Prof. Dr.

BİRSEN DOĞAN

EĞİTİM FAKÜLTESİ >> TEMEL EĞİTİM >> SINIF EĞİTİMİ
YÖK AKADEMİK ORCID: 0000-0003-0271-4317
Eğitim Bilgileri
  • 1995 - 2002 Doktora

    DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ

    EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ

  • 1992 - 1995 Yüksek Lisans

    DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ

    SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ

  • 1988 - 1992 Lisans

    DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ

    DENİZLİ EĞİTİM YÜKSEKOKULU

Araştırma Alanları
  • Eğitim Bilimleri Temel Alanı

    Eğitim Programları ve Öğretim

Mesleki Deneyim
  • 2021 - PROFESÖR

    PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ TEMEL EĞİTİM BÖLÜMÜ

    SINIF EĞİTİMİ ANABİLİM DALI

  • 2014 - 2021 DOÇENT

    PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ TEMEL EĞİTİM BÖLÜMÜ

    SINIF EĞİTİMİ ANABİLİM DALI

  • 2003 - 2014 DOKTOR ÖĞRETİM ÜYESİ

    PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ TEMEL EĞİTİM BÖLÜMÜ

    SINIF EĞİTİMİ ANABİLİM DALI

  • 2002 - 2003 ÖĞRETİM GÖREVLİSİ (DR)

    YILDIZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ EĞİTİM BİLİMLERİ BÖLÜMÜ

    EĞİTİM PROGRAMLARI VE ÖĞRETİM ANABİLİM DALI

  • 1998 - 2002 ÖĞRETİM GÖREVLİSİ

    ULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ TEMEL EĞİTİM BÖLÜMÜ

    SINIF EĞİTİMİ ANABİLİM DALI

  • 1996 - 1998 ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ

    ULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ TEMEL EĞİTİM BÖLÜMÜ

    SINIF EĞİTİMİ ANABİLİM DALI

  • 1993 - 1996 UZMAN

    DİĞER (KURUMLAR, HASTANELER VB.) KURUMLAR MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI

Üniversite Dışı Deneyim
  • 2002 - 2003

    YILDIZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ

    ÖĞRETİM GÖREVLİSİ

  • 1996 - 2002

    ULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ

    ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ

  • 1993 - 1996

    MEB

    SINIF ÖĞRETMENİ

İdari Görevler
  • 2017 - 2020

    Fakülte Kurulu Üyeliği

    Yurt İçi

    PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ

  • 2017 - 2020

    Fakülte Yönetim Kurulu Üyeliği

    Yurt İçi

    PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ

Yayınlar ve Eserler
Makaleler
Bildiriler
Kitap / Kitap Bölüm
  • 2022ALKOÇ SAYAN AYŞE NUR, DOĞAN BİRSEN

    Okuma Öğretimi

    Eğiten Kitap

    Bölüm(ler) Uluslararası

  • 2022DOĞAN BİRSEN

    Okuma Öğretimi

    Eğiten Kitap

    Bölüm(ler) Uluslararası

  • 2021DOĞAN BİRSEN

    Öğretim İlke ve Yöntemleri

    Eğiten Kitap

    Bölüm(ler) Uluslararası

  • 2017DOĞAN BİRSEN

    Öğretim İlke ve Yöntemleri

    Eğiten Yayınevi

    Bölüm(ler) Uluslararası

  • 2016DOĞAN BİRSEN

    Öğretim İlke ve Yöntemleri

    Eğiten Yayınevi

    Bölüm(ler) Uluslararası

  • 2015DOĞAN BİRSEN

    Öğretim İlke ve Yöntemleri

    Eğiten Yayınevi

    Bölüm(ler) Ulusal

  • 2008Arslan Derya, Doğan Birsen, Deliveli Kısmet, Susar Fatma Kırmızı, Yaylı Derya, Akkaya Nevin

    Etkinliklerle Türkçe Öğretimi

    Ekin Yayınevi

    Bölüm(ler) Ulusal

Projeler ve Patentler
Projeler
  • 15.11.2017 - 21.01.2021Tamamlandı

    1 Bir adım da biz atalım: Okuyalım paylaşalım okutalım ve yayalım

    Yürütücü -Tübitak 1001

  • 19.09.2016 - 19.09.2018Tamamlandı

    2 Okuma Çemberlerinin Okuduğunu Anlama, Akıcı Okuma, Okuma Motivasyonu ve Sosyal Beceriler Üzerindeki Etkisi ve Okur Tepkilerinin Belirlenmesi

    Yürütücü Yükseköğretim Kurumları tarafından destekli bilimsel araştırma projesi

Sanatsal Faaliyetler
  • 12.11.2018 - 12.11.2018

    Bir adım da biz atalım: Okuyalım, paylaşalım okutalım ve yayalım

    Eğitim Fakültesi Sergi alanı

    SERGİ Ulusal

  • 12.11.2018 - 12.11.2018

    Bir adım da biz atalım: Okuyalım paylaşalım oktalım ve yayalım

    Ulusal

Ödüller
  • 2020

    Okuma Çemberlerinin Okuduğunu Anlama ile Akıcı Okuma Üzerindeki Etkileri ve Okur Tepkileri: Bir Karma Yöntem Araştırması

    TÜBİTAK TEŞVİK

    Yayın Teşvik Ödülü

  • 2010

    “Su üstüne yazı yazmak” mı “Başına talih kuşu konmak” mı? Öğretmen adaylarının arama motoru deneyimleri

    TÜBİTAK TEŞVİK

    Yayın Teşvik Ödülü

  • 2009

    Crawling in the virtual environment: Prospective teachers’ usage of Google search engine

    TÜBİTAK TEŞVİK

    Yayın Teşvik Ödülü

Tez Danışmanlığı
  • Tamamlandı

    Öğrenme stillerine dayalı bireyselleştirilmiş öğretimin ilkokul ikinci sınıf öğrencilerinin okuduğunu anlamalarının gelişimine etkisi

    Eğitim Bilimleri Enstitüsü Temel Eğitim Ana Bilim Dalı

  • Tamamlandı

    Okuma çemberlerinin ilkokul öğrencilerinin eleştirel okuma becerilerine etkisi

    Eğitim Bilimleri Enstitüsü Temel Eğitim Ana Bilim Dalı

  • Tamamlandı

    Okuma çemberlerinin okuduğunu anlama, akıcı okuma, okuma motivasyonu ve sosyal beceriler üzerindeki etkisi ve okur tepkilerinin belirlenmesi

    Eğitim Bilimleri Enstitüsü Temel Eğitim Ana Bilim Dalı

  • Tamamlandı

    Ses temelli cümle yöntemine göre oluşturulan metinlerin öğrencilerin bilişsel gelişimine uygunluğunun öğretmen görüşlerine göre değerlendirilmesi

    Eğitim Bilimleri Enstitüsü Temel Eğitim Ana Bilim Dalı

  • Tamamlandı

    İlkokul 3. sınıf öğrencilerinin okumaya ilişkin tutumlarının çeşitli değişkenlere göre incelenmesi

    Eğitim Bilimleri Enstitüsü İlköğretim Ana Bilim Dalı

  • Tamamlandı

    Öğrencilerin okuduğunu anlamalarının çözümleme yöntemi ve ses temelli cümle yöntemine göre karşılaştırılması

    Sosyal Bilimler Enstitüsü İlköğretim Ana Bilim Dalı

  • Tamamlandı

    Fen ve teknoloji dersinde truesdale?in tüm vücut ile dinleme yönteminin akademik başarı ve hatırda tutma üzerindeki etkisi

    Sosyal Bilimler Enstitüsü İlköğretim Ana Bilim Dalı