Prof. Dr.
ZEHA YAKAR
EĞİTİM FAKÜLTESİ >> MATEMATİK VE FEN BİLİMLERİ EĞİTİMİ >> FEN BİLGİSİ EĞİTİMİ
YÖK AKADEMİK ORCID: 0000-0003-4221-2821Eğitim Bilgileri
-
2003 - 2007 Doktora
The University of Iowa
-
2001 - 2003 Yüksek Lisans
Texas A&M University
-
1996 - 1998 Yüksek Lisans
GAZİ ÜNİVERSİTESİ
TIP FAKÜLTESİ
-
1990 - 1996 Lisans
HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ
EĞİTİM FAKÜLTESİ
Araştırma Alanları
-
Eğitim Bilimleri Temel Alanı
Fen Bilgisi Eğitimi
Mesleki Deneyim
-
2021 - PROFESÖR
PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ MATEMATİK VE FEN BİLİMLERİ EĞİTİMİ BÖLÜMÜ
FEN BİLGİSİ EĞİTİMİ ANABİLİM DALI
-
2015 - 2021 DOÇENT
PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ MATEMATİK VE FEN BİLİMLERİ EĞİTİMİ BÖLÜMÜ
FEN BİLGİSİ EĞİTİMİ ANABİLİM DALI
-
2008 - 2015 DOKTOR ÖĞRETİM ÜYESİ
PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ MATEMATİK VE FEN BİLİMLERİ EĞİTİMİ BÖLÜMÜ
FEN BİLGİSİ EĞİTİMİ ANABİLİM DALI
-
2007 - 2008 ÖĞRETİM GÖREVLİSİ (DR)
PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ MATEMATİK VE FEN BİLİMLERİ EĞİTİMİ BÖLÜMÜ
FEN BİLGİSİ EĞİTİMİ ANABİLİM DALI
Üniversite Dışı Deneyim
-
1997 - 1998
KAZIM ORBAY İLKÖĞRETİM OKULU
Sınıf Öğretmeni
-
1996 - 1997
EVREN İLKÖĞRETİM OKULU
Sınıf Öğretmeni
İdari Görevler
-
Uluslararası İlişkiler Kurum Koordinatörü
Yurt İçi
PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ
-
Uluslararası İlişkiler Koordinatör Yardımcısı
Yurt İçi
PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ
-
Erasmus Koordinatörü
Yurt İçi
PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ
-
Bölüm Başkan Yardımcısı
Yurt İçi
PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ
-
Erasmus Koordinatörü
Yurt İçi
PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ
Yayınlar ve Eserler
Makaleler
-
Socioscientific issues and pre-service science teachers’ bioethical values
Problems of Education in the 21st century
Özgün Makale Uluslararası
-
Preservice Science Teachers’ Views about Scientific Inquiry: The Case of Turkey and Taiwan
Turkish Online Journal of Qualitative Inquiry (TOJQI)
Özgün Makale Ulusal
-
Does Teacher Education Program Affect on Development of Teacher Candidates’ Bioethical Values, Scientific Literacy Levels and Empathy Skills?
International Education Studies
Özgün Makale Uluslararası
-
Examination of Preservice Teachers’ Perceptions about Evolution Course
World Journal of Education
Özgün Makale Uluslararası
-
Preservice Science Teachers' Views about Scientific Inquiry
European Journal of Education Studies
Özgün Makale Uluslararası
-
Effectiveness of Lesson Study Approach on Preservice Science Teachers’ Beliefs
International Education Studies
Özgün Makale Uluslararası
-
Preservice Science Teachers Views on Science Technology Society
International Journal of Higher Education
Özgün Makale Uluslararası
-
Argümantasyon Tabanlı Bilim Öğrenme Yaklaşımının Öğrencilerinin Kavram Öğrenme Düzeyleri Üzerine Etkisi
Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
Bilirkişi Raporu vb. Ulusal
-
Fen Bilimleri Motivasyon Ölçeğinin Türkçe ye ve Kimya ya Uyarlanması Geçerlilik Çalışması
Pegem Eğitim ve Öğretim Dergisi
Bilirkişi Raporu vb. Ulusal
-
Inquiry Based Laboratory Practices in a Science Teacher Training Program
EURASIA Journal of Mathematics, Science & Technology Education
Özgün Makale Uluslararası
-
Effect of teacher education program on scienceprocess skills of pre service science teachers
Educational Research and Review
Özgün Makale Uluslararası
-
Does the Teaching Program Effect on Preservice Teachers Self Regulation
International Journal of Academic Research
Özgün Makale Uluslararası
-
Prospective Science Teachers Understanding of the Nature of Science
International Journal of Scientific Research in Education
Özgün Makale Uluslararası
-
Fen Öğretmen Adaylarının Özyeterlik İnançları ve Yapılandırmacı Yaklaşıma Yönelik Algıları
Journal of Qafgaz University
Özgün Makale Ulusal
-
Özel Öğretim Yöntemleri Dersinin Fen Öğretmen Adaylarının Fen Öğretme Felsefelerine Etkisi
The e-Journal of New World Sciences Academy
Özgün Makale Ulusal
-
Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Ve Sınıf Öğretmeni Adaylarının Eleştirel Düşünme Eğilimlerinin Karşılaştırılması
The e-Journal of New World Sciences Academy
Özgün Makale Ulusal
Bildiriler
-
Lise Öğrencilerinin Sürdürülebilir Kalkınmaya Yönelik Farkındalıkları Ve Bilimsel Okuryazarlık Düzeyleri
14. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi
Özet bildiri Ulusal
-
Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Bilimsel Araştırmaya Yönelik Görüşleri: Türkiye Ve Tayvan Örneği
13. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi
Özet bildiri Ulusal
-
Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Biyoetik Değerleri İle Bilimsel Okuryazarlık Düzeyleri Ve Empati Becerileri Arasındaki İlişkilerin İncelenmesi
13. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi
Özet bildiri Ulusal
-
Öğretmen Adaylarının Biyoetik Değerlerinin Sınıflar Bazında İncelenmesi
IV. International Eurasian Educational Research Congress
Özet bildiri Uluslararası
-
Adaptation of a Modified Turkish Version of Bioethical ValuesQuestionnaire BVQ
Multidisciplinary Academic Conference on Education, Teaching and Learning
Tam metin bildiri Uluslararası
-
Öğretmen Adaylarının Bilimsel Ara tırmaya Yönelik Görü lerinin Belirlenmesi
XI. ULUSAL FEN BİLİMLERİ VE MATEMATİK EĞİTİMİ KONGRESİ
Özet bildiri Ulusal
-
Uygulamalı Eğitim Derslerinin Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Öğretime Yönelik İnançlarına Etkisinin İncelenmesi
XI. ULUSAL FEN BİLİMLERİ VE MATEMATİK EĞİTİMİ KONGRESİ
Özet bildiri Ulusal
-
Öğrencilerin Pamukkale Yaz Lab Projesinin Bilimin Doğası Anlayışlarına Etkileri
International Conference on New Horizons in Education, Prag
Özet bildiri Uluslararası
-
Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Fen Teknoloji Topluma FTT Yönelik Görüşleri
10. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi
Özet bildiri Ulusal
-
Öğretmen Adaylarının Pedagojik Alan Bilgilerinin Öğretim Stratejileri Alt Boyutunda İncelenmesi
IX. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi
Özet bildiri Ulusal
-
Araştırmaya Dayalı Fen Laboratuarı Uygulamalarının Öğretmen Adaylarının Bilimsel Süreç Becerilerinin Gelişimine Etkisi
IX. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi
Özet bildiri Ulusal
-
Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Öz Yeterlilik İnanç Düzeyleri
IX. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi
Özet bildiri Ulusal
-
Childhood Science Experiences Related To Science Educators Epistemological Beliefs Example From Different Countries
European Science Education Research Association (ESERA)
Poster Uluslararası
-
Investigating Preserves Childhood EducationTeachers Vievs on Science Technology and Society Issues
International Organization for Science and Technology Education (IOSTE)
Tam metin bildiri Uluslararası
-
Fen ve Teknoloji Öğretmenlerinin Fen Öğretimine Yönelik İnançları ve Sınıf Uygulamaları Arasındaki İlişkiler Üzerine Nitel Bir Çalışma A Qualitative Study On The Relationship Between The Beliefs Of Science And Technology Teachers Concerning Science Education And Their Classroom Practices
The first International Congress of Educational Research
Tam metin bildiri Uluslararası
-
Exploring The Relationship Between Teacher Educators Childhood Science Experiences and Their Epistemological Beliefs Regarding Young Children s Science Learning
International Organization of Science Teacher Education (IOSTE)
Tam metin bildiri Uluslararası
Kitap / Kitap Bölüm
-
Fen Öğrenme ve Öğretim Yaklaşımları
Nobel
Bölüm(ler) Ulusal
-
Nanotechnology 1: Fundamentals of Nanotechnology
Bilalofset
Bölüm(ler) Uluslararası
-
Nanotechnology 1: Fundamentals of Nanotechnology
Bilalofset
Bölüm(ler) Uluslararası
-
Nanoteknoloji 1: Nanoteknolojinin Temelleri
Bilalofset
Bölüm(ler) Ulusal
-
Nanoteknoloji 1: Nanoteknolojinin Temelleri
Bilalofset
Bölüm(ler) Ulusal
-
Evrim
Lisans
Bölüm(ler) Ulusal
Projeler ve Patentler
Projeler
-
1 "STEM4CLIM8" isimli, 2020-1-UK0I-KA201-079141 nolu proje
Araştırmacı Avrupa Birliği
-
2 "Let's STEM iT" - 2019-1-TR01-KA201- 076730
Araştırmacı Avrupa Birliği
-
3 Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Pedagojik Alan Bilgilerinin İncelenmesi
Proje Koordinatörü BAP
-
4 Laboratuar Uygulamalarının Öğretmen Adaylarının Bilimsel Süreç Becerileri Üzerine Etkileri
Proje Koordinatörü BAP
-
5 Araştırmaya Dayalı Fen Laboratuarlarının Etkinliğinin İncelenmesi
Proje Koordinatörü BAP
-
6 Öğrencilerin Pamukkale Yaz Laboratuvarı TÜBİTAK 4004 Doğa Projeleri
Uzman TÜBİTAK PROJESİ
-
7 Bilimin Doğası Öğretimi Konferansı BİDEP 2221 Projesi
Proje Koordinatörü TÜBİTAK PROJESİ
-
8 Erasmus Öğrencilerine Yoğunlaştırılmış Dil Kursu Erasmus Intensive Language Courses
Proje Koordinatörü Avrupa Birliği
-
9 Bilim-Teknoloji-Toplum Yaklaşımıyla, Yer Bilimleri, Astronomi ve Sanat- II
Araştırmacı TÜBİTAK PROJESİ
-
10 Bilim-Teknoloji-Toplum Yaklaşımıyla, Yer Bilimleri, Astronomi ve Sanat
Araştırmacı TÜBİTAK PROJESİ
-
11 E-Learning and Web Applications for ADR driver training
Araştırmacı Avrupa Birliği
-
12 Öğretmen Adaylarının Biyoetik Yaklaşımları ile Bilimsel Okuryazarlık ve Empati düzeyleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi
Proje Koordinatörü Yükseköğretim Kurumları tarafından destekli bilimsel araştırma projesi
-
13 Öğretmen Adaylarının Bilimsel Araştırmaya Yönelik Görüşleri Türkiye ve Tayvan Karşılaştırması
Proje Koordinatörü Yükseköğretim Kurumları tarafından destekli bilimsel araştırma projesi
-
14 UNIVERSAL NANOTECHNOLOGY SKILLS CREATION AND MOTIVATION DEVELOPMENT
Araştırmacı Avrupa Konseyi
-
15 Investigating the Meaningfulness of Preservice Programs Across the Continuum of Teaching IMPPACT
Araştırmacı Diğer (Uluslararası)
Sanatsal Faaliyetler
Ödüller
-
Erasmus Academic Minister 2015
Alanında yurtdışı kurum veya kuruluşlardan alınan ödül
Hizmet Ödülleri European Association
-
Teşekkür Plaketi
MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI
-
Sertifika
University of Ljubljana
-
Teşekkür Belgesi
Yükseköğretim Genel Müdürlüğü
-
Teşekkür Belgesi
YÜKSEKÖĞRETİM GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
-
Yurtdışı Öğrenim Bursu
MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI
Tez Danışmanlığı
-
Sorgulamaya dayalı uygulamalarla gerçekleştirilen doğal afet eğitiminin öğrenciler üzerindeki etkisinin incelenmesi
Eğitim Bilimleri Enstitüsü Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Ana Bilim Dalı
-
İKLİM ADALETİ ÖĞRETİMİNDE ORTAK BİLGİ İNŞA MODELİ UYGULAMALARININ ÖĞRENCİLERİN ÇEVRE ETİĞİ FARKINDALIKLARINA VE İKLİM ADALETİNE YÖNELİK GÖRÜŞLERİNE ETKİSİ
Eğitim Bilimleri Enstitüsü Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Ana Bilim Dalı
-
Sokratik Sorgulamaya Dayalı Uygulamaların Öğrencilerin Enerji Okuryazarlıklarına Etkisi
Eğitim Bilimleri Enstitüsü Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Ana Bilim Dalı
-
Transformatif Paradigma Işığında Fen Öğretmen Adaylarının Biyoetik Yaklaşımlarının, Argümantasyon Seviyelerinin ve Sosyal Temsillerinin İncelenmesi
Eğitim Bilimleri Enstitüsü Fen Bilgisi Eğitimi Ana Bilim Dalı
-
İKLİM DEĞİŞİKLİĞİ EĞİTİMİNDE BİSİKLET MODELİ UYGULAMALARI: BİR EYLEM ARAŞTIRMASI
Eğitim Bilimleri Enstitüsü Matematik ve Fen Bilimleri Ana Bilim Dalı
-
Belgesellerle çevre eğitiminin öğrencilerin çevre okuryazarlıklarına ve çevre etiği farkındalıklarına etkisi
Eğitim Bilimleri Enstitüsü Matematik ve Fen Bilimleri Ana Bilim Dalı
-
Öğretmen adaylarının bilimsel araştırmaya ve dünyayı algılamaya yönelik görüşleri: Türkiye Tayvan örneği
Eğitim Bilimleri Enstitüsü Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Ana Bilim Dalı
-
Öğretmen adaylarının biyoetik değerleri, bilimsel okuryazarlık ve empati beceri düzeylerinin sınıflar bazında incelenmesi
Eğitim Bilimleri Enstitüsü Fen ve Matematik Alanlar Eğitimi Ana Bilim Dalı
-
Öğretmen adaylarının fen-teknoloji-topluma yönelik görüşlerinin sınıflar bazında incelenmesi
Eğitim Bilimleri Enstitüsü İlköğretim Ana Bilim Dalı
-
Fen bilgisi öğretmen adaylarının pedagojik alan bilgilerinin incelenmesi
Fen Bilimleri Enstitüsü İlköğretim Ana Bilim Dalı
-
Araştırmaya dayalı fen laboratuvarlarının etkililiğinin incelenmesi
Fen Bilimleri Enstitüsü İlköğretim Ana Bilim Dalı