Dr. Öğr. Üyesi
HATİCE ALTUN
EĞİTİM FAKÜLTESİ >> YABANCI DİLLER EĞİTİMİ >> İNGİLİZ DİLİ EĞİTİMİ
YÖK AKADEMİK ORCID: 0000-0003-4096-4018Eğitim Bilgileri
-
2011 - Doktora
ORTA DOĞU TEKNİK ÜNİVERSİTESİ
EĞİTİM FAKÜLTESİ
-
2012 - 2017 Doktora
State University of New York at Buffalo
-
2009 - 2010 Yüksek Lisans
İHSAN DOĞRAMACI BİLKENT ÜNİVERSİTESİ
EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ
-
1994 - 1998 Lisans
BOĞAZİÇİ ÜNİVERSİTESİ
EĞİTİM FAKÜLTESİ
Araştırma Alanları
-
Eğitim Bilimleri Temel Alanı
İngiliz Dili Eğitimi
Mesleki Deneyim
-
2019 - 2021 ÖĞRETİM GÖREVLİSİ
PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ DİL ÖĞRETİMİ UYGULAMA VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
-
2017 - 2019 ÖĞRETİM GÖREVLİSİ
PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ DİL ÖĞRETİMİ UYGULAMA VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
-
2007 - ÖĞRETİM GÖREVLİSİ
PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ YABANCI DİLLER YÜKSEKOKULU TEMEL YABANCI DİLLER BÖLÜMÜ
TEMEL YABANCI DİLLER ANABİLİM DALI
Üniversite Dışı Deneyim
-
1998 - 2007
MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI
Ogretmen
-
2007 - 1998
Pamukkale Üniversitesi
Öğretim Görevlisi
İdari Görevler
Yayınlar ve Eserler
Makaleler
-
Understanding Development and Proficiency in Writing
European Journal of Foreign Language Teaching
Kitap Kritiği Uluslararası
-
L1 and L2 Summarizing Strategies Used by EFL Learners
Journal of Language Education and Research
Özgün Makale Uluslararası
-
Translanguaging Approach in Writing Turkish as a Second Language: An Experimental Study
The Journal of Turkish Social Research
Özgün Makale Uluslararası
-
Deneyimsiz Türk Yazarların İngilizce Akademik Yazma Hatalarına Derlem Odaklı Bir Bakış / A Learner Corpus Driven Approach to Novice Turkish Authors’ EAP Use Tendencies
Selçuk Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Dergisi (SEFAD)
Özgün Makale Uluslararası
-
The Learning Effect of Corpora on Strong and Weak Collocations: Implications for Corpus-Based Assessment of Collocation Competence
International Journal of Assessment Tools in Education
Özgün Makale Uluslararası
-
The Many Faces of Multilingualism: Language Status, Learning and Use Across Contexts
International Journal of Applied Linguistics
Kitap Kritiği Uluslararası
-
DiLLER ARASI GEÇiŞLiLiK (TRANSLANGUAGING): ÇIKARIMLAR VE TÜRKİYE BAĞLAMINDA ARTAN İHTİYAÇ Türkiye’deki Yazma Derslerindeki Etkilerine İlişkin İçgörüler
Avrasya Uluslararası Araştırmalar Dergisi
Özgün Makale Uluslararası
-
The Comparison of Evaluative That Clauses in Novice and Expert Writers' Abstracts"
Dil Araştırmaları
Özgün Makale Uluslararası
-
Battels to Bridges: US Strategic Communication and Public Diplomacy after 9/11: Based on a Book.
All Azimuth: A Journal of Foreign Policy and Peace
Kitap Kritiği Uluslararası
Bildiriler
-
Multilingual Resilience: Navigating Monolingual Ideologies in Turkish Language Education
2nd International Symposium on Teaching Turkish as a Heritage Language and Foreign Language
Özet bildiri Uluslararası
-
Teaching English in the AI Era: An Empirical Study of ChatGPT's Impact on Academic Writing Performance
TESOL 2024, International Convention and Language Expo Virtual
Özet bildiri Uluslararası
-
Evaluating the Efficiency of Alternative Speaking Assessments in Language Education: A Mixed-Methods Study
ICPL 2024, The 4th International Conference on The Philosophy of Language, Literature and Linguistics
Tam metin bildiri Uluslararası
-
Plurilingual International Students’ Resistance Against Nativist Microaggressions in a Turkish Immersion Program Through English
ICCE 2024, Revitalizing the Work of Critical Education in an Age of Multidimensional Crisis: Community, Struggle and Resistance, XII International Conference on Critical Education,
Tam metin bildiri Uluslararası
-
Multilingual Speakers’ Code Changing Practices in Online Classes
SS24 Sociolinguistics Symposium, Inside and beyond binaries
Özet bildiri Uluslararası
-
The relationship between student essays’ lexical characteristics and rating processes: An illustration in an EFL setting
TESOL 2022 International Convention and Language Expo Virtual 22-25 March
Özet bildiri Uluslararası
-
Post-COVID Assessment Practices in Language Teaching in Turkey
TESOL 2022 International Convention and Language Expo Virtual 22-25 March
Özet bildiri Uluslararası
-
Translanguaging and L2 writing: A study of how translanguaging promotes writing skills in ESL classrooms
AAAL, 2021, Virtual Conference
Özet bildiri Uluslararası
-
Language Ecology Perspective on Language Socialization of Turkish Students
23rd International Association for World Englishes Conference (23rd IAWE)
Özet bildiri Uluslararası
-
‘READING TO LEARN’ IN ENGLISH AS A FOREIGN LANGUAGE FOR IMPROVING EFL STUDENTS’ MEANING MAKING
INES
Özet bildiri Uluslararası
-
Motivations of Turkish International Students to Learn English in a Global Contact Zone
INES 2018
Özet bildiri Uluslararası
-
Use of Learner Corpus, A Case Study Turkish context
Learner Corpus Research-Theory and Practical Applications
Özet bildiri Uluslararası
-
Impact of elite class performance on identity reconstruction of international students
AAAL 2018
Özet bildiri Uluslararası
-
A Language Ecology Perspective on Second Language Socialization of Undergraduate Undergraduate Undergraduate Turkish International Students in Terms of Their Identity Reconstruction
AAAL (American Association for Applied Linguistics)
Özet bildiri Uluslararası
-
Applied Linguistics in the Global World
TESOL teacher training symposium
Özet bildiri Uluslararası
-
The Learning Effect of Corpora on the Reception of Collocations,
TESOL teacher training symposium in China
Özet bildiri Uluslararası
-
Language Socialization of Turkish Undergraduate Students
24th GSE Research Symposium
Özet bildiri Uluslararası
-
The Learning Effect of Corpora on the Reception of Collocations in ESL classrooms
42nd GSE Symposium
Özet bildiri Uluslararası
-
The Learning Effect of Corpora on the Reception of Collocations
AAAL 2016
Özet bildiri Uluslararası
Kitap / Kitap Bölüm
-
Disciplinary Academic Writing: Opportunities and Challenges
IKsad
Bölüm(ler) Uluslararası
-
Günce Filoloji ve Sosyal Bilimler Çalışmaları I
Gunce Yayinlari
Bölüm(ler) Uluslararası
-
Günce Filoloji ve Sosyal Bilimler Çalışmaları I
Gunce Yayinlari
Bölüm(ler) Uluslararası
-
Transnational Practitioners and Participants in TESOL: Critical Identities and Practices an Edited Volume
Multilingual Matters
Bölüm(ler) Uluslararası
-
Akademik Yazma: Bilimsel Metin Oluşturma Sürecine Genel Bir Bakış
Ani Yayınevi
Bölüm(ler) Uluslararası
-
Equality in Study Abroad and Student Mobility: Navigating Challenges and Future Directions
The Routledge Studies on Global Student Mobility book series
Bölüm(ler) Uluslararası
-
English as an International Language: International English Teachers’ Perceptions
LAP LAMBERT Academic Publishing
Tümü Uluslararası
Projeler ve Patentler
Projeler
-
1 Language Tree
Araştırmacı Avrupa Birliği