Doç. Dr.
EDA DURUK
EĞİTİM FAKÜLTESİ >> YABANCI DİLLER EĞİTİMİ >> İNGİLİZ DİLİ EĞİTİMİ
YÖK AKADEMİK ORCID: 0000-0001-8564-2456Eğitim Bilgileri
-
2001 - 2005 Lisans
ORTA DOĞU TEKNİK ÜNİVERSİTESİ
EĞİTİM FAKÜLTESİ
-
2009 - 2014 Bütünleşik Doktora
ANADOLU ÜNİVERSİTESİ
EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ
Araştırma Alanları
-
Eğitim Bilimleri Temel Alanı
İngiliz Dili Eğitimi
Mesleki Deneyim
-
2022 - DOÇENT
PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ YABANCI DİLLER EĞİTİMİ BÖLÜMÜ
İNGİLİZ DİLİ EĞİTİMİ ANABİLİM DALI
-
2017 - YARDIMCI DOÇENT
PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ YABANCI DİLLER YÜKSEKOKULU
-
2008 - OKUTMAN
PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ YABANCI DİLLER YÜKSEKOKULU
Üniversite Dışı Deneyim
-
2005 - 2008
Özel PEV İlköğretim Okulu
İngilizce Öğretmeni
İdari Görevler
-
Yönetim Kurulu Üyesi
Yurt İçi
PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ
-
Yönetim Kurulu Üyesi
Yurt İçi
PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ
-
Arş. Uyg. Merkezi Müdür Yardımcısı
Yurt İçi
PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ
-
Yönetim Kurulu Üyeliği
Yurt İçi
PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ
-
Bölüm Başkanı
Yurt İçi
PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ
-
Bölüm Başkan Yardımcısı
Yurt İçi
PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ
Yayınlar ve Eserler
Makaleler
-
A Phenomenological Approach towards Early Literacy Development Practices of Early Childhood Teachers
Dil ve Edebiyat Araştırmaları
Özgün Makale Ulusal
-
Self-Regulated Learning and Listening Achievement of Turkish EFL Learners
LUBLIN STUDIES IN MODERN LANGUAGES AND LITERATURE
Özgün Makale Uluslararası
-
A Comparative Study of Metadiscourse Markers in the Abstract Sections of Research Articles Written by Turkish and English Researchers
Shanlax International Journal of Education
Özgün Makale Uluslararası
-
A CEFR Based evaluation of B1+ Level Preparatory Program at a Turkish State University: The Application of the Foreign Language Skills Scale
Psycho-educational Research Reviews
Özgün Makale Uluslararası
-
A Neo-Humean Analysis of Turkish Enclitic “dE” in Coherence Relations
Journal of History Culture and Art Research
Özgün Makale Ulusal
-
Factors Considered to be Important in the Delivery of an Oral Presentation in a Second Language
International Journal of Liberal Arts and Social Science
Özgün Makale Uluslararası
-
Analysis of metadiscourse markers in academic written discourse produced by Turkish researchers
Journal of Language and Linguistic Studies
Özgün Makale Uluslararası
-
Deeper insights into University students perceptions about peer feedback in second language writing A phenomonological approach
Journal of Qualitative Research in Education
Özgün Makale Ulusal
-
TURKISH EFL LEARNERS NAMING MOTION EVENTS IN ENGLISH
International Journal of English Language Teaching
Özgün Makale Uluslararası
-
Vocabulary Deviations during Second Language Lexical Processing
international journal of liberal arts and social sciences
Özgün Makale Uluslararası
-
Investigation of teacher autonomy and learner autonomy in Turkish EFL setting.
international journal of education and research
Özgün Makale Uluslararası
-
Input Processing of Turkish Learners of English from Different Proficiency Levels.
Anadolu Journal of Educational Sciences International
Özgün Makale Ulusal
-
EXPLORING MORPHOLOGICAL PROCESSING OF WORDS BY TURKISH LEARNERS OFENGLISH
The Journal of International Social Research
Özgün Makale Ulusal
Bildiriler
-
Kültür Şoku: Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğrenmekte olan Uluslararası Öğrencilere Yönelik Etkinlikler
Kırgızistan Manas Üniversitesi IV. Uluslararası Türk Uygarlığı Kongresi
Özet bildiri Uluslararası
-
The Effect of Flipped Classroom on the Self-Efficacy Levels and Speaking Skills Achievement of Turkish EFL Learners
2023 International Education Congress
Özet bildiri Ulusal
-
A Systematic Literature Review on Scaffolding Techniques: Focus on Online Educational Settings in Second Language Acquisition
AELTE 2023 Digital Era in Foreign Language Education
Özet bildiri Uluslararası
-
Dijital Dönemde Yabancı Dil Öğretimi
7. Ulusararası Sınırsız Eğitim ve Araştırma Sempozyumu (USEAS 2023)
Özet bildiri Ulusal
-
ELT Öğrencileri: Geleceğim için şimdiden projede varım
INGED ZOOM Series
Özet bildiri Ulusal
-
Analysis of Reporting verbs in Research Articles written by English and Turkish Writers
International Congress of Language and Translation Studies
Özet bildiri Ulusal
-
Investigating students' perceptions of making oral presentation in a foreign language
The international forum for communication media, social science and education research
Özet bildiri Uluslararası
-
Interpersonal Metadiscourse Markers in a Written Register Used by Turkish Writers
Academics World 68th International Conference
Özet bildiri Uluslararası
-
A descriptive study of Turkish learners establishing discourse functions of lexical bundles in a written register
IACESS
Tam metin bildiri Uluslararası
-
Turkish EFL learners naming motion events in English
VIII. International science conference
Özet bildiri Uluslararası
-
Vocabulary Deviations during Second Language Lexical Processing
3rd International interdisciplinary conference on English studies
Özet bildiri Uluslararası
-
Particle dE In Discourse Coherence
16 th International conference on Turkish Linguistics
Özet bildiri Uluslararası
-
Turkish EFL Writers Developing Trust towards Peer Feedback: An Action Research Approach
The 1st International CBUTEFL Conference
Özet bildiri Ulusal
Kitap / Kitap Bölüm
-
Edebi Metinler ve Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretimi
Nobel
Bölüm(ler) Uluslararası
-
New Ways to English
Aali Publications Bahawalpur
Bölüm(ler) Uluslararası
-
The New Normal of Online Language Education
Eğiten Kitap
Bölüm(ler) Uluslararası
-
An Analysis of Functional Moves in the Introduction Sections of Research Articles Written by Turkish Scholars
Eğitim Yayınevi
Tümü Uluslararası
-
Türkçenin Yabancı Dil Olarak Öğretimi- Dil Politikası- Kültür- Yöntem- Teknoloji
Nobel
Bölüm(ler) Uluslararası
Projeler ve Patentler
Projeler
-
1 Kültür Şoku: Uluslararası Öğrencilere Yönelik Etkinlikler
Danışman TÜBİTAK PROJESİ
-
2 Seyr-i Bilim
Eğitmen TÜBİTAK PROJESİ
-
3 Ters yüz öğrenmenin yabancı dil sınıfındaki Türk öğrencilerin öz yeterlik seviyeleri ve konuşma becerileri başarısı üzerindeki etkisi: Pandemi sonrası değerlendirme
Danışman TÜBİTAK PROJESİ
-
4 Proje danışmanı. Ters yüz sınıf modelinin yabancı dil sınıfındaki B1 seviyesi Türk öğrencilerin öz düzenlemeli öğrenme seviyeleri ve dinleme becerilerindeki başarısına etkisinin değerlendirilmesi: Pandemi sonrası değerlendirme
Danışman TÜBİTAK PROJESİ
-
5 “K12 Beceri Geliştirme”
Uzman Özel Kuruluşlar
-
6 Hikayelerle desteklenmiş yabancı dil eğitiminde dijital araçların 3 aşamada kullanımı: Hikaye oluşturma, hikaye yazma, ve hikaye anlatma
Yürütücü TÜBİTAK PROJESİ
-
7 Küçülen Dünyada Büyüyen Bir Halka Olmak
Yürütücü TÜBİTAK PROJESİ
Sanatsal Faaliyetler
Ödüller
Tez Danışmanlığı
-
Technology enhanced game-based language learning and its effects on secondary school EFL learners
Eğitim Bilimleri Enstitüsü Yabancı Diller Eğitimi Ana Bilim Dalı
-
A Comparative Analysis of Reporting Verbs in Master's Theses written by Native and Non-Native English Speakers
Eğitim Bilimleri Enstitüsü Yabancı Diller Eğitimi Ana Bilim Dalı
-
Metadiscourse markers in the abstract sections of research articles written by Turkish and English researchers
Eğitim Bilimleri Enstitüsü İngiliz Dili Eğitimi Ana Bilim Dalı
-
Learner autonomy in primary schools: English teachers' perceptions and practices
Eğitim Bilimleri Enstitüsü Yabancı Diller Eğitimi Ana Bilim Dalı