Prof. Dr.

HÜLYA ÇERMİK

EĞİTİM FAKÜLTESİ >> TEMEL EĞİTİM >> SINIF EĞİTİMİ
YÖK AKADEMİK ORCID: 0000-0002-5343-5441
Eğitim Bilgileri
  • 1995 - 1999 Doktora

    DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ

    SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ

  • 1992 - 1995 Yüksek Lisans

    DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ

    SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ

  • 1988 - 1992 Lisans

    DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ

    DENİZLİ EĞİTİM YÜKSEKOKULU

  • 2014 - 2016 Önlisans

    ANADOLU ÜNİVERSİTESİ

    AÇIKÖĞRETİM FAKÜLTESİ

Araştırma Alanları
  • Eğitim Bilimleri Temel Alanı

    Eğitim Programları ve Öğretim

Mesleki Deneyim
  • 2020 - PROFESÖR

    PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ TEMEL EĞİTİM BÖLÜMÜ

    SINIF EĞİTİMİ ANABİLİM DALI

  • 2014 - DOÇENT

    PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ TEMEL EĞİTİM BÖLÜMÜ

    SINIF EĞİTİMİ ANABİLİM DALI

  • 1999 - 2014 DOKTOR ÖĞRETİM ÜYESİ

    PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ TEMEL EĞİTİM BÖLÜMÜ

    SINIF EĞİTİMİ ANABİLİM DALI

  • 1997 - 1999 ÖĞRETİM GÖREVLİSİ

    PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ

  • 1994 - 1997 ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ

    PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ EĞİTİM BİLİMLERİ BÖLÜMÜ

    EĞİTİM PROGRAMLARI VE ÖĞRETİM ANABİLİM DALI

Üniversite Dışı Deneyim
  • 1993 - 1994

    MEB

    Sınıf Öğretmeni

İdari Görevler
  • 2011 - 2016

    Etik Komisyon Üyeliği

    Yurt İçi

    PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ

  • 2005 - 2006

    MEB Denizli İli Milli Eğitim Müdürlüğü İl Milli Eğitim

    Yurt İçi

    DİĞER (KURUMLAR, HASTANELER VB.)

  • 2003 - 2007

    Bölüm Başkan Yardımcısı

    Yurt İçi

    PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ

  • 2000 - 2002

    Dekan Yardımcısı

    Yurt İçi

    PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ

Yayınlar ve Eserler
Makaleler
Bildiriler
Kitap / Kitap Bölüm
  • 2022ÇERMİK HÜLYA

    Eğitimde Ahlak ve Etik

    EĞİTEN KİTAP

    Bölüm(ler) Uluslararası

  • 2021ÇERMİK HÜLYA

    Öğretim İlke ve Yöntemleri

    EĞİTEN KİTAP

    Bölüm(ler) Uluslararası

  • 2015ÇERMİK HÜLYA

    Öğretim İlke ve Yöntemleri

    EĞİTEN

    Bölüm(ler) Uluslararası

  • 2014ÇERMİK HÜLYA,TURAN GÜLLAÇ ESİN

    Öğretim İlke ve Yöntemleri

    PEGEM AKADEMİ

    Bölüm(ler) Uluslararası

  • 2006ÇERMİK HÜLYA

    Eğitim Bilimine Giriş

    Nobel Yayın Dağıtım

    Bölüm(ler) Uluslararası

  • 2006ÇERMİK HÜLYA

    Sınıf Yönetimi

    Nobel Yayın Dağıtım

    Bölüm(ler) Uluslararası

Projeler ve Patentler
Projeler
  • 15.11.2017 - 21.01.2021Tamamlandı

    1 Bir adım da biz atalım: Okuyalım paylaşalım okutalım ve yayalım

    Araştırmacı -Tübitak 1001

  • 01.01.2009 - 14.11.2011Tamamlandı

    2 Türkiye de Eğitim Gören Lise Öğrencilerinin Matematik Dersine Yönelik Tutumları ve Bu Tutumların Bazı Değişkenler Açısından İncelenmesi

    Araştırmacı Yükseköğretim Kurumları tarafından destekli bilimsel araştırma projesi

  • 01.01.2000 - 01.08.2002Tamamlandı

    3 Denizli ili öğretmen profili ve eğitim sorunları

    Araştırmacı Yükseköğretim Kurumları tarafından destekli bilimsel araştırma projesi

Sanatsal Faaliyetler
Ödüller
  • 2010

    Uluslararası Bilimsel yayınları Teşvik

    TÜBİTAK TEŞVİK

    Yayın Teşvik Ödülü TÜBİTAK

  • 2009

    Uluslararası Bilimsel Yayınları Teşvik

    TÜBİTAK TEŞVİK

    Yayın Teşvik Ödülü TÜBİTAK

Tez Danışmanlığı
  • Tamamlandı

    Sınıf öğretmenlerinin kaynaştırma/bütünleştirme yoluyla eğitim uygulamalarına yönelik öz yeterlik algıları ile mesleki öz yeterlik algılarının incelenmesi

    Eğitim Bilimleri Enstitüsü Temel Eğitim Ana Bilim Dalı

  • Tamamlandı

    Bilim dünyası öğretim tasarımı'nın, öğrencilerin bilime ilişkin tutumları, bilim ve bilim insanına ilişkin düşüncelerine etkisi

    Eğitim Bilimleri Enstitüsü Temel Eğitim Ana Bilim Dalı

  • Tamamlandı

    İlkokul programında yer alan beden eğitimi ve oyun dersine ilişkin öğretmen görüşleri

    Eğitim Bilimleri Enstitüsü Temel Eğitim Ana Bilim Dalı

  • Tamamlandı

    İlköğretim okullarınde fen bilgisi öğretiminde karşılaşılan sorunlar ve bu sorunların öğretmen performansı üzerindeki etkileri (Diyarbakır ili örneği)

    Sosyal Bilimler Enstitüsü Sınıf Öğretmenliği Ana Bilim Dalı

  • Tamamlandı

    Sınıf öğretmeni adaylarının seçmeli müze eğitimi dersine ilişkin görüşleri

    Eğitim Bilimleri Enstitüsü Temel Eğitim Ana Bilim Dalı

  • Tamamlandı

    Sınıf öğretmenlerinin kaynaştırma öğrencilerine yönelik yaptıkları öğretimsel düzenlemeler

    Eğitim Bilimleri Enstitüsü İlköğretim Ana Bilim Dalı

  • Tamamlandı

    İlköğretim 4. ve 5. sınıf fen ve teknoloji dersinde öğretmenlerin karşılaştığı sorunlar

    Sosyal Bilimler Enstitüsü İlköğretim Ana Bilim Dalı

  • Tamamlandı

    İlköğretim öğrencilerinin sosyal bilgiler dersine ilişkin tutumları

    Sosyal Bilimler Enstitüsü İlköğretim Ana Bilim Dalı

  • Tamamlandı

    İlköğretim II. kademedeki matematik öğretmenlerinin matematik öğretimiyle ilgili karşılaştıkları sorunlar

    Sosyal Bilimler Enstitüsü İlköğretim Ana Bilim Dalı