Dr. Öğr. Üyesi
DEVRİM HÖL
EĞİTİM FAKÜLTESİ >> YABANCI DİLLER EĞİTİMİ >> İNGİLİZ DİLİ EĞİTİMİ
YÖK AKADEMİK ORCID: 0000-0001-5151-2581Eğitim Bilgileri
-
2011 - 2016 Doktora
ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ
EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ
-
2007 - 2010 Yüksek Lisans
PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ
EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ
-
1996 - 2000 Lisans
YÜZÜNCÜ YIL ÜNİVERSİTESİ
FEN-EDEBİYAT FAKÜLTESİ
Araştırma Alanları
-
Eğitim Bilimleri Temel Alanı
İngiliz Dili Eğitimi
Mesleki Deneyim
-
2018 - DOKTOR ÖĞRETİM ÜYESİ
PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ YABANCI DİLLER EĞİTİMİ BÖLÜMÜ
İNGİLİZ DİLİ EĞİTİMİ ANABİLİM DALI
-
2007 - 2018 ÖĞRETİM GÖREVLİSİ
PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ YABANCI DİLLER YÜKSEKOKULU TEMEL YABANCI DİLLER BÖLÜMÜ
Üniversite Dışı Deneyim
-
2000 - 2007
MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI
İNGİLİZCE ÖĞRETMENİ
İdari Görevler
-
Arş. Uyg. Merkezi Müdür Yardımcısı
Yurt İçi
PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ
-
Yönetim Kurulu Üyeliği
Yurt İçi
PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ
-
Bölüm Başkanı
Yurt İçi
PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ
-
Uluslararası Yabancı Dil Sınavları ve Kurslar Koordinatörü
Yurt İçi
PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ
-
Yabancı Diller Birim Koordinatörü
Yurt İçi
PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ
Yayınlar ve Eserler
Makaleler
-
A Bibliometric Analysis of Ten Years on Positive Psychology in Foreign/Second Language Education (2012-2022)
Kuramsal Eğitimbilim
Özgün Makale Ulusal
-
DIGIFLYERS: A DIGITAL STORYTELLING PROGRAM TO IMPROVE THE LISTENING PERFORMANCE OF YOUNG LEARNERS
Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
Özgün Makale Ulusal
-
A Qualitative Study on Listening Skills in Turkish EFL Classes
Novitas-ROYAL (Research on Youth and Language)
Özgün Makale Uluslararası
-
An Investigation into Teaching English to Gifted Individuals: Giving Voice to Turkish EFL Teachers
International Journal of Educational Spectrum (IJES)
Özgün Makale Uluslararası
-
AN INVESTIGATION INTO GRAMMATICAL AND PRAGMATIC AWARENESS OF PROSPECTIVE ENGLISH TEACHERS
International Journal of Eurasian Education and Culture
Özgün Makale Uluslararası
-
What is the Role of Shyness in Classrooms? Exploring Views of PreService Teachers on Shyness in English Language Teaching Context
Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
Özgün Makale Ulusal
-
Standardized testing in Turkey: EFL teachers’ perceptions and experiences on Cambridge Young Learner Exams (YLE)
International Journal of Curriculum and Instruction
Özgün Makale Uluslararası
-
A BIBLIOMETRIC ANALYSIS OF TWENTY-EIGHT YEARS ON ‘ASSESSING PRONUNCIATION IN ENGLISH AS A SECOND/FOREIGN LANGUAGE CLASSES’ (1993-2021)
International Online Journal of Education and Teaching (IOJET)
Özgün Makale Uluslararası
-
A growing dilemma: English speaking anxiety-in-EFL classrooms: A review of research
RumeliDE Dil ve Edebiyat Araştırmaları Dergisi
Özgün Makale Ulusal
-
DISCOVERING SELF-EFFICACY BELIEFS OF EFL LEARNERS AND THE RELATIONSHIP BETWEEN SELF-EFFICACY AND ACADEMIC ACHIEVEMENT
Avrasya Uluslararası Araştırmalar Dergisi
Özgün Makale Ulusal
-
Is Technology in Our Classrooms? EFL Teachers’ Beliefs and Engagement with Technology in the Classroom, 6(2), 38-58.
Journal of Educational Issues
Özgün Makale Uluslararası
-
Current Problems and Proposed Solutions for Testing Speaking: Opinions ofEFL Teachers
The Literacy Trek
Özgün Makale Ulusal
-
An Investigation of Internal Factors Affecting the Motivation of Turkish EFLLearners in a Negative Way
The Literacy Trek
Özgün Makale Ulusal
-
The Role of Socio Economic Status on the EFL Learners’xx Attributions on Success and Failure
International Journal of Liberal Arts and Social Science
Özgün Makale Uluslararası
-
Investigation of Turkish EFL learners’ attributions on success and failure in learning English,
Journal of Language and Linguistic Studies
Özgün Makale Uluslararası
-
A Study on language learning strategies of Turkish EFL learners at a state university
Journal of Second and Multiple Language Acquisition
Özgün Makale Ulusal
-
Language interference on English: Transfer on the vocabulary, tense and preposition use of freshmen Turkish EFL learners
ELTA Journal
Özgün Makale Uluslararası
-
Attitudes and Perceptions of the Students and Instructors towardsTesting Speaking Communicatively
PAMUKKALE UNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKULTESİ DERGİSİ
Özgün Makale Ulusal
Bildiriler
-
L2 Motivational Self System of Senior Language Department Students in High School Level
10. INTERNATIONAL EURASIAN EDUCATIONAL RESEARCH CONGRESS
Özet bildiri Uluslararası
-
Teacher Educators' Opinions on ChatGPT
The 3rd International ILTERG Conference
Özet bildiri Uluslararası
-
INFORMAL LANGUAGE LEARNING IN ONLINE SETTINGS: PERCEPTIONS OF UNIVERSITY STUDENTS
12th International_ELT_Research_Conference
Özet bildiri Uluslararası
-
An Overlook Towards Turkish PTE Academic Test Takers’ Anxiety in PTE Speaking Test
ESS 2018
Uluslararası
-
Current Problems and Proposed Solutions for Speaking Tests: Opinions of EFL Teachers
ESS 2018
Uluslararası
-
Candidates’ Attitudes towards YDS (Foreign Language Examination) Exam: A Study of Scale Development
10th International ELT Research Conference
Uluslararası
-
The Relationship between Attributional Retraining and Academic Achievement: An Application of an Educational Training Programme
INES 2017: 2nd. International Academic Research Congress
Özet bildiri Uluslararası
-
Exploring Locus of Control Orientations of Turkish EFL Learners
EJER 2016
Uluslararası
-
Exploring Locus of Control Orientations of Turkish EFL Learners with regard to Socio-economic Status
ULEAD 2016
Uluslararası
-
MOVING BEYOND LANGUAGE AWARENESS OF EFL LEARNERS IN TARGET LANGUAGE CULTURE
CBU INTERNATİONAL CONFERENCE ON INNOVATİON, TECHNOLOGY TRANSFER AND EDUCATİON
Tam metin bildiri Uluslararası
-
Attitudes of EFL Learners Towards an Online Course and Its Effects on Academic Achievement
ULEAD 2013
Uluslararası
-
Are Teachers Satisfied with Their Job or not?
7th IDEA Conference
Uluslararası
-
An evaluation of competency perceptions of non-nativeEnglish instructors
1st International Akdeniz Language Studies Conference
Uluslararası
-
Attitudes and Perceptions of the Students and Instructors towardsTesting Speaking Communicatively
2. International Congress on Research in Education
Uluslararası
Kitap / Kitap Bölüm
-
Emergent Practices of Learning Analytics in K-12 Classrooms
IGI GLOBAL
Bölüm(ler) Uluslararası
-
Emergent Practices of Learning Analytics in K-12 Classrooms
IGI GLOBAL
Bölüm(ler) Uluslararası
-
Handbook of Research on Perspectives in Foreign Language Assessment
IGI Global
Bölüm(ler) Uluslararası
-
Individual Differences in English Language Education: TEACHER AND LEARNER MOTIVATION
ANI YAYINCILIK
Bölüm(ler) Uluslararası
-
CURRENT STUDIES IN FOREIGN LANGUAGE EDUCATION
ISRES Publishing
Bölüm(ler) Uluslararası
-
LANGUAGE TEACHING APPROACHES AND METHODS
EĞİTEN YAYINEVİ
Bölüm(ler) Uluslararası
-
Essentials of Foreign Language Teacher Education
ISRES Publishing
Bölüm(ler) Uluslararası
-
CHALLENGE, CREATE, INNOVATEVoices of ELT Professionals from the Virtual Classroom
Livre de Lyon
Bölüm(ler) Uluslararası
-
LANGUAGE ASSESSMENT AND TEST PREPARATION IN ENGLISH AS A FOREIGN LANGUAGE (EFL) EDUCATION
VİZETEK YAYINCILIK
Bölüm(ler) Ulusal
Projeler ve Patentler
Projeler
-
1 2209-A- Yabancı Dil Olarak İngilizce Öğretiminde Yapay Zekanın Kullanılması
Diğer (Ulusal)
-
2 University of Pardubice_ BLENDED INTENSIVE PROGRAMME
Eğitmen H2020
-
3 PERCEPTIONS AND ATTITUDES OF THE EFL STUDENTS AND INSTRUCTORS TOWARDS TESTING SPEAKING COMMUNICATIVELY
Araştırmacı Yükseköğretim Kurumları tarafından destekli bilimsel araştırma projesi
Sanatsal Faaliyetler
Ödüller
Tez Danışmanlığı
-
The L1 and L2 use in task based language teaching activities
Eğitim Bilimleri Enstitüsü Yabancı Diller Eğitimi Ana Bilim Dalı
-
Turkish EFL teachers' beliefs, practices and challenges on assessment
Eğitim Bilimleri Enstitüsü Yabancı Diller Eğitimi Ana Bilim Dalı
-
Investigating perceptions of Turkish EFL teachers upon L2 assessment
Eğitim Bilimleri Enstitüsü Yabancı Diller Eğitimi Ana Bilim Dalı
-
The Impact of Video Games and Other Extramural Digital English Activities on EFL Proficiency, Motivations for and Attitudes toward Learning English
Eğitim Bilimleri Enstitüsü İngiliz Dili Eğitimi Ana Bilim Dalı
-
Directed Motivational Currents and Individual Differences
Eğitim Bilimleri Enstitüsü Yabancı Diller Eğitimi Ana Bilim Dalı
-
Developing a digital storytelling program for young learners to improve the listening performance
Eğitim Bilimleri Enstitüsü Yabancı Diller Eğitimi Ana Bilim Dalı
-
Self-efficacy beliefs of Turkish EFL learners and the relationship between self-efficacy and academic achievement
Eğitim Bilimleri Enstitüsü Yabancı Diller Eğitimi Ana Bilim Dalı