Prof. Dr.
FATMA TAŞKIN EKİCİ
EĞİTİM FAKÜLTESİ >> MATEMATİK VE FEN BİLİMLERİ EĞİTİMİ >> FEN BİLGİSİ EĞİTİMİ
YÖK AKADEMİK ORCID: 0000-0001-7798-6021Eğitim Bilgileri
-
2002 - 2008 Doktora
GAZİ ÜNİVERSİTESİ
EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ
-
1999 - 2002 Yüksek Lisans
PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ
FEN BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ
-
1995 - 1999 Lisans
ONDOKUZ MAYIS ÜNİVERSİTESİ
EĞİTİM FAKÜLTESİ
Araştırma Alanları
-
Eğitim Bilimleri Temel Alanı
Temel Eğitim
Mesleki Deneyim
-
2023 - PROFESÖR
PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ MATEMATİK VE FEN BİLİMLERİ EĞİTİMİ BÖLÜMÜ
FEN BİLGİSİ EĞİTİMİ ANABİLİM DALI
-
2017 - 2023 DOÇENT
PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ MATEMATİK VE FEN BİLİMLERİ EĞİTİMİ BÖLÜMÜ
FEN BİLGİSİ EĞİTİMİ ANABİLİM DALI
-
2011 - 2017 DOKTOR ÖĞRETİM ÜYESİ
PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ MATEMATİK VE FEN BİLİMLERİ EĞİTİMİ BÖLÜMÜ
FEN BİLGİSİ EĞİTİMİ ANABİLİM DALI
-
2008 - 2011 ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ
PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ MATEMATİK VE FEN BİLİMLERİ EĞİTİMİ BÖLÜMÜ
FEN BİLGİSİ EĞİTİMİ ANABİLİM DALI
-
2002 - 2008 ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ
GAZİ ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ FEN BİLGİSİ EĞİTİMİ (DR)
-
2000 - 2002 ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ
PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ MATEMATİK VE FEN BİLİMLERİ EĞİTİMİ BÖLÜMÜ
FEN BİLGİSİ EĞİTİMİ ANABİLİM DALI
İdari Görevler
-
Yönetim Kurulu Üyeliği
Yurt İçi
PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ
-
Yönetim Kurulu Üyeliği
Yurt İçi
PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ
-
Yönetim Kurulu Üyeliği
Yurt İçi
PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ
-
Arş. Uyg. Merkezi Müdürü
Yurt İçi
PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ
Yayınlar ve Eserler
Makaleler
-
Dijital Öyküleme Uygulamalarının Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Teknolojik Pedagojik Alan Bilgilerine Etkisi
Journal of Individual Differences in Education
Özgün Makale Uluslararası
-
Use of a Movie (Lorenzo's Oil) in Teaching Nature of Science to Preservice Science Teachers
The European Educational Researcher
Özgün Makale Uluslararası
-
Covid-19 Pandemisi Süresince Gerçekleştirilen Uzaktan Eğitim Faaliyetlerinin Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Teknolojik Pedagojik Alan Bilgisi Özyeterliklerine Etkisi
Fen, Matematik, Girişimcilik ve Teknoloji Eğitimi Dergisi
Özgün Makale Uluslararası
-
Ortaokul 7. Sınıf Öğrencilerinin Çevreye Yönelik Tutumlarının Bazı Değişkenlere Göre İncelenmesi
Journal of International Social Research
Özgün Makale Uluslararası
-
Fen Bilimleri Dersinde Jigsaw I Tekniğinin 7. Sınıf Öğrencilerinin İletişim Becerilerine Etkisi / The Effect of Jigsaw I Technique on 7th Grade Students’xx Communication Skills
Adnan Menderes Üniversitesi Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi
Özgün Makale Ulusal
-
ICT supported narratives in teaching science and the their effects on middle school students
TOJET Turkish Online Journal of Technology Education
Özgün Makale Uluslararası
-
Exploring Pre Service Elementary Teachers Mental Models of the Environment
International Electronic Journal of Environmental Education
Özgün Makale Uluslararası
-
Development of Self Directed Learning Skills Scale for Pre Service Science Teachers
International Journal of Assessment Tools in Education
Özgün Makale Uluslararası
-
Development of Self Directed Learning Skills Scale for Pre-Service Science Teachers
International Journal of Assessment Tools in Education
Özgün Makale Uluslararası
-
USING SLOWMATION AS A TEACHING APPROACH AND ITS EFFECT ON BIOLOGY ACHIEVEMENTS OF PRE-SERVICE SCIENCE TEACHERS
The Eurasia Proceedings of Educational & Social Sciences (EPESS)
Özgün Makale Uluslararası
-
Perceptions of Prospective Science Teachers about Science and Technology Concepts and Scientific Technological Literacy
International Research in Education
Özgün Makale Uluslararası
-
Elementary school students views on the homework given in science courses
Educational Research and Review
Özgün Makale Uluslararası
-
Science Teachers ICT Use Frequency And The Barriers They Were Exposed
International Journal of Assessment Tools in Education
Özgün Makale Uluslararası
-
Prospective Science Teachers Self Assessments about the Use of Slowmation Approach in Teaching
European Journal of Social Sciences Education and Research
Özgün Makale Uluslararası
-
Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Öz yeterlik Algılarının Bazı Değişkenlere Göre İncelenmesi
European Journal of Social Sciences Education and Research
Özgün Makale Uluslararası
-
The Primary Student Teachers Views About a Blended Learning Application in a Basic Physics Course
Turkish Online Journal of Distance Education-TOJDE
Özgün Makale Uluslararası
-
Öğretmenlere Yönelik Bilişim Teknolojileri Öz yeterlik Algısı Ölçeğinin Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması
Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
Özgün Makale Ulusal
-
Primary School Teachers Opinions and Application Levels Related to Constructivist Approach to the Subjects of Voice and Light
Eurasian Journal of Physics and Chemistry Education
Özgün Makale Uluslararası
-
Fen Eğitiminde Bilişim Teknolojilerinden Faydalanmanın Yeni ve Etkili Bir Yolu Yavaş Geçişli Animasyonlar
İlköğretim Online
Özgün Makale Uluslararası
-
The Evaluation Of Turkish Ministry Of Education And Canadian Ontario State By Comparing Science And Technology Curriculum
e-Journal of New World Science Academy
Özgün Makale Uluslararası
-
Fen Bilgisi Derslerinde Benzeşimlerin Analoji Kullanılabilirliğine İlişkin Öğretmen Adaylarının Görüşleri ve Örnekleri
Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi
Özgün Makale Ulusal
-
Utility of Concept Cartoons in Diagnosing and Overcoming Misconceptions Related to Photosynthesis
International Journal of Environmental and Science Education
Özgün Makale Uluslararası
Bildiriler
-
STEM Eğitimi için Öğretmenlerin Avrupa Dijital Yeterliliklerinin Araştırılması
4. Uluslararası Öğretmenler Konferansı
Tam metin bildiri Uluslararası
-
FEN BİLGİSİ ÖĞRETİM PROGRAMI KAZANIMLARININ YENİLENMİŞ BLOOM TAKSONOMİSİNE GÖRE İNCELENMESİ
III. INTERNATIONAL NEW YORK CULTURAL INTERACTION AND ACADEMIC STUDIES CONGRESS
Tam metin bildiri Uluslararası
-
SU FARKINDALIK ÖLÇEĞİ GEÇERLİK GÜVENİRLİK ÇALIŞMASI
III. INTERNATIONAL NEW YORK CULTURAL INTERACTION AND ACADEMIC STUDIES CONGRESS
Tam metin bildiri Uluslararası
-
Using ICT Supported Narratives in Teaching Science and Their Effects on Middle School Students
15th Educational Technology Conference
Tam metin bildiri Uluslararası
-
Using Slowmation as a Teaching Approach and Its Effect on Biology Achievements of Pre Service Science Teachers
International Conference on Education in Mathematics, Science and Technology (ICEMST2014)
Tam metin bildiri Uluslararası
-
Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Öz yeterlik Algılarının Bazı Değişkenlere Göre İncelenmesi
International Conference on Social Science, ICSS-2014
Tam metin bildiri Uluslararası
-
Prospective Science Teachers Self Assessments about the Use of Slowmation Approach in Teaching
International Conference on Social Science, ICSS-2014
Tam metin bildiri Uluslararası
-
Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Kendi Kendine Öğrenme Becerilerinin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi
9th International Balkan Education and Science Congress
Özet bildiri Uluslararası
-
Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarında Çevre Bilinci Ve Yansımaları
9th International Balkan Education and Science Congress
Özet bildiri Uluslararası
-
Öğrencilerin Sayısal YGS2 Puanları ile Alan Fizik Kimya Biyoloji Öğretmenlerinin Nitelikleri Arasındaki İlişki
Ortaöğretimde Nitelik Çalıştayı, Aralık-2013, Pamukkale Üniversitesi, Denizli
Özet bildiri Ulusal
-
EFFECT OF ICT BASED NARRATIONS ON STUDENTS ACHIEVEMENT IN SCIENCE COURSES
International Symposium On Changes And New Trends In Education
Tam metin bildiri Uluslararası
-
Fen Ve Teknoloji Eğitiminde Bilişim Teknolojilerinden Yararlanma Konusunda Öğretmen Adaylarının Uygulamaya Dönük Görüş Ve Yaklaşımları
IV. Uluslararası Eğitim Araştırmaları Kongresi
Tam metin bildiri Uluslararası
-
A General Outlook To The Relation Between Multi Intelligence And The Learning Styles Of Prospective Teachers In Science
The 1st International Conference of Living Theorists ?Howard Gardner?
Tam metin bildiri Uluslararası
-
Effect of learning management systems on primary student teachers motivation to and achievement on and attitudes towards physics and science a Moodle application in a basic physics course
WCIT-2011, 2nd World Conference on Information Technology
Özet bildiri Uluslararası
-
Integration and usage of four ICT applications into science education laptop classes data loggers robotics smartboards a case study
WCIT-2011, 2nd World Conference on Information Technology
Özet bildiri Uluslararası
-
İlköğretim 2 Kademe 6 7 8 Sınıf Öğrencilerinin Bilim İnsanı İmajları
VII. Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi
Özet bildiri Ulusal
-
Planlı Davranış Teorisi The Theory of Planned Behaviour ve Eğitim Ortamlarındaki Davranışların Değerlendirilmesi
XIV. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi
Tam metin bildiri Ulusal
-
Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Genetik Etik Biyoetik Konularındaki Bilgi Düzeyleri ve Yorumları
XIV. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi
Tam metin bildiri Ulusal
-
Öğretim Sürecindeki Yeni Yaklaşımların Fen Derslerindeki Uygulanabilirliği
Kişisel Gelişimde Çağdaş Yönelimler Sempozyumu
Tam metin bildiri Ulusal
-
Science Teachers Situation In Knowledge Society
2nd International Balkan Education Congress
Tam metin bildiri Uluslararası
-
Role And Importance Of Science Education In The Base Of Knowledge Society
2nd International Balkan Education Congress
Tam metin bildiri Uluslararası
-
Fen Laboratuarlarının İçinde Bulunduğu Durum
V. Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi
Tam metin bildiri Ulusal
Kitap / Kitap Bölüm
-
7'den 77'ye Orman Okulu
Eğiten Kitap
Bölüm(ler) Uluslararası
-
7'den 77'ye Orman Okulu
Eğiten Kitap
Bölüm(ler) Uluslararası
-
STEM Eğitimi Uygulamaları III
Vizetek
Bölüm(ler) Uluslararası
-
Eğitim Taksonomileri
Vizetek Yayınları
Bölüm(ler) Uluslararası
-
Stem Eğitimi Uygulamaları II
Pusula Yayınevi
Bölüm(ler) Ulusal
-
Fen ve Matematik Eğitiminde Kullanılan Web 2.0 Araçları
Eğiten Kitap
Tümü Ulusal
-
Eğitim Bilimleri Alanında Uluslararası Araştırmalar
Eğitim Yayınevi
Bölüm(ler) Uluslararası
-
Eğitim Bilimleri Alanında Uluslararası Araştırmalar
Eğitim Yayınevi
Bölüm(ler) Uluslararası
-
Eğitim Bilimleri Alanında Uluslararası Araştırmalar
Eğitim Yayınevi
Bölüm(ler) Uluslararası
-
Fen Öğretiminde Kavram Yanılgıları Tespiti ve Giderilmesi
Pegem Akademi
Bölüm(ler) Ulusal
-
Biyolojide Özel Konular
LisansYayıncılık
Bölüm(ler) Ulusal
-
Current Advances in Education
St. Kliment Ohridski University Press
Bölüm(ler) Uluslararası
-
Current Advances in Education
St. Kliment Ohridski University Press
Bölüm(ler) Uluslararası
-
Etkinlik Örnekleriyle Güncel Öğrenme Öğretme Yaklaşımları II
Pegem Akademi
Bölüm(ler) Ulusal
-
Fen Öğretimi Laboratuvar Uygulamaları I II
Pozitif Matbaacılık
Tümü Ulusal
-
Fen Eğitiminde Çevre
Pozitif Matbaacılık
Bölüm(ler) Ulusal
-
Biyolojide Özel Konular
Beyaz Kalem Yayıncılık
Bölüm(ler) Ulusal
-
Canlılar Bilimi
Pegema Yayıncılık
Bölüm(ler) Ulusal
Projeler ve Patentler
Projeler
-
1 Küçük Bilim İnsanları Yetişiyor KUBİY
Eğitmen Diğer kamu kuruluşları (Yükseköğretim Kurumları hariç)
-
2 Çevre Dedektifi Horoz İşbaşında 4
Eğitmen TÜBİTAK PROJESİ
-
3 Teoriden Pratiğe Teknoloji Fakındalığı Eğitimi
Eğitmen TÜBİTAK PROJESİ
-
4 Bilgi Teknolojileri Kampı
Yürütücü Yükseköğretim Kurumları tarafından destekli bilimsel araştırma projesi
-
5 Bilgi Teknolojileri Kampı
Yürütücü Yükseköğretim Kurumları tarafından destekli bilimsel araştırma projesi
-
6 Bilişim Teknolojileri Destekli Etkileşimli Konuşan Kavram Karikatürleri Tasarını
Araştırmacı Yükseköğretim Kurumları tarafından destekli bilimsel araştırma projesi
-
7 Çevre Dedektifi Horoz İşbaşında 3
Eğitmen TÜBİTAK PROJESİ
-
8 Bilişim Teknolojileri Destekli Dijital Hikayelerin İlköğretim Öğrencilerinin Başarı ve tutumları Üzerine Etkisi
Yürütücü Yükseköğretim Kurumları tarafından destekli bilimsel araştırma projesi
-
9 Bilişim Teknolojilerinin Eğitim Ortamlarına Entegrasyonu Sürecinde Fen Bilgisi Öğretmenleri ve Adaylarına Teknolojiye Yönelik Alan Öğretimi Bilgisi Pedagojik Alan Bilgisi Kazandırma Amaçlı Uygulamaya Dönük Öğretim Öğrenim Etkinlikleri Tasarımı
Yürütücü Yükseköğretim Kurumları tarafından destekli bilimsel araştırma projesi
-
10 Çevre Dedektifi Horoz İş Başında 2
Eğitmen TÜBİTAK PROJESİ
-
11 Çevre Dedktifi Horoz İşbaşında
Eğitmen TÜBİTAK PROJESİ
-
12 Laboratuar Uygulamalarının Öğretmen Adaylarının Bilimsel Süreç Becerileri Üzerine Etkileri
Araştırmacı Yükseköğretim Kurumları tarafından destekli bilimsel araştırma projesi
-
13 Ankara Çevresine Süratli Şehirleşmeden Ötürü Yok Olmaya Yüz Tutan Step Formasyonlarının Ekolojik ve Floristik Tespitleri
Araştırmacı Yükseköğretim Kurumları tarafından destekli bilimsel araştırma projesi
-
14 Bilişim Teknolojileri Destekli Fen Laboratuarları Projesi MEB Eğit Tek Gen Müd
Araştırmacı Diğer kamu kuruluşları (Yükseköğretim Kurumları hariç)
-
15 Karcı Dağı Makrofungusları Y L Tez Projesi
Araştırmacı Yükseköğretim Kurumları tarafından destekli bilimsel araştırma projesi
Sanatsal Faaliyetler
Ödüller
Tez Danışmanlığı
-
FEN BİLİMLERİ DERSİNDE UYGULANAN ÖĞRENME STİLLERİNE DAYALI BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ TAM ÖĞRENME MODELİNİN BAŞARI, ÖZ YETERLİK VE KENDİ KENDİNE ÖĞRENME BECERİLERİNE ETKİSİ
Eğitim Bilimleri Enstitüsü Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Ana Bilim Dalı
-
Dijital öyküleme uygulamalarının fen bilgisi öğretmen adaylarının teknolojik pedagojik alan bilgilerine etkisi
Eğitim Bilimleri Enstitüsü Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Ana Bilim Dalı
-
Slowmation (Yavaş geçişli animasyon) uygulamasının fen bilimleri eğitiminde öğrencilerin ilgi ve motivasyonuna etkisi
Eğitim Bilimleri Enstitüsü Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Ana Bilim Dalı
-
Okul dışı öğrenme ortamlarının 7. sınıf öğrencilerinin geri dönüşüm konusundaki doğa algısı ve bilinç düzeyine etkisi
Eğitim Bilimleri Enstitüsü Fen ve Matematik Alanlar Eğitimi Ana Bilim Dalı
-
Bilişim teknolojileri destekli kısa hikayelerin öğrencilerin başarıları, özyeterlik algıları ve fene yönelik tutumlarına etkisi
Eğitim Bilimleri Enstitüsü İlköğretim Ana Bilim Dalı