Prof. Dr.

HÜSEYİN BAĞ

EĞİTİM FAKÜLTESİ >> MATEMATİK VE FEN BİLİMLERİ EĞİTİMİ >> FEN BİLGİSİ EĞİTİMİ
YÖK AKADEMİK ORCID: 0000-0002-7838-840X
Eğitim Bilgileri
  • 1995 - 1998 Doktora

    GAZİ ÜNİVERSİTESİ

    FEN BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ

  • 1991 - 1995 Yüksek Lisans

    GAZİ ÜNİVERSİTESİ

    FEN BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ

  • 1985 - 1990 Lisans

    ORTA DOĞU TEKNİK ÜNİVERSİTESİ

    EĞİTİM FAKÜLTESİ

Araştırma Alanları
  • Fen Bilimleri ve Matematik Temel Alanı

    Kimya

Mesleki Deneyim
  • 2009 - PROFESÖR

    PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ MATEMATİK VE FEN BİLİMLERİ EĞİTİMİ BÖLÜMÜ

    FEN BİLGİSİ EĞİTİMİ ANABİLİM DALI

  • 2002 - 2009 DOÇENT

    PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ MATEMATİK VE FEN BİLİMLERİ EĞİTİMİ BÖLÜMÜ

    FEN BİLGİSİ EĞİTİMİ ANABİLİM DALI

  • 2000 - 2002 YARDIMCI DOÇENT

    PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ MATEMATİK VE FEN BİLİMLERİ EĞİTİMİ BÖLÜMÜ

    FEN BİLGİSİ EĞİTİMİ ANABİLİM DALI

  • 1994 - 2000 ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ

    KIRIKKALE ÜNİVERSİTESİ FEN-EDEBİYAT FAKÜLTESİ KİMYA BÖLÜMÜ

İdari Görevler
  • 2016 - 2020

    Rektör

    Yurt İçi

    PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ

  • 2011 - 2012

    Bölüm Başkanı

    Yurt İçi

    PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ

  • 2011 - 2012

    MYO/Yüksekokul Müdürü

    Yurt İçi

    PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ

  • 2002 - 2003

    Dekan Yardımcısı

    Yurt İçi

    PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ

  • 2002 - 2016

    Anabilim Dalı Başkanı

    Yurt İçi

    PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ

Yayınlar ve Eserler
Makaleler
Bildiriler
Kitap / Kitap Bölüm
  • 2023ERTEN HİLMİ,AKGÜN ABUZER,TOPAL GİRAY,DOLU GAMZE,PEKDAĞ BÜLENT,ÜREK HANDAN,BAYRAM HALE,BAĞ HÜSEYİN

    Genel Kimya-1

    Pegem

    Bölüm(ler) Ulusal

  • 2019BAĞ HÜSEYİN,SAY FUAT SERKAN

    Fen Öğretiminde Yeni Yaklaşımlar 1

    Pegem

    Tümü Uluslararası

  • 2019BAĞ HÜSEYİN,DOLU GAMZE

    Genel Kimya II

    PEGEM AKADEMİ

    Tümü Uluslararası

  • 2018BAĞ HÜSEYİN

    Genel Kimya

    Pegem Akademi

    Bölüm(ler) Ulusal

  • 2017BAĞ HÜSEYİN,KENDÜZLER ERDAL

    Genel Kimya 3 Analitik Kimya

    Pegem Akademi

    Tümü Ulusal

  • 2017BAĞ HÜSEYİN, KENDÜZLER ERDAL, AKGÜN ABUZER, SARAÇOĞLU SİBEL, SAYILKAN HİKMET, DİVRİKLİ ÜMİT, Doğan ALEV

    GENEL KİMYA 3 ANALİTİK KİMYA

    Pegem

    Bölüm(ler) Ulusal

  • 2016BAĞ HÜSEYİN,DOYMUŞ KEMAL,TUNÇEL MEHMET,DOLU GAMZE,SARAÇOĞLU MURAT

    Genel Kimya

    Pegem Akademi

    Tümü Ulusal

  • 2006BAĞ HÜSEYİN,UŞAK MUHAMMET

    İlköğretimde Fen ve Teknoloji Öğretimi

    Anı

    Bölüm(ler) Ulusal

Projeler ve Patentler
Projeler
  • 17.06.2013 - Tamamlandı

    1 Argümantasyon Temelli Fen Etkinliklerinin Bilimin Doğasına İlişkin Görüşler ve Epistemolojik İnançlar Üzerine Etkisi

    Yürütücü Yükseköğretim Kurumları tarafından destekli bilimsel araştırma projesi

  • - Tamamlandı

    2 Telomer Yapılı Azokaliks 4 arenlerin Sentezi ve İyon Bağlama Özelliklerinin İncelenmesi

    Araştırmacı TÜBİTAK PROJESİ

  • - Tamamlandı

    3 Afyon Yöresinin Makrofungusları Üzerinde Çalışmalar

    Proje Koordinatörü TÜBİTAK PROJESİ

  • - Tamamlandı

    4 Afyon Yöresinin Makrofungusları Üzerinde Çalışmalar

    Proje Koordinatörü TÜBİTAK PROJESİ

  • - Tamamlandı

    5 Tahmin Et Gözle Açıkla TGA Stratejisine Dayalı Laboratuar Uygulamalarının Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Asitler Bazlar Konusunu Anlamalarına Etkisi

    Proje Koordinatörü BAP

  • - Tamamlandı

    6 Science Education for Diversity SED

    Yürütücü Avrupa Birliği

  • 04.01.2015 - 27.10.2016Tamamlandı

    7 Fen Bilimleri Öğretiminde Tahmin Gözlem Açıklama Tekniği Kullanımının Akademik Başarı ve Kalıcılığa Etkisinin İncelenmesi

    Yürütücü Yükseköğretim Kurumları tarafından destekli bilimsel araştırma projesi

  • 03.11.2014 - 05.11.2017Tamamlandı

    8 Fen Teknoloji Mühendislik ve Matematik (FeTeMM) Uygulamalarının Fen Öğretimine Yansımaları

    Yürütücü Yükseköğretim Kurumları tarafından destekli bilimsel araştırma projesi

  • 01.09.2014 - 05.11.2015Tamamlandı

    9 Farklı fakültelerdeki öğrencilerin çevre bilgisi çevreye karşı tutum ve çevre görüşleri yönünden karşılaştırarak fakültelerde çevre eğitimi ihtiyacının incelenmesi

    Yürütücü Yükseköğretim Kurumları tarafından destekli bilimsel araştırma projesi

  • 01.07.2014 - 27.12.2016Tamamlandı

    10 7 Sınıf Fen Dersine Yönelik Hazırlanmış Bilgisayar Oyununun Öğrencilerin Bilimsel Süreç becerilerine Öz Düzenlemelerine ve Epistemolojik İnançlarına Etkisi

    Yürütücü Yükseköğretim Kurumları tarafından destekli bilimsel araştırma projesi

  • 12.05.2013 - 21.10.2014Tamamlandı

    11 Fen ve Teknoloji Öğretmen Adaylarının Sınıf Etkileşimlerinde Kullandıkları Söyleme Yönelik İnançları Tasarım Temelli Bir Araştırma

    Yürütücü Yükseköğretim Kurumları tarafından destekli bilimsel araştırma projesi

  • 01.03.2013 - 28.12.2015Tamamlandı

    12 Okul Dışı Öğrenme Ortamlarında Gerçekleşen Öğretim Uygulamalarının Öğrencilerin Yaratıcılık motivasyon ve Akademik Başarısına Etkisi

    Yürütücü Yükseköğretim Kurumları tarafından destekli bilimsel araştırma projesi

Sanatsal Faaliyetler
Ödüller
Tez Danışmanlığı
  • Tamamlandı

    Harmanlanmış öğrenme uygulamalarının sosyal öğrenme ortamlarına aktarımının incelenmesi

    Eğitim Bilimleri Enstitüsü Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Ana Bilim Dalı

  • Tamamlandı

    Kurşun, demir ve kadmiyumun chromosorb 105 kolonuyla deriştirilmesi ve atomik absorpsiyon spektrometresi ile tayinleri

    Fen Bilimleri Enstitüsü Kimya Ana Bilim Dalı

  • Tamamlandı

    "Maddenin sınıflandırılması ve dönüşümleri" konusunda çoklu zeka kuramı destekli öğretim yöntemi'nin öğrenci başarısı, tutumu ve hatırda tutma düzeyine etkisi.

    Fen Bilimleri Enstitüsü İlköğretim Ana Bilim Dalı

  • Tamamlandı

    İşbirlikli öğrenme yönteminin ilköğretim sekizinci sınıf fen öğretimine etkileri

    Fen Bilimleri Enstitüsü İlköğretim Ana Bilim Dalı

  • Tamamlandı

    Fen, teknoloji, mühendislik, matematik (STEM) uygulamalarının fen öğretimine yansımaları

    Eğitim Bilimleri Enstitüsü İlköğretim Ana Bilim Dalı

  • Tamamlandı

    Yedinci sınıf fen bilimleri dersine yönelik tasarlanan bilgisayar oyununun öğrencilerin fene yönelik öz-yeterliklerine, motivasyonlarına ve saldırganlıklarına etkisi

    Eğitim Bilimleri Enstitüsü İlköğretim Ana Bilim Dalı

  • Tamamlandı

    Fiziksel ve kimyasal değişimler konusunda "Tahmin-gözlem-açıklama" stratejisi kullanımının akademik başarı ve kalıcılığa etkisinin incelenmesi

    Eğitim Bilimleri Enstitüsü İlköğretim Ana Bilim Dalı

  • Tamamlandı

    Sınıf dışı öğrenme ortamlarında gerçekleşen öğretim uygulamalarının 5. sınıf fen bilimleri dersinde öğrencilerinin akademik başarı, yaratıcılık ve motivasyonlarına etkisi

    Eğitim Bilimleri Enstitüsü İlköğretim Ana Bilim Dalı

  • Tamamlandı

    Öğretmen adaylarının fen öğretiminde kullandıkları iletişimsel yaklaşım türleri

    Eğitim Bilimleri Enstitüsü İlköğretim Ana Bilim Dalı

  • Tamamlandı

    Üniversite öğrencilerinde çevre eğitimi gereksiniminin incelenmesi

    Eğitim Bilimleri Enstitüsü İlköğretim Ana Bilim Dalı

  • Tamamlandı

    Argümantasyon temelli fen öğretiminin bilimin doğasına ilişkin görüşler ve epistemolojik inançlar üzerine etkisi

    Eğitim Bilimleri Enstitüsü İlköğretim Ana Bilim Dalı

  • Tamamlandı

    İlköğretim 8. sınıf fen ve teknoloji dersinde probleme dayalı öğrenmenin (PDÖ) öğrenme ürünlerine etkisi

    Eğitim Bilimleri Enstitüsü İlköğretim Ana Bilim Dalı

  • Tamamlandı

    ?Tahmin et-Gözle-Açıkla? stratejisine dayalı laboratuvar uygulamalarının fen bilgisi öğretmen adaylarının asitler ve bazlar konusunu anlamalarına etkisi

    Fen Bilimleri Enstitüsü İlköğretim Ana Bilim Dalı

  • Tamamlandı

    Kavram haritası yönteminin öğrencilerin periyodik tablo konusunu anlamalarına etkisi

    Fen Bilimleri Enstitüsü İlköğretim Ana Bilim Dalı