Prof. Dr.

HAYRETTİN AKYILDIZ

EĞİTİM FAKÜLTESİ >> TEMEL EĞİTİM >> SINIF EĞİTİMİ
YÖK AKADEMİK ORCID:
Eğitim Bilgileri
  • 1981 - 1987 Doktora

    ANKARA ÜNİVERSİTESİ

    EĞİTİM BİLİMLERİ FAKÜLTESİ

  • 1979 - 1980 Yüksek Lisans

  • 1974 - 1978 Lisans

    ANKARA ÜNİVERSİTESİ

    EĞİTİM BİLİMLERİ FAKÜLTESİ

Araştırma Alanları
  • Eğitim Bilimleri Temel Alanı

    Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık

Mesleki Deneyim
  • 1999 - PROFESÖR

    PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ TEMEL EĞİTİM BÖLÜMÜ

    SINIF EĞİTİMİ ANABİLİM DALI

İdari Görevler
  • 2010 -

    Anabilim Dalı Başkanı

    Yurt İçi

    PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ

Yayınlar ve Eserler
Bildiriler
Kitap / Kitap Bölüm
  • 2017AKYILDIZ HAYRETTİN

    Davranış İlgili Kavramlar

    Kalemkitap Yayıncılık

    Tümü Ulusal

  • 2016AKYILDIZ HAYRETTİN

    Öğrenme Sürecine İlişkin Kuramsal Açıklamalar

    Kalemkitap Yayıncılık

    Tümü Ulusal

Projeler ve Patentler
Projeler
  • - Devam Ediyor

    BİLİMİN DOĞASI ETKİNLİKLERİNİN ÖĞRENCİLERİN KAVRAMSAL ANLAMA BİLİMSEL SÜREÇ BECERİLERİ VE BİLİMİN DOĞASI ANLAYIŞLARINA ETKİSİ

    Proje Koordinatörü BAP

Sanatsal Faaliyetler
Ödüller
Tez Danışmanlığı
  • Tamamlandı

    Bazı psiko sosyal faktörler açısından çocukların Anadolu lisesi sınavı öncesi kaygı düzeyleri

    Sosyal Bilimler Enstitüsü Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı

  • Tamamlandı

    Türkiye'de yaşayan yabancıların Türk ve kendi toplumuna yönelik yüklemsel yargıları üzerine bir inceleme

    Sosyal Bilimler Enstitüsü Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı

  • Tamamlandı

    Hemşirelerin insan doğasına ilişkin tutumları

    Sosyal Bilimler Enstitüsü Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı

  • Tamamlandı

    Üniversite öğrencilerinde ereksel ve araçsal değerler

    Sosyal Bilimler Enstitüsü Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı

  • Tamamlandı

    Otistik çocukların ailelerine yönelik grup rehberliğinin ailelerin kabul düzeylerine etkisi

    Eğitim Bilimleri Enstitüsü Psikolojik Danışma ve Rehberlik Ana Bilim Dalı

  • Tamamlandı

    Sınıfta istenmeyen öğrenci davranışlarını önlemede öğretmenlerin kullandığı yöntemler

    Eğitim Bilimleri Enstitüsü İlköğretim Ana Bilim Dalı

  • Tamamlandı

    Başarı korkusu ve başarısızlık korkusunun bazı psiko-sosyal değişkenler açısından incelenmesi

    Eğitim Bilimleri Enstitüsü Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı

  • Tamamlandı

    Bilimin doğası etkinliklerinin öğrencilerin kavramsal anlama, bilimsel süreç becerileri ve bilimin doğası anlayışlarına etkisi

    Eğitim Bilimleri Enstitüsü İlköğretim Ana Bilim Dalı

  • Tamamlandı

    Öğretmen adaylarında yükleme karmaşıklığı, düşünme stilleri ve bilişsel tutarlılık tercihinin bazı psikososyal özellikler ve akademik başarı çerçevesinde incelenmesi

    Eğitim Bilimleri Enstitüsü Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı

  • Tamamlandı

    Üniversite öğrencilerinde yabancılaşma ve yalnızlık düzey ilişkileri

    Sosyal Bilimler Enstitüsü Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı

  • Tamamlandı

    Okul yöneticilerinin örgütsel bağlılık düzeyleri: İzmir ili örneği

    Sosyal Bilimler Enstitüsü İşletme Ana Bilim Dalı

  • Tamamlandı

    Öğretmen adaylarının alan eğitimi ve bazı psikososyal değişkenlere göre denetim odağı eğilimleri ile öğrenme stilleri tercihleri

    Sosyal Bilimler Enstitüsü İlköğretim Ana Bilim Dalı

  • Tamamlandı

    İlköğretim I. kademe 5. sınıf öğrencilerinin öğrenme stilleri tercihleri ile matematik dersindeki akademik başarı ve derse yönelik tutumları arasındaki ilişki

    Sosyal Bilimler Enstitüsü İlköğretim Ana Bilim Dalı

  • Tamamlandı

    Birinci ve son sınıf öğretmen adaylarının ideal-pratik boyutta öğretmen özelliklerine yönelik değerlendirmelerinin karşılaştırılması

    Sosyal Bilimler Enstitüsü İlköğretim Ana Bilim Dalı

  • Tamamlandı

    Öğretmen adaylarının bilime yönelik tutumlarının bazı psiko-sosyal değişkenlerle ilişkisi

    Sosyal Bilimler Enstitüsü Diğer

  • Tamamlandı

    Sınıf öğretmeni adaylarının yaratıcılık düzeylerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi(Pamukkale Üniversitesi örneği)

    Sosyal Bilimler Enstitüsü Diğer

  • Tamamlandı

    Denizli merkez ilköğretim okullarındaki okul-aile işbirliğinin yönetici, öğretmen ve veli tarafından ideal ve pratik düzeyde değerlendirilmesi

    Sosyal Bilimler Enstitüsü Sınıf Öğretmenliği Ana Bilim Dalı

  • Tamamlandı

    İlköğretim çağı 7 ve 8. sınıf (12-15 yaş arası) öğrencilerin cinsel yönelimleri

    Eğitim Bilimleri Enstitüsü Eğitimde Psikolojik Hizmetler Ana Bilim Dalı

  • Tamamlandı

    Normal zekalı kardeşlerin zihinsel engelli kardeşe yönelik kabul düzeyleri

    Sosyal Bilimler Enstitüsü Diğer

  • Tamamlandı

    Anadolu lisesi öğrencileri ile yurt dışı (Almanya) yaşantısı geçiren ve Anadolu liselerine gelen öğrencilerin bazı değişkenler açısından karşılaştırılması

    Sosyal Bilimler Enstitüsü Diğer

  • Tamamlandı

    Üniversite öğrencilerinin günlük davranış alanları ve doyum düzeyleri

    Sosyal Bilimler Enstitüsü Diğer

  • Tamamlandı

    Bellek süreçlerinden tanıma sürecinin anımsama sürecinden üstün olup olmadığının 4-5-6 yaş gruplarındaki çocuklar üzerinde incelenmesi

    Sosyal Bilimler Enstitüsü Diğer

  • Tamamlandı

    Öğretmen adaylarının insan doğasına ilişkin tutumları

    Sosyal Bilimler Enstitüsü Diğer