Prof. Dr.
ABDURRAHMAN ŞAHİN
EĞİTİM FAKÜLTESİ >> EĞİTİM BİLİMLERİ >> EĞİTİM PROGRAMLARI VE ÖĞRETİM
YÖK AKADEMİK ORCID: 0000-0003-4553-5220Eğitim Bilgileri
-
1997 - 2002 Doktora
New Mexico State University
Eğitim Fakültesi / Eğitim Programları ve Öğretim
-
1995 - 1997 Yüksek Lisans
New Mexico State University
Eğitim Fakültesi / Eğitim Programları ve Öğretim
-
1988 - 1992 Lisans
HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ
EĞİTİM FAKÜLTESİ
Araştırma Alanları
-
Eğitim Bilimleri Temel Alanı
Eğitim Programları ve Öğretim
Mesleki Deneyim
-
2015 - 2022 DOÇENT
PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ EĞİTİM BİLİMLERİ BÖLÜMÜ
EĞİTİM PROGRAMLARI VE ÖĞRETİM ANABİLİM DALI
-
2004 - 2015 DOKTOR ÖĞRETİM ÜYESİ
PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ EĞİTİM BİLİMLERİ BÖLÜMÜ
EĞİTİM PROGRAMLARI VE ÖĞRETİM ANABİLİM DALI
-
2002 - 2004 ÖĞRETİM GÖREVLİSİ
PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ EĞİTİM BİLİMLERİ BÖLÜMÜ
EĞİTİM PROGRAMLARI VE ÖĞRETİM ANABİLİM DALI
-
2001 - 2002 ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ
New Mexico State University EĞİTİM FAKÜLTESİ EĞİTİM PROGRAMLARI VE ÖĞRETİM
Üniversite Dışı Deneyim
-
2003 - 2004
MİLLİ SAVUNMA BAKANLIĞI
Asteğmen/Teğmen (Hava Kuvvetleri Komutanlığı)
-
1993 - 1994
Milli Eğitim Bakanlığı
Öğretmen
İdari Görevler
-
Anabilim Dalı Başkanı
Yurt İçi
PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ
-
Anabilim Dalı Başkanı
Yurt İçi
PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ
-
Anabilim Dalı Başkanı
Yurt İçi
PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ
Yayınlar ve Eserler
Makaleler
-
Evaluation of the seating arrangements in English language classrooms through multiple perspectives
European Journal of Education Studies
Özgün Makale Uluslararası
-
An examination of the core values in fifth grade mathematics textbooks
Education Quarterly Reviews
Özgün Makale Uluslararası
-
Eğitim felsefelerine ilişkin perspektiflerin ön ve kalıp yargılar bağlamında incelenmesi
Journal of Social and Humanities Sciences Research
Özgün Makale Uluslararası
-
Ölü Ozanlar Derneği filmindeki çatışmanın eğitim felsefesi açısından çözümlenmesi.
Social Sciences Studies Journal
Özgün Makale Uluslararası
-
Öğretnenlik kutsal bir meslek midir? Öğretmen adaylarının algılarına dönük bir diyalektik.
The Journal of Academic Social Sciences
Özgün Makale Uluslararası
-
Amaçları ve İşlerliği ile Yükseköğretimde Farabi Değişim Programı: Öğretmen Adaylarının Gözünden bir İnceleme.
Yükseköğretim ve Bilim
Özgün Makale Uluslararası
-
Sınıf Öğretmen Adaylarının Meslek tercih Algıları: Değişimin Boylamsal Çözümlemesi
Hacettepe University Journal of Education
Özgün Makale Uluslararası
-
İlköğretim müzik dersine yönelik veli ve öğrenci görüşleri
Abant İzzet Baysal Eğitim Fakültesi Dergisi
Özgün Makale Uluslararası
-
Fen ve teknoloji dersinde analojilere dayalı öğretimin öğrencilerin başarıları ve hatırda tutma düzeyi üzerindeki etkisi
Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
Özgün Makale Uluslararası
-
Sosyal Bilgiler dersi öğretim programına yönelik öğretmen görüşlerinin epistemolojik inançlar bağlamında değerlendirilmesi
Eğitimde Kuram ve Uygulama
Özgün Makale Uluslararası
-
Eğitim kurumlarının işlevlerine ilişkin bir ders kitabı temsilini öğretmen adayları gözüyle yeniden yapılandırma
International Journal of Human Sciences./ Uluslararası İnsan Bilimleri Dergisi
Özgün Makale Uluslararası
-
In depth Analysis of How Prospective Social Studies Teachers Make Sense of Their Career Choice Decisions
Educational Sciences: Theory & Practice
Özgün Makale Uluslararası
-
Öğretmen adaylarının öğretim programına ve program rollerine ilişkin imgeleri
Akdeniz Eğitim Araştırmaları Dergisi
Özgün Makale Uluslararası
-
Effect of media literacy on prospective social studies teachers multicultural attitude
International Online Journal of Eductional Sciences
Özgün Makale Uluslararası
-
Öğretmen Adaylarında İz Bırakan Öğretmenlerle Yaşanılan Deneyimlerin Meslek Tercihleri Açısından İncelenmesi
e-Journal of New World Sciences Academy, Education Sciences,
Özgün Makale Uluslararası
-
Öğrencilerin öğrenme stillerinin yaşadıkları bölge ve sosyal bilgiler dersindeki başarıları bağlamında değerlendirilmesi
e-Journal of New World Sciences Academy, Education Sciences
Özgün Makale Uluslararası
-
The effects of cooperative learning experience on eighth grade students achievement and attitude toward science
Education Journal
Özgün Makale Uluslararası
-
Sınıf öğretmenliği öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğini tercih sebepleri
Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
Özgün Makale Uluslararası
-
Çoklu Zekâ Kuramı Tabanlı Öğretimin Öğrencilerin Fen Bilgisine Yönelik Tutumlarına Etkisi
e-Journal of New World Sciences Academy, Education Sciences
Özgün Makale Uluslararası
-
Is It Writing on Water or Strike It Rich The Experiences of prospective teachers in using search engines
Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri
Özgün Makale Uluslararası
-
CHANGE STABILITY AND CONTEXT PROSPECTIVE TEACHERS PERCEPTIONS
Hacettepe University Journal of Education
Özgün Makale Uluslararası
-
Crawling in the Virtual Environment Prospective Teachers Usage ofGoogle Search Engine
EGITIM ARASTIRMALARI-EURASIAN JOURNAL OF EDUCATIONAL RESEARCH
Özgün Makale Uluslararası
-
Öğretmen adaylarının üniversite öncesi deneyimlerindeki öğretmen ve öğrencilerin ders kitabı kullanım davranışları
Milli Eğitim Dergisi
Özgün Makale Ulusal
-
Fen Bilgisi öğretmen adaylarının öğretmen yetiştirme sürecinde önerilen ders kitaplarıyla olan deneyimleri
Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi
Özgün Makale Ulusal
-
Öğretmen adaylarının arama motoru kullanırken karşılaştıkları temel sorunlar
Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
Özgün Makale Ulusal
-
Çoklu zekâ kuramı tabanlı öğretimin öğrencilerin fen bilgisi başarılarına etkileri
Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
Özgün Makale Ulusal
-
Context process and change The status of prospective teachers perception of teaching process
Essays in Education
Özgün Makale Uluslararası
-
Eğitim programlarının demokratikleşmesine vurulan bir kelepçe olarak sistem yaklaşımı Ne için ve kim için sistem yaklaşımı
Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri
Özgün Makale Uluslararası
-
An in depth look to the process of student teaching through the eyes ofcandidate teachers
EGITIM ARASTIRMALARI-EURASIAN JOURNAL OF EDUCATIONAL RESEARCH
Özgün Makale Uluslararası
-
Öğretim süreci otorite ve demokratikleşme Otoriterlik izin vericilik ve ilgisizlik tuzakları karşısında öğretmen davranışları
International Journal of Environmental and Science Education
Özgün Makale Uluslararası
-
Kapitalizmin köleleştirme aracı olarak eğitim Demokratik eğitim için bir arayış
Eğitim Araştırmaları
Özgün Makale Ulusal
Bildiriler
-
Dijital dünya’da eğitim ve eğitimde yeni fırsatlar, riskler.
Çocuk ve Yeni Medya Sempozyumu (28 Mayıs, 2022), Beykoz Belediyesi, İstanbul.
Tam metin bildiri Ulusal
-
İngilizce öğretmenlerinin köy okulunda çalışmaya yönelik deneyimlerinin fenomenolojik temelde incelenmesi.
X. Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi. (26 – 28 Ekim 2022).
Özet bildiri Uluslararası
-
Beşinci sınıf matematik ders kitaplarındaki temsillerin öğretim programındaki kök değerler bağlamında incelenmesi
IV. International Eurasian Educational Research Congress. (22 – 25 Haziran 2022). Ege Üniversitesi, İzmir.
Özet bildiri Uluslararası
-
An evaluation of the seating arrangements in English language classrooms through multiple perspectives.
7. Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi. (9-12 Ekim 2019). Ankara Üniversitesi, Ankara.
Özet bildiri Uluslararası
-
Eğitim Felsefelerine İlişkin Perspektiflerin Kalıp Yargılar (stereotip) Bağlamında İncelenmesi.
6. Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi. (11-13 Ekim 2018). Kafkas Üniversitesi, Kars.
Özet bildiri Uluslararası
-
Ozanlar Derneği Filmindeki Çatışmanın Eğitim Felsefesi Açısından Çözümlenmesi.
3. Uluslararası Felsefe, Eğitim, Sanat ve Bilim Tarihi Sempozyumu (10-13 Ekim 2018) Giresun Üniversitesi, Giresun
Özet bildiri Uluslararası
-
Öğretmenlik kutsal bir meslek midir? Öğretmen adaylarının algılarına dönük bir diyalektik
II. Uluslararası Felsefe, Eğitim, Sanat ve Bilim Tarihi Sempozyumu
Özet bildiri Uluslararası
-
Sınıf Öğretmenlerinin Türkçe Derslerinde Aktif Öğrenme Etkinliklerini Kullanma Durumları
5. Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi
Özet bildiri Uluslararası
-
Amaçları ve İşlerliği ile Yükseköğretim Farabi Değişim Programı Bir Eğitim Fakültesi Örneği
New Trends in Higher Education: Keeping Up With the Change
Özet bildiri Uluslararası
-
Okul Üniforması ve Serbest Kıyafet Çelişkisinin Medya Temsilleri Üzerinden Değerlendirilmesi
. 3. Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi. (22-24 Ekim 2015) Çukurova Üniversitesi, Adana.
Özet bildiri Uluslararası
-
Eğitim kurumlarının işlevlerine ilişkin bir ders kitabı temsilini öğretmen adayları gözüyle yeniden yapılandırma
III. Ulusal Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi (7-9 Mayıs, 2014), Gaziantep Üniversitesi, Gaziantep
Özet bildiri Ulusal
-
Öğretmen adaylarının öğretim programına ve program rollerine ilişkin imgeleri
International Perspectives on New Aspects of Learning in Teacher Education IPALTE (2-4 Ekim, 2013) Dicle Üniversitesi, Diyarbakır
Özet bildiri Uluslararası
-
İlköğretim Müzik Öğretmenlerinin Müzik Öğretimine İlişkin Deneyimleri Üzerine Nitel Bir Araştırma
I. Uluslararası Eğitimde Araştırma Kongresi (ICRE) (31 Mayıs – 2 Haziran), Ürgüp, Nevşehir
Özet bildiri Uluslararası
-
Sosyal bilgiler ve sınıf öğretmenlerinin epistemolojik inançlarının kişisel değişkenler bağlamında incelenmesi
II. Ulusal Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi (27-29 Eylül, 2012), Abant İzzet Baysal Üniversitesi, Bolu
Özet bildiri Ulusal
-
Eğitim Fakültesindeki ERASMUS öğrencilerinin beklentileri ve deneyimleri
Uluslararası Yükseköğretim Kongresi: Yeni Yönlişler ve Sorunlar (27-29 Mayıs, 2011, İstanbul)
Tam metin bildiri Uluslararası
-
Öğretmenlerin sosyal bilgiler dersi öğretim programına yönelik görüşlerinin epistemolojik inançları bağlamında değerlendirilmesi
I Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi INCCUI (5-8 Ekim, 2011) Anadolu Üniversitesi, Eskişehir.
Özet bildiri Uluslararası
-
Sınıf öğretmenliği öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğini tercih sebepleri
I. Ulusal Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi (13-15 Mayıs, 2010), Ayvalık, Balıkesir
Özet bildiri Ulusal
-
Fakülte uygulama danışmanlarının öğretmen adaylarının ve uygulama öğretmenlerinin öğretmenlik uygulaması sürecinde karşılaştıkları sorunlar
XIV. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi (28-30 Eylül 2005), Pamukkale Üniversitesi, Denizli
Sözlü Bildiri Ulusal
-
Paradigm shift in information literacy Construction deconstruction and reconstruction
Bilgi teknolojileri Kongresi (1-4 Mayıs, 2003), Pamukkale Üniversitesi, Denizli
Tam metin bildiri Ulusal
Kitap / Kitap Bölüm
-
Eleştirel medya okuryazarlığı (Genişletilmiş baskı)
Anı Yayıncılık
Tümü Uluslararası
-
Öğretim Teknolojileri
Vizetek
Bölüm(ler) Ulusal
-
Eğitim Felsefesi
Lisans Yayıncılık
Bölüm(ler) Uluslararası
-
Sosyal Bilgiler ve Sınıf Öğretmenleri için Sosyal Bilgiler Öğretimi
Anı Yayıncılık
Bölüm(ler) Uluslararası
-
Öğretim İlke ve Yöntemleri
PegemA Yayıncılık
Bölüm(ler) Ulusal
-
Eleştirel Medya Okuryazarlığı
Anı Yayıncılık
Tümü Uluslararası
Projeler ve Patentler
Projeler
-
1 Müzik Öğretmenlerinin İlköğretim Programında Yer Alan Müzik Dersine Yönelik Görüşleri Üzerine Nitel Bir Araştırma
Araştırmacı BAP
Sanatsal Faaliyetler
Ödüller
-
Uluslararası Yayınları Teşvik Programı Kapsamında A1’de yer alan yayına destek
TÜBİTAK
-
10’dan fazla makale değerlendirmiş olmaktan dolayı yayın katkı ödülü (450 TL)
Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri Dergisi
-
III. Ulusal Eğitim Programları ve Öğretim Kongresinde (7-9 Mayıs 2014, Gaziantep) en iyi bildiri ödülü
Eğitim Programları ve Öğretim Derneği - Gaziantep Üniversitesi
-
Uluslararası Yayınları Teşvik Programı Kapsamında A2’de yer alan yayına destek
TÜBİTAK
-
Uluslararası Yayınları Teşvik Programı Kapsamında A3’de yer alan yayına destek
TÜBİTAK
-
Uluslararası Yayınları Teşvik Programı Kapsamında A4’de yer alan yayına destek
TÜBİTAK
-
Uluslararası Yayınları Teşvik Programı Kapsamında A5’de yer alan yayına destek
TÜBİTAK
-
Uluslararası Yayınları Teşvik Programı Kapsamında A6’de yer alan yayına destek
TÜBİTAK
-
Yurt dışı Yüksek Lisans ve Doktora bursu (1995-2002)
MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI
Tez Danışmanlığı
-
İngilizce öğretmenlerinin köy okulunda çalışmaya yönelik deneyimlerinin fenomenolojik temelde incelenmesi
Eğitim Bilimleri Enstitüsü Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı
-
Beşinci sınıf matematik ders kitaplarındaki temsillerin öğretim programındaki kök değerler bağlamında incelenmesi
Eğitim Bilimleri Enstitüsü Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı
-
GERÇEKÇİ MATEMATİK EĞİTİMİNE DAYALI MATEMATİK ÖĞRETİMİNİN AKADEMİK BAŞARI, KALICILIK VE YANSITICI DÜŞÜNME BECERİSİNE ETKİSİ
Eğitim Bilimleri Enstitüsü Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı
-
İngilizce dersi öğretim programının uygulandığı sınıf ortamlarının çoklu bakış açısıyla değerlendirilmesi
Eğitim Bilimleri Enstitüsü Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı
-
Sınıf öğretmenlerinin Türkçe derslerinde aktif öğrenme etkinliklerini kullanma durumları
Eğitim Bilimleri Enstitüsü Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı
-
Ortaokul matematik öğretmenlerinin matematik dersi tamamlayıcı ölçme değerlendirme tekniklerine ilişkin profilleri
Eğitim Bilimleri Enstitüsü Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı
-
Sosyal bilgiler dersi öğretim programına yönelik öğretmen görüşlerinin epistemolojik inançları bağlamında değerlendirilmesi
Sosyal Bilimler Enstitüsü Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı
-
Müzik öğretmenlerinin ilköğretim programında yer alan müzik dersine yönelik görüşleri üzerine nitel bir araştırma
Eğitim Bilimleri Enstitüsü Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı
-
İlköğretim yedinci sınıf fen bilgisi dersi kuvvet, hareket ve enerji ünitesinde çoklu zeka kuramı tabanlı öğretimin öğrenci başarısı ve tutumları üzerindeki etkileri
Fen Bilimleri Enstitüsü İlköğretim Ana Bilim Dalı