Prof. Dr.

ZEHA YAKAR

EĞİTİM FAKÜLTESİ >> MATEMATİK VE FEN BİLİMLERİ EĞİTİMİ >> FEN BİLGİSİ EĞİTİMİ
YÖK AKADEMİK ORCID: 0000-0003-4221-2821
Eğitim Bilgileri
  • 2003 - 2007 Doktora

    The University of Iowa

  • 2001 - 2003 Yüksek Lisans

    Texas A&M University

  • 1996 - 1998 Yüksek Lisans

    GAZİ ÜNİVERSİTESİ

    TIP FAKÜLTESİ

  • 1990 - 1996 Lisans

    HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ

    EĞİTİM FAKÜLTESİ

Araştırma Alanları
  • Eğitim Bilimleri Temel Alanı

    Fen Bilgisi Eğitimi

Mesleki Deneyim
  • 2021 - PROFESÖR

    PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ MATEMATİK VE FEN BİLİMLERİ EĞİTİMİ BÖLÜMÜ

    FEN BİLGİSİ EĞİTİMİ ANABİLİM DALI

  • 2015 - 2021 DOÇENT

    PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ MATEMATİK VE FEN BİLİMLERİ EĞİTİMİ BÖLÜMÜ

    FEN BİLGİSİ EĞİTİMİ ANABİLİM DALI

  • 2008 - 2015 DOKTOR ÖĞRETİM ÜYESİ

    PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ MATEMATİK VE FEN BİLİMLERİ EĞİTİMİ BÖLÜMÜ

    FEN BİLGİSİ EĞİTİMİ ANABİLİM DALI

  • 2007 - 2008 ÖĞRETİM GÖREVLİSİ (DR)

    PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ MATEMATİK VE FEN BİLİMLERİ EĞİTİMİ BÖLÜMÜ

    FEN BİLGİSİ EĞİTİMİ ANABİLİM DALI

Üniversite Dışı Deneyim
  • 1997 - 1998

    KAZIM ORBAY İLKÖĞRETİM OKULU

    Sınıf Öğretmeni

  • 1996 - 1997

    EVREN İLKÖĞRETİM OKULU

    Sınıf Öğretmeni

İdari Görevler
  • 2016 -

    Uluslararası İlişkiler Kurum Koordinatörü

    Yurt İçi

    PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ

  • 2012 - 2016

    Uluslararası İlişkiler Koordinatör Yardımcısı

    Yurt İçi

    PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ

  • 2012 - 2016

    Erasmus Koordinatörü

    Yurt İçi

    PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ

  • 2012 - 2015

    Bölüm Başkan Yardımcısı

    Yurt İçi

    PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ

  • 2008 -

    Erasmus Koordinatörü

    Yurt İçi

    PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ

Yayınlar ve Eserler
Makaleler
Bildiriler
Kitap / Kitap Bölüm
  • 2021YAKAR ZEHA

    Fen Öğrenme ve Öğretim Yaklaşımları

    Nobel

    Bölüm(ler) Ulusal

  • 2018YAKAR ZEHA

    Nanotechnology 1: Fundamentals of Nanotechnology

    Bilalofset

    Bölüm(ler) Uluslararası

  • 2018YAKAR ZEHA

    Nanotechnology 1: Fundamentals of Nanotechnology

    Bilalofset

    Bölüm(ler) Uluslararası

  • 2018YAKAR ZEHA

    Nanoteknoloji 1: Nanoteknolojinin Temelleri

    Bilalofset

    Bölüm(ler) Ulusal

  • 2018YAKAR ZEHA

    Nanoteknoloji 1: Nanoteknolojinin Temelleri

    Bilalofset

    Bölüm(ler) Ulusal

  • 2016YAKAR ZEHA

    Evrim

    Lisans

    Bölüm(ler) Ulusal

Projeler ve Patentler
Projeler
  • 01.11.2020 - Devam Ediyor

    1 "STEM4CLIM8" isimli, 2020-1-UK0I-KA201-079141 nolu proje

    Araştırmacı Avrupa Birliği

  • 01.01.2019 - Devam Ediyor

    2 "Let's STEM iT" - 2019-1-TR01-KA201- 076730

    Araştırmacı Avrupa Birliği

  • - Tamamlandı

    3 Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Pedagojik Alan Bilgilerinin İncelenmesi

    Proje Koordinatörü BAP

  • - Tamamlandı

    4 Laboratuar Uygulamalarının Öğretmen Adaylarının Bilimsel Süreç Becerileri Üzerine Etkileri

    Proje Koordinatörü BAP

  • - Tamamlandı

    5 Araştırmaya Dayalı Fen Laboratuarlarının Etkinliğinin İncelenmesi

    Proje Koordinatörü BAP

  • - Tamamlandı

    6 Öğrencilerin Pamukkale Yaz Laboratuvarı TÜBİTAK 4004 Doğa Projeleri

    Uzman TÜBİTAK PROJESİ

  • - Tamamlandı

    7 Bilimin Doğası Öğretimi Konferansı BİDEP 2221 Projesi

    Proje Koordinatörü TÜBİTAK PROJESİ

  • - Tamamlandı

    8 Erasmus Öğrencilerine Yoğunlaştırılmış Dil Kursu Erasmus Intensive Language Courses

    Proje Koordinatörü Avrupa Birliği

  • 24.06.2019 - 30.06.2019Tamamlandı

    9 Bilim-Teknoloji-Toplum Yaklaşımıyla, Yer Bilimleri, Astronomi ve Sanat- II

    Araştırmacı TÜBİTAK PROJESİ

  • 18.06.2018 - 24.06.2018Tamamlandı

    10 Bilim-Teknoloji-Toplum Yaklaşımıyla, Yer Bilimleri, Astronomi ve Sanat

    Araştırmacı TÜBİTAK PROJESİ

  • 01.12.2017 - 02.02.2020Tamamlandı

    11 E-Learning and Web Applications for ADR driver training

    Araştırmacı Avrupa Birliği

  • 20.10.2016 - 14.08.2018Tamamlandı

    12 Öğretmen Adaylarının Biyoetik Yaklaşımları ile Bilimsel Okuryazarlık ve Empati düzeyleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi

    Proje Koordinatörü Yükseköğretim Kurumları tarafından destekli bilimsel araştırma projesi

  • 20.10.2016 - 08.10.2019Tamamlandı

    13 Öğretmen Adaylarının Bilimsel Araştırmaya Yönelik Görüşleri Türkiye ve Tayvan Karşılaştırması

    Proje Koordinatörü Yükseköğretim Kurumları tarafından destekli bilimsel araştırma projesi

  • 01.10.2016 - 10.01.2019Tamamlandı

    14 UNIVERSAL NANOTECHNOLOGY SKILLS CREATION AND MOTIVATION DEVELOPMENT

    Araştırmacı Avrupa Konseyi

  • 25.09.2005 - 23.09.2010Tamamlandı

    15 Investigating the Meaningfulness of Preservice Programs Across the Continuum of Teaching IMPPACT

    Araştırmacı Diğer (Uluslararası)

Sanatsal Faaliyetler
Ödüller
  • 2015

    Erasmus Academic Minister 2015

    Alanında yurtdışı kurum veya kuruluşlardan alınan ödül

    Hizmet Ödülleri European Association

  • 2012

    Teşekkür Plaketi

    MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI

  • 2010

    Sertifika

    University of Ljubljana

  • 2005

    Teşekkür Belgesi

    Yükseköğretim Genel Müdürlüğü

  • 2004

    Teşekkür Belgesi

    YÜKSEKÖĞRETİM GENEL MÜDÜRLÜĞÜ

  • 2001

    Yurtdışı Öğrenim Bursu

    MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI

Tez Danışmanlığı
  • Tamamlandı

    Sorgulamaya dayalı uygulamalarla gerçekleştirilen doğal afet eğitiminin öğrenciler üzerindeki etkisinin incelenmesi

    Eğitim Bilimleri Enstitüsü Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Ana Bilim Dalı

  • Tamamlandı

    İKLİM ADALETİ ÖĞRETİMİNDE ORTAK BİLGİ İNŞA MODELİ UYGULAMALARININ ÖĞRENCİLERİN ÇEVRE ETİĞİ FARKINDALIKLARINA VE İKLİM ADALETİNE YÖNELİK GÖRÜŞLERİNE ETKİSİ

    Eğitim Bilimleri Enstitüsü Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Ana Bilim Dalı

  • Tamamlandı

    Sokratik Sorgulamaya Dayalı Uygulamaların Öğrencilerin Enerji Okuryazarlıklarına Etkisi

    Eğitim Bilimleri Enstitüsü Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Ana Bilim Dalı

  • Devam Ediyor

    Transformatif Paradigma Işığında Fen Öğretmen Adaylarının Biyoetik Yaklaşımlarının, Argümantasyon Seviyelerinin ve Sosyal Temsillerinin İncelenmesi

    Eğitim Bilimleri Enstitüsü Fen Bilgisi Eğitimi Ana Bilim Dalı

  • Devam Ediyor

    İKLİM DEĞİŞİKLİĞİ EĞİTİMİNDE BİSİKLET MODELİ UYGULAMALARI: BİR EYLEM ARAŞTIRMASI

    Eğitim Bilimleri Enstitüsü Matematik ve Fen Bilimleri Ana Bilim Dalı

  • Devam Ediyor

    Belgesellerle çevre eğitiminin öğrencilerin çevre okuryazarlıklarına ve çevre etiği farkındalıklarına etkisi

    Eğitim Bilimleri Enstitüsü Matematik ve Fen Bilimleri Ana Bilim Dalı

  • Tamamlandı

    Öğretmen adaylarının bilimsel araştırmaya ve dünyayı algılamaya yönelik görüşleri: Türkiye Tayvan örneği

    Eğitim Bilimleri Enstitüsü Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Ana Bilim Dalı

  • Tamamlandı

    Öğretmen adaylarının biyoetik değerleri, bilimsel okuryazarlık ve empati beceri düzeylerinin sınıflar bazında incelenmesi

    Eğitim Bilimleri Enstitüsü Fen ve Matematik Alanlar Eğitimi Ana Bilim Dalı

  • Tamamlandı

    Öğretmen adaylarının fen-teknoloji-topluma yönelik görüşlerinin sınıflar bazında incelenmesi

    Eğitim Bilimleri Enstitüsü İlköğretim Ana Bilim Dalı

  • Tamamlandı

    Fen bilgisi öğretmen adaylarının pedagojik alan bilgilerinin incelenmesi

    Fen Bilimleri Enstitüsü İlköğretim Ana Bilim Dalı

  • Tamamlandı

    Araştırmaya dayalı fen laboratuvarlarının etkililiğinin incelenmesi

    Fen Bilimleri Enstitüsü İlköğretim Ana Bilim Dalı