Prof. Dr.
ZEHA YAKAR
EĞİTİM FAKÜLTESİ >> MATEMATİK VE FEN BİLİMLERİ EĞİTİMİ >> FEN BİLGİSİ EĞİTİMİ
YÖK AKADEMİK ORCID: 0000-0003-4221-2821Eğitim Bilgileri
- 
                                    2003 - 2007 Doktora
                                    The University of Iowa 
- 
                                    2001 - 2003 Yüksek Lisans
                                    Texas A&M University 
- 
                                    1996 - 1998 Yüksek Lisans
                                    GAZİ ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ 
- 
                                    1990 - 1996 Lisans
                                    HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ 
Araştırma Alanları
- 
                            Eğitim Bilimleri Temel Alanı Fen Bilgisi Eğitimi 
Mesleki Deneyim
- 
                            2021 -  PROFESÖR
                            PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ MATEMATİK VE FEN BİLİMLERİ EĞİTİMİ BÖLÜMÜ FEN BİLGİSİ EĞİTİMİ ANABİLİM DALI 
- 
                            2015 - 2021 DOÇENT
                            PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ MATEMATİK VE FEN BİLİMLERİ EĞİTİMİ BÖLÜMÜ FEN BİLGİSİ EĞİTİMİ ANABİLİM DALI 
- 
                            2008 - 2015 DOKTOR ÖĞRETİM ÜYESİ
                            PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ MATEMATİK VE FEN BİLİMLERİ EĞİTİMİ BÖLÜMÜ FEN BİLGİSİ EĞİTİMİ ANABİLİM DALI 
- 
                            2007 - 2008 ÖĞRETİM GÖREVLİSİ (DR)
                            PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ MATEMATİK VE FEN BİLİMLERİ EĞİTİMİ BÖLÜMÜ FEN BİLGİSİ EĞİTİMİ ANABİLİM DALI 
Üniversite Dışı Deneyim
- 
                                    1997 - 1998
                                    KAZIM ORBAY İLKÖĞRETİM OKULU Sınıf Öğretmeni 
- 
                                    1996 - 1997
                                    EVREN İLKÖĞRETİM OKULU Sınıf Öğretmeni 
İdari Görevler
- 
                                    
                                    Uluslararası İlişkiler Kurum Koordinatörü Yurt İçi PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ 
- 
                                    
                                    Uluslararası İlişkiler Koordinatör Yardımcısı Yurt İçi PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ 
- 
                                    
                                    Erasmus Koordinatörü Yurt İçi PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ 
- 
                                    
                                    Bölüm Başkan Yardımcısı Yurt İçi PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ 
- 
                                    
                                    Erasmus Koordinatörü Yurt İçi PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ 
Yayınlar ve Eserler
Makaleler
- 
                                            
                                                
                                                Socioscientific issues and pre-service science teachers’ bioethical values Problems of Education in the 21st century Özgün Makale Uluslararası 
- 
                                            
                                                
                                                Preservice Science Teachers’ Views about Scientific Inquiry: The Case of Turkey and Taiwan Turkish Online Journal of Qualitative Inquiry (TOJQI) Özgün Makale Ulusal 
- 
                                            
                                                
                                                Does Teacher Education Program Affect on Development of Teacher Candidates’ Bioethical Values, Scientific Literacy Levels and Empathy Skills? International Education Studies Özgün Makale Uluslararası 
- 
                                            
                                                
                                                Examination of Preservice Teachers’ Perceptions about Evolution Course World Journal of Education Özgün Makale Uluslararası 
- 
                                            
                                                
                                                Preservice Science Teachers' Views about Scientific Inquiry European Journal of Education Studies Özgün Makale Uluslararası 
- 
                                            
                                                
                                                Effectiveness of Lesson Study Approach on Preservice Science Teachers’ Beliefs International Education Studies Özgün Makale Uluslararası 
- 
                                            
                                                
                                                Preservice Science Teachers Views on Science Technology Society International Journal of Higher Education Özgün Makale Uluslararası 
- 
                                            
                                                
                                                Argümantasyon Tabanlı Bilim Öğrenme Yaklaşımının Öğrencilerinin Kavram Öğrenme Düzeyleri Üzerine Etkisi Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi Bilirkişi Raporu vb. Ulusal 
- 
                                            
                                                
                                                Fen Bilimleri Motivasyon Ölçeğinin Türkçe ye ve Kimya ya Uyarlanması Geçerlilik Çalışması Pegem Eğitim ve Öğretim Dergisi Bilirkişi Raporu vb. Ulusal 
- 
                                            
                                                
                                                Inquiry Based Laboratory Practices in a Science Teacher Training Program EURASIA Journal of Mathematics, Science & Technology Education Özgün Makale Uluslararası 
- 
                                            
                                                
                                                Effect of teacher education program on scienceprocess skills of pre service science teachers Educational Research and Review Özgün Makale Uluslararası 
- 
                                            
                                                
                                                Does the Teaching Program Effect on Preservice Teachers Self Regulation International Journal of Academic Research Özgün Makale Uluslararası 
- 
                                            
                                                
                                                Prospective Science Teachers Understanding of the Nature of Science International Journal of Scientific Research in Education Özgün Makale Uluslararası 
- 
                                            
                                                
                                                Fen Öğretmen Adaylarının Özyeterlik İnançları ve Yapılandırmacı Yaklaşıma Yönelik Algıları Journal of Qafgaz University Özgün Makale Ulusal 
- 
                                            
                                                
                                                Özel Öğretim Yöntemleri Dersinin Fen Öğretmen Adaylarının Fen Öğretme Felsefelerine Etkisi The e-Journal of New World Sciences Academy Özgün Makale Ulusal 
- 
                                            
                                                
                                                Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Ve Sınıf Öğretmeni Adaylarının Eleştirel Düşünme Eğilimlerinin Karşılaştırılması The e-Journal of New World Sciences Academy Özgün Makale Ulusal 
Bildiriler
- 
                                            
                                                
                                                Lise Öğrencilerinin Sürdürülebilir Kalkınmaya Yönelik Farkındalıkları Ve Bilimsel Okuryazarlık Düzeyleri 14. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi Özet bildiri Ulusal 
- 
                                            
                                                
                                                Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Bilimsel Araştırmaya Yönelik Görüşleri: Türkiye Ve Tayvan Örneği 13. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi Özet bildiri Ulusal 
- 
                                            
                                                
                                                Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Biyoetik Değerleri İle Bilimsel Okuryazarlık Düzeyleri Ve Empati Becerileri Arasındaki İlişkilerin İncelenmesi 13. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi Özet bildiri Ulusal 
- 
                                            
                                                
                                                Öğretmen Adaylarının Biyoetik Değerlerinin Sınıflar Bazında İncelenmesi IV. International Eurasian Educational Research Congress Özet bildiri Uluslararası 
- 
                                            
                                                
                                                Adaptation of a Modified Turkish Version of Bioethical ValuesQuestionnaire BVQ Multidisciplinary Academic Conference on Education, Teaching and Learning Tam metin bildiri Uluslararası 
- 
                                            
                                                
                                                Öğretmen Adaylarının Bilimsel Ara tırmaya Yönelik Görü lerinin Belirlenmesi XI. ULUSAL FEN BİLİMLERİ VE MATEMATİK EĞİTİMİ KONGRESİ Özet bildiri Ulusal 
- 
                                            
                                                
                                                Uygulamalı Eğitim Derslerinin Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Öğretime Yönelik İnançlarına Etkisinin İncelenmesi XI. ULUSAL FEN BİLİMLERİ VE MATEMATİK EĞİTİMİ KONGRESİ Özet bildiri Ulusal 
- 
                                            
                                                
                                                Öğrencilerin Pamukkale Yaz Lab Projesinin Bilimin Doğası Anlayışlarına Etkileri International Conference on New Horizons in Education, Prag Özet bildiri Uluslararası 
- 
                                            
                                                
                                                Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Fen Teknoloji Topluma FTT Yönelik Görüşleri 10. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi Özet bildiri Ulusal 
- 
                                            
                                                
                                                Öğretmen Adaylarının Pedagojik Alan Bilgilerinin Öğretim Stratejileri Alt Boyutunda İncelenmesi IX. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi Özet bildiri Ulusal 
- 
                                            
                                                
                                                Araştırmaya Dayalı Fen Laboratuarı Uygulamalarının Öğretmen Adaylarının Bilimsel Süreç Becerilerinin Gelişimine Etkisi IX. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi Özet bildiri Ulusal 
- 
                                            
                                                
                                                Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Öz Yeterlilik İnanç Düzeyleri IX. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi Özet bildiri Ulusal 
- 
                                            
                                                
                                                Childhood Science Experiences Related To Science Educators Epistemological Beliefs Example From Different Countries European Science Education Research Association (ESERA) Poster Uluslararası 
- 
                                            
                                                
                                                Investigating Preserves Childhood EducationTeachers Vievs on Science Technology and Society Issues International Organization for Science and Technology Education (IOSTE) Tam metin bildiri Uluslararası 
- 
                                            
                                                
                                                Fen ve Teknoloji Öğretmenlerinin Fen Öğretimine Yönelik İnançları ve Sınıf Uygulamaları Arasındaki İlişkiler Üzerine Nitel Bir Çalışma A Qualitative Study On The Relationship Between The Beliefs Of Science And Technology Teachers Concerning Science Education And Their Classroom Practices The first International Congress of Educational Research Tam metin bildiri Uluslararası 
- 
                                            
                                                
                                                Exploring The Relationship Between Teacher Educators Childhood Science Experiences and Their Epistemological Beliefs Regarding Young Children s Science Learning International Organization of Science Teacher Education (IOSTE) Tam metin bildiri Uluslararası 
Kitap / Kitap Bölüm
- 
                                    
                                    Fen Öğrenme ve Öğretim Yaklaşımları Nobel Bölüm(ler) Ulusal 
- 
                                    
                                    Nanotechnology 1: Fundamentals of Nanotechnology Bilalofset Bölüm(ler) Uluslararası 
- 
                                    
                                    Nanotechnology 1: Fundamentals of Nanotechnology Bilalofset Bölüm(ler) Uluslararası 
- 
                                    
                                    Nanoteknoloji 1: Nanoteknolojinin Temelleri Bilalofset Bölüm(ler) Ulusal 
- 
                                    
                                    Nanoteknoloji 1: Nanoteknolojinin Temelleri Bilalofset Bölüm(ler) Ulusal 
- 
                                    
                                    Evrim Lisans Bölüm(ler) Ulusal 
Projeler ve Patentler
Projeler
- 
                                    
                                    1 "STEM4CLIM8" isimli, 2020-1-UK0I-KA201-079141 nolu proje Araştırmacı Avrupa Birliği 
- 
                                    
                                    2 "Let's STEM iT" - 2019-1-TR01-KA201- 076730 Araştırmacı Avrupa Birliği 
- 
                                    
                                    3 Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Pedagojik Alan Bilgilerinin İncelenmesi Proje Koordinatörü BAP 
- 
                                    
                                    4 Laboratuar Uygulamalarının Öğretmen Adaylarının Bilimsel Süreç Becerileri Üzerine Etkileri Proje Koordinatörü BAP 
- 
                                    
                                    5 Araştırmaya Dayalı Fen Laboratuarlarının Etkinliğinin İncelenmesi Proje Koordinatörü BAP 
- 
                                    
                                    6 Öğrencilerin Pamukkale Yaz Laboratuvarı TÜBİTAK 4004 Doğa Projeleri Uzman TÜBİTAK PROJESİ 
- 
                                    
                                    7 Bilimin Doğası Öğretimi Konferansı BİDEP 2221 Projesi Proje Koordinatörü TÜBİTAK PROJESİ 
- 
                                    
                                    8 Erasmus Öğrencilerine Yoğunlaştırılmış Dil Kursu Erasmus Intensive Language Courses Proje Koordinatörü Avrupa Birliği 
- 
                                    
                                    9 Bilim-Teknoloji-Toplum Yaklaşımıyla, Yer Bilimleri, Astronomi ve Sanat- II Araştırmacı TÜBİTAK PROJESİ 
- 
                                    
                                    10 Bilim-Teknoloji-Toplum Yaklaşımıyla, Yer Bilimleri, Astronomi ve Sanat Araştırmacı TÜBİTAK PROJESİ 
- 
                                    
                                    11 E-Learning and Web Applications for ADR driver training Araştırmacı Avrupa Birliği 
- 
                                    
                                    12 Öğretmen Adaylarının Biyoetik Yaklaşımları ile Bilimsel Okuryazarlık ve Empati düzeyleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi Proje Koordinatörü Yükseköğretim Kurumları tarafından destekli bilimsel araştırma projesi 
- 
                                    
                                    13 Öğretmen Adaylarının Bilimsel Araştırmaya Yönelik Görüşleri Türkiye ve Tayvan Karşılaştırması Proje Koordinatörü Yükseköğretim Kurumları tarafından destekli bilimsel araştırma projesi 
- 
                                    
                                    14 UNIVERSAL NANOTECHNOLOGY SKILLS CREATION AND MOTIVATION DEVELOPMENT Araştırmacı Avrupa Konseyi 
- 
                                    
                                    15 Investigating the Meaningfulness of Preservice Programs Across the Continuum of Teaching IMPPACT Araştırmacı Diğer (Uluslararası) 
Sanatsal Faaliyetler
Ödüller
- 
                            
                            Erasmus Academic Minister 2015 Alanında yurtdışı kurum veya kuruluşlardan alınan ödül Hizmet Ödülleri European Association 
- 
                            
                            Teşekkür Plaketi MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI 
- 
                            
                            Sertifika University of Ljubljana 
- 
                            
                            Teşekkür Belgesi Yükseköğretim Genel Müdürlüğü 
- 
                            
                            Teşekkür Belgesi YÜKSEKÖĞRETİM GENEL MÜDÜRLÜĞÜ 
- 
                            
                            Yurtdışı Öğrenim Bursu MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI 
Tez Danışmanlığı
- 
                            
                            Sorgulamaya dayalı uygulamalarla gerçekleştirilen doğal afet eğitiminin öğrenciler üzerindeki etkisinin incelenmesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Ana Bilim Dalı 
- 
                            
                            İKLİM ADALETİ ÖĞRETİMİNDE ORTAK BİLGİ İNŞA MODELİ UYGULAMALARININ ÖĞRENCİLERİN ÇEVRE ETİĞİ FARKINDALIKLARINA VE İKLİM ADALETİNE YÖNELİK GÖRÜŞLERİNE ETKİSİ Eğitim Bilimleri Enstitüsü Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Ana Bilim Dalı 
- 
                            
                            Sokratik Sorgulamaya Dayalı Uygulamaların Öğrencilerin Enerji Okuryazarlıklarına Etkisi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Ana Bilim Dalı 
- 
                            
                            Transformatif Paradigma Işığında Fen Öğretmen Adaylarının Biyoetik Yaklaşımlarının, Argümantasyon Seviyelerinin ve Sosyal Temsillerinin İncelenmesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Fen Bilgisi Eğitimi Ana Bilim Dalı 
- 
                            
                            İKLİM DEĞİŞİKLİĞİ EĞİTİMİNDE BİSİKLET MODELİ UYGULAMALARI: BİR EYLEM ARAŞTIRMASI Eğitim Bilimleri Enstitüsü Matematik ve Fen Bilimleri Ana Bilim Dalı 
- 
                            
                            Belgesellerle çevre eğitiminin öğrencilerin çevre okuryazarlıklarına ve çevre etiği farkındalıklarına etkisi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Matematik ve Fen Bilimleri Ana Bilim Dalı 
- 
                            
                            Öğretmen adaylarının bilimsel araştırmaya ve dünyayı algılamaya yönelik görüşleri: Türkiye Tayvan örneği Eğitim Bilimleri Enstitüsü Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Ana Bilim Dalı 
- 
                            
                            Öğretmen adaylarının biyoetik değerleri, bilimsel okuryazarlık ve empati beceri düzeylerinin sınıflar bazında incelenmesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Fen ve Matematik Alanlar Eğitimi Ana Bilim Dalı 
- 
                            
                            Öğretmen adaylarının fen-teknoloji-topluma yönelik görüşlerinin sınıflar bazında incelenmesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü İlköğretim Ana Bilim Dalı 
- 
                            
                            Fen bilgisi öğretmen adaylarının pedagojik alan bilgilerinin incelenmesi Fen Bilimleri Enstitüsü İlköğretim Ana Bilim Dalı 
- 
                            
                            Araştırmaya dayalı fen laboratuvarlarının etkililiğinin incelenmesi Fen Bilimleri Enstitüsü İlköğretim Ana Bilim Dalı 
