Dr. Öğr. Üyesi

MURAT KANTAR

İKTİSADİ VE İDARİ BİLİMLER FAKÜLTESİ >> ULUSLARARASI TİCARET VE FİNANSMAN >> ULUSLARARASI İŞLETME
YÖK AKADEMİK ORCID: 0000-0002-2251-1181
Eğitim Bilgileri
  • 2014 - 2020 Doktora

    PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ

    SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ

  • 2012 - 2014 Yüksek Lisans

    PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ

    SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ

  • 2008 - 2011 Lisans

    ÇANKAYA ÜNİVERSİTESİ

    İKTİSADİ VE İDARİ BİLİMLER FAKÜLTESİ

  • 2000 - 2008 Lisans

    ORTA DOĞU TEKNİK ÜNİVERSİTESİ

    İKTİSADİ VE İDARİ BİLİMLER FAKÜLTESİ

  • 2023 - 2024 Post-Doktora

    Universiteit van Amsterdam

Araştırma Alanları
  • Sosyal, Beşeri ve İdari Bilimler Temel Alanı

    Pazarlama

Mesleki Deneyim
  • 2021 - DOKTOR ÖĞRETİM ÜYESİ

    PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ İKTİSADİ VE İDARİ BİLİMLER FAKÜLTESİ ULUSLARARASI TİCARET VE FİNANSMAN BÖLÜMÜ

    ULUSLARARASI İŞLETME ANABİLİM DALI

  • 2011 - 2021 ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ

    PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ İKTİSADİ VE İDARİ BİLİMLER FAKÜLTESİ ULUSLARARASI TİCARET VE FİNANSMAN BÖLÜMÜ

İdari Görevler
  • 2022 - 2025

    Anabilim Dalı Başkanı

    Yurt İçi

    PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ

Yayınlar ve Eserler
Makaleler
Kitap / Kitap Bölüm
  • 2017BARDAKCI AHMET,BARAN TAMER,KANTAR MURAT

    Denizli Kent Ekonomisi

    Pamukkale Üniversitesi Yayınları

    Bölüm(ler) Ulusal

Projeler ve Patentler
Sanatsal Faaliyetler
Ödüller
Tez Danışmanlığı
  • Tamamlandı

    Examining the Influence of Review Characteristics and Non-Verbal Cues on Review Helpfulness Across Industries

    Amsterdam Business School Business Administration

  • Tamamlandı

    Effect of online review valence and intensity on purchase intention: Considering the impact of product involvement

    Amsterdam Business School Business Administration

  • Tamamlandı

    The Effect of Conspicuous Consumption, Perceived Sustainability, and Online Impression Management on Consumer e WOM Engagement in the Luxury Hospitality Industry

    Amsterdam Business School Business Administration

  • Tamamlandı

    Are brand extensions always a good idea? An experimental study into the effects of brand extensions on consumers’ purchase intentions of products offered by the luxury fashion brand

    Amsterdam Business School Business Administration

  • Tamamlandı

    Influencer marketing: exploring creative authority types, mutual loyalty and the moderating role of product categories, personal characteristics and influencer types related to purchase intention

    Amsterdam Business School Business Administration