Prof. Dr.

HÜSEYİN KIRAN

EĞİTİM FAKÜLTESİ >> TEMEL EĞİTİM >> SINIF EĞİTİMİ
YÖK AKADEMİK ORCID:
Eğitim Bilgileri
  • 1988 - 1991 Doktora

    ANKARA ÜNİVERSİTESİ

    EĞİTİM BİLİMLERİ FAKÜLTESİ

  • 1982 - 1985 Yüksek Lisans

    ANKARA ÜNİVERSİTESİ

    EĞİTİM BİLİMLERİ FAKÜLTESİ

  • 1977 - 1981 Lisans

    ANKARA ÜNİVERSİTESİ

    EĞİTİM BİLİMLERİ FAKÜLTESİ

Araştırma Alanları
  • Eğitim Bilimleri Temel Alanı

    Eğitim Bilimleri

Mesleki Deneyim
  • 2001 - PROFESÖR

    PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ TEMEL EĞİTİM BÖLÜMÜ

    SINIF EĞİTİMİ ANABİLİM DALI

Üniversite Dışı Deneyim
  • 2003 - 2010

    Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi

    Dekanlık görevi

  • 1999 - 2004

    Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi İlköğretim Bölümü Sınıf Öğretmenliği

    Anabilim Dalı Başkanlığı görevi

  • 1993 - 1994

    Yılları içinde Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi

    Dekan Yardımcılığı

  • 1983 - 1987

    Ağrı Milli Eğitim Müdürlüğü

    Eğitim Uzman Yardımcılığı

  • 1978 - 1979

    Ankara Kızılcahamam Binkoz Köyü

    İlkokul Öğretmenliği

  • 1976 - 1976

    Ordu Ünye Tekkiraz Nahiyesi Düzçiftlik Köyü

    İlkokul Öğretmenliği

  • 2002 -

    Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi İlköğretim Bölümü

    İlköğretim Bölüm Başkanlığı görevi

  • 1987 -

    Dokuz Eylül Üniversitesi Denizli Eğitim Yüksekokulu

    Öğretim Görevlisi

  • 1992 -

    Dokuz Eylül Üniversitesi Denizli Eğitim Yüksekokulu

    Yardımcı Doçent

  • 1993 -

    Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Sınıf Öğretmenliği

    Yardımcı Doçent

İdari Görevler
  • 2003 - 2010

    Dekan

    Yurt İçi

    PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ

  • 2002 -

    Bölüm Başkanı

    Yurt İçi

    PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ

Yayınlar ve Eserler
Bildiriler
Kitap / Kitap Bölüm
  • 2012DAĞLI ABİDİN, ERDEM ALİ RIZA, TAŞ ALİ, TOMUL EKBER,TABANCALI ERKAN,DEMİRTAŞ HASAN,ÇELİK KAZIM,SARPKAYA RUHİ,TOK ŞÜKRAN,AKÇADAĞ TUNCAY,ERKILIÇ TURAN AKMAN

    Etkili Sınıf Yönetimi

    Anı Yayıncılık

    Tümü Ulusal

  • 2009HÜSEYİN KIRAN, AYŞE BALCI, RUHİ SARPKAYA, AHMET ÜSTÜN, CEMİL YÜCEL, ELİFE DOĞAN, HASAN ARSLAN, MÜGE YILMAZ

    Eğitim Bilimine Giriş

    ANI YAYINCILIK

    Tümü Ulusal

Projeler ve Patentler
Sanatsal Faaliyetler
Ödüller
Tez Danışmanlığı
  • Tamamlandı

    Yaratıcı okuma etkinliklerinin ilkokul 4. sınıf öğrencilerinin okuduğunu anlama, yaratıcı okuma, akıcı okuma ve eleştirel okuma becerilerine etkisi

    Eğitim Bilimleri Enstitüsü Temel Eğitim Ana Bilim Dalı

  • Tamamlandı

    İlköğretim üçüncü sınıflarda, Türkçe öğretiminde kullanılan pekiştireç değişkeninin öğrencilerin akademik başarısına etkisi

    Sosyal Bilimler Enstitüsü Sınıf Öğretmenliği Ana Bilim Dalı

  • Tamamlandı

    İlköğretim 4 ve 5. sınıf matematik öğretiminde ideal öğretmen davranışlarını sınıf öğretmenlerinin gösterme düzeyleri

    Sosyal Bilimler Enstitüsü Sınıf Öğretmenliği Ana Bilim Dalı

  • Tamamlandı

    İlköğretim birinci kademede yararlanılan ünite dergilerinin içerik, dil ve biçimsel özelliklerine ilişkin sınıf öğretmenlerinin görüşleri

    Sosyal Bilimler Enstitüsü Sınıf Öğretmenliği Ana Bilim Dalı

  • Tamamlandı

    İlköğretim 3. sınıf hayat bilgisi dersinde problem çözme yönteminin öğrencilerin ders başarısına etkisi

    Sosyal Bilimler Enstitüsü Sınıf Öğretmenliği Ana Bilim Dalı

  • Tamamlandı

    Birleştirilmiş sınıf uygulamasında karşılaşılan sorunlar

    Sosyal Bilimler Enstitüsü Sınıf Öğretmenliği Ana Bilim Dalı

  • Tamamlandı

    İlköğretim 1. 2. ve 3. sınıf Türkçe ders kitaplarının biçimsel özellikleri

    Sosyal Bilimler Enstitüsü Sınıf Öğretmenliği Ana Bilim Dalı

  • Tamamlandı

    İlkokul yöneticilerinin bilgi teknolojilerini kullanımına ilişkin öz-yeterlik algıları

    Eğitim Bilimleri Enstitüsü Temel Eğitim Ana Bilim Dalı

  • Tamamlandı

    Sınıf öğretmenlerinin öğretim becerilerini geliştirmeye yönelik bir uygulama: Ders imecesi

    Eğitim Bilimleri Enstitüsü İlköğretim Eğitimi Ana Bilim Dalı

  • Tamamlandı

    Birleştirilmiş sınıflarda görev yapan öğretmenlerin sorunları (Denizli ve Erzurum örnekleri)

    Eğitim Bilimleri Enstitüsü Temel Eğitim Ana Bilim Dalı

  • Tamamlandı

    Sınıf öğretmenlerinin ilkokul yöneticileri ve kendi algılarına göre özel alan yeterlikleri (Denizli il merkezi örneklemi)

    Eğitim Bilimleri Enstitüsü İlköğretim Ana Bilim Dalı

  • Tamamlandı

    Sınıf öğretmenlerinin sayı duyusu düzeyleri ve ilkokul matematik öğretiminde kullanma durumları

    Eğitim Bilimleri Enstitüsü İlköğretim Ana Bilim Dalı

  • Tamamlandı

    İlköğretim 7. sınıf fen bilgisi dersi "basınç" konusunun yapılandırmacı öğrenme yaklaşımına dayalı öğretiminin akademik başarıya etkisi

    Fen Bilimleri Enstitüsü Fen Bilgisi Eğitimi Ana Bilim Dalı

  • Tamamlandı

    İlköğretim IV. sınıf ilimizi ve bölgemizi tanıyalım ünitesinin bilişsel düzeydeki hedef davranışlarına erişisi

    Sosyal Bilimler Enstitüsü Sınıf Öğretmenliği Ana Bilim Dalı

  • Tamamlandı

    Sınıf öğretmenlerinin sınıf yönetimine ilişkin yeterlilikleri (Manisa ili Sarıgöl, Alaşehir ilçeleri örneği)

    Eğitim Bilimleri Enstitüsü İlköğretim Ana Bilim Dalı

  • Tamamlandı

    Anadili Türkçe olmayan ilkokul öğrencilerine ilkokuma yazma öğretiminde karşılaşılan sorunlar ve çözüm önerileri

    Eğitim Bilimleri Enstitüsü İlköğretim Ana Bilim Dalı

  • Tamamlandı

    İlköğretim okulları müdürlerinin öğretmenlerle iletişim sürecindeki yeterlikleri

    Sosyal Bilimler Enstitüsü Sınıf Öğretmenliği Ana Bilim Dalı

  • Tamamlandı

    Öğretmen algılarına göre okullarda kalite kültürü (İzmir ili örneği)

    Sosyal Bilimler Enstitüsü Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı

  • Tamamlandı

    Okul yöneticilerinin uzaktan hizmetiçi eğitime ilişkin görüşleri (Denizli ili örneği)

    Sosyal Bilimler Enstitüsü Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı

  • Tamamlandı

    İlköğretim ı.kademede sınıf öğretmenlerinin yapılandırmacı yaklaşıma dayalı olarak hazırlanan matematik dersi programına ilişkin algıları

    Sosyal Bilimler Enstitüsü İlköğretim Ana Bilim Dalı

  • Tamamlandı

    Okul öncesi eğitim kurumlarında yönetim sorunları

    Sosyal Bilimler Enstitüsü Okul Öncesi Eğitimi Ana Bilim Dalı

  • Tamamlandı

    Okulöncesi eğitim kurumlarında karşılaşılan istenmeyen davranışlar

    Sosyal Bilimler Enstitüsü Diğer

  • Tamamlandı

    İlköğretim 4.,5.,6.,7., ve 8. sınıf öğrencilerinin matematik dersine yönelik tutumlarının çeşitli değişkenlere göre incelenmesi

    Sosyal Bilimler Enstitüsü Sınıf Öğretmenliği Ana Bilim Dalı