Prof. Dr.

ABDURRAHMAN ŞAHİN

EĞİTİM FAKÜLTESİ >> EĞİTİM BİLİMLERİ >> EĞİTİM PROGRAMLARI VE ÖĞRETİM
YÖK AKADEMİK ORCID: 0000-0003-4553-5220
Eğitim Bilgileri
  • 1997 - 2002 Doktora

    New Mexico State University

    Eğitim Fakültesi / Eğitim Programları ve Öğretim

  • 1995 - 1997 Yüksek Lisans

    New Mexico State University

    Eğitim Fakültesi / Eğitim Programları ve Öğretim

  • 1988 - 1992 Lisans

    HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ

    EĞİTİM FAKÜLTESİ

Araştırma Alanları
  • Eğitim Bilimleri Temel Alanı

    Eğitim Programları ve Öğretim

Mesleki Deneyim
  • 2015 - 2022 DOÇENT

    PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ EĞİTİM BİLİMLERİ BÖLÜMÜ

    EĞİTİM PROGRAMLARI VE ÖĞRETİM ANABİLİM DALI

  • 2004 - 2015 DOKTOR ÖĞRETİM ÜYESİ

    PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ EĞİTİM BİLİMLERİ BÖLÜMÜ

    EĞİTİM PROGRAMLARI VE ÖĞRETİM ANABİLİM DALI

  • 2002 - 2004 ÖĞRETİM GÖREVLİSİ

    PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ EĞİTİM BİLİMLERİ BÖLÜMÜ

    EĞİTİM PROGRAMLARI VE ÖĞRETİM ANABİLİM DALI

  • 2001 - 2002 ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ

    New Mexico State University EĞİTİM FAKÜLTESİ EĞİTİM PROGRAMLARI VE ÖĞRETİM

Üniversite Dışı Deneyim
  • 2003 - 2004

    MİLLİ SAVUNMA BAKANLIĞI

    Asteğmen/Teğmen (Hava Kuvvetleri Komutanlığı)

  • 1993 - 1994

    Milli Eğitim Bakanlığı

    Öğretmen

İdari Görevler
  • 2022 -

    Anabilim Dalı Başkanı

    Yurt İçi

    PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ

  • 2017 -

    Anabilim Dalı Başkanı

    Yurt İçi

    PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ

  • 2005 - 2008

    Anabilim Dalı Başkanı

    Yurt İçi

    PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ

Yayınlar ve Eserler
Makaleler
Bildiriler
Kitap / Kitap Bölüm
  • 2021ŞAHİN ABDURRAHMAN

    Eleştirel medya okuryazarlığı (Genişletilmiş baskı)

    Anı Yayıncılık

    Tümü Uluslararası

  • 2021ŞAHİN ABDURRAHMAN

    Öğretim Teknolojileri

    Vizetek

    Bölüm(ler) Ulusal

  • 2019ŞAHİN ABDURRAHMAN

    Eğitim Felsefesi

    Lisans Yayıncılık

    Bölüm(ler) Uluslararası

  • 2016ŞAHİN ABDURRAHMAN

    Sosyal Bilgiler ve Sınıf Öğretmenleri için Sosyal Bilgiler Öğretimi

    Anı Yayıncılık

    Bölüm(ler) Uluslararası

  • 2014ŞAHİN ABDURRAHMAN

    Öğretim İlke ve Yöntemleri

    PegemA Yayıncılık

    Bölüm(ler) Ulusal

  • 2011ŞAHİN ABDURRAHMAN

    Eleştirel Medya Okuryazarlığı

    Anı Yayıncılık

    Tümü Uluslararası

Projeler ve Patentler
Projeler
  • - Tamamlandı

    1 Müzik Öğretmenlerinin İlköğretim Programında Yer Alan Müzik Dersine Yönelik Görüşleri Üzerine Nitel Bir Araştırma

    Araştırmacı BAP

Sanatsal Faaliyetler
Ödüller
  • 2014

    Uluslararası Yayınları Teşvik Programı Kapsamında A1’de yer alan yayına destek

    TÜBİTAK

  • 2014

    10’dan fazla makale değerlendirmiş olmaktan dolayı yayın katkı ödülü (450 TL)

    Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri Dergisi

  • 2014

    III. Ulusal Eğitim Programları ve Öğretim Kongresinde (7-9 Mayıs 2014, Gaziantep) en iyi bildiri ödülü

    Eğitim Programları ve Öğretim Derneği - Gaziantep Üniversitesi

  • 2011

    Uluslararası Yayınları Teşvik Programı Kapsamında A2’de yer alan yayına destek

    TÜBİTAK

  • 2010

    Uluslararası Yayınları Teşvik Programı Kapsamında A3’de yer alan yayına destek

    TÜBİTAK

  • 2009

    Uluslararası Yayınları Teşvik Programı Kapsamında A4’de yer alan yayına destek

    TÜBİTAK

  • 2008

    Uluslararası Yayınları Teşvik Programı Kapsamında A5’de yer alan yayına destek

    TÜBİTAK

  • 2008

    Uluslararası Yayınları Teşvik Programı Kapsamında A6’de yer alan yayına destek

    TÜBİTAK

  • 1995

    Yurt dışı Yüksek Lisans ve Doktora bursu (1995-2002)

    MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI

Tez Danışmanlığı
  • Tamamlandı

    İngilizce öğretmenlerinin köy okulunda çalışmaya yönelik deneyimlerinin fenomenolojik temelde incelenmesi

    Eğitim Bilimleri Enstitüsü Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı

  • Tamamlandı

    Beşinci sınıf matematik ders kitaplarındaki temsillerin öğretim programındaki kök değerler bağlamında incelenmesi

    Eğitim Bilimleri Enstitüsü Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı

  • Devam Ediyor

    GERÇEKÇİ MATEMATİK EĞİTİMİNE DAYALI MATEMATİK ÖĞRETİMİNİN AKADEMİK BAŞARI, KALICILIK VE YANSITICI DÜŞÜNME BECERİSİNE ETKİSİ

    Eğitim Bilimleri Enstitüsü Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı

  • Tamamlandı

    İngilizce dersi öğretim programının uygulandığı sınıf ortamlarının çoklu bakış açısıyla değerlendirilmesi

    Eğitim Bilimleri Enstitüsü Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı

  • Tamamlandı

    Sınıf öğretmenlerinin Türkçe derslerinde aktif öğrenme etkinliklerini kullanma durumları

    Eğitim Bilimleri Enstitüsü Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı

  • Tamamlandı

    Ortaokul matematik öğretmenlerinin matematik dersi tamamlayıcı ölçme değerlendirme tekniklerine ilişkin profilleri

    Eğitim Bilimleri Enstitüsü Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı

  • Tamamlandı

    Sosyal bilgiler dersi öğretim programına yönelik öğretmen görüşlerinin epistemolojik inançları bağlamında değerlendirilmesi

    Sosyal Bilimler Enstitüsü Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı

  • Tamamlandı

    Müzik öğretmenlerinin ilköğretim programında yer alan müzik dersine yönelik görüşleri üzerine nitel bir araştırma

    Eğitim Bilimleri Enstitüsü Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı

  • Tamamlandı

    İlköğretim yedinci sınıf fen bilgisi dersi kuvvet, hareket ve enerji ünitesinde çoklu zeka kuramı tabanlı öğretimin öğrenci başarısı ve tutumları üzerindeki etkileri

    Fen Bilimleri Enstitüsü İlköğretim Ana Bilim Dalı