenmesi : Bir Betimsel Analiz Çalışması
II. Uluslararası Coğrafya Eğitimi Kongresi
Tam metin bildiri Uluslararası
-
Coğrafya Alanında Harita Konulu Çalışmalara İlişkin İçerik Analizi
I. International Geography Education Symposium
Özet bildiri Uluslararası
-
Coğrafya Alanında Harita Konulu Çalışmalara İlişkin İçerik Analizi
I. International Geography Education Symposium
Özet bildiri Uluslararası
-
Termal Turizm Potansiyeli Açısından Karahayıt (Denizli) Kaplıcaları
III. Uluslararası Sosyal Bilimler Araştırmaları Kongresi
Özet bildiri Uluslararası
-
Termal Turizm Potansiyeli Açısından Karahayıt (Denizli) Kaplıcaları
III. Uluslararası Sosyal Bilimler Araştırmaları Kongresi
Özet bildiri Uluslararası
-
Coğrafya Öğretiminde Ölçme ve Değerlendirme Üzerine Alan Yazın İncelemesi: Türkiye Örneği
III. INES Education and Social Science Congress
Özet bildiri Uluslararası
-
Coğrafya Öğretiminde Ölçme ve Değerlendirme Üzerine Alan Yazın İncelemesi: Türkiye Örneği
III. INES Education and Social Science Congress
Özet bildiri Uluslararası
-
Coğrafya Öğretmeni Yetiştirme Programlarına İlişkin Eleştirel Bir Değerlendirme
II. Uluslararası Sosyal Bilimler Eğitimi Sempozyumu
Özet bildiri Uluslararası
-
Coğrafya Öğretmeni Yetiştirme Programlarına İlişkin Eleştirel Bir Değerlendirme
II. Uluslararası Sosyal Bilimler Eğitimi Sempozyumu
Özet bildiri Uluslararası
-
Coğrafya Öğretmeni Yetiştirme Programlarına İlişkin Eleştirel Bir Değerlendirme
2. Uluslararası Sosyal Bilimler Eğitimi Kongresi
Özet bildiri Uluslararası
-
Eğitimde Akıllı Tahta Kullanımına Yönelik Alan İncelemesi
Uluslararası Öğretmen Eğitimi ve Akreditasyon Kongresi
Özet bildiri Uluslararası
-
Eğitimde Akıllı Tahta Kullanımına Yönelik Alan İncelemesi
Uluslararası Öğretmen Eğitimi ve Akreditasyon Kongresi
Özet bildiri Uluslararası
-
Coğrafya Ders Kitaplarında Harita Kullanımı
II. Internatıonal Academıc Research Congress
Özet bildiri Uluslararası
-
Coğrafya Ders Kitaplarında Harita Kullanımı
II. Internatıonal Academıc Research Congress
Özet bildiri Uluslararası
-
Coğrafya Öğretiminde Model ve Maket Kullanımı
Uluslararası Çağdaş Eğitim Araştırmaları Kongresi
Özet bildiri Uluslararası
-
Göç Kavramının Öğretimi
Uluslararası Çağdaş Eğitim Araştırmaları Kongresi
Özet bildiri Uluslararası
-
Göç Kavramının Öğretimi
Uluslararası Çağdaş Eğitim Araştırmaları Kongresi
Özet bildiri Uluslararası
-
Coğrafya Öğretiminde Model ve Maket Kullanımı
Uluslararası Çağdaş Eğitim Araştırmaları Kongresi
Özet bildiri Uluslararası
-
Üstün Zekalı Öğrencilerin Göç Görsel Algısı
I. Internatıonal Academıc Research Congress
Özet bildiri Uluslararası
-
Harita Oyun Programlarının Üstün Zekalı Öğrencilerin Harita Bilgisi Üzerine Etkisi
I. Internatıonal Academıc Research Congress
Özet bildiri Uluslararası
-
Üstün Zekalı Öğrencilerin Göç Görsel Algısı
I. Internatıonal Academıc Research Congress
Özet bildiri Uluslararası
-
Harita Oyun Programlarının Üstün Zekalı Öğrencilerin Harita Bilgisi Üzerine Etkisi
I. Internatıonal Academıc Research Congress
Özet bildiri Uluslararası
Kitap / Kitap Bölüm
-
Düşünme Becerileri ve Uygulama Örnekleri Kılavuz Kitabı
Vizetek
Bölüm(ler) Uluslararası
-
Cumhuriyetin 100.Yılına Armağan Sosyal Bilimlerde Cumhuriyet Birikimi ve Pamukkale Üniversitesi İnsan ve Toplum Bilimleri Fakültesi
Nobel
Bölüm(ler) Uluslararası
-
Eğitim Bilimleri Alanında Uluslararası Araştırmalar XXII
Eğitim Yayınevi
Bölüm(ler) Uluslararası
-
Coğrafya Eğitimine Teknoloji Entegrasyonu
HOLISTENCE PUBLICATIONS
Bölüm(ler) Uluslararası
-
Eğitimde Coğrafya Okuryazarlığı III
Pegem Akademi
Bölüm(ler) Uluslararası
-
Eğitim Bilimleri Alanında Uluslararası Araştırmalar XV
Eğitim Yayınevi
Bölüm(ler) Uluslararası
-
Eğitimde Coğrafya Okuryazarlığı
Pegem Akademi
Bölüm(ler) Uluslararası
-
Afetler ve Afet Yönetimi
EĞİTEN YAYINEVİ
Bölüm(ler) Uluslararası
-
Bilginin Görsel İfadesi: Haritalar
Pegem Akademi
Bölüm(ler) Uluslararası
-
New Trends on Social Sciences
Strategic Researches Academy
Bölüm(ler) Uluslararası
-
New Horizons in Educational Sciences
Strategic Researches Academy
Bölüm(ler) Uluslararası
-
İnsan Hakları ve Demokrasi Eğitimi
Pegem Akademi
Bölüm(ler) Uluslararası
-
New Horizons Educational Sciences – I
LAP Lambert Academic Publishing
Bölüm(ler) Uluslararası
-
Coğrafya Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı
Pegem Akademi
Bölüm(ler) Uluslararası
-
Coğrafya Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı
Pegem Akademi
Bölüm(ler) Uluslararası
-
Coğrafya Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı
Pegem Akademi
Bölüm(ler) Uluslararası
Projeler ve Patentler
Projeler
-
1 Coğrafya Eğitimine Teknoloji Entegre Edilmiş Etkinlerin Tasarlanması ve Uygulaması
Eğitmen TÜBİTAK PROJESİ
Sanatsal Faaliyetler
Ödüller
Tez Danışmanlığı
-
Uluslararası Coğrafya Olimpiyatı yazılı sınav sorularının yenilenmiş bloom taksonomisine göre analizi
Eğitim Bilimleri Enstitüsü Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Ana Bilim Dalı
-
Göçmen öğrencilere vatandaşlık kavramlarının öğretiminin kavram algıları ve öğrenmelerine etkisi
Eğitim Bilimleri Enstitüsü Sosyal Bilgiler ve Türkçe Eğitimi Ana Bilim Dalı
-
Ortaöğretim öğrencilerinin harita okuma beceri düzeylerine yönelik bir eylem araştırması: Kulu örneği
Eğitim Bilimleri Enstitüsü Ortaöğretim Sosyal Alanlar Eğitimi Ana Bilim Dalı