Prof. Dr.
BİRSEN DOĞAN
EĞİTİM FAKÜLTESİ >> TEMEL EĞİTİM >> SINIF EĞİTİMİ
YÖK AKADEMİK ORCID: 0000-0003-0271-4317Eğitim Bilgileri
-
1995 - 2002 Doktora
DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ
EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ
-
1992 - 1995 Yüksek Lisans
DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ
SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ
-
1988 - 1992 Lisans
DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ
DENİZLİ EĞİTİM YÜKSEKOKULU
Araştırma Alanları
-
Eğitim Bilimleri Temel Alanı
Eğitim Programları ve Öğretim
Mesleki Deneyim
-
2021 - PROFESÖR
PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ TEMEL EĞİTİM BÖLÜMÜ
SINIF EĞİTİMİ ANABİLİM DALI
-
2014 - 2021 DOÇENT
PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ TEMEL EĞİTİM BÖLÜMÜ
SINIF EĞİTİMİ ANABİLİM DALI
-
2003 - 2014 DOKTOR ÖĞRETİM ÜYESİ
PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ TEMEL EĞİTİM BÖLÜMÜ
SINIF EĞİTİMİ ANABİLİM DALI
-
2002 - 2003 ÖĞRETİM GÖREVLİSİ (DR)
YILDIZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ EĞİTİM BİLİMLERİ BÖLÜMÜ
EĞİTİM PROGRAMLARI VE ÖĞRETİM ANABİLİM DALI
-
1998 - 2002 ÖĞRETİM GÖREVLİSİ
ULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ TEMEL EĞİTİM BÖLÜMÜ
SINIF EĞİTİMİ ANABİLİM DALI
-
1996 - 1998 ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ
ULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ TEMEL EĞİTİM BÖLÜMÜ
SINIF EĞİTİMİ ANABİLİM DALI
-
1993 - 1996 UZMAN
DİĞER (KURUMLAR, HASTANELER VB.) KURUMLAR MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI
Üniversite Dışı Deneyim
-
2002 - 2003
YILDIZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ
ÖĞRETİM GÖREVLİSİ
-
1996 - 2002
ULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ
ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ
-
1993 - 1996
MEB
SINIF ÖĞRETMENİ
İdari Görevler
-
Fakülte Kurulu Üyeliği
Yurt İçi
PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ
-
Fakülte Yönetim Kurulu Üyeliği
Yurt İçi
PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ
Yayınlar ve Eserler
Makaleler
-
The Effects of Literature Circles Experiences on Primary School Students’ Attitudes towards Reading
İJOEEC
Özgün Makale Uluslararası
-
The Effects of Literature Circles on Reading Fluency, Reading Comprehension and Reader Responses: A Mixed Method Study
Egitim ve Bilim-Education and Science
Özgün Makale Uluslararası
-
Promoting Pre-Service Teachers’ Reading Attitudes through Literature Circles: A Mixed Methods Design
International Journal of Educational Methodology
Özgün Makale Uluslararası
-
An Effective Method in Improving Social Skills: Literature Circles
International Journal of Educational Methodology
Özgün Makale Uluslararası
-
ÖĞRETMEN ADAYLARININ OKUMA ÇEMBERLERİNE İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ
the Journal of Academic Social Sciences
Özgün Makale Uluslararası
-
İlkokul hayat bilgisi dersi öğretim programı için öğretmenlerin görüşlerine göre ortaya çıkan ihtiyaçlar
Eğitim Kuram ve Uygulama Araştırmaları Dergisi/EKUAD JETPR
Özgün Makale Uluslararası
-
Öğretmen adaylarının okuma çemberlerinde üstlendikleri rollere ilişkin görüşleri
Ana Dili Eğitimi Dergisi
Özgün Makale Ulusal
-
Okuma Çemberlerinin Öğretmen Adaylarının OkuduğunuAnlama Düzeylerinin Gelişimine Etkisi
GEFAD
Özgün Makale Ulusal
-
Okuma göstergeleri zayıf! İyileştirmek için bir adım atalım
TAY Journal
Özgün Makale Ulusal
-
Okuduğunu anlama testi geliştirilmesi: Geçerlik ve güvenirlik çalışması
Research in Reading Writing Instruction
Özgün Makale Uluslararası
-
SOBAYI DA YAKARIM DERSİMİ DE YAPARIM’xx: ÖĞRETMEN SORUNLARI
the Journal of Academic Social Sciences
Özgün Makale Uluslararası
-
Okuma Çemberleri: Niçin ve Nasıl? Örnek Bir Uygulama
Ana Dili Eğitimi Dergisi
Özgün Makale Ulusal
-
Sınıf Öğretmen Adaylarının Meslek Tercih Algıları: Değişimin Boylamsal Çözümlemesi
Hacettepe University Journal of Education
Özgün Makale Uluslararası
-
Kitap okumaya yönelik tutum ölçeği Geçerlik ve güvenirlik çalışması
Education Sciences. NWSAES
Özgün Makale Uluslararası
-
Birinci Sınıf Öğrencilerinin Akıcı Okumalarının Değerlendirilmesi
Journal of Turkish Studies
Özgün Makale Uluslararası
-
Prospective Teachers Reasons The Importance of Reading aBook
Bilgi Dünyası
Özgün Makale Uluslararası
-
Metaphoric investigation of the phonic based sentence method Reading Improvement
Reading Improvement
Özgün Makale Uluslararası
-
Nasıl öğreniyorum envanterinin Türkçeye uyarlanması Geçerlik ve güvenirlik çalışmas
Hacettepe Universitesi Egitim Fakultesi Dergisi-Hacettepe University Journal of Education
Özgün Makale Uluslararası
-
Öğretmen adaylarında iz bırakan öğretmenlerle yaşanılan deneyimlerin meslek tercihleri açısından incelenmesi
e-Journal of New World Sciences Academy
Özgün Makale Uluslararası
-
Pre service teachers learning styles A sample of Pamukkale University Education Faculty
International Journal of Arts and Sciences
Özgün Makale Uluslararası
-
Sınıf öğretmenliği öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğini tercih sebepleri
Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
Özgün Makale Uluslararası
-
Su üstüne yazı yazmak mı Başına talih kuşu konmak mı Öğretmen adaylarının arama motoru deneyimleri
Educational Sciences: Theory & Practice
Özgün Makale Uluslararası
-
Crawling in the virtual environment Prospective teachers usage of Google search engine
Egitim Arastirmalari-Eurasian Journal of Educational Research
Özgün Makale Uluslararası
-
Öğretmen Adaylarının Arama Motoru Kullanırken Karşılaştıkları Temel Sorunlar
Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
Özgün Makale Ulusal
-
Denizli ili İlköğretim Okullarında Çalışan Birinci Sınıf Öğretmenlerinin Ses Temelli Cümle Yöntemine İlişkin Görüşleri
Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
Özgün Makale Ulusal
-
Strateji Öğretiminin İşbirlikli ve Geleneksel Sınıflarda Okuduğunu Anlama Becerileri Üzerindeki Etkileri
Eğitim Araştırmaları Dergisi
Özgün Makale Ulusal
-
Strateji Öğretiminin İşbirlikli ve Geleneksel Sınıflarda Başarı Güdüsü Üzerindeki Etkileri
Eğitim Araştırmaları
Özgün Makale Ulusal
-
Okuduğunu Anlama Stratejisi Üzerine Bir Araştırma
Yaşadıkça Eğitim
Özgün Makale Ulusal
-
Okuduğunu anlama stratejisinin öğretimi ile ilgili alanyazın taraması
Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
Özgün Makale Ulusal
Bildiriler
-
Okul öncesi eğitimi almış ve almamış ilkokul 1. Sınıf öğrencilerinin soru sorma ve görselleştirme stratejilerinin incelenmesi
ASEAD 11. Uluslararası Sosyal Bilimler Sempozyumu Avrasya Sosyal ve Ekonomi Araştirmalari Dergisi (ASEAD) Eurasian Journal of Social And Economic Research (EJSER) ASEAD
Özet bildiri Uluslararası
-
Sınıf öğretmenlerinin öğrenme ve öğretim stilleri
VIIIth. International Eurasian Educational Research Congress /7-10 July 2021
Tam metin bildiri Uluslararası
-
Okuma çemberleri yönteminin sosyal beceriler üzerindeki etkisinin belirlenmesi.
18. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu (18th International Primary Teacher Education Symposium)/16-20 October 2019, Bildiri Özetleri Kitabı
Özet bildiri Uluslararası
-
Okuma çemberlerinin ilkokul öğrencilerinin eleştirel okuma becerilerine etkisi.
18. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu (18th International Primary Teacher Education Symposium)/16-20 October 2019, Bildiri Özetleri Kitabı
Özet bildiri Uluslararası
-
Promoting Preservice Teachers’ Reading Attitudes through Literature Circles: A Mixed Methods Design
ECER 2019
Özet bildiri Uluslararası
-
OKUMA ÇEMBERLERİNİN ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN OKUDUĞUNU ANLAMABECERİLERİNİN GELİŞİMİNE ETKİSİ
4. ULUSLARARASI ÇAĞDAŞ EĞİTİM ARAŞTIRMALARI KONGRESİ
Özet bildiri Uluslararası
-
Öğretmen Adaylarının Okuma Çemberlerinde Üstlendikleri Rollere İlişkin Görüşleri
Uluslararası Türk Kültürü ve Dili Sempozyumu
Özet bildiri Uluslararası
-
Öğretmen Adaylarının Okuma Çemberlerine İlişkin Görüşleri
Uluslararası Türk Kültürü ve Dili Sempozyumu
Özet bildiri Uluslararası
-
İlkokul Dördüncü Sınıf Öğrencileri için Eleştirel Okuma Dereceli Puanlama Anahtarı Geliştirme Çalışması
17. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu
Özet bildiri Uluslararası
-
Okuduğunu Anlama Testi Geliştirilmesi: Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması
17. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu, 11-14 Nisan 2018-Ankara 17th Primary Teacher Education Symposium, April, 11-14
Özet bildiri Uluslararası
-
‘Sobayı da Yakarım Dersimi de Yaparım’:Öğretmen Sorunları.
IV. International Eurasian Educational Research Congress
Özet bildiri Uluslararası
-
Genie of Aladdin’s Magic Lamp Does Pupils’ Wishes: Life in School. , August, 21-25, http://www.eera-ecer.de/ecer-programmes/search-programmesUCC University College, Copenhagen, Denmark.
ECER 2017 Copenhagen- Reforming Education and the Imperative of Constant Change: Ambiavelent Roles of Policy and Educational Research
Özet bildiri Uluslararası
-
The Troubles Faced with Syrian Students in Turkish Language Teaching
20th European Conference on Literacy 2017
Özet bildiri Uluslararası
-
Öğretmen Görüşlerine Göre İlkokul Hayat Bilgisi Dersi Öğretim Programının İhtiyaçlarının Belirlenmesi.
II. Uluslararası Felsefe, Eğitim, Sanat ve Bilim Tarihi Sempozyumu
Özet bildiri Uluslararası
-
Okulöncesi Eğitim Programına Yönelik Okulöncesi öğretmenlerinin Görüşlerine Göre İhtiyaçlarının Belirlenmesi. , - Muğla 2 nd International Symposium on Philosophy, Education, Art and History of Science, May, 03-07,2017 - Mugla , Bildiri Özetleri Kitabı (s.190). Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi, Muğla.
II. Uluslararası Felsefe, Eğitim, Sanat ve Bilim Tarihi Sempozyumu
Özet bildiri Uluslararası
-
Ses Temelli Cümle Yönteminde Oluşturulan Metinlerin Öğrencilerin Bilişsel Gelişimine Uygunluğunun Öğretmen Görüşlerine Göre Değerlendirilmesi
15. uluslararası Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu
Özet bildiri Uluslararası
-
Primary school children s metaphors about reading
19th European Conference on literacy 2015
Özet bildiri Uluslararası
-
Birinci sınıf öğrencilerinin akıcı okumalarının değerlendirilmesi
Education Policy in the 21st century: Evidence, Research, Values innovation, VII. International Congress of Education Research
Özet bildiri Uluslararası
-
Teachers and primary schools Pupils voices
The European Conference on Educational Research
Özet bildiri Uluslararası
-
Teaching practices Evaluation of chemistry graduates attending teacher training courses
I. International Congress on Curriculum and Instruction. Curriculum and Instruction: Practices and Prospects
Özet bildiri Uluslararası
-
Globalization in the Curriculum of Human Rights and Civic Education Course
İnternationalization of Curriculum Conference
Özet bildiri Uluslararası
-
İlköğretim 1 2 3 Sınıf Türkçe Ders Kitaplarının Öğretmen Görüşleri Açısından Değerlendirilmesi
Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, IV. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu Bildirileri
Tam metin bildiri Ulusal
-
Ailelerin Okul Öncesi Eğitime Bakışı
Uludağ Üniversitesi III. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi Program ve Bildiri Özetleri
Özet bildiri Ulusal
Kitap / Kitap Bölüm
-
Okuma Öğretimi
Eğiten Kitap
Bölüm(ler) Uluslararası
-
Okuma Öğretimi
Eğiten Kitap
Bölüm(ler) Uluslararası
-
Öğretim İlke ve Yöntemleri
Eğiten Kitap
Bölüm(ler) Uluslararası
-
Öğretim İlke ve Yöntemleri
Eğiten Yayınevi
Bölüm(ler) Uluslararası
-
Öğretim İlke ve Yöntemleri
Eğiten Yayınevi
Bölüm(ler) Uluslararası
-
Öğretim İlke ve Yöntemleri
Eğiten Yayınevi
Bölüm(ler) Ulusal
-
Etkinliklerle Türkçe Öğretimi
Ekin Yayınevi
Bölüm(ler) Ulusal
Projeler ve Patentler
Projeler
-
1 Bir adım da biz atalım: Okuyalım paylaşalım okutalım ve yayalım
Yürütücü -Tübitak 1001
-
2 Okuma Çemberlerinin Okuduğunu Anlama, Akıcı Okuma, Okuma Motivasyonu ve Sosyal Beceriler Üzerindeki Etkisi ve Okur Tepkilerinin Belirlenmesi
Yürütücü Yükseköğretim Kurumları tarafından destekli bilimsel araştırma projesi
Sanatsal Faaliyetler
-
Bir adım da biz atalım: Okuyalım, paylaşalım okutalım ve yayalım
Eğitim Fakültesi Sergi alanı
SERGİ Ulusal
-
Bir adım da biz atalım: Okuyalım paylaşalım oktalım ve yayalım
Ulusal
Ödüller
-
Okuma Çemberlerinin Okuduğunu Anlama ile Akıcı Okuma Üzerindeki Etkileri ve Okur Tepkileri: Bir Karma Yöntem Araştırması
TÜBİTAK TEŞVİK
Yayın Teşvik Ödülü
-
“Su üstüne yazı yazmak” mı “Başına talih kuşu konmak” mı? Öğretmen adaylarının arama motoru deneyimleri
TÜBİTAK TEŞVİK
Yayın Teşvik Ödülü
-
Crawling in the virtual environment: Prospective teachers’ usage of Google search engine
TÜBİTAK TEŞVİK
Yayın Teşvik Ödülü
Tez Danışmanlığı
-
Öğrenme stillerine dayalı bireyselleştirilmiş öğretimin ilkokul ikinci sınıf öğrencilerinin okuduğunu anlamalarının gelişimine etkisi
Eğitim Bilimleri Enstitüsü Temel Eğitim Ana Bilim Dalı
-
Okuma çemberlerinin ilkokul öğrencilerinin eleştirel okuma becerilerine etkisi
Eğitim Bilimleri Enstitüsü Temel Eğitim Ana Bilim Dalı
-
Okuma çemberlerinin okuduğunu anlama, akıcı okuma, okuma motivasyonu ve sosyal beceriler üzerindeki etkisi ve okur tepkilerinin belirlenmesi
Eğitim Bilimleri Enstitüsü Temel Eğitim Ana Bilim Dalı
-
Ses temelli cümle yöntemine göre oluşturulan metinlerin öğrencilerin bilişsel gelişimine uygunluğunun öğretmen görüşlerine göre değerlendirilmesi
Eğitim Bilimleri Enstitüsü Temel Eğitim Ana Bilim Dalı
-
İlkokul 3. sınıf öğrencilerinin okumaya ilişkin tutumlarının çeşitli değişkenlere göre incelenmesi
Eğitim Bilimleri Enstitüsü İlköğretim Ana Bilim Dalı
-
Öğrencilerin okuduğunu anlamalarının çözümleme yöntemi ve ses temelli cümle yöntemine göre karşılaştırılması
Sosyal Bilimler Enstitüsü İlköğretim Ana Bilim Dalı
-
Fen ve teknoloji dersinde truesdale?in tüm vücut ile dinleme yönteminin akademik başarı ve hatırda tutma üzerindeki etkisi
Sosyal Bilimler Enstitüsü İlköğretim Ana Bilim Dalı