Arş. Gör.
MERVE KOCAGÜL SAĞLAM
EĞİTİM FAKÜLTESİ >> MATEMATİK VE FEN BİLİMLERİ EĞİTİMİ >> FEN BİLGİSİ EĞİTİMİ
YÖK AKADEMİK ORCID: 0000-0002-1152-9220Eğitim Bilgileri
-
2013 - 2019 Doktora
DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ
EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ
-
2011 - 2013 Yüksek Lisans
DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ
EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ
-
2007 - 2011 Lisans
DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ
BUCA EĞİTİM FAKÜLTESİ
Araştırma Alanları
-
Eğitim Bilimleri Temel Alanı
Fen Bilgisi Eğitimi
Mesleki Deneyim
-
2019 - ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ
PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ MATEMATİK VE FEN BİLİMLERİ EĞİTİMİ BÖLÜMÜ
FEN BİLGİSİ EĞİTİMİ ANABİLİM DALI
-
2013 - 2019 ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ
DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ BUCA EĞİTİM FAKÜLTESİ MATEMATİK VE FEN BİLİMLERİ EĞİTİMİ BÖLÜMÜ
FEN BİLGİSİ EĞİTİMİ ANABİLİM DALI
-
2012 - 2013 ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ
PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ MATEMATİK VE FEN BİLİMLERİ EĞİTİMİ BÖLÜMÜ
FEN BİLGİSİ EĞİTİMİ ANABİLİM DALI
İdari Görevler
Yayınlar ve Eserler
Makaleler
-
Learning Activity Matters: Tips for Student Engagement
Participatory Educational Research (Per)
Özgün Makale Uluslararası
-
Key Competence Choices of Students at a Science Festival in Turkey: A Preliminary Study
Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi Dergisi
Özgün Makale Ulusal
-
Evaluation of pre-service Science and Math teachers’ online teaching experiences within the TPACK framework
Journal of Educational Technology and Online Learning
Özgün Makale Uluslararası
-
Argumentation-Supported Integrated STEAM Approach for Middle School Students: Fresco Demonstration Series
JOURNAL OF CHEMICAL EDUCATION
Özgün Makale Uluslararası
-
A Teacher Training Program for Learning and Teaching about Scientific Reasoning Skills
Sakarya University Journal of Education
Özgün Makale Ulusal
-
Examining science teachers' performances at planning geology lesson through TPACK-based argumentation practices.
Journal of Theoretical Educational Science
Özgün Makale Ulusal
-
Examining science teachers' designing experiment performances: An example of changing variable.
Malaysian Online Journal of Educational Sciences
Özgün Makale Uluslararası
-
Fen bilimleri öğretmenlerinin akıl yürütme becerileri üzerine bir değerlendirme
Cumhuriyet Uluslararası Eğitim Dergisi
Özgün Makale Ulusal
-
A CASE STUDY FOR EVALUATING SCIENTIFIC REASONING SKILLS TRAINING PROGRAM
Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
Özgün Makale Ulusal
-
The Effect of TPACK-Based Argumentation Training on Understanding About Scientific Knowledge
Educational Academic Research
Özgün Makale Ulusal
-
Öğrencilerde bilimsel akıl yürütme becerilerini geliştirme konusunda fen bilimleri öğretmenlerinin ihtiyaçlarının belirlenmesi
Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
Özgün Makale Uluslararası
-
Fen Bilimleri Öğretmenleri ve Öğretmen Adaylarına Yönelik Akıl Yürütme Becerileri Testinin Geliştirilmesi
İlköğretim Online
Özgün Makale Ulusal
-
Revisiting the ”unmixing experiment” through argumentation
Physics Education
Özgün Makale Uluslararası
-
Inquiry-Based Professional Development Practices For Science Teachers
Journal Of Turkish Science Education
Özgün Makale Uluslararası
-
MODELLEMEYE DAYALI ÖĞRETİMİN BİLİŞÜSTÜ FARKINDALIK, TUTUM VE KAVRAMSAL ANLAMAYA ETKİSİ
Batı Anadolu Eğitim Bilimleri Dergisi
Özgün Makale Uluslararası
-
The evaluation of "technological pedagogical content knowledge based argumentation practices" training for science teachers
Eğitim ve Bilim
Özgün Makale Uluslararası
-
Fen Bilimleri öğretmenlerinin bilimsel içerik ve süreç becerileri bilgi düzeylerinin incelenmesi
Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi
Özgün Makale Ulusal
-
Modellemeye dayalı öğretimin bilişüstü farkındalık, tutum ve kavramsal anlamaya etkisi
Batı Anadolu Eğitim Bilimleri Dergisi
Özgün Makale Uluslararası
-
Sorgulamaya dayalı öğretime yönelik inanç ölçeği: geçerlik ve güvenirlik çalışması
Batı Anadolu Eğitim Bilimleri Dergisi
Özgün Makale Uluslararası
Bildiriler
-
Sürdürülebilir Kalkınma için Eğitim: Öğretmenlerin Mesleki Deneyimi ve Öğretim Kademesi Üzerine Bir İnceleme
I. Uluslararası Sürdürülebilirlik Kongresi
Özet bildiri Uluslararası
-
Sürdürülebilir Kalkınma ve Dijital Yeterlik: Ortaokul Öğrencilerinin Algıları
I. Uluslararası Sürdürülebilirlik Kongresi
Özet bildiri Uluslararası
-
Öğretmen adaylarının teknolojik pedagojik alan bilgilerinin çevrimiçi öğretimde araştırılması
3. Uluslararası Eğitim Teknolojileri ve Çevrimiçi Öğrenme Konferansı (ICETOL)
Özet bildiri Uluslararası
-
STEM eğitimi için Öğretmenlerin Avrupa Dijital Yeterliliklerinin Araştırılması
4th International STEM Education Conference
Tam metin bildiri Uluslararası
-
Teknolojik pedagojik alan bilgisi modeliyle dijital hikayelere yönelik kavramsal anlayışların analizi
14th International Congress on New Trends in Education
Özet bildiri Uluslararası
-
Fen bilimleri öğretmenlerinin akıl yürütme becerileri öğretimi yapabilme konusunda ihtiyaçlarının belirlenmesi
I. Uluslararası Bilim, Eğitim, Sanat ve Teknoloji Sempozyumu
Özet bildiri Uluslararası
Kitap / Kitap Bölüm
-
Etkinlik Destekli Özel Öğretim Yöntemleri
Eğiten Kitap
Bölüm(ler) Uluslararası
-
Düşünme Becerileri ve Uygulama Örnekleri Kılavuz Kitabı
Vizetek Yayıncılık
Bölüm(ler) Uluslararası
Projeler ve Patentler
Projeler
-
1 Öğrenimin Farklı Kademelerinde Sürdürülebilirlik Öğretimi Üzerine bir Araştırma
Araştırmacı Yükseköğretim Kurumları tarafından destekli bilimsel araştırma projesi
-
2 Seyr-i Bilim
Yürütücü TÜBİTAK PROJESİ
-
3 Aliağa Bilimle Buluşuyor
Eğitmen TÜBİTAK PROJESİ
-
4 Teknoloji ile Zenginleştirilmiş Bilimsel Akıl Yürütme Uygulamaları
Araştırmacı TÜBİTAK PROJESİ
-
5 Sorgulamaya Dayalı Mesleki Gelişim Etkinliklerinin İlköğretim Fen ve Teknoloji Öğretmenlerinin Bilimsel Süreç Becerilerine, Sorgulamaya Dayalı Öğretime İlişkin İnançlarına ve Öz-yeterliklerine Etkisi
Araştırmacı Yükseköğretim Kurumları tarafından destekli bilimsel araştırma projesi