Doç. Dr.
ZEYNEP AYVAZ TUNCEL
EĞİTİM FAKÜLTESİ >> EĞİTİM BİLİMLERİ >> EĞİTİM PROGRAMLARI VE ÖĞRETİM
YÖK AKADEMİK ORCID: 0000-0003-1817-9603Eğitim Bilgileri
-
2002 - 2009 Doktora
HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ
SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ
-
1999 - 2001 Yüksek Lisans
ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ
SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ
-
1994 - 1998 Lisans
ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ
KAZIM KARABEKİR EĞİTİM FAKÜLTESİ
Araştırma Alanları
-
Eğitim Bilimleri Temel Alanı
Eğitim Bilimleri
Mesleki Deneyim
-
2019 - DOÇENT
PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ EĞİTİM BİLİMLERİ BÖLÜMÜ
EĞİTİM PROGRAMLARI VE ÖĞRETİM ANABİLİM DALI
-
2009 - 2019 DOKTOR ÖĞRETİM ÜYESİ
PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ EĞİTİM BİLİMLERİ BÖLÜMÜ
EĞİTİM PROGRAMLARI VE ÖĞRETİM ANABİLİM DALI
-
2002 - 2009 ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ
HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ EĞİTİM BİLİMLERİ BÖLÜMÜ
EĞİTİM PROGRAMLARI VE ÖĞRETİM ANABİLİM DALI
-
2000 - 2002 ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ
PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ EĞİTİM BİLİMLERİ BÖLÜMÜ
EĞİTİM PROGRAMLARI VE ÖĞRETİM ANABİLİM DALI
Üniversite Dışı Deneyim
-
1998 - 2000
MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI
Öğretmen
İdari Görevler
-
Anabilim Dalı Başkanı
Yurt İçi
PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ
Yayınlar ve Eserler
Makaleler
-
Good teacher perceptions of students attending the pedagogical formation certificate program
International Journal of Evaluation and Research in Education
Özgün Makale Uluslararası
-
Teacher Induction Program: First Experience in Turkey
International Education Studies
Özgün Makale Uluslararası
-
In-service Teacher Training: Problems of the Teachers as Learners
International Journal of Instruction
Özgün Makale Uluslararası
-
Gerçekçi Matematik Eğitimine Dayalı Matematik Öğretiminin Akademik Başarı, Kalıc
Journal of Turkish Studies
Özgün Makale Ulusal
-
Factors Supporting and Preventing Academics from Becoming Lifelong Learners
International Journal of Higher Education
Özgün Makale Uluslararası
-
Child-friendly Schools: An Assessment of Secondary Schools
Universal Journal of Educational Research
Özgün Makale Uluslararası
-
Öğretmen Gözüyle Çocuk Dostu Okul
Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi
Özgün Makale Ulusal
-
Students Views On The Place And Importance Of History Of Turkish Education Course In Pedagogical Formation Certificate Programme
Pamukkale University Journal of Social Sciences Institute
Özgün Makale Ulusal
-
İlköğretim Branş Öğretmenlerinin Bireysel YenilikçilikDüzeyleri ve Yaşam Boyu Öğrenme Eğilimleri
Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Çalışmaları Dergisi Dergisi
Özgün Makale Ulusal
-
İlköğretim Öğrencilerinin Sosyal Sorun Çözme Becerilerinin Geliştirilmesine İlişkin Bir Çalışma
Toplum ve Sosyal Hizmet
Özgün Makale Ulusal
-
Bütünleştirilmiş Program Uygulamasının İlköğretim 4 Sınıf Öğrencilerinin İşbirliği Becerilerine Etkisi
Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi
Özgün Makale Ulusal
-
A Study on Quality of Teaching Learning Process in Elementary Education in Turkey A Case Study
American-Eurasian Journal of Scientific Research
Özgün Makale Uluslararası
-
İlköğretim 2 Sınıflarda Öğrenme Öğretme Sürecinin Betimlenmesine İlişkin Bir Durum Çalışması
İlköğretim Online (elektronik)
Özgün Makale Ulusal
Bildiriler
-
Pedagojik Formasyon Sertifika Programına Katılan Öğrencilerin İyi Öğretmen Algısı
6th International Congress on Curriculum and Instruction
Özet bildiri Uluslararası
-
Good teacher perceptions of students attending to the pedagogical formation certificate program
6. Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi
Özet bildiri Uluslararası
-
Öğretmen adaylarının FeTeMM (STEM) öğretimi yönelimleri
International Instructional Technologies Teacher Education Symposium
Özet bildiri Uluslararası
-
Çocuk Dostu Okullar: Ortaokullar Üzerinde Bir İnceleme
IV. International Eurasian Educational Research Congress
Özet bildiri Uluslararası
-
Oyun, müzik, dans dersinin öğretmenlik uygulamasına katkısı
International Education Research and Teacher Education Consress
Özet bildiri Uluslararası
-
The Factor That Support and Hinder Faculty Members to Become a Lifelong Learner
International Conference on Lifelong Learning and Leadership for All
Özet bildiri Uluslararası
-
İngilizce öğretmen adaylarının eğitim yazılımlarına ilişkin farkındalıkları ile bilgi ve iletişim teknolojileri yeterlik algıları
5th International Congress on Curriculum and Instruction
Özet bildiri Uluslararası
-
Öğretmen adaylarının İngilizce öğrenme yöntemleri ile İngilizceye karşı tutumları arasındaki ilişki
5th International Congress on Curriculum and Instruction
Özet bildiri Uluslararası
-
Aday Öğretmenlik Sürecine İlişkin Aday Öğretmenlerin Görüşleri
26. Uluslarası Eğitim Bilimleri Kongresi
Özet bildiri Uluslararası
-
Türkçe Öğretmen Adaylarının Öğretim Programının Gerekliliğine ve Kullanılabilirliğine İlişkin Görüşleri
4th International Conference on Curriculum and Instruction
Özet bildiri Uluslararası
-
Gerçekçi Matematik Eğitimine Dayalı Matematik Öğretiminin Erişi Öğrenmenin Kalıcılığı ve Yansıtıcı Düşünme Becerilerine Etkisi
IIIrd International Eurasian Educational Research Congress
Özet bildiri Uluslararası
-
Öğretmenlerin Gözüyle Çocuk Dostu Okul
1. Internatıonal Academıc Research Congress – INES
Özet bildiri Uluslararası
-
İlköğretim branş öğretmenlerinin bireysel yenilikçilik düzeyleri ve yaşam boyu öğrenme eğilimleri
3. Ulusal Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi
Özet bildiri Ulusal
-
Bütünleştirilmiş Program Uygulamasının İlköğretim 4. Sınıf Öğrencilerinin İletişim Becerilerine Etkisi
1. Ulusal Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi
Özet bildiri Ulusal
-
Öğretmenlik Mesleğine ve Öğretmenlik Meslek Bilgisi Derslerine İlişkin Psikolojik Danışma ve Rehberlik Öğrencilerinin Görüşleri
19. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı
Özet bildiri Ulusal
-
Kaynak Tarama ve Rapor Yazma Dersine İlişkin Öğretiem Elemanı-Öğrenci Görüşleri
18. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı
Özet bildiri Ulusal
-
Academic Staff Behaviours and Hidden Curriculum in Teacher Education
11th International Conference on ”Further Educationin the Balkan Countries” organised by BASOPED
Tam metin bildiri Uluslararası
-
Eğitim Programları ve Öğretim Alanında Yapılan Doktora Tezlerinin Yayınlanma Durumları
III. Lisansüstü Eğitim Sempozyumu
Özet bildiri Ulusal
-
Öğretmenlerin Öğretimin Hizmetinin Niteliğine İlişkin Değişkenleri Kullanma Durumları
Uluslararası Öğretmen Yetiştirme Politikaları ve Sorunları Konferansı
Özet bildiri Uluslararası
-
Kariyer Basamaklarında Yükselme Sürecinin Hizmetiçi Öğretmen Eğitimi Açısından Değerlendirilmesi
III. Uluslararası Öğretmen Yetiştirme Sempozyumu
Özet bildiri Uluslararası
-
Lisansüstü Eğitim Programlarında Yer Alan ”Özel Konular” Dersine İlişkin Danışman ve Öğrenci Görüşleri
14. Eğitim Bilimleri Kongresi
Özet bildiri Ulusal
-
Eğitim Programları ve Öğretim Alanında Yapılan Tezlerin Konularının ve Yöntemlerinin İncelenmesi
II. Lisansüstü Eğitim Sempozyumu
Özet bildiri Ulusal
-
Kuantum Öğrenmenin Öğrenme-Öğretme Sürecine Etkisi
13. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı
Tam metin bildiri Ulusal
Kitap / Kitap Bölüm
-
Eğitim Örgütleri/Yöneticileri İçin İnsan Kaynakları Yönetimi
Eğiten Kitap
Bölüm(ler) Uluslararası
-
Eğitimde Proje Geliştirme ve Yönetme
Pegem Akademi Yayıncılık
Bölüm(ler) Uluslararası
-
Eğitimde Program Dışı Etkinlikler
Pegem Akademi
Tümü Uluslararası
-
Eğitimde Program Dışı Etkinlikler
Pegem Akademi
Bölüm(ler) Uluslararası
-
Kuramdan Uygulamaya Mikro Öğretim
Pegem Akademi
Bölüm(ler) Uluslararası
-
Eğitim Bilimine Giriş
Grafiker Yayınları
Bölüm(ler) Uluslararası
-
Öğretim İlke ve Yöntemleri
Atatürk Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Yayınları
Bölüm(ler) Ulusal
-
Eğitimde Yeni Yönelimler
PegemA Yayıncılık
Bölüm(ler) Uluslararası
Projeler ve Patentler
Projeler
-
1 Çocuk Dostu Okul
Araştırmacı Yükseköğretim Kurumları tarafından destekli bilimsel araştırma projesi
-
2 İLKÖĞRETİMİN İLK YILLARINDA EĞİTİM DURUMLARININ BETİMLENMESİNE İLİŞKİN BİR ÇALIŞMA
Araştırmacı Yükseköğretim Kurumları tarafından destekli bilimsel araştırma projesi
Sanatsal Faaliyetler
Ödüller
Tez Danışmanlığı
-
Öğretmen Adaylarının Öğretim Elemanlarının Öğretim Yeterliklerine İlişkin Algıları ile Öğrenme Ortamına İlişkin Algıları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi
Eğitim Bilimleri Enstitüsü Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı
-
Ortaokul öğretmenlerinin program özerklikleri ile öğrenen özerkliğini desteklemeleri arasındaki ilişkinin incelenmesi
Eğitim Bilimleri Enstitüsü Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı
-
GERÇEKÇİ MATEMATİK EĞİTİMİNE DAYALI MATEMATİK ÖĞRETİMİNİN AKADEMİK BAŞARI, KALICILIK VE YANSITICI DÜŞÜNME BECERİSİNE ETKİSİ
Eğitim Bilimleri Enstitüsü Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı
-
Beşinci sınıf İngilizce ağırlıklı öğretim programının aydınlatıcı değerlendirme modeliyle değerlendirilmesi
Eğitim Bilimleri Enstitüsü Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı
-
Ortaokul öğrencilerinin geometrik düşünme düzeyleri ve geometri öğrenme alanına ilişkin öğretmen görüşleri
Eğitim Bilimleri Enstitüsü Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı
-
Gerçekçi matematik eğitimine dayalı matematik öğretiminin akademik başarı, kalıcılık ve yansıtıcı düşünme becerisine etkisi
Eğitim Bilimleri Enstitüsü Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı
-
Ortaokul öğrencilerinin performans görevlerinde bilişim etik kurallarına uyma durumları
Eğitim Bilimleri Enstitüsü Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı
-
İlköğretim branş öğretmenlerinin bireysel yenilikçilik düzeyleri ve yaşam boyu öğrenme eğilimleri (Denizli ili örneği)
Eğitim Bilimleri Enstitüsü Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı